Announcement

Collapse
No announcement yet.

Adblue/SCR järjestelmän häikät/toiminta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2236
    • Vantaa

    2C3000 SCR control unit, diagnosis feedback: System fault OBD
    None


    DPF tarvii kohta resetoinnin, Tuo auc sensori haistelee vaan ilman laatua.
    F11 530xd LCI
    S2 Avant

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4629
      • Tampere

      Originally posted by juva3 View Post
      2C3000 - SCR ctrl unit, diagnosis feedback: System fault OBD
      Moottorin ohjaimen kertaa että scr boksissa on vikatila päällä. Tarkista koodit myös SCR ohjaimesta.

      Veikkaan että syöttökaapeli on sähkö.
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • juva3
        Newbiemmer
        • May 2018
        • 13
        • Oulu

        Kiitos vastauksista, homma kehittynyt hieman eli kun yritin löytää SCR:n hälyjä, jos ovat siis jossain muussa näkymässä kuin normi hälyt niin ei löytynyt -> onglema ISTAn käyttäjässä... polku hukassa jos on joku muukin hälynäyttö olemassa.

        Mutta 'päähälyissä' uusi häly;

        8051AD - Delivery module, system pressure: Pressure build-up fault

        siis paineet hukassa, joten alkaa kaiketi vaikuttaan putkivialta kuten jo on aavisteltu.

        Edit:
        Homma kunnossa - putki vaihdettu ja hälyt poissa - taas pääsee.
        Last edited by juva3; 14-01-2022, 23:20.

        Comment

        • H3nkka
          Bimmer Rookie
          • Sep 2005
          • 30
          • Kuopio

          Originally posted by juva3 View Post
          F11 520dx 2016, 170tkm

          Pakkasten hellitettyä ilmiintyi ilmoitus: AdBlue häiriö - tarkistuta järjestelmä

          Letku kiinni ja sieltä tuli ainakin 2 sopivasti aiheeseen liittyvää hälyä niin aukeaako raadille mitä sairastaa (ja mitä voisi kustantaa - noin);

          2C3000 - SCR ctrl unit, diagnosis feedback: System fault OBD
          244800 - Information diesel particulate filter: limited remainig distance available

          ja sitten vielä joku sensori-häly:
          C90D60 - AUC sensor: internal sensor fault
          Mulla juuri samat koodit päällänsä parhaillaan.. AUC anturin hinta 79€

          Myös puhallinmoottori ei pyöri kunnolla sieltäkin pukkaa vikakoodia.. kaikki alkoi huonon akun kanssa taistellessa ja sen kun sain uusittua niin tuli myös samaan syssyyn nämä ongelmat päälle..
          Last edited by H3nkka; 19-01-2022, 14:37.
          F10 520d lci xdrive -13 Schwarz II
          E90 330d -06 Black saphire metallic
          E46 320i - 98 Hellrott

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7531
            • Jyväshyvä

            Originally posted by H3nkka View Post
            Mulla juuri samat koodit päällänsä parhaillaan.. AUC anturin hinta 79€

            Myös puhallinmoottori ei pyöri kunnolla sieltäkin pukkaa vikakoodia.. kaikki alkoi huonon akun kanssa taistellessa ja sen kun sain uusittua niin tuli myös samaan syssyyn nämä ongelmat päälle..
            AUC sensorin vaihto on ihan turhaa jos ei ihan stadin keskustassa jatkuvasti ajele...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • H3nkka
              Bimmer Rookie
              • Sep 2005
              • 30
              • Kuopio

              Originally posted by MajorDrake View Post
              AUC sensorin vaihto on ihan turhaa jos ei ihan stadin keskustassa jatkuvasti ajele...
              Joo melkeinpä näin..
              F10 520d lci xdrive -13 Schwarz II
              E90 330d -06 Black saphire metallic
              E46 320i - 98 Hellrott

              Comment

              • Shaingi
                Newbiemmer
                • Feb 2021
                • 17
                • Oulu

                F11 530xd autossa oli kertynyt kiteytynyttä adblueta koko suuttimen ympäristö täyteen, sitä oli niin paljon ettei koko suutinta meinannut löytyä. Aikani putkailtua sain sen tankilta tulevan letkun suuttimen takaa esille. Huomasin että letkun liittimessä oli se putki joka suuttimeen vie nesteen, eli itse liitin oli poikki. Onko tällaista käyny kenellekkään? Ilmeisesti suutin nyt ostettava uusi..
                BMW 530xD F11 LCI
                ”Missä euro6, siellä ongelma”

                Comment

                • fraatti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 4629
                  • Tampere

                  Originally posted by Shaingi View Post
                  F11 530xd autossa oli kertynyt kiteytynyttä adblueta koko suuttimen ympäristö täyteen, sitä oli niin paljon ettei koko suutinta meinannut löytyä. Aikani putkailtua sain sen tankilta tulevan letkun suuttimen takaa esille. Huomasin että letkun liittimessä oli se putki joka suuttimeen vie nesteen, eli itse liitin oli poikki. Onko tällaista käyny kenellekkään? Ilmeisesti suutin nyt ostettava uusi..
                  Tuo taitaa olla muovia? Mikähän tuonkaan särkisi kuin jäätyminen ja siitä seuraava halkeaminen? Onko harmainta aavistustakaan kauanko se on ollut rikki? :think Minkä vikakoodin tuo antoi? Paineen noususta joku?



                  Omaan autoon varaosanro on 18308514448 ja boschin vastine 0 444 025 010. Tuolla on 175€, orggis on vajaan huntin kalliimpi.


                  Ja autosi ei näköjään ole ainut mistä tuon poikki. Joku kauppaa rikkinäistäkin. Toki kolarissa tuo voi myös varmaan rikkoutua.
                  F11 535dX LCI
                  Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                  Comment

                  • Shaingi
                    Newbiemmer
                    • Feb 2021
                    • 17
                    • Oulu

                    Originally posted by fraatti View Post
                    Tuo taitaa olla muovia? Mikähän tuonkaan särkisi kuin jäätyminen ja siitä seuraava halkeaminen? Onko harmainta aavistustakaan kauanko se on ollut rikki? :think Minkä vikakoodin tuo antoi? Paineen noususta joku?

                    Omaan autoon varaosanro on 18308514448 ja boschin vastine 0 444 025 010. Tuolla on 175€, orggis on vajaan huntin kalliimpi.


                    Ja autosi ei näköjään ole ainut mistä tuon poikki. Joku kauppaa rikkinäistäkin. Toki kolarissa tuo voi myös varmaan rikkoutua.
                    https://rrr.lt/fi/osat/ara67312-8514...-adblue-suutin
                    Jep, muoviahan tuo nuppi tuntui olevan. Ensimmäisen kerran adblue herja iski tauluun kovilla pakkasilla heti joulun jälkeen, sen jälkeen ajelin toista tuhatta kilsaa kun ei jostain syystä kiinnostanut korjata eikä herjoja tullut enempää, hyvin pelasi

                    Koodit jotka antaa on:
                    8051AD: Delivery module, system pressure: pressure buil-up error
                    2C3000 : SCR system, diagnostic feedback: Transmission of OBD system error status from the SCR control unit to the DDE

                    Mihin nuo kaksi kumiletkua menee tuosta suutinyksiköstä? Katselin BMW-ETK:sta että toinen menisi "coolant pump" ja toinen "line cylinder head".
                    BMW 530xD F11 LCI
                    ”Missä euro6, siellä ongelma”

                    Comment

                    • fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4629
                      • Tampere

                      Originally posted by Shaingi View Post
                      Jep, muoviahan tuo nuppi tuntui olevan. Ensimmäisen kerran adblue herja iski tauluun kovilla pakkasilla heti joulun jälkeen, sen jälkeen ajelin toista tuhatta kilsaa kun ei jostain syystä kiinnostanut korjata eikä herjoja tullut enempää, hyvin pelasi

                      Koodit jotka antaa on:
                      8051AD: Delivery module, system pressure: pressure buil-up error
                      2C3000 : SCR system, diagnostic feedback: Transmission of OBD system error status from the SCR control unit to the DDE

                      Mihin nuo kaksi kumiletkua menee tuosta suutinyksiköstä? Katselin BMW-ETK:sta että toinen menisi "coolant pump" ja toinen "line cylinder head".
                      En muista ulkoa että mihin ne suuttimen lämmitys-/jäähdytysputket meni mutta tuosta kuvasta selviää.

                      F11 535dX LCI
                      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                      Comment

                      • Shaingi
                        Newbiemmer
                        • Feb 2021
                        • 17
                        • Oulu

                        Originally posted by Shaingi View Post
                        Jep, muoviahan tuo nuppi tuntui olevan. Ensimmäisen kerran adblue herja iski tauluun kovilla pakkasilla heti joulun jälkeen, sen jälkeen ajelin toista tuhatta kilsaa kun ei jostain syystä kiinnostanut korjata eikä herjoja tullut enempää, hyvin pelasi

                        Koodit jotka antaa on:
                        8051AD: Delivery module, system pressure: pressure buil-up error
                        2C3000 : SCR system, diagnostic feedback: Transmission of OBD system error status from the SCR control unit to the DDE

                        Mihin nuo kaksi kumiletkua menee tuosta suutinyksiköstä? Katselin BMW-ETK:sta että toinen menisi "coolant pump" ja toinen "line cylinder head".
                        Kylläpä kyllä, vihdoin löytyi aikaa vaihtaa suutin, mutta eipähän se vika pelkästään siinä ollut. Letku on myös halki ihan siitä suuttimen läheltä, lämpösuojan sisältä.. Ei muuta kun uutta linjastoa tilaukseen. Ilmeisesti ihan kohtuullinen urakka vaihtaa uus letku paikallaan?
                        BMW 530xD F11 LCI
                        ”Missä euro6, siellä ongelma”

                        Comment

                        • fraatti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 4629
                          • Tampere

                          Originally posted by Shaingi View Post
                          Kylläpä kyllä, vihdoin löytyi aikaa vaihtaa suutin, mutta eipähän se vika pelkästään siinä ollut. Letku on myös halki ihan siitä suuttimen läheltä, lämpösuojan sisältä.. Ei muuta kun uutta linjastoa tilaukseen. Ilmeisesti ihan kohtuullinen urakka vaihtaa uus letku paikallaan?
                          Muutaman tunnin juttu, ainakin jos on tehnyt tuon joskus aikaisemmin. Siitä on juttua samassa ketjussa hiukan aikaisemmin.
                          F11 535dX LCI
                          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                          Comment

                          • Shaingi
                            Newbiemmer
                            • Feb 2021
                            • 17
                            • Oulu

                            Jos pelkästään adblue letkun ”metering line” lämmitysvastus on poikki, tai lämmitysvastuksen liitinn on rikki, antaako auto ”adblue system fault” varoitusta mittaristoon?

                            Voiko esim bimmerlinkillä seurata jotakin anturiarvoa jolla tietäisi milloin adblue järjestelmä on käytössä eli pumppu pyörii ja nestettä ruiskutetaan pakokaasun sekaan? Ongelmana on nyt se että viat ei lähde mittaritaulusta pois eikä tiedä miloin järjestelmä on ”käynnissä”. Auton ainakin pitänee olla käyntilämpöinen ennen kuin järjestelmä on päällä? Kauanko menee vikavalon poistumiseen vaikka systeemi toimisikin remontin jälkeen normaalisti?
                            BMW 530xD F11 LCI
                            ”Missä euro6, siellä ongelma”

                            Comment

                            • fraatti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 4629
                              • Tampere

                              Originally posted by Shaingi View Post
                              Mistä saisi hankittua tällaisen liittimen?
                              F11 adblue letkun lämmityksen liitin hieman kärähtänyt


                              Onko tuo tämän vastakappale?



                              Oliko adblue syöttöputki lahonnut ja työntänyt adbluet johtoja pitkin liittimen sisälle?

                              En löytänyt tuollaista liitintä mistään. Ehkä zakspeed tietää saako tuollaista mistään.
                              F11 535dX LCI
                              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                              Comment

                              • Shaingi
                                Newbiemmer
                                • Feb 2021
                                • 17
                                • Oulu

                                Originally posted by fraatti View Post
                                Onko tuo tämän vastakappale?

                                Oliko adblue syöttöputki lahonnut ja työntänyt adbluet johtoja pitkin liittimen sisälle?

                                En löytänyt tuollaista liitintä mistään. Ehkä zakspeed tietää saako tuollaista mistään.

                                Kyllä, juuri tuon vastakappale eli liitin tulee auton puolelta. Ja on kärähtänyt tuollaiseksi.

                                Kyllä oli tullut pinnit pihalle liittimestä, en muuten pidä sitä mahdollisena kun neste on työntänyt ne pihalle. Toki sekin tuntuu ihmeelliseltä. Laitoin nuo pinnit kerran takaisin liittimen sisälle mutta ne oli uudestaan pullahtanut ulos.
                                BMW 530xD F11 LCI
                                ”Missä euro6, siellä ongelma”

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎