Huomasin tuossa tovi sitten, että oven alavalot ovat lakanneet toimimasta. Ihmettelen hiukan kyllä sitä, että jokainen ledi olis muka hajonnut yhtäaikaa. Onko kellää vastaavaa tullut vastaan?
Ovikytkimet kuitenkin toimii, koska sisävalot pelaa normaalisti.
Jos ne on jotain jälkiasennusledejä, epäilen vahvasti että ovat rikki, ne on pääsääntöisesti aivan kamalaa laatua.
Laita hehkulankapolttimot, ne toimii.
Varmasti aika laaja käsite tuo kevyt seka-ajo, oma ehkä juuri sitä itseään eli hyvin vähän liikennevalopysähdyksiä joskin kaikki enempi vähempi muuta kuin matka-ajoa ja tuolla alle 7,5 litran todellisella keskarilla mennään (kulutus viritetty 1090 kertoimella joten mittarikin näyttää oikein).
Seka-ajo on kyllä hieman muuttuva käsite henkilöstä riippuen, kuitenkin tuo aiemmin mainitsemani 10L/100km on verrattavissa omiin ajoihin siten että samassa käytössä edelliset kulkupelit 530d vei 7.5 - 8L/100km ja 520dx 6.5L/100km. Nykyinen juuri täyteen tankattuna 10.21L/100km.
Laitetaan nyt tännekin. Vikakoodeja ei ole vielä luettu. Lähti vähän heikosti la käyntiin, ja su ip antoi ilmeisesti näytölle ”ignition ****” ja ei lähtenyt käyntiin. Nyt tulee virrat, mutta ei edes yritä...mittarissa palaa keltaisena start/stop
Laitetaan nyt tännekin. Vikakoodeja ei ole vielä luettu. Lähti vähän heikosti la käyntiin, ja su ip antoi ilmeisesti näytölle ”ignition ****” ja ei lähtenyt käyntiin. Nyt tulee virrat, mutta ei edes yritä...mittarissa palaa keltaisena start/stop
Yleismittari kouraan ja mittaamaan akun jännitettä sekä kontista että konehuoneen päästä mihin se paksu kaapeli tulee. Levossa molemmista pitäs mitata mielellään yli 12v. Startatessakaan ei pitäisi jännitteen nitkahtaa kummastakaan aivan nolliin. Jos jännite ok niin sitten koodeja lukemaan.
Jos jännite nitkahtaa vaan konehuoneen päästä niin sitten kannattaa siirtyä ketjuun "akku kaapelin läpivienti hapantuu takakontista" tms. Jos myös akun päästä niin sitten akku vaihtoon.
Jos ja kun auton saa käyntiin niin latausjännitteen mittaus, pitäs olla yli 14v.
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Lähti vähän heikosti la käyntiin, ja su ip antoi ilmeisesti näytölle ”ignition ****” ja ei lähtenyt käyntiin. Nyt tulee virrat, mutta ei edes yritä...mittarissa palaa keltaisena start/stop
Pyöriikö starttimoottori käynnitysyrityksissä, ja mikäli ei, niin olisiko se tullut tiensä päähän?
B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20 BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben. Tampere
Sain istan toimimaan. Kaksi koodia löytyi...toi penkin koodi vähän hämärä...
Akku taisi tulla tiensä päähän...
[IMG][/IMG]
Tuo akku koodi nyt voi olla autossa joka toimii vielä ihan normaalisti, eli sen perusteella ei voi vielä varmaa diagnoosia tehdä. Kuten edellä todettiin, niin yleismittari käteen ja mittaamaan jännitteet. Jos siellä on virta vähissä, niin voi aiheuttaa vaikka mitä ihmeellisempiä koodeja, joten jättäisin omaan arvoonsa kyllä kunnes on mittailtu ne jänniteet.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Tuo akku koodi nyt voi olla autossa joka toimii vielä ihan normaalisti, eli sen perusteella ei voi vielä varmaa diagnoosia tehdä. Kuten edellä todettiin, niin yleismittari käteen ja mittaamaan jännitteet. Jos siellä on virta vähissä, niin voi aiheuttaa vaikka mitä ihmeellisempiä koodeja, joten jättäisin omaan arvoonsa kyllä kunnes on mittailtu ne jänniteet.
Ajattelin että olisin päässyt kerrankin helpolla no kai se on mittailtava.
Kyllähän se akku voi olla vaihtokunnossa, mutta aika pieni vaiva tarkistaa kun uusi ei ihan ilmainen kuitenkaa ole.
Exide näytti olevan reilu 200€ ja samoin Varta, ja siellä on varmaan orkkis akku, joten samalla vaivalla mä nyt senkin vaihdan. Mutta jos kerkeis tänään mittailemaan..auto vaan tuolla n30km päässä...
Saisiko joltain keraamisen kosketusohjaimen omaavalta varmistuksen että kuuluuko ohjaimessa palaa nupin taustavalo kuten normaalissa mallissa? Ainakin pienessä keraamisessa nuppikin on valaistu, mutta vasta asennettu touch ohjain on pimeä.. :think
Tutkin tossa työmatkalla lämpöjä. Ulkona -1.5 astetta, lämmöt nous n.15-20km maantieajon jälkeen 84-88°C. Muutaman kerran kävi 89. Mikä se dpf polton vaatima lämpötila oli? Kannattaako tässä alkaa toimenpiteisiin? :think jos kannattaa niin kannattaisko lähtee liikkeelle päätermarin vaihdolla?
I4 e40 Msport Kia Rio 1.2 -21 ex. 520d F11 LCI -16 ex. 520d F10 LCI M Sport -14
ex. 320d E90 -06 ex. Audi A3 2.0 TDI 8P -07 ex. 320i E36 Coupe -95
Tutkin tossa työmatkalla lämpöjä. Ulkona -1.5 astetta, lämmöt nous n.15-20km maantieajon jälkeen 84-88°C. Muutaman kerran kävi 89. Mikä se dpf polton vaatima lämpötila oli? Kannattaako tässä alkaa toimenpiteisiin? :think jos kannattaa niin kannattaisko lähtee liikkeelle päätermarin vaihdolla?
75°C on minimi lämpötila DPF poltolle, joten jatka autolla kohti auringonlaskua.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment