Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheRipper
    Bimmer Enthusiast
    • May 2012
    • 5013
    • Paimio

    Originally posted by Bnito View Post
    Näillä pakkasilla (-15 ylöspäin) lämmöt eivät meinaa nousta yli 80c. normaalia?
    Eilen kun oli yöllä 24 astetta pakkasta kävin ennen töihin menoa tunnin lenkillä niin eipä bensakoneisessakaan lämmöt juuri tuota ylemmäs nousseet. Tosin täytyy muistaa että näissähän on moottoriÖLJYN lämpömittari ei jäähdytinnesteen kuten vanhemmissa...joten ihan niin realistista kuvaahan tuo ei moottorin lämpötilasta anna. Sisälle kabiiniin tuli kyllä oikein kivasti lämmintä, että kyllä ainakin moottori lämmin oli.
    F10 523iA 2010

    Ex: E39 528iA 1997
    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
    Ex: E65 745iA 2003
    Ex: E46 318i 1998
    Ex: E34 525iA 1989

    Comment

    • HV530XD
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2015
      • 399
      • Lappeenranta

      Originally posted by TheRipper View Post
      Mikäs näissä on takapään pyöränlaakereiden kulumisaste ollut? Missä km on joutunut vaihtelemaan?

      Ihan kun nimittäin ääntäisi hieman itsellä...176tkm mittarissa about nyt...
      Oma 535xd ja pitkää maantiesiivua pääosa kilsoista, nyt mittarissa 318tkm, ja oikea takapyörän laakeri on ainut mikä mennyt. Vaihdettiin 299500km kohdalla.

      Comment

      • hjenkka
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2010
        • 577
        • JKL

        Originally posted by TheRipper View Post
        Mikäs näissä on takapään pyöränlaakereiden kulumisaste ollut? Missä km on joutunut vaihtelemaan?

        Ihan kun nimittäin ääntäisi hieman itsellä...176tkm mittarissa about nyt...
        Originally posted by HV530XD View Post
        Oma 535xd ja pitkää maantiesiivua pääosa kilsoista, nyt mittarissa 318tkm, ja oikea takapyörän laakeri on ainut mikä mennyt. Vaihdettiin 299500km kohdalla.
        omassa, oikea taka n. 210tkm ja vaihtoon..
        "Toyota Hybrid ostettu, taivaspaikka ja ikuinen viattomuus saavutettu"

        Vs1400 Intruder

        Ex:
        F11 530dA xDrive
        E60 523iA
        E39 520i Sedan
        E39 530dA Touring
        E39 528iA Sedan
        E46 318i Sedan
        E39 523i Sedan
        E36 316i Sedan x2

        Comment

        • TheRipper
          Bimmer Enthusiast
          • May 2012
          • 5013
          • Paimio

          Hassua nimittäin kuulostaa tulevan omassakin nimenomaan oikealta puolelta tuo ääni... :think

          Noh täytyy jossain kohtaa nostella pyöriä vähän ilmaan ja kokeilla onko välystä havaittavissa.

          Itse laakerithan näyttää olevan aika edukkaita kun SKF tai FAG saa satasella parin.

          Irroituksessa varmaankin oma prosessinsa on, mutta vielä ennenkuin suola ehtii tekemään tehtävänsä lienee hieman helpompaa sentään.
          F10 523iA 2010

          Ex: E39 528iA 1997
          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
          Ex: E65 745iA 2003
          Ex: E46 318i 1998
          Ex: E34 525iA 1989

          Comment

          • jumbo
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 6603
            • Lappeenranta

            Miulla ei tuo Journey computer(jos muistan nimen oikein, kumminkin se mikä idrivessä näkyy) taida nollaantua ensinkään, auto kyllä menee lepotilaan. Ei palanu valoa enää reilun vartin jälkeen vaihdekepissa eikä missään muuallakaan, ei edes puhelimen laturissa joka oli 12v ulosotossa paikallaan.
            Joten kuuluuko tuon nollaantua itsestään, vai nollataanko aina manuaalisesti? On kyllä kömpelö jos näin

            Edit. F11 -12.
            M550d

            Comment

            • skt
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2013
              • 348
              • Etelä-Pohjanmaa

              Originally posted by jumbo View Post
              Miulla ei tuo Journey computer(jos muistan nimen oikein, kumminkin se mikä idrivessä näkyy) taida nollaantua ensinkään, auto kyllä menee lepotilaan. Ei palanu valoa enää reilun vartin jälkeen vaihdekepissa eikä missään muuallakaan, ei edes puhelimen laturissa joka oli 12v ulosotossa paikallaan.
              Joten kuuluuko tuon nollaantua itsestään, vai nollataanko aina manuaalisesti? On kyllä kömpelö jos näin

              Edit. F11 -12.
              Mulla on uudempi NBT, mutta jos olis samat vermeet niin taitaa olla kaksi:
              - on Board computer, jossa näkyy pitkän ajan kulutukset yms. nollautuu muistaakseni painamalla kyseistä riviä. Näkyy myös nopeusmittarin ala-osassa ja näitä voi vaihdella myös viiksen painikkeella.
              - Trip computer: siinä on täppä pohjalla, josta voi valita ”reset automatically”, jolloin nollaa joka matkalle ja erillinen reset-painike, jos automaattinen ei ole päällä. Automaattinen nollaus tapahtuu noin 4 tunnin viiveellä, joten voit käydä esim. lomamatkalla syömässä tai tankkaamassa ja se ei katkaise matkan laskentaa.
              Last edited by skt; 18-01-2021, 21:55.
              F11 LCI 520d -14
              F45 225xe -17
              Ex. E61 LCI 520d -08,
              Skoda Octavia mk2 -06, Golf GTI mk3 -96

              Comment

              • Soossi
                Newbiemmer
                • Oct 2012
                • 14
                • Hyvinkää

                Autona F11 520d B47 padalla.

                Onko normaalit lämmöt vai termaria vaihtoon? 30min ja 30km ajolla maantietä ja kaupunkiajelua sekaisin, nesteenlämmöt 75 astetta ja öljynlämmöt 94 astetta piilovalikosta katottuna ja ulkona -5. Viikko sitten kun oli -15, niin ei päästy jäähdytinnesteiden osalta kuin 65 asteeseen samaisessa ajossa :think Ja naftaahan auto kuluttaa n. 8l/100km moottoritie ja maantieajossa vaikka lähtee lämpösestä tallista ja ajelee kevyellä kaasujalalla.

                Comment

                • alspe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 3402
                  • Tre

                  Originally posted by Soossi View Post
                  Autona F11 520d B47 padalla.

                  Onko normaalit lämmöt vai termaria vaihtoon? 30min ja 30km ajolla maantietä ja kaupunkiajelua sekaisin, nesteenlämmöt 75 astetta ja öljynlämmöt 94 astetta piilovalikosta katottuna ja ulkona -5. Viikko sitten kun oli -15, niin ei päästy jäähdytinnesteiden osalta kuin 65 asteeseen samaisessa ajossa :think Ja naftaahan auto kuluttaa n. 8l/100km moottoritie ja maantieajossa vaikka lähtee lämpösestä tallista ja ajelee kevyellä kaasujalalla.
                  Hitaasti nämä lämpenee eikä mulla ainakaan talvella kulutuksessa näy kasvamisena vaikka lämmöt saa ylös vasta kunnon maantie/moottoriajolla. Harvoin on viisari yli 75asteessa kun tässä kaupungissa ajelee vaikka enemmänkin.
                  G30 520d xDrive
                  EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                  Comment

                  • jumbo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 6603
                    • Lappeenranta

                    Originally posted by skt View Post
                    Mulla on uudempi NBT, mutta jos olis samat vermeet niin taitaa olla kaksi:
                    - on Board computer, jossa näkyy pitkän ajan kulutukset yms. nollautuu muistaakseni painamalla kyseistä riviä. Näkyy myös nopeusmittarin ala-osassa ja näitä voi vaihdella myös viiksen painikkeella.
                    - Trip computer: siinä on täppä pohjalla, josta voi valita ”reset automatically”, jolloin nollaa joka matkalle ja erillinen reset-painike, jos automaattinen ei ole päällä. Automaattinen nollaus tapahtuu noin 4 tunnin viiveellä, joten voit käydä esim. lomamatkalla syömässä tai tankkaamassa ja se ei katkaise matkan laskentaa.
                    No sieltähän se löytyi, tulipa tyhmä olo
                    M550d

                    Comment

                    • majgul
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2008
                      • 891
                      • Oulu

                      Kellään tietoa että onko noissa dcan kaapeleissa eroa? Toimi aikaisemmassa 335n54 hyvin. Nyt ostin f11 n55 535xi:n enkä pääse mhd:llä sisään. Sanoo että yhdistäminen ecuu ei saada

                      Toinen on idriven näyttö. Aika naarmuilla on, saako sitä hiottua millään nätimmäksi? Jos jollain tietoa niin arvostaisin.

                      Comment

                      • TheRipper
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2012
                        • 5013
                        • Paimio

                        Originally posted by majgul View Post
                        Kellään tietoa että onko noissa dcan kaapeleissa eroa? Toimi aikaisemmassa 335n54 hyvin. Nyt ostin f11 n55 535xi:n enkä pääse mhd:llä sisään. Sanoo että yhdistäminen ecuu ei saada

                        Toinen on idriven näyttö. Aika naarmuilla on, saako sitä hiottua millään nätimmäksi? Jos jollain tietoa niin arvostaisin.
                        F-sarjaan ei d-can taida enään toimia. Enet tarvitaan. Näin minua ainakin ohjeistettiin.
                        F10 523iA 2010

                        Ex: E39 528iA 1997
                        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                        Ex: E65 745iA 2003
                        Ex: E46 318i 1998
                        Ex: E34 525iA 1989

                        Comment

                        • fraatti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 4628
                          • Tampere

                          Originally posted by majgul View Post
                          Toinen on idriven näyttö. Aika naarmuilla on, saako sitä hiottua millään nätimmäksi? Jos jollain tietoa niin arvostaisin.
                          https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=302475 ?
                          F11 535dX LCI
                          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7527
                            • Jyväshyvä

                            Originally posted by TheRipper View Post
                            F-sarjaan ei d-can taida enään toimia. Enet tarvitaan. Näin minua ainakin ohjeistettiin.
                            Kyllä koodien lukemiseen D-Can toimii ihan hyvin, se vaan on vähän hitaampi kuin enet...
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • majgul
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2008
                              • 891
                              • Oulu

                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              Kyllä koodien lukemiseen D-Can toimii ihan hyvin, se vaan on vähän hitaampi kuin enet...
                              Okei, mulla se ei vaan yhteyttä saa. Valo syttyy kyllä piuhaan. Heti ku painaa että lue koodit niin mokkulasta sammui valo eikö saa ecuun yhteyttä.

                              Comment

                              • TheRipper
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2012
                                • 5013
                                • Paimio

                                Minkäs valmistajan suuttimia BMW mahtaa näissä N53 käyttää?

                                Meinaan vaan että hintaero ns BMW-original osan ja VDO:n tarvikesuuttimien välillä on aikas suolainen...jos sieltä BMW:n laatikostakin paljastuu VDO:n suutin niin tulee maksettua melkein tuplat turhasta...

                                Toinen kyse sitten tuota 6WA mittariston retrofittauksesta. Onko näissä merkitystä onko diesel vai bensa? Joissain ilmoituksissa mainitaan että on dieselistä peräisin toisissa taas ei..luulisi että se nyt digimittaristossa on ihan se ja sama ja ohjelmoitavissa?
                                F10 523iA 2010

                                Ex: E39 528iA 1997
                                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                                Ex: E65 745iA 2003
                                Ex: E46 318i 1998
                                Ex: E34 525iA 1989

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎