Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Reiska56
    replied
    F10 neliveto, onko niin että kun etupyöriä kääntää, niin auto muuttuu takavetoiseksi ja jos on, niin kuinka paljon etupyöriä pitää kääntää, että näin tapahtuu?

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Ajossa lämmennyt jousituksen ilma kutistuu parkissa pakkasessa. Kompuran pitää pumpata lisää ilmaa että perä nousee takaisin samalle tasolle kun starttaa kylmänä. Tuo ainakin vaikuttaa talvella.

    Leave a comment:


  • skt
    replied
    Pakkasmatkoilla auto täynnä kompura pöristelee aika paljonkin - oikealle takamatkustajalle kuuluu aika hyvin. Samoin ilmapussien ollessa tosi pienellä reiällä ennen vaihtoa jossain 170tkm kohdalla.

    Leave a comment:


  • mEL0
    replied
    Originally posted by kakkoskuski View Post
    Ainakin mun 2015 520d pöristelee kompuraa aina välillä pakkasilla. Kesäkeleissä ei koskaan ilman selvää syytä. Näin mennään jo neljättä talvea, joten lienee normaalia. Mitään vikavaloa tai ilmoitusta tuosta ei ole kyllä koskaan tullut.
    Ei ole myöskään kesäkeleissä koskaan tehnyt, eikä syksyllä, eikä ihan pikkupakkasilla, eikä myöskään joka kerta kovemmillakaan pakkasilla. Vikavalo tulee itselle silloin tällöin, mutta häviää myös seuraavaan käynnistykseen mennessä taulusta. Kuulostaa tällä otannalla äkkiseltään enemmän ominaisuudelta, täytyy seurailla laitetta mitä se keksii tehdä, ei tosiaan vielä ainakaan perää laske tai muuta sellaista joten ei tuosta kai vielä tarvitse huolestua.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by kakkoskuski View Post
    Ainakin mun 2015 520d pöristelee kompuraa aina välillä pakkasilla. Kesäkeleissä ei koskaan ilman selvää syytä. Näin mennään jo neljättä talvea, joten lienee normaalia. Mitään vikavaloa tai ilmoitusta tuosta ei ole kyllä koskaan tullut.
    Sama minulla F11 535d:ssä. Jos auto on lämpimässä hallissa/tallissa yöt, ei tällaista ilmene.

    Leave a comment:


  • kakkoskuski
    replied
    Ainakin mun 2015 520d pöristelee kompuraa aina välillä pakkasilla. Kesäkeleissä ei koskaan ilman selvää syytä. Näin mennään jo neljättä talvea, joten lienee normaalia. Mitään vikavaloa tai ilmoitusta tuosta ei ole kyllä koskaan tullut.

    Leave a comment:


  • mEL0
    replied
    Morjensta taas, F11 520d ’15, alkoi toissaviikolla pakkasilla huudattamaan kompuraa ’tarpeettoman’ pitkään, sammui välillä ja sit huuti taas hetken päästä. Ei tullut vikoja tauluun ja hiljeni hetken päästä eikä toistunut enään. Ei myöskään ollut takana painoa mitenkään erityisesti juuri silloin että olisi siitä itseensä ottanut tai tarvinnut nostella perää. Nyt kuitenkin viimeviikolla hetken ajon jälkeen huudatti taas kompuraa hetken, sitten sammui ja iDriveen tuli teksti ’Alustan toiminta rajoitettu, ajoa voi jatkaa’ tms, en nyt muista herjaa täysin tarkkaan.
    Perä ei kuitenkaan ole mitenkään lytyssä, molemmat puolet samalla korkeudella, ja herja häviää lopulta, palaa taas seuraavan kerran -10 pakkasien jälkeen kun on hetken ajanut.
    En nyt ihan hetkeen pääse tarkistamaan onko sieltä varsinaisesti mitään rikki, mutta osaako kukaan sanoa suoraan onko ihan ’normaalia’ näille laitteille pakkasilla, mikä on auttanut vaivaan? Ei tekisi mieli summamutikassa viedä korjaamollekkaan vaihdattelemaan turhia osia..
    Autolla nyt ajettu 189tkm jos sillä mitään väliä on, eikä ole mitään hienoja EDC alustoja ruksittu tehtaalta, perus pussit vain takapäässä.

    Leave a comment:


  • Juhosl
    replied
    Moi, F10 520d vm.15 alkoi viime viikolla yhtäkkiä herjaamaan "chassis" vikavaloa. Mitään fyysistä ei ajoon tunnu ja alustassa kaikki vaikutti päälipuolin olevan kunnossa kun nosturilla tarkistelin. Koodit sain luettua delphillä, ja tulos sieltä seuraavaa:


    Jarru (DSC/DXC (Dynaaminen ajovakauden hallinta) - Bosch 8.0 - Rengaspaineen valvonta) DTC Kuvaus 4806A3 - Pyörän nopeus, käynnistyksen tunnistus edessä oikealla - katkonainen

    Monitoiminto (Alusta; - ICM (Intergroitu moottoriavustin ohjaus)) DTC Kuvaus D017A3 - DSC-liitäntä (pyörätunnistimen hammaskehän hampaiden lukumäärä, 64.1.2): signaali ei kelpaa - Jatkuva

    Monitoiminto (Alusta; - ICM (Intergroitu moottoriavustin ohjaus)) DTC Kuvaus D02D05 - DSC-liitäntä (pyörän todellinen pyörintänopeus, 46.0.1): signaali virheellinen - Jatkuva

    Monitoiminto (Infotainment - RAD/CHAMP/HU-B/HU-H (Keskuspääyksikkö ja multimediataso)) DTC Kuvaus B7F8C3 - Yhteys pääyksiköstä CID:hen: ei tietoyhteyttä - katkonainen

    Monitoiminto (Keskirunko - JBE (Liitäntärasia)) DTC Kuvaus C90D60 - AUC-anturi: Anturin sisäinen virhe - Jatkuva

    Monitoiminto (Keskirunko - ZGM (Keskusyhdyskäytävän ohjausmoduuli)) DTC Kuvaus 801C15 - Virheellinen valmiustila, 30B - katkonainen


    Onkos tuo 4806A3 koodi liitännäinen ABS-anturiin ja saisiko sillä mahdollisesti homman selvitettyä? Itse vain pohdiskelin että luulisi jarrujärjestelmän valoa herjaavan jos vika siellä olisi. Toinen epäilys sitten onkin nuo DSC-liitäntä nimellä kulkevat, mutta niiden syvempää tarkoitusta en vielä saanut selville. Kiitos jo valmiiksi jos joku jotain noista irti saisi jotakin hyödyllistä.
    ​​

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Värinän taajuus kyllä täsmäisi laakeriin. Joskin ongelma on ollut olemassa jo 100tkm, eikä laakereita kuulu mitään ääntä. Jostain voimansiirrosta tuo varmaan tulee. Tien pinnalla, renkailla eikä moottorin pyörintänopeudella ole merkitystä.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Taustapeili asiaa minullakin. Peili värisee maantieajossa ikävästi. Ei siis pidä mitään ääntä, vaan jokin resonanssi kulkee lasia pitkin peiliin ja sen "kuva" on epätarkka. Kädellä kun ottaa pelistä kiinni, niin se selvästi tärisee. Kääntely eri asentoon ei auta, eikä ole parantunut kun lasi on vaihdettu. Mielestäni edellisessä pre lci 530xdssä ei tämmöistä outoa onglemaan ollut.
    Mulla on tullut kerran yksi vastaavasta oireista kärsivä auto vastaan. Siitä oli takapyörän laakeri rikki. Värinä lakkasi kun vaihdoin laakerin siihen.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Bird View Post
    Tänään vein aamulla auton paikalliseen tuulilasiliikkeeseen ja tiesivät kertoa, että tuon kuvassa näkyvän pyöreän metallisen osan kuuluisi olla lasissa liimalla kiinni. Eli se oli päässyt pettämään ulkoisen iskun voimasta.

    Loppuiltapäivästä sain hakea auton pois eli aivan pikakorjaus ei tullut kyseeseen. 50 euroa maksoi työ, mutta takuuta kestävyydestä eivät voineet antaa: alumiinin liimaaminen 100 % pitävästi lasiin on erikoisliimoillakin kuulemma hankalaa, kun vanhaa liimaa ei välttämättä saa aivan täydellisesti putsattua pois lasista.

    Ihan tuttu juttu kyllä tällainenkin ongelma tuntui liikkeessä olevan. Sanoivat, että varsinkin Fordeja on em. syystä heillä käynyt.
    Ihan samaa katsoin itsekin kuvasta, että tuo pyöreä metalliosa pitäisi olla lasissa kiinni. Tuon yhden kuvan perusteella oli vaan vaikea ihan varmaksi sanoa. Riippuen liimasta & olosuhteista kuivumisessa kestää ja sen pitää antaa liimautua rauhassa.

    Leave a comment:


  • Bird
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Ihan varmaksi en nyt sano tuon kuvan perusteella, mutta näyttäisi, että se lasissa oleva liimattu kiinnike on irronnut. Mikäli näin, niin liittimet irti peilistä ja irroittaa sen kiinnikkeen peilista ja liimaa sen tuulilasiin paikalleen. Liiman kuivuttua sitten peli takaisin kiinni ja liittimet kiinni.
    Tänään vein aamulla auton paikalliseen tuulilasiliikkeeseen ja tiesivät kertoa, että tuon kuvassa näkyvän pyöreän metallisen osan kuuluisi olla lasissa liimalla kiinni. Eli se oli päässyt pettämään ulkoisen iskun voimasta.

    Loppuiltapäivästä sain hakea auton pois eli aivan pikakorjaus ei tullut kyseeseen. 50 euroa maksoi työ, mutta takuuta kestävyydestä eivät voineet antaa: alumiinin liimaaminen 100 % pitävästi lasiin on erikoisliimoillakin kuulemma hankalaa, kun vanhaa liimaa ei välttämättä saa aivan täydellisesti putsattua pois lasista.

    Ihan tuttu juttu kyllä tällainenkin ongelma tuntui liikkeessä olevan. Sanoivat, että varsinkin Fordeja on em. syystä heillä käynyt.

    Leave a comment:


  • mikron
    replied
    Lopuistakin ca-kahvoista johdot irti ja sulake nro. 2 vaihtoon. Oli halpa korjaus.

    Leave a comment:


  • mikron
    replied
    Laitetaan tänne että saa vähän vertaistukea ensiavuksi.

    Tänään iltapäivällä duunista kotiin lähtiessä starttasin auton ja tauluun pamahti puolen kymmentä herjaa. Ajoin himaan ja akku ollut nyt latauksessa pari tuntia.

    Edit: kolme tuntia latauksessa, starttasin auton ja samat herjat taulussa. Vikakoodeja en just nyt saa luettua, kun läppärin latausportti paskana...

    Chassis function restricted. Possible to continue journey. Have the problem checked by your Service Partner.

    Brake system. Continue the journey at a moderate speed. Where possible avoid hard braking.
    Please go straight to the nearest BMW Service
    Partner.

    Flat Tyre Monitor (RPA) failure. Unable to detect a possible flat tyre.
    Check tyre pressures manually
    Possible to continue journey.
    Have the problem checked by your BMW Service
    Partner.

    Press brake to engage gear. Attention: gear can be engaged without brake.
    Switch off engine before leaving car.
    Secure the vehicle against rolling away.
    Have the problem checked by your Service Partner

    Restraint system
    Function of airbags, belt tensioners and belt force
    limiters fault
    Ensure your seat belt is fastened despite the fault.
    Have the problem checked by the nearest BMW
    Service Partner.

    Pedestrian protection system. Pedestrian protection system fault.
    Do not open the bonnet
    Drive at moderate speed.
    Please go straight to the nearest BMW Service
    Partner.

    Increased steering effort. Continue journey at a moderate speed.
    Have the problem checked by your Service Partner
    Last edited by mikron; 27-11-2023, 18:42.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Vahvistuu peilissä, ei tunnu missään muualla moista värinää. Tuntuu parranajokoneelta.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎