Harkinnassa F11 535d. Muutamia kysymyksiä kokeneemmille tai joilla sellainen/vastaava on.
-Missä kohti tarvii alkaa yleensä vaihtamaan isoa/pientä turboa? Kustannukset?
-Jos autossa on alkuperäinen webasto, paljonko sen modaus maksaa että saa veden myös lämpiämään?
-jakoketjun vaihtohinta about liikkeessä?
-millainen huoltobudjetti tälläiselle suunnilleen vuodessa? (tiedän, tähän vaikuttaa miljoona muuttujaa)
-onko näissä alustanosat kuinka kestäviä? Ettei tarvii vaihdella tukivarsia/palloniveliä 50tkm välein?
-vai kuitenkin 530d softalla? Onko järkeä maksaa tuplaturbosta kuitenkaan?
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mitä nyt tätä tutkin, vaikuttaisi lukkolaitteen vialta. Lienee pakko purkaa ovipahvi auki ja katsoa, onko lukkolaite antautunut jotenkin, onko jotenkin korjattavissa (vaijeri) vai meneekö uuden osan tilaukseksi. Yllättäen tätä saa myös tarvikkeena, osanumero on 51217185689. Onko kellään kokemuksia tästä ongelmasta?Originally posted by Laku View PostPakkasten jäljiltä huomasin, ettei näytä imuovi toimivan kuskinovessa. Mitä näistä yleensä menee tai on vialla? Muut ovet toimivat ja äänestä päätellen "moottori" pyörii kyllä.
Tarvikeosan saa halvimmillaan uutena Ebaystä vajaalla satkulla, käytetyn Ebaystä 60 eurolla ja uusi tarvikeosa Aeromotorsilta n. 150€.
Leave a comment:
-
Pakkasten jäljiltä huomasin, ettei näytä imuovi toimivan kuskinovessa. Mitä näistä yleensä menee tai on vialla? Muut ovet toimivat ja äänestä päätellen "moottori" pyörii kyllä.
Leave a comment:
-
Yleisesti ottaen hämmästyttävän hyvin ainakin pk-seudun pakkasilla vaikka joutuu lähtemään kylmänä liikkeelle. Lämmön riittävyys on suurin haaste: ainakin 25-28 asteen pakkasessa motarilla lämpö riittää mutta 80 km/h maantieajossa on joutuu säätelemään tai lämmöt alkaa laskea. Todella hidas tämä on lämpenemään -20 asteen pakkasesta. Ajettavuudessa vakioalustalla (nyt Sachs-iskarit) en ole huomannut mitään erityistä.Originally posted by 316bemi View PostMiten porukalla f10 pelannu pakkasilla? Mulla muutoin kaikki ok mutta varsinkin takaiskarit aivan kuin rautatangot ois iskareiden tilalla. -20-25 pakkasilla vielä ihan hyvä ajaa,mutta lähempänä -30 nii huonompi ku jotkut tateknix lintat. Toissa syksynä laitoin orggis sachsit taakse ja nyt syksyllä eibachin jouset niille(madallus korkeintaan 20mm alkuperäseen nähden). Iskareilla ajettu +15tkm ja tosiaa kelin lämmetessä tuntuu vaimennus pelaavan kuin kuuluu. Mietin vaan onko ominaisuus sachseilla et oisko bilstein tai trw pitäny laittaa. Perus iskarit siis ovat eikä edc.
"Charge Battery" ei lopulta aiheuttanut mitään ongelmaa eikä toistunut enää tänään. Auto lähti ensi yrittämällä -23 asteesta. Tavallisesta poiketen kaikki oli pimeänä, kunnes painoi Start-nappia. Nyt on lauhempaa luvassa, niin luulisi akunkin latautuvan ajossa paremmin.
Leave a comment:
-
Miten porukalla f10 pelannu pakkasilla? Mulla muutoin kaikki ok mutta varsinkin takaiskarit aivan kuin rautatangot ois iskareiden tilalla. -20-25 pakkasilla vielä ihan hyvä ajaa,mutta lähempänä -30 nii huonompi ku jotkut tateknix lintat. Toissa syksynä laitoin orggis sachsit taakse ja nyt syksyllä eibachin jouset niille(madallus korkeintaan 20mm alkuperäseen nähden). Iskareilla ajettu +15tkm ja tosiaa kelin lämmetessä tuntuu vaimennus pelaavan kuin kuuluu. Mietin vaan onko ominaisuus sachseilla et oisko bilstein tai trw pitäny laittaa. Perus iskarit siis ovat eikä edc.
Verrokkina esim tänää f20 180tkm ajetulla vakioalustalla toimi kuin kesäkelissä vaikka pakkanen hipo -30.
Leave a comment:
-
Minulla on vain Ctek kiinni konehuoneen latauspisteissä samalla, kun lämmitän Webastolla autoa. Hyvin on toiminut, toki vaatii enemmän vaivaa kuin tuo ehdottamasi tapa.Originally posted by skt View Post
Akku on takaluukussa eikä kylmänä kykene ottamaan latausta vastaan. Auto on aika herkkä antamaan virheilmoituksen ja toimii ihan hyvin sen kanssakin. Jos ei reagoi, rajoittaa seuraavaksi tuuletusta, jonka jälkeen kannattaa tehdä jotain. Jos ei ole omaa akkulaturia, voi ajaa vaikka lämpimään parkkihalliin ja antaa lämmetä. Sieltä lähtiessä akku lämpimänä pitäisi sen taas latautua.
Jos Suomessa olisi pitempään nyt nähdyn kaltaisia kovia pakkasia, autoon kannattaa asentaa laturi ja akun lämmitin. Mulla on ollut molemmissa E61:ssa ja F11:ssa Defan ylläpitolaturi, joka toimii yhdessä lohkolämmittimen kanssa. Riittää noin -15:sta asti pitämään varoitukset poissa, mutta nyt minullakin varoittanut latauksesta, vaikka ajoimme 350 km viikonloppuna putkeen. Jotkut asentavat Webastojen kanssa myös, jolloin voi kovilla pakkasilla ladata samalla kun pyörittää webastoa.
Leave a comment:
-
Akku on takaluukussa eikä kylmänä kykene ottamaan latausta vastaan. Auto on aika herkkä antamaan virheilmoituksen ja toimii ihan hyvin sen kanssakin. Jos ei reagoi, rajoittaa seuraavaksi tuuletusta, jonka jälkeen kannattaa tehdä jotain. Jos ei ole omaa akkulaturia, voi ajaa vaikka lämpimään parkkihalliin ja antaa lämmetä. Sieltä lähtiessä akku lämpimänä pitäisi sen taas latautua.Originally posted by radiaani View PostF10 520d 2012 manuaali 255tkm ilmoitti tänään ajon jälkeen "Charge Battery". Kehotti lataamaan esim ajamalla mutta olin juuri ajanut liki 200km. Ei ole Webastoa eikä pitäisi olla muutakaan lisäkulutusta.
Onkohan tämä normaali pakkaskelin ilmiö vai oire jostain?
Jos Suomessa olisi pitempään nyt nähdyn kaltaisia kovia pakkasia, autoon kannattaa asentaa laturi ja akun lämmitin. Mulla on ollut molemmissa E61:ssa ja F11:ssa Defan ylläpitolaturi, joka toimii yhdessä lohkolämmittimen kanssa. Riittää noin -15:sta asti pitämään varoitukset poissa, mutta nyt minullakin varoittanut latauksesta, vaikka ajoimme 350 km viikonloppuna putkeen. Jotkut asentavat Webastojen kanssa myös, jolloin voi kovilla pakkasilla ladata samalla kun pyörittää webastoa.
Leave a comment:
-
Oma mosse herjas alkuviikosta samaa. Latasin akun ja sen jälkeen ei oo herjannu.Originally posted by radiaani View PostF10 520d 2012 manuaali 255tkm ilmoitti tänään ajon jälkeen "Charge Battery". Kehotti lataamaan esim ajamalla mutta olin juuri ajanut liki 200km. Ei ole Webastoa eikä pitäisi olla muutakaan lisäkulutusta.
Onkohan tämä normaali pakkaskelin ilmiö vai oire jostain?
Leave a comment:
-
F10 520d 2012 manuaali 255tkm ilmoitti tänään ajon jälkeen "Charge Battery". Kehotti lataamaan esim ajamalla mutta olin juuri ajanut liki 200km. Ei ole Webastoa eikä pitäisi olla muutakaan lisäkulutusta.
Onkohan tämä normaali pakkaskelin ilmiö vai oire jostain?
Leave a comment:
-
Siis jaaa joo! En mä ole ikinä kuullutkaan tuollaisesta valmistajasta, luulin aluksi että tarkoitit stancella vaan ylipäätänsä perus coilover valmistajiaOriginally posted by zener View PostNämä on mulla nyt omassa ja olen kyllä tykännyt kyydistä: https://www.stanceplus.com/street-co...PC01078/55618/
Leave a comment:
-
Nämä on mulla nyt omassa ja olen kyllä tykännyt kyydistä: https://www.stanceplus.com/street-co...PC01078/55618/
Leave a comment:
-
Mikäs se tämän päivän hittijuttu on laittaa alustaksi F10 535i perus daily ajoon? BC tolpat vai hyvillä kaasuiskareilla plus madallusjouset? En ole tarkistanut, mutta jos tuossa nyt vielä on M-Sportin jouset niin alkaa olla vähän ehtoon puolella ja olisi tietenkin kesää varten kivempi saada istumaan kesävanteet passelisti kaaren kanssa.
Leave a comment:
Leave a comment: