Harkinnassa F11 535d. Muutamia kysymyksiä kokeneemmille tai joilla sellainen/vastaava on.
-Missä kohti tarvii alkaa yleensä vaihtamaan isoa/pientä turboa? Kustannukset?
-Jos autossa on alkuperäinen webasto, paljonko sen modaus maksaa että saa veden myös lämpiämään?
-jakoketjun vaihtohinta about liikkeessä?
-millainen huoltobudjetti tälläiselle suunnilleen vuodessa? (tiedän, tähän vaikuttaa miljoona muuttujaa)
-onko näissä alustanosat kuinka kestäviä? Ettei tarvii vaihdella tukivarsia/palloniveliä 50tkm välein?
-vai kuitenkin 530d softalla? Onko järkeä maksaa tuplaturbosta kuitenkaan?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Laku View PostPakkasten jäljiltä huomasin, ettei näytä imuovi toimivan kuskinovessa. Mitä näistä yleensä menee tai on vialla? Muut ovet toimivat ja äänestä päätellen "moottori" pyörii kyllä.
Tarvikeosan saa halvimmillaan uutena Ebaystä vajaalla satkulla, käytetyn Ebaystä 60 eurolla ja uusi tarvikeosa Aeromotorsilta n. 150€.
Leave a comment:
-
-
Pakkasten jäljiltä huomasin, ettei näytä imuovi toimivan kuskinovessa. Mitä näistä yleensä menee tai on vialla? Muut ovet toimivat ja äänestä päätellen "moottori" pyörii kyllä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 316bemi View PostMiten porukalla f10 pelannu pakkasilla? Mulla muutoin kaikki ok mutta varsinkin takaiskarit aivan kuin rautatangot ois iskareiden tilalla. -20-25 pakkasilla vielä ihan hyvä ajaa,mutta lähempänä -30 nii huonompi ku jotkut tateknix lintat. Toissa syksynä laitoin orggis sachsit taakse ja nyt syksyllä eibachin jouset niille(madallus korkeintaan 20mm alkuperäseen nähden). Iskareilla ajettu +15tkm ja tosiaa kelin lämmetessä tuntuu vaimennus pelaavan kuin kuuluu. Mietin vaan onko ominaisuus sachseilla et oisko bilstein tai trw pitäny laittaa. Perus iskarit siis ovat eikä edc.
"Charge Battery" ei lopulta aiheuttanut mitään ongelmaa eikä toistunut enää tänään. Auto lähti ensi yrittämällä -23 asteesta. Tavallisesta poiketen kaikki oli pimeänä, kunnes painoi Start-nappia. Nyt on lauhempaa luvassa, niin luulisi akunkin latautuvan ajossa paremmin.
Leave a comment:
-
-
Miten porukalla f10 pelannu pakkasilla? Mulla muutoin kaikki ok mutta varsinkin takaiskarit aivan kuin rautatangot ois iskareiden tilalla. -20-25 pakkasilla vielä ihan hyvä ajaa,mutta lähempänä -30 nii huonompi ku jotkut tateknix lintat. Toissa syksynä laitoin orggis sachsit taakse ja nyt syksyllä eibachin jouset niille(madallus korkeintaan 20mm alkuperäseen nähden). Iskareilla ajettu +15tkm ja tosiaa kelin lämmetessä tuntuu vaimennus pelaavan kuin kuuluu. Mietin vaan onko ominaisuus sachseilla et oisko bilstein tai trw pitäny laittaa. Perus iskarit siis ovat eikä edc.
Verrokkina esim tänää f20 180tkm ajetulla vakioalustalla toimi kuin kesäkelissä vaikka pakkanen hipo -30.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by skt View Post
Akku on takaluukussa eikä kylmänä kykene ottamaan latausta vastaan. Auto on aika herkkä antamaan virheilmoituksen ja toimii ihan hyvin sen kanssakin. Jos ei reagoi, rajoittaa seuraavaksi tuuletusta, jonka jälkeen kannattaa tehdä jotain. Jos ei ole omaa akkulaturia, voi ajaa vaikka lämpimään parkkihalliin ja antaa lämmetä. Sieltä lähtiessä akku lämpimänä pitäisi sen taas latautua.
Jos Suomessa olisi pitempään nyt nähdyn kaltaisia kovia pakkasia, autoon kannattaa asentaa laturi ja akun lämmitin. Mulla on ollut molemmissa E61:ssa ja F11:ssa Defan ylläpitolaturi, joka toimii yhdessä lohkolämmittimen kanssa. Riittää noin -15:sta asti pitämään varoitukset poissa, mutta nyt minullakin varoittanut latauksesta, vaikka ajoimme 350 km viikonloppuna putkeen. Jotkut asentavat Webastojen kanssa myös, jolloin voi kovilla pakkasilla ladata samalla kun pyörittää webastoa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by radiaani View PostF10 520d 2012 manuaali 255tkm ilmoitti tänään ajon jälkeen "Charge Battery". Kehotti lataamaan esim ajamalla mutta olin juuri ajanut liki 200km. Ei ole Webastoa eikä pitäisi olla muutakaan lisäkulutusta.
Onkohan tämä normaali pakkaskelin ilmiö vai oire jostain?
Jos Suomessa olisi pitempään nyt nähdyn kaltaisia kovia pakkasia, autoon kannattaa asentaa laturi ja akun lämmitin. Mulla on ollut molemmissa E61:ssa ja F11:ssa Defan ylläpitolaturi, joka toimii yhdessä lohkolämmittimen kanssa. Riittää noin -15:sta asti pitämään varoitukset poissa, mutta nyt minullakin varoittanut latauksesta, vaikka ajoimme 350 km viikonloppuna putkeen. Jotkut asentavat Webastojen kanssa myös, jolloin voi kovilla pakkasilla ladata samalla kun pyörittää webastoa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by radiaani View PostF10 520d 2012 manuaali 255tkm ilmoitti tänään ajon jälkeen "Charge Battery". Kehotti lataamaan esim ajamalla mutta olin juuri ajanut liki 200km. Ei ole Webastoa eikä pitäisi olla muutakaan lisäkulutusta.
Leave a comment:
-
-
F10 520d 2012 manuaali 255tkm ilmoitti tänään ajon jälkeen "Charge Battery". Kehotti lataamaan esim ajamalla mutta olin juuri ajanut liki 200km. Ei ole Webastoa eikä pitäisi olla muutakaan lisäkulutusta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by zener View PostNämä on mulla nyt omassa ja olen kyllä tykännyt kyydistä: https://www.stanceplus.com/street-co...PC01078/55618/
Leave a comment:
-
-
Nämä on mulla nyt omassa ja olen kyllä tykännyt kyydistä: https://www.stanceplus.com/street-co...PC01078/55618/
Leave a comment:
-
-
Mikäs se tämän päivän hittijuttu on laittaa alustaksi F10 535i perus daily ajoon? BC tolpat vai hyvillä kaasuiskareilla plus madallusjouset? En ole tarkistanut, mutta jos tuossa nyt vielä on M-Sportin jouset niin alkaa olla vähän ehtoon puolella ja olisi tietenkin kesää varten kivempi saada istumaan kesävanteet passelisti kaaren kanssa.
Leave a comment:
-
Leave a comment: