Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TheRipper
    replied
    Originally posted by rizzo View Post
    Mielenkiintoinen case. Autokorjaamo oli laittanut mun F11 520d vahingossa eteen jarrulevyksi x-driven levyt. Onko tästä mitään käytännön haittaa kun tuolla näyttävät pyörivän (kun vähän viilasi jarrupalojen pidikettä...). Ei kiinnostaisi enää asioida kyseisessä paikassa kun tuntuu olevan kaikki niin hankalaa. Koko noissa näyttää olevan sama mutta keskiö on nelivedon osissa isompi.
    Hankalaa tai ei niin kyllähän nyt takuu sen verran pitäisi pelata että väärät osat saadaan vaihdettua oikeiksi ilman mitään vääntämistä takuuseen.

    Leave a comment:


  • rizzo
    replied
    Mielenkiintoinen case. Autokorjaamo oli laittanut mun F11 520d vahingossa eteen jarrulevyksi x-driven levyt. Onko tästä mitään käytännön haittaa kun tuolla näyttävät pyörivän (kun vähän viilasi jarrupalojen pidikettä...). Ei kiinnostaisi enää asioida kyseisessä paikassa kun tuntuu olevan kaikki niin hankalaa. Koko noissa näyttää olevan sama mutta keskiö on nelivedon osissa isompi.

    EDIT: saavat laittaa oikeat levyt oli käytännön väliä tai ei, on tämä nykyään tämmöstä aina.
    Last edited by rizzo; 30-01-2024, 18:56.

    Leave a comment:


  • 316bemi
    replied
    Mistä kautta pystyy tsekkaa niiden munuaisten takee näkyvien poikkitukien kiinnitys? konehuoneen puoleltahan ne on yhdellä pultilla kiinni mutta mitä kautta pääsee toisen pään tsekkaa. Keula naksahtelee vasemmalta ihmeellisesti, varmaan jotain on löyhällä. Ei tunnu kumminkaan jousitukseen/jarruihin liittyvän vaan korin puolelta ääntelee.

    Leave a comment:


  • juha_s
    replied
    Originally posted by Kahimooni View Post
    Webaston kaukosäätimestä laite päälle ja ”ok” kuittaa kake. Silti käynnistettäessä vaikuttaa, että ei ole ollut päällä. Akku on suht uusi. Voiko olla, että weba ei lähde tulille jos ja kun auto kovilla pakkasilla aina herjaa ”low battery”? Lauhemmalla kelillä laite kyllä käynnistyi.

    -K
    Tehdaswebasto jos on niin idrive ilmottaa jossei lämmitintä ole voitu käynnistää.

    Leave a comment:


  • Kahimooni
    replied
    Webaston kaukosäätimestä laite päälle ja ”ok” kuittaa kake. Silti käynnistettäessä vaikuttaa, että ei ole ollut päällä. Akku on suht uusi. Voiko olla, että weba ei lähde tulille jos ja kun auto kovilla pakkasilla aina herjaa ”low battery”? Lauhemmalla kelillä laite kyllä käynnistyi.

    -K

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Itselläkin tuli eilen ekaa kertaa tänä talvena tuo Low Battery herja. Olen nyt koko päivän ladannut ja reilun tunnin oli myös sisätilanlämmitin takaluukussa akkua lämmittämässä.
    Vasta toinen talvi akulla että ei pitäisi sen vielä antaa myöden.

    EDIT
    Päivän latauksella poistui herja.
    Taitaa ongelmaksi muodustua se että akku on liian kylmässä paikassa näissä eikä siksi edes ajossa lataudu riittävästi. Eli lämmittää kannattaa ja latailla kotosalla vaikka ihan säännöllisesti.
    Yksinään/kahdestaan kun ajelee niin voisi tietty olla kova sana ottaa yksi takapenkki nurin jolloin lämmintää pääsee myös tavaratilaan.
    Last edited by TheRipper; 19-01-2024, 18:12.

    Leave a comment:


  • 316bemi
    replied
    Originally posted by Bugsneeze View Post

    Mulla F10 520d. -30 pakkasella melko kankeaa menoa ohjauksen ja vaihteiston kanssa ensimmäiset kilometrit. Jousitus kuitenkin toiminut kohtuu pehmeästi - orkkisjousitus, ei madallettu.
    Okei. Joo kysäsin aeromotorsilta voiko valmistajalle päin laitella viestiä et mikä heidän kanta. 2v ois takuu mutta yllättäin iskarit pitäs irrottaa ja lähettää aerolle. Sitte kait siinä muutama viikko menis että toteavat niiden olevan ehjät. Mut tais jäädä viimesiks sachseiks itelle jos laatu tämmöstä nykyää. Kumminki esim trw ja kybbiä esim huomattavasti halvemmalla tarjolla taakse.

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Bimmer tool androidille ja ELM327 bluetooth adapteri?


    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Originally posted by Bugsneeze View Post
    Mikäs olisi edullinen ratkaisu 520d xDrive (F10, vm. 2014) vikakoodinlukuun?
    Enet piuha ja läppäri, jos sellainen löytyy jo.

    Leave a comment:


  • Bugsneeze
    replied
    Originally posted by 316bemi View Post
    Miten porukalla f10 pelannu pakkasilla? Mulla muutoin kaikki ok mutta varsinkin takaiskarit aivan kuin rautatangot ois iskareiden tilalla. -20-25 pakkasilla vielä ihan hyvä ajaa,mutta lähempänä -30 nii huonompi ku jotkut tateknix lintat. Toissa syksynä laitoin orggis sachsit taakse ja nyt syksyllä eibachin jouset niille(madallus korkeintaan 20mm alkuperäseen nähden). Iskareilla ajettu +15tkm ja tosiaa kelin lämmetessä tuntuu vaimennus pelaavan kuin kuuluu. Mietin vaan onko ominaisuus sachseilla et oisko bilstein tai trw pitäny laittaa. Perus iskarit siis ovat eikä edc.

    Verrokkina esim tänää f20 180tkm ajetulla vakioalustalla toimi kuin kesäkelissä vaikka pakkanen hipo -30.
    Mulla F10 520d. -30 pakkasella melko kankeaa menoa ohjauksen ja vaihteiston kanssa ensimmäiset kilometrit. Jousitus kuitenkin toiminut kohtuu pehmeästi - orkkisjousitus, ei madallettu.

    Leave a comment:


  • Bugsneeze
    replied
    Mikäs olisi edullinen ratkaisu 520d xDrive (F10, vm. 2014) vikakoodinlukuun?

    Leave a comment:


  • pyyn0
    replied
    Tietääkö joku mitä ainetta tuo umpioissa käytetty valkoinen elastinen tiivistenmassa on, joilla tiivistetään ledit? Silikonia tuskin tai butyylumassaa.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Pata8 View Post
    Harkinnassa F11 535d. Muutamia kysymyksiä kokeneemmille tai joilla sellainen/vastaava on.

    -Missä kohti tarvii alkaa yleensä vaihtamaan isoa/pientä turboa? Kustannukset?
    -Jos autossa on alkuperäinen webasto, paljonko sen modaus maksaa että saa veden myös lämpiämään?
    -jakoketjun vaihtohinta about liikkeessä?
    -millainen huoltobudjetti tälläiselle suunnilleen vuodessa? (tiedän, tähän vaikuttaa miljoona muuttujaa)
    -onko näissä alustanosat kuinka kestäviä? Ettei tarvii vaihdella tukivarsia/palloniveliä 50tkm välein?
    -vai kuitenkin 530d softalla? Onko järkeä maksaa tuplaturbosta kuitenkaan?
    Vastailen kohdittain.
    - 350tkm ajettu ja molemmat turgot alkuperäisiä. Paljon maantieajoa takana autolla. Yksilöstä ja ajo- sekä pitotavasta kiinni.
    - 5€ + oma työ tai valmis vastus liittimellä n. 20€.
    - 2k€ saanee vähän takaisin, tämä vaihtelee. Itsellä 250tkm ajettu tehtaan vaihtokone ilman ongelmia.
    - Riippuu, mitä vuoden aikana pitää tehdä. 2016 ostanut ja monta vuotta mennyt pelkillä öljynvaihtohuolloilla, joinain vuosina sitten muutakin. 200 -2000€ kun varaa per vuosi hyvän yksilöön.
    - Omassa ajossa todella kestäviä. Kaikki tukivarret ja nivelet vielä alkuperäisiä minulla. Vain takaiskarin pohjaanlyöntikumit menossa toiseen kertaan uusiksi (oli ostaessa repaleiset ja nyt taas). Muutaman kympin pieti.
    - Tämä on makuasia. Yksi huollettava kohde vähemmän, kalliimmat jarrut jne 535d:ssä. Oma toki ohjelmoitu lisäksi.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Kyllä oma ilman webastoakin nostaa öljyn lämmöt sinne liki sataan motarilla n
    17km ajolla. Muutenhan tuo on hidas lämpenemään, kaupungissa lämmöt karkaa sisätiloihin äkkiä kovilla pakkasilla.

    Leave a comment:


  • H-enkka
    replied
    F11 520d -11 tehtaan webastolla, termostaatti vaihdettu juuri ja salavalikosta katsellut lämpöjä, niin ei tunnu yli 80-83C nousevan, vaikka ajaa kaupungissa, taajamaa, motaria yms, eniten ihmetyttää miten sekä neste- ja öljynlämmöt tipahtaa alas, jos kiihdyttää reippaammin?
    Minkälaisia lämpöjä muilla on ja onko vielä jotain mitä voisi tehdä, jotta pääsisin ongelmasta eroon?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎