Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bnito
    replied
    Originally posted by Bnito View Post
    Saako N57 hehkurelettä vaihdettua irroittamatta imusarjaa?
    Saihan sen vaihdettua.

    Tosiaan vaihdoin Berun hehkut + Berun hehkureleen.

    Nyt antaa vikakoodia :

    241A00, Preheating control unit : Engine configuration or glow-plug type does not match glow control unit.

    Berun hehkut, Berun hehkurele. Mikäköhän v**** tässäkin nyt taas mättää....​

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Laku View Post

    Mitä nyt tätä tutkin, vaikuttaisi lukkolaitteen vialta. Lienee pakko purkaa ovipahvi auki ja katsoa, onko lukkolaite antautunut jotenkin, onko jotenkin korjattavissa (vaijeri) vai meneekö uuden osan tilaukseksi. Yllättäen tätä saa myös tarvikkeena, osanumero on 51217185689. Onko kellään kokemuksia tästä ongelmasta​?

    Tarvikeosan saa halvimmillaan uutena Ebaystä vajaalla satkulla, käytetyn Ebaystä 60 eurolla ja uusi tarvikeosa Aeromotorsilta n. 150€.
    Tiedoksi muille, joilla vastaava ongelma. Lukkolaite moottoreineen vaihdettu purkuosana ja vanhaa tutkiessa selvisi vikakin. Vaijeri oli irronnut moottorin päästä eli 2 euron vaijerivika 600 euron kokonaisuudelle .

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by tmth View Post

    Tuon lämmityselementtiosan saa irti tuosta ja sitten ostaa vaan lämmittämättömän muoviputken, jonka katkaisee sopivan mittaiseksi ja laittaa uuden klemmarin. Se maksoi jonkun 20€ kun lämmitetty olisi tosiaan ollut monin kerroin kalliimpi.
    Omastakin se alkuperäinen mureni ihan käsiin.
    Joo kattelin vähän että siitä rakentanee. Pitäs käyä osteleen pois paikkallisesta.

    Leave a comment:


  • Bnito
    replied
    Saako N57 hehkurelettä vaihdettua irroittamatta imusarjaa?

    Leave a comment:


  • tmth
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Tuossa öljykorkin kauluksessa on vielä o-rengas joka ainakin omassa vuoti. (Osa 7: https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=11_4570 )Toki se näkyi siellä venttiilikopan ja kannen saumassa. Tuossa huohotinletkussa oli mulla ihan reikä ja mureni käsiin, tein letkun väliaikais ratkaisuna kumiletkusta ja se jäi toistaiseksi lopulliseksi, kun tuo lämmitetty versio oli makian hintainen muoviletku.
    Tuon lämmityselementtiosan saa irti tuosta ja sitten ostaa vaan lämmittämättömän muoviputken, jonka katkaisee sopivan mittaiseksi ja laittaa uuden klemmarin. Se maksoi jonkun 20€ kun lämmitetty olisi tosiaan ollut monin kerroin kalliimpi.
    Omastakin se alkuperäinen mureni ihan käsiin.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Täytynee kokeilla ottaa irti ja katsella jahka olosuhteet siihen vähän paranevat...
    Oli vaan kosteutta päässyt väärään rakoseen. Nyt kun tuli kuiva pakkaskeli niin toimii taas moitteetta. Pitänee nuo ottaa irti ja tarkistaa liittimet kun plussakelit tulee.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Mikähän on kun vikailmoitukset ei tule idriveen? Muutama vikakoodi on tullut, mistä olisi pitänyt ilmoitus tulla, mutta ei ole tullut. Mm. src järjestelmästä ja alustasta olisi moiset pitänyt tulla.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Täytynee kokeilla ottaa irti ja katsella jahka olosuhteet siihen vähän paranevat...

    Leave a comment:


  • bmw77
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Kummin päin nämä parkkisensorit tuppaa hajoamaan? Piippaa kokoajan vai ei lainkaan? Itsellä nyt pari takana piippaa kokoajan...onko kosteutta vaan väärässä paikassa vai onko nuo rikki?
    Niitähän voi kokeilla "elvyttää WD-40:llä. Netistä ja Juutuubista löytyy paljon aiheesta. Eli jos kosteutta on väärässä paikassa, se voi vaikka auttaa. Eikä ainakaan maksa paljoa testata...

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Tuskin niitä ehjiä on tarpeen uusia .

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post

    Tyypillisesti juurikin kosteus aiheuttaa ylimääräistä ääntä. Usein kituvat ja mouruavat lopun alussa jonkin aikaa, kunnes kuolo korjaa.
    Eli uusien kaupoille pitänee ruveta. Ei nuo nyt pahan hintaisia onneksi näyttäneet olevan. 40€ oikean sävyisenä. Kaipa kaikki takapään neljä kerralla sitten.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Kummin päin nämä parkkisensorit tuppaa hajoamaan?
    Tyypillisesti juurikin kosteus aiheuttaa ylimääräistä ääntä. Usein kituvat ja mouruavat lopun alussa jonkin aikaa, kunnes kuolo korjaa.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Kummin päin nämä parkkisensorit tuppaa hajoamaan? Piippaa kokoajan vai ei lainkaan? Itsellä nyt pari takana piippaa kokoajan...onko kosteutta vaan väärässä paikassa vai onko nuo rikki?

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Tuossa öljykorkin kauluksessa on vielä o-rengas joka ainakin omassa vuoti. (Osa 7: https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=11_4570 )Toki se näkyi siellä venttiilikopan ja kannen saumassa. Tuossa huohotinletkussa oli mulla ihan reikä ja mureni käsiin, tein letkun väliaikais ratkaisuna kumiletkusta ja se jäi toistaiseksi lopulliseksi, kun tuo lämmitetty versio oli makian hintainen muoviletku.

    Leave a comment:


  • Hapsiainen
    replied
    Ehtoota raadille. Tässä pääsin vähän kurkistamaan rouvan vasta hankkiman F11 20D konehuoneeseen ja pohdin, mistäs moinen hikoilu?

    Olevinani tämän koko topicin nyt selannut. Onko tuo jälkimmäinen nyt sit tämä täälläkin puhuttu huohotusputki tms, joka suomen oloissa menee koska on lämmitetty? En lähtenyt puristelemaan ja kokeilemaan hapertumisen astetta.

    Tuo öljyntäyttökorkin ympäristön kosteus toki voi olla ihan vaan "Oho..."-tyyppisiä öljynvaihtoja edelliseltä omistajalta... Ajatuksia? Kiitos jo etukäteen!

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎