Onhan siulla niitä 2kpl käytössä per jousi?
Ja muutenkin nuo on hengenvaarallisia "jousipuristimia"
Tässä esimerkkinä kunnollinen bilteman sivuilta https://www.biltema.fi/autoilu---mp/...tin-2000022289
Näitä saa myös edullisemmallakin.
Puuilon yksi kouraiset ja motonetin kaksikouraiset sekä kaks faijan itse tekemää jousipuristinta käytössä saatiin eka jousi vaihdettua. Ruuvipuristimilla laskettiin sitä ykäkappaöetta et sai iskarin ruuvin kiinni.
Olispa tullut hommattua tuollainen oikea työkalu ja etukäteen
Onhan siulla niitä 2kpl käytössä per jousi?
Ja muutenkin nuo on hengenvaarallisia "jousipuristimia"
Tässä esimerkkinä kunnollinen bilteman sivuilta https://www.biltema.fi/autoilu---mp/...tin-2000022289
Näitä saa myös edullisemmallakin.
No eipä tuommoisen ostamisessa ole mitään järkeä jos kerran tarvitsee jouset vaihtaa. Tai toki tietty jos rahaa on kuin roskaa niin mitä vaan voi ostaa hyllyyn vaikkei ikinä tarvitsisikaan.
Ja ihan hyvin homma sujuu halvemmillakin, eivätkä mitään hengenvaarallisia ole.
Onko monella täällä kokemuksia 520d mallin chippauksesta? Onko merkittävää käytännön muutosta?
Harkinnassa oman vm. 2016 520d F11 chippaus tai kokonaan uudempaan koriin (530d) vaihto. ECU Helsinki tarjoaa Celticin softalla jopa 504Nm vääntöjä ja 239hp. Lähinnä kaipaa maantielle isommalle kuormalle piristystä.
Uudempi 30d antaa toki jo ihan omat lukemansa orkkiksena, mutta periaatteessa ollut ihan tyytyväinen muuten F11.
Tulee kyllä ihan eri peli kun softaa, niinkuin kaikista muistakin. Mutta en kyllä lähtis tonne 500Nm väännöille ettei laatikko ole turhan kovilla. 450-470 luokkaan ennemmin.
Tuli käytyä 520d:llä nordkapissa ja tein huomion että mittaristossa oleva (öljyn)lämpömittari nousi kerrankin yli 100C. Salavalikon avattua näki että jäähdytysneste 108C ja öljy 112C. Missä vaiheessa munuaisten takana olevat kaihtimet aukeaa? Millä lämpötilalalla tulee häly liian kuumasta jäähdytysnesteestä?
Tuli käytyä 520d:llä nordkapissa ja tein huomion että mittaristossa oleva (öljyn)lämpömittari nousi kerrankin yli 100C. Salavalikon avattua näki että jäähdytysneste 108C ja öljy 112C. Missä vaiheessa munuaisten takana olevat kaihtimet aukeaa? Millä lämpötilalalla tulee häly liian kuumasta jäähdytysnesteestä?
Tuo on ihan normaalilämpötila vielä. Näissä paineistetuissa järjestelmissä jäähdytysneste kuuluukin olla yli 100 asteista. Ja kyllä ne kaihtimet siellä auki on.
Jos öljyn lämpömittari käy siellä 120 sitten voi jo vähän huolestua.
2012 530xd, 1 rengas rikki, saako taka akselilla olla kuinka suuri kuluneisuus ero renkaissa? Pitäisi 1 kpl uusia? Olisi noin 5mm enemmän pintaa oleva rengas hyllyssä mutta voiko tämän laittaa ettei neliveto rikkoonnu?
Auto on muutaman kerran herjannut avaimesta jotain, että avainta ei ole tms. Mutta ei mielestäni patterista mitään ja ne on vaihdettu puoli vuotta sitten. Sori epämääräinen kysymys
Auto on muutaman kerran herjannut avaimesta jotain, että avainta ei ole tms. Mutta ei mielestäni patterista mitään ja ne on vaihdettu puoli vuotta sitten. Sori epämääräinen kysymys
Jos avain taskussa poistuu auton läheltä niin sitten herjaa että avain ei paikalla autoa ei voida käynnistää tms.
Ihan kuskin paikalla istuessa ja autoa käynnistäessä tullut toi herja. Sit on kuitenkin startannut kun uudelleen painanut starttia.
Veikkaan että sitten on jotain häikkää siellä vastaanottopuolella. Kannattaa toki vielä patterikin vaihtaa uudemman kerran jos on viallinen tai vanha sattumalta tullut.
Comment