Mulla kävi sama homma Dunlopin pussien kanssa. Korjautui kun vaihdoin pussiin tulevat letku liittimet orkkiksiin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by JaniLap View PostOnko vikamuistiin tallentunut mitään?
Mikäli kaikki letkuliitokset ovat kunnossa ja paikallaan, niin syynä saattaisi olla esim. vuotava tyhjäysventtiili kompressorin kyljessä. Saatavana ainakin eBay:sta Wabcon koodilla 4420510211.
Toinen mahdollinen voisi olla nk. magneettiventtiili Wabcon koodilla 4722555610.
Vaikuttaako tyhjäysventtiili molemmille puolille? Eli silloin pitäisi molemmat puolet tyhjentyä yhtä paljon? Nyt vasen on selkeämpi ja oikealla puolella vajausta hyvin vähän, mutta käynnistäessä huomaa, että sekin puoli nousee hieman.
En hoksannut pajalta kysyä, että lukivatko koodit ennen tai jälkeen pussien vaihdon. Nykyään itsellä ei ole kunnollista remppapaikkaa, niin aika pitkälti huoltamoiden varassa olen.
Comment
-
-
Suihkupullo ja saippuavesi kertoo lahjomattomasti vuotokohdan
Jos epäilee että vuotaa venttiilin läpi, niin kompuralta letku irti ja saippuavettä siihen letkunpäähänE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by VilleP View PostMulla kävi sama homma Dunlopin pussien kanssa. Korjautui kun vaihdoin pussiin tulevat letku liittimet orkkiksiin.F11 -16 535d xD M-Sport Champagner Quarz Met
Comment
-
-
Originally posted by raatis View PostVaikuttaako tyhjäysventtiili molemmille puolille? Eli silloin pitäisi molemmat puolet tyhjentyä yhtä paljon?
En hoksannut pajalta kysyä, että lukivatko koodit ennen tai jälkeen pussien vaihdon. Nykyään itsellä ei ole kunnollista remppapaikkaa, niin aika pitkälti huoltamoiden varassa olen.
Liittimiä ehdotettu aiheellisesti, ja niistä kannattaa aloittaa tarkastelu.B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Aivan. No uskoisin, että korjaamolla tietävät mistä aloittavat etsimään ja miten. Hakiessa auton pois ja reklamoin välittömästi, niin kertoi epäilevänsä liittimiä ja kuvaili niitä "omanlaisiksi". Ehkä liittimien kuntoa tukisi myös se seikka, että oikea puoli oli tänään selkeästi painuksissa ja ennen pussien vaihtoa pudotusta ei ollut älyttömästi.
Tai syy voi olla mitä vain ennen kuin asiaa on tutkittu sen enempää..
Comment
-
-
X driveen vanteet
Mitäs kriteerejä pitäis olla nelikkoon kun ostaa vanteet tullu monia eri vastauksia ja ei nyt saa selkoa. Paras olisi jos kaikki vanteet saman kokoisia mutta jos vanteiden leveys eroaa pitääkö kumien profiilien olla eri vai meneekö saman profiiliset kumit ilman että rasittaa jakolaatikkoa?
Comment
-
-
Originally posted by Lybeckk View PostMitäs kriteerejä pitäis olla nelikkoon kun ostaa vanteet tullu monia eri vastauksia ja ei nyt saa selkoa. Paras olisi jos kaikki vanteet saman kokoisia mutta jos vanteiden leveys eroaa pitääkö kumien profiilien olla eri vai meneekö saman profiiliset kumit ilman että rasittaa jakolaatikkoa?
Willtheyfit.com sivulla on hyvä laskuri noihin ja circumference mitta on vierintäkehä.Last edited by TinoTK; 22-03-2022, 11:48.///BMW M550d LCI
Comment
-
-
Siellä ovenpielessä on tarra, missä kerrottu hyväksytyt rengaskoot. Jos hankit eripari vanteet, niin katsot sieltä taulukosta sopivan rengaskoon niin että takana leveämpi. Vakiona 245/275 leveydet ja profiilit sitten tuumakoon mukaan sieltä tarrasta. Ei tämän nyt niin vaikeaa pitäisi olla.F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
-
-
Muutamat kuukaudet nyt ajellut "uudella" autolla ja todennut, että onpa ärsyttävä tuo 8hp laatikon toiminta. Ihan väkisin pitää vauhdista riippumatta työntää niin isoa vaihdetta sisään, että kierrokset jurnuttaa 1000rpm.
Monessa keskustelussa aihetta sivutaan, mutta ei käy ilmi onko xhp ainoa tapa päästä tästä eroon vai voiko "vakio"laatikkoa säätää? Entä auttaako xhp sellaisenaan tuohon ongelmaan, vai vaatiiko silloinkin vielä prosenttien säätöjä, että saavutetaan juuri sopivan verran suuremmat kierrokset?
Ja ettei olis pelkkää negatiivista, niin täytyy sanoa, että muuten on ollut kyllä loistava auto, eikä ole hankinta kaduttanut2016 F10 520d
Comment
-
-
Hmm. Eikös se laatikko ”opi” käyttäjänsä mukaiseen ajotyyliin? Auttaisiko nollata adaptiot ja ajella vähän reippaammin? Itse en tuota kyllä tunnista omasta autosta (520d lci), vaikka aika rauhallisesti tuleekin ajeltua. Comfortilla ajan käytännössä pelkästään.
Täällä asiasta keskustelua: https://www.bimmerfest.com/threads/b...ission.823041/
Comment
-
-
Jos matalat kierrokset harmittaa niin sporttiasento päälle vaan niin aina mennään yhtä vaihdetta pienemmällä.
Uskon kyllä että nelosdieselin kanssa tuo pistää jurnuttamaan ikävästi...Kutosbensalla samaa ongelmaa ei ole vaikka aika pienillä reilulla 1000rpm mennäänkin.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Olen myös huomannut että 520d x-drive lci -15 pitää maantieajossa ylämäessä liian isoa vaihdetta. 90km/h ylämäkeen ja jurnuttaa ärsyttävästi, kierrokset kai jossain 1250 paikkeilla.
Aika usein tulee näpäytettyä ratin lätkästä 7-pykälää silmään jolloin jyrinät rauhoittuu ja mäen päällä auto jo vaihtaa omatoimisesti isompaa takasin silmään.
Mielestäni tämän pitäisi automaattivaihteistossa toimia automaattisesti juurikin näin. Olen ymmärtänyt että väkisin liian isolla vaihteella jurnutus ei ainakaan säästä polttoainetta ja lisäksi on haitallista ainakin moottorille ja matkustusmukavuudelle.
Sen sijaan en ole huomannut että kaaasupoljinta painaessa vaihteiston toiminnassa olisi mitään ongelmaa. Hyvin vaihtaa pienempää tarpeen vaatiessa ja liikkuu omaan tarpeeseen ihan riittävästi. Aj-tech softalla.
Comment
-
Comment