Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2672
    • Tampere

    Originally posted by Bugsneeze View Post
    Saako Istalla tai muulla tehtyä merkintöjä auton sähköiseen huoltokirjaan?
    Saa tehtyä muttei ISTAlla.
    B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • Tehari
      Bimmer Rookie
      • Mar 2018
      • 121
      • TKU Area

      Ilmastoinnin puhallin aloittaa puhaltamaan kun auton käynnistää. Hetken puhaltaa ja sitten loppuu. Välillä puhaltaa hetken ja taas ei mitään. Ei vaikuta vaikka säätäis manuaalisesti. Ollako puhallin kaput?

      Comment

      • Bugsneeze
        Bimmer Rookie
        • Mar 2023
        • 37
        • Suomi

        Pitäis lisätä AdBlueta 520d vm. 2014 tankkiin. Sininen korkki tuntuu kuitenkin olevan jumissa. Pyörähtää kevyesti n. 180 astetta, mutta sit ei pyörähdä enempää. Uskaltaako käyttää voimaa vai onko tuohon joku niksi?

        Comment

        • Bugsneeze
          Bimmer Rookie
          • Mar 2023
          • 37
          • Suomi

          Originally posted by Bugsneeze View Post
          Pitäis lisätä AdBlueta 520d vm. 2014 tankkiin. Sininen korkki tuntuu kuitenkin olevan jumissa. Pyörähtää kevyesti n. 180 astetta, mutta sit ei pyörähdä enempää. Uskaltaako käyttää voimaa vai onko tuohon joku niksi?
          Lähti se kun katsoi kunnon valaistuksessa. Korkissa kiinni oleva kumi oli jumissa, eikä antanut korkin pyöriä vapaasti.

          Mitä AdBlueta tuonne kannattaisi laittaa, vai onko mitään väliä?

          Auto siis 520d vm. 2014 (N47).

          Comment

          • VilleP
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2151
            • Vantaa

            Ei ole väliä mitä laittaa
            F11 530xd LCI
            S2 Avant

            Comment

            • Tehari
              Bimmer Rookie
              • Mar 2018
              • 121
              • TKU Area

              Originally posted by Tehari View Post
              Ilmastoinnin puhallin aloittaa puhaltamaan kun auton käynnistää. Hetken puhaltaa ja sitten loppuu. Välillä puhaltaa hetken ja taas ei mitään. Ei vaikuta vaikka säätäis manuaalisesti. Ollako puhallin kaput?
              Vastataan tähän että vaihdoin sekä säätimen että puhaltimen. Taas rokkaa.

              Comment

              • Reiska56
                Bimmer Rookie
                • Jan 2008
                • 185
                • Kerava

                Kierreliiman käyttö. Youtubessa käyttävät kierreliimaa esim. jakopään kasauksessa. Ilmeisesti kannattaa käyttää sellaista liimaa, jonka saa auki jälkeenpäin normaalilla työkaluilla, eli ei vaadi lämmittämistä?

                Comment

                • Rattiukko
                  BTCF Member
                  • Nov 2022
                  • 503
                  • Uusimaa

                  Jälkeenpäin kukaan ei tiedä mitä liimaa sinne on laitettu. Kierteisiin laitetaan normaalia lukitetta jonka avaimella saa auki. Kierrelukitteen tehtävä on estää tärinästä johtuva liitosten löystyminen.

                  Comment

                  • mEL0
                    Newbiemmer
                    • Mar 2023
                    • 12
                    • Tampere

                    EGR kamppiksessa käytetty viime elokuun loppupuolella, siellä vaihdettiin en nyt muista mitä osia, mutta käsittääkseni kaikki mitä kamppikseen kuului, on se lappu autossa tallessa. Mutta niin, itse asiaan, viime viikolla auto yhdenäkin ilmoitti alhaisesta jäähärin tasosta, ei mitään, lisäilin sitä sitten litran verran (raakaa, ei ollut just siinä pönttöä mihin laittaa sekoitusta), säiliö meni pikkuisen max-tason alle, ilmotus hävisi, eikä ole sen jälkeen tullut.

                    Nyt sunnuntaina ajelin kauppareissun ja tulin kotia, rupesin autoa siivoamaan ja lisäsin samalla pissapoikaa ja arvelin että katsompa jäähdytinneste tasoa samalla, säiliössä taso olikin reilusti alle minimin nopealla vilkaisulla, kone oli ehkä hieman lämmin vielä.

                    Kysymykseni siis kuuluu kuullostaako siltä että johtuisi tuosta EGR kamppikseen vaihdetuista osista tai niiden hajoamisesta, ja jos siitä johtuvaa niin voiko auton viedä takaisin Käyttöautolle missä kamppis tehtiin että tutkivat takuun piikkiin vai meneekö nestettä niin paljon koneeseen että voi tuollalailla näyttää vajaalta säiliössä vielä hetken päästä kun on ajon lopettanut?

                    Vikailmoitusta iDriveen ei nesteen tasosta ole tullut, mutta hieman mietityttää että hävittääkö tuo nestettä vai mikä tuolla on. Lammikkoa auton alle ei tule, ei näy pohjapanssarin päälläkään vihreää mönjää eikä mun mielestä savutakkaan mitenkään erikoisesti. Autona F11 520d 2015 jos sillä jotain väliä on.​

                    Comment

                    • juha_s
                      Alueaktiivi
                      • May 2008
                      • 447
                      • Lappeenranta

                      Originally posted by mEL0 View Post
                      EGR kamppiksessa käytetty viime elokuun loppupuolella, siellä vaihdettiin en nyt muista mitä osia, mutta käsittääkseni kaikki mitä kamppikseen kuului, on se lappu autossa tallessa. Mutta niin, itse asiaan, viime viikolla auto yhdenäkin ilmoitti alhaisesta jäähärin tasosta, ei mitään, lisäilin sitä sitten litran verran (raakaa, ei ollut just siinä pönttöä mihin laittaa sekoitusta), säiliö meni pikkuisen max-tason alle, ilmotus hävisi, eikä ole sen jälkeen tullut.

                      Nyt sunnuntaina ajelin kauppareissun ja tulin kotia, rupesin autoa siivoamaan ja lisäsin samalla pissapoikaa ja arvelin että katsompa jäähdytinneste tasoa samalla, säiliössä taso olikin reilusti alle minimin nopealla vilkaisulla, kone oli ehkä hieman lämmin vielä.

                      Kysymykseni siis kuuluu kuullostaako siltä että johtuisi tuosta EGR kamppikseen vaihdetuista osista tai niiden hajoamisesta, ja jos siitä johtuvaa niin voiko auton viedä takaisin Käyttöautolle missä kamppis tehtiin että tutkivat takuun piikkiin vai meneekö nestettä niin paljon koneeseen että voi tuollalailla näyttää vajaalta säiliössä vielä hetken päästä kun on ajon lopettanut?

                      Vikailmoitusta iDriveen ei nesteen tasosta ole tullut, mutta hieman mietityttää että hävittääkö tuo nestettä vai mikä tuolla on. Lammikkoa auton alle ei tule, ei näy pohjapanssarin päälläkään vihreää mönjää eikä mun mielestä savutakkaan mitenkään erikoisesti. Autona F11 520d 2015 jos sillä jotain väliä on.​
                      Käytä sielä missä homma tehtiin, joko se on ilmattu huonosti taikka jotain muuta vikaa.
                      F11 535d xDrive M-Sport -13

                      Comment

                      • mEL0
                        Newbiemmer
                        • Mar 2023
                        • 12
                        • Tampere

                        Originally posted by juha_s View Post

                        Käytä sielä missä homma tehtiin, joko se on ilmattu huonosti taikka jotain muuta vikaa.
                        Täytyypä olla Käyttöautoon yhteydessä mitä ne sieltä tuumaa!

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5257
                          • Pirkkala

                          Kyllä sieltä ilmat olisi poistunut jo ajat sitten jos auto on normaalisti käytössä ollu elokuusta asti.

                          Johonkin on nyt tullut vuoto hyvin luultavasti.

                          Jos haluat itse tutkia, tee vanhasta paisarinkorkista testikorkki josta paineraja on poistettu ja asenna siihen paineilmaventtiili. Sitten vaan n. 2bar painetta ja odottelet että mistä se tavara tulee pihalle

                          Näitä paineistustarvikkeita saa kyllä ostettua ihan valmiinakin

                          Kansivika on hyvin harvinainen, ite veikkaan että vuotaa ulospäin
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          • miksonite
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2003
                            • 643
                            • 09

                            Kysynpä viisaammilta notta kävi lauantaina temput. 2011 F10 535i.

                            Kiihdytin rampista isolle tielle, ei vaihtanutkiihdytyksessä vaihdetta kunnes löi vaihteen pesään ja heti toisen. Hetken pääsi suoraan kunnes auto sammui ja meni vapaalle.
                            Tien poskeen ja startti vaan naksahtaa. Vaihdelaatikko P-asennossa eikä ota muita vaihteita.

                            Onko mitenkään mahdollista että vaihdelaatikko saa jumitettua akselillaan myös koneen koska metrin jatkovarrella kampuran päästä konekaan ei pyöri..?
                            Ja I-drive antoi ainoaksi virheen "ABS Driving Stabilisation error" ja kojetaulussa moottorin vikavalo.

                            Last edited by miksonite; 03-04-2024, 09:41.
                            Originally Posted by r.w.
                            - Ei uskonto ole geneettinen, vaan puhtaasti älyllinen kehitysvamma ja täysin henkilökohtainen valinta.

                            ---------
                            F10 535i M-Sport

                            Comment

                            • VilleP
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 2151
                              • Vantaa

                              No eihän se kone pyörii jos laatikko P asennolla. Vikakoodit lukuun, muuten lottoa.
                              F11 530xd LCI
                              S2 Avant

                              Comment

                              • miksonite
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2003
                                • 643
                                • 09

                                Originally posted by VilleP View Post
                                No eihän se kone pyörii jos laatikko P asennolla. Vikakoodit lukuun, muuten lottoa.
                                Jäi vähän vajaaksi tuo minun kirjoitus, mutta ainoa vikakoodi on akun jännite vaikkakin moottorin vikavalo palaa

                                Laatikko vapautettu vapaalle ulkopuolelta.
                                Sehän tässä jännää onkin kun MITÄÄN kolinaa yms ääntä ei tullut moottorista kun auto sammui kiihdytyksen jälkeen.

                                Tuli vaan mieleen jos laatikon pääakseli kumminkin voisi jumittaa konetta vaikka vaihde vapaalle saatu jos se laatikko porsi. Mutta tutkitaan tutkitaan.
                                Originally Posted by r.w.
                                - Ei uskonto ole geneettinen, vaan puhtaasti älyllinen kehitysvamma ja täysin henkilökohtainen valinta.

                                ---------
                                F10 535i M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎