Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2158
    • Vantaa

    Unohtui mainita että näin 530xd:n kyseessä ollessa. Nelipyttysissä tais olla sähköinen tehostus ja kuus pyttysissä dieseleissä hydraulinen. Miten sitten lie kutos bensoissa?
    F11 530xd LCI
    S2 Avant

    Comment

    • Kraftwerk
      Bimmer Rookie
      • Mar 2022
      • 133
      • Joensuu area

      Muistelisin, että ainakin kutoskoneisissa nelivetomalleissa on hydraulinen, mutta takavetomalleissa on sähköinen tehostus.

      Hydraulisella tehostuksella oleva F10 ihan viimeisiä Bemareita, joissa kunnollinen jämäkkä ohjaus, mikä samaa linjaa hammastangollisten E39/60 ohjausten kanssa. Uudemmat sähkötehosteiset mallit ei ohjaukseltaan ihmeemmin eroa muiden merkkien sähkötehosteisista ohjauksista enää.
      F11 -16 535d xD M-Sport Champagner Quarz Met

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 4978
        • Paimio

        Originally posted by Kraftwerk View Post
        Muistelisin, että ainakin kutoskoneisissa nelivetomalleissa on hydraulinen, mutta takavetomalleissa on sähköinen tehostus.

        Hydraulisella tehostuksella oleva F10 ihan viimeisiä Bemareita, joissa kunnollinen jämäkkä ohjaus, mikä samaa linjaa hammastangollisten E39/60 ohjausten kanssa. Uudemmat sähkötehosteiset mallit ei ohjaukseltaan ihmeemmin eroa muiden merkkien sähkötehosteisista ohjauksista enää.
        Joo näin se on. Sähköinen on...mutta mielestäni kyllä ihan hyvä sähköiseksi...jos vertaa esim 3-sarjaan niin paljon jämäkämpi on kyllä.

        Mutta ei tietenkään samaa tasoa kuin vanhat hyvät hydrauliset.
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • Kraftwerk
          Bimmer Rookie
          • Mar 2022
          • 133
          • Joensuu area

          Vielä aiheen vierestä kommenttina. Toki sähköisessä omat hyvät puolensa. Esimerkiksi takavetoisten ykkössarjalaisten sähköiset tehostimet on tosi herkkiä ajettavia, jotenkin sellainen sporttisuuden tunne välittyy ohjauksesta. Hydraulinen on taas enemmän tahmean tunnokas, joka tuo vanhat mieleen vanhat Bemarit, eli aika makuasia kummasta tykkää.
          F11 -16 535d xD M-Sport Champagner Quarz Met

          Comment

          • Soininen
            BTCF Member
            • Nov 2006
            • 1295
            • Kajaani

            Mitenkäs tuo karvalakki mittariston päivitys 6wa malliseen, elikkä täytyykö mittariston olla lci mallisesta kun auto on lci? vai käykö kaikki 6wa mittaristot ja onko niissä eroja?
            E28 "525i" M52 -84
            F11 520d xDrive -16

            Comment

            • Tupelex
              Bimmer Rookie
              • Oct 2008
              • 153
              • --

              523i

              Vielä sellanen kysymys että olen muuttamassa auton 270hv versioksi, onko tietoa että voiko sen tehdä obd:n kautta vai joutuuko ottamaan ecun pöydälle?
              F11 523i
              Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d

              Comment

              • Starck
                Bimmer Rookie
                • Sep 2012
                • 119
                • Ulvila

                Originally posted by Tupelex View Post
                Vielä sellanen kysymys että olen muuttamassa auton 270hv versioksi, onko tietoa että voiko sen tehdä obd:n kautta vai joutuuko ottamaan ecun pöydälle?
                Ei taida riittää pelkkä ecun ohjelmointi että saa ihan tuota 270hv tästä ulos, olen ymmärtänyt että imusarja on erilainen noissa suuremmissa tehoversioissa.

                Toki pikaisen googletuksen perusteella sen 250 - 265hv saisi ehkä ulos ohjelmalla, eiköhän ne ohjelmoinnit nykyään suoriteta ecu autossa paikallaan.

                Comment

                • TheRipper
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2012
                  • 4978
                  • Paimio

                  Originally posted by Tupelex View Post
                  Vielä sellanen kysymys että olen muuttamassa auton 270hv versioksi, onko tietoa että voiko sen tehdä obd:n kautta vai joutuuko ottamaan ecun pöydälle?
                  Juu ei saa ohjemoinnilla 270hv ulos kuten edellä todettiin on mm imusarja eri.

                  250hv vissiin on vielä suht turvallista ottaa jos välttämättä haluaa...
                  F10 523iA 2010

                  Ex: E39 528iA 1997
                  Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                  Ex: E65 745iA 2003
                  Ex: E46 318i 1998
                  Ex: E34 525iA 1989

                  Comment

                  • Soininen
                    BTCF Member
                    • Nov 2006
                    • 1295
                    • Kajaani

                    Originally posted by Soininen View Post
                    Mitenkäs tuo karvalakki mittariston päivitys 6wa malliseen, elikkä täytyykö mittariston olla lci mallisesta kun auto on lci? vai käykö kaikki 6wa mittaristot ja onko niissä eroja?
                    Olikos tähän kellään tietoa?
                    E28 "525i" M52 -84
                    F11 520d xDrive -16

                    Comment

                    • Tupelex
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2008
                      • 153
                      • --

                      F11 523

                      Nyt on lisätty tehoa ja 50-60hv lisää luvattiin ja varmasti tuli.
                      On kyllä eri auto.
                      F11 523i
                      Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d

                      Comment

                      • Tupelex
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2008
                        • 153
                        • --

                        Originally posted by Starck View Post
                        Ei taida riittää pelkkä ecun ohjelmointi että saa ihan tuota 270hv tästä ulos, olen ymmärtänyt että imusarja on erilainen noissa suuremmissa tehoversioissa.

                        Toki pikaisen googletuksen perusteella sen 250 - 265hv saisi ehkä ulos ohjelmalla, eiköhän ne ohjelmoinnit nykyään suoriteta ecu autossa paikallaan.
                        Tähän vastaten niin ei pysty bensa f:ä ohjelmoimaan obd:n kautta vaan ecu pöydälle.
                        F11 523i
                        Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d

                        Comment

                        • Lenkka
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2019
                          • 183
                          • Kajaani

                          Originally posted by Soininen View Post
                          Mitenkäs tuo karvalakki mittariston päivitys 6wa malliseen, elikkä täytyykö mittariston olla lci mallisesta kun auto on lci? vai käykö kaikki 6wa mittaristot ja onko niissä eroja?
                          Liitin on ainakin perus mittaristossa erinlainen pre lci ja lci. Uskoisin siis, että sama tietenkin jatkuu 6wa mittaristolla. Jos sinulla on ostettuna tyhjä mittaristo, niin voin sen koodata paikoilleen. Kajaanista löytyy myös kaveri, joka pystyy tyhjämäään käytetyn mittarin ennen koodausta.

                          Comment

                          • Jussi_koo
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2017
                            • 42
                            • Lahti

                            M550d tärrrrrääää

                            Flekti huutaa jonkun verran autossa ilmastointi kylmällä niin auto käy epätasaiseen ja tärisee. Rupee huutaa liikennevaloissakin, kun pysähtyy niin että kuuluu sisään. Kierrokset pysyy paikallaan kyllä. Ja nestettä on ��

                            Oisko mitään arvauksia ?
                            Last edited by Jussi_koo; 11-08-2022, 19:57.
                            M550d

                            Comment

                            • VilleP
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 2158
                              • Vantaa

                              Flektistä laakerit menneet tai lavasta palanen pois?
                              F11 530xd LCI
                              S2 Avant

                              Comment

                              • zener
                                Moderator
                                • Oct 2004
                                • 14353
                                • Oulu

                                Mistä helpoin viedä sisähaaroitus sisälle?
                                E65 730dA '04 klick
                                F10 520dA '11 klick
                                E34 520iA '91 klick

                                Instagram


                                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎