Unohtui mainita että näin 530xd:n kyseessä ollessa. Nelipyttysissä tais olla sähköinen tehostus ja kuus pyttysissä dieseleissä hydraulinen. Miten sitten lie kutos bensoissa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Muistelisin, että ainakin kutoskoneisissa nelivetomalleissa on hydraulinen, mutta takavetomalleissa on sähköinen tehostus.
Hydraulisella tehostuksella oleva F10 ihan viimeisiä Bemareita, joissa kunnollinen jämäkkä ohjaus, mikä samaa linjaa hammastangollisten E39/60 ohjausten kanssa. Uudemmat sähkötehosteiset mallit ei ohjaukseltaan ihmeemmin eroa muiden merkkien sähkötehosteisista ohjauksista enää.F11 -16 535d xD M-Sport Champagner Quarz Met
Comment
-
-
Originally posted by Kraftwerk View PostMuistelisin, että ainakin kutoskoneisissa nelivetomalleissa on hydraulinen, mutta takavetomalleissa on sähköinen tehostus.
Hydraulisella tehostuksella oleva F10 ihan viimeisiä Bemareita, joissa kunnollinen jämäkkä ohjaus, mikä samaa linjaa hammastangollisten E39/60 ohjausten kanssa. Uudemmat sähkötehosteiset mallit ei ohjaukseltaan ihmeemmin eroa muiden merkkien sähkötehosteisista ohjauksista enää.
Mutta ei tietenkään samaa tasoa kuin vanhat hyvät hydrauliset.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Vielä aiheen vierestä kommenttina. Toki sähköisessä omat hyvät puolensa. Esimerkiksi takavetoisten ykkössarjalaisten sähköiset tehostimet on tosi herkkiä ajettavia, jotenkin sellainen sporttisuuden tunne välittyy ohjauksesta. Hydraulinen on taas enemmän tahmean tunnokas, joka tuo vanhat mieleen vanhat Bemarit, eli aika makuasia kummasta tykkää.F11 -16 535d xD M-Sport Champagner Quarz Met
Comment
-
-
Originally posted by Tupelex View PostVielä sellanen kysymys että olen muuttamassa auton 270hv versioksi, onko tietoa että voiko sen tehdä obd:n kautta vai joutuuko ottamaan ecun pöydälle?
Toki pikaisen googletuksen perusteella sen 250 - 265hv saisi ehkä ulos ohjelmalla, eiköhän ne ohjelmoinnit nykyään suoriteta ecu autossa paikallaan.
Comment
-
-
Originally posted by Tupelex View PostVielä sellanen kysymys että olen muuttamassa auton 270hv versioksi, onko tietoa että voiko sen tehdä obd:n kautta vai joutuuko ottamaan ecun pöydälle?
250hv vissiin on vielä suht turvallista ottaa jos välttämättä haluaa...F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by Soininen View PostMitenkäs tuo karvalakki mittariston päivitys 6wa malliseen, elikkä täytyykö mittariston olla lci mallisesta kun auto on lci? vai käykö kaikki 6wa mittaristot ja onko niissä eroja?E28 "525i" M52 -84
F11 520d xDrive -16
Comment
-
-
Originally posted by Starck View PostEi taida riittää pelkkä ecun ohjelmointi että saa ihan tuota 270hv tästä ulos, olen ymmärtänyt että imusarja on erilainen noissa suuremmissa tehoversioissa.
Toki pikaisen googletuksen perusteella sen 250 - 265hv saisi ehkä ulos ohjelmalla, eiköhän ne ohjelmoinnit nykyään suoriteta ecu autossa paikallaan.F11 523i
Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d
Comment
-
-
Originally posted by Soininen View PostMitenkäs tuo karvalakki mittariston päivitys 6wa malliseen, elikkä täytyykö mittariston olla lci mallisesta kun auto on lci? vai käykö kaikki 6wa mittaristot ja onko niissä eroja?
Comment
-
-
M550d tärrrrrääää
Flekti huutaa jonkun verran autossa ilmastointi kylmällä niin auto käy epätasaiseen ja tärisee. Rupee huutaa liikennevaloissakin, kun pysähtyy niin että kuuluu sisään. Kierrokset pysyy paikallaan kyllä. Ja nestettä on
Oisko mitään arvauksia ?Last edited by Jussi_koo; 11-08-2022, 19:57.M550d
Comment
-
Comment