Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Reiska56
    Bimmer Rookie
    • Jan 2008
    • 185
    • Kerava

    Originally posted by TheRipper View Post
    Näin minä sen ymmärtäisin.
    Irtoaako helpolla?

    Comment

    • TheRipper
      Bimmer Enthusiast
      • May 2012
      • 4978
      • Paimio

      Originally posted by Reiska56 View Post
      Irtoaako helpolla?
      Siihen en osaa vastata kun ei ole koskaan ollut tarvetta irroittaa.
      F10 523iA 2010

      Ex: E39 528iA 1997
      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
      Ex: E65 745iA 2003
      Ex: E46 318i 1998
      Ex: E34 525iA 1989

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14353
        • Oulu

        Originally posted by Reiska56 View Post
        Irtoaako helpolla?
        Nykäsee keskilistan irti kojetaulusta ja keskisuulake on torxeilla kiinni listassa.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • Reiska56
          Bimmer Rookie
          • Jan 2008
          • 185
          • Kerava

          Originally posted by zener View Post
          Nykäsee keskilistan irti kojetaulusta ja keskisuulake on torxeilla kiinni listassa.
          Kiitos tiedosta

          Comment

          • timo954rr
            Newbiemmer
            • Dec 2021
            • 1
            • Orivesi

            Mistä lähteä vikaa etsimään? Tänä aamuna ovet aukesi kaukosäätimellä, mutta liikkeelle lähtiessä auto alkoi valittaa kuskin oven olevan auki, sisävalot päällä jne. Ovia ei saa lukkoon avaimesta tai sisällä olevasta napista, kuskin ovi menee lukkoon kovalla avaimella. Kontin ohjaus avaimella toimii. Ja autona f11 520

            Comment

            • JaniLap
              BTCF Member
              • Sep 2012
              • 2677
              • Tampere

              Originally posted by timo954rr View Post
              Mistä lähteä vikaa etsimään? Tänä aamuna ovet aukesi kaukosäätimellä, mutta liikkeelle lähtiessä auto alkoi valittaa kuskin oven olevan auki, sisävalot päällä jne. Ovia ei saa lukkoon avaimesta tai sisällä olevasta napista, kuskin ovi menee lukkoon kovalla avaimella. Kontin ohjaus avaimella toimii. Ja autona f11 520
              Saattaisi oven lukon tunnistin olla vikaantunut. Kannattaa aloittaa vikakoodien lukemisella, josko sieltä enemmän selviäisi.
              B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
              Tampere

              Comment

              • juha_s
                Alueaktiivi
                • May 2008
                • 447
                • Lappeenranta

                Originally posted by timo954rr View Post
                Mistä lähteä vikaa etsimään? Tänä aamuna ovet aukesi kaukosäätimellä, mutta liikkeelle lähtiessä auto alkoi valittaa kuskin oven olevan auki, sisävalot päällä jne. Ovia ei saa lukkoon avaimesta tai sisällä olevasta napista, kuskin ovi menee lukkoon kovalla avaimella. Kontin ohjaus avaimella toimii. Ja autona f11 520
                Itellä teki pelkääjän ovi samaa pakkasella, epäilin että mikrokytkin vikaantunut tai joku jäätynyt. Selvyyttä siihen ei ikinä saatu kun tuli parkkipaikalta auto juuri kyseiseen kylkeen ja ovi meni vaihtoon.
                F11 535d xDrive M-Sport -13

                Comment

                • kakkoskuski
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2015
                  • 83
                  • Rauma

                  520d LCI b47 koneella. Jo pidemmän aikaa ollut vaivana että öljynlämpömittari ei oikeen nouse siihen keskelle sataan asteesen kuten pitäisi.

                  Tänään taas töistä kotiin ajellessa sitä seurailin. 20km ajon jälkeen oli reilusti alle sadan asteen ja vielä perillä 32km jälkeen hiukan alle, ulkolämpö +9. Mielestäni aika selvää ettei tuo ole normaalia.

                  Ensimmäinen ajatus tietysti että termostaatti vaihtoon ja sillä selvä. Mutta eikös näissä ollutkin jotain epäselvyyttä tämän suhteen, useampi termari tai jotain? Ajattelin kysyä täältä neuvoa ennen kun alan turhaan vaihtamaan vääriä osia.

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5257
                    • Pirkkala

                    Kannattaa jostakin verrokkiautosta varmistaa miten nopeasti öljynlämpö nousee.

                    Öljynlämpö nousee hitaammin kuin jäähdytysneste, vaikka niiden välillä toki taitaa lämmönvaihdin ollakin.

                    Diagnostiikasta voisit katsoa miten jäähdytinnesteen lämmöt käyttäytyy
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17509
                      • Turku

                      Ohjauskulmat

                      Auton hankkiessani 2016 ja madalluksen jälkeen Leskinen sääti ohjauskulmat kuntoon. Edelliset Misukat kestivät hyvin, mutta takaset kuluivat yllättäen sisäreunalta kankaille.

                      Nyt 3 kesää ajetut kiinalaiset renkaat ovat seuraavanlaiset: Selvästi kuluneet sisäreunat kaikissa neljässä renkaassa. Paineet olleet enneminkin ylipaineet 3 barin luokkaa ja kärryä on vedetty varmaan puolet ajokilometreistä viimeiset 1,5 vuotta.

                      Alustan on katsottu kuukausi sitten olevan vielä kunnossa, vaikka ovatkin alkuperäiset ja kilometrejä enemmän kuin paljon takana. Ehdotuksia toimenpiteiksi?

                      Onko ominaisuus, alustassa jotain, säädettävä enemmän pystyyn vai mitä kannattaisi tehdä?
                      Näillä mennään:
                      - BMW E81 118i since 2017
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • VilleP
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 2158
                        • Vantaa

                        Minkä kokoiset renkaat alla ja paljon metrejä mittarissa? Eteen uudet alatukivarret ja takana camper sen verran pystyyn kuin tehtaan arvot antaa myöten. Toki jos takana leveä kumi, niin se kuluu vähän väkisinkin sisälaidasta nopeammin.
                        F11 530xd LCI
                        S2 Avant

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17509
                          • Turku

                          Originally posted by VilleP View Post
                          Minkä kokoiset renkaat alla ja paljon metrejä mittarissa? Eteen uudet alatukivarret ja takana camper sen verran pystyyn kuin tehtaan arvot antaa myöten. Toki jos takana leveä kumi, niin se kuluu vähän väkisinkin sisälaidasta nopeammin.
                          275/30 ja 245/35 20". Edessä H&R -35mm ja takana aikalailla vakio msport. Mittarissa vasta 330tkm. Leskisellä aikanaan laitettu muistaakseni pystympään kuin tehtaan arvot....:think
                          Näillä mennään:
                          - BMW E81 118i since 2017
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • VilleP
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 2158
                            • Vantaa

                            Jos kovin pitkä aika säädöstä niin voi olla että camper säätö antanut periksi, siihen tulee samalla aurausta jos säätö camper säätö muuttuu.
                            F11 530xd LCI
                            S2 Avant

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17509
                              • Turku

                              Originally posted by VilleP View Post
                              Jos kovin pitkä aika säädöstä niin voi olla että camper säätö antanut periksi, siihen tulee samalla aurausta jos säätö camper säätö muuttuu.
                              Voit olla oikeassa. Säätö on tehty 2016-17 ja n 150tkm sitten. Katseltiin kaverin kanssa niitä tässä tänään hallilla - hän ei pitänyt pahana, mutta löysi eturenkaista vähän pykällystä ja arveli, että olisi liikaa aurausta :think
                              Näillä mennään:
                              - BMW E81 118i since 2017
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              • kakkoskuski
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2015
                                • 83
                                • Rauma

                                Originally posted by Urpo_rotta View Post
                                Kannattaa jostakin verrokkiautosta varmistaa miten nopeasti öljynlämpö nousee.

                                Öljynlämpö nousee hitaammin kuin jäähdytysneste, vaikka niiden välillä toki taitaa lämmönvaihdin ollakin.

                                Diagnostiikasta voisit katsoa miten jäähdytinnesteen lämmöt käyttäytyy
                                Tänään ajoin saman 32km matkan töistä kotiin ja tarkkailin lämpöjä.

                                7km/80°c, 12km/88°c. Sen jälkeen jäähdytysnesteen lämpö seilasi välillä 84-90, ylämäissä nousi ja aina alamäessä laski taas. Kotipihaan körötellessä laski vielä 82. Öljyn lämpö kotipihassa 95.

                                Vaikuttaisi siltä että kohtuu hyvinhän tuo lämpiää. Ihmettelen vaan kun jäähdytysnesteen lämpötila seilaa noinkin paljon. Mulla ei mitään hajua onko normaalia vai ei tommonen noin kuuden asteen vaihtelu kevyessä maantieajossa 90 mittarinopeutta. Ja se että jäähdytysnesteen lämpö laskee noinkin alas (82) heti kun ei ole kunnolla kuormaa moottorilla.

                                Ulkolämpötila +11. Ja autossa on muuten AJ-tech ohjelma ja EGR off.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎