Originally posted by TheRipper
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by Reiska56 View PostIrtoaako helpolla?F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by Reiska56 View PostIrtoaako helpolla?
Comment
-
-
Mistä lähteä vikaa etsimään? Tänä aamuna ovet aukesi kaukosäätimellä, mutta liikkeelle lähtiessä auto alkoi valittaa kuskin oven olevan auki, sisävalot päällä jne. Ovia ei saa lukkoon avaimesta tai sisällä olevasta napista, kuskin ovi menee lukkoon kovalla avaimella. Kontin ohjaus avaimella toimii. Ja autona f11 520
Comment
-
-
Originally posted by timo954rr View PostMistä lähteä vikaa etsimään? Tänä aamuna ovet aukesi kaukosäätimellä, mutta liikkeelle lähtiessä auto alkoi valittaa kuskin oven olevan auki, sisävalot päällä jne. Ovia ei saa lukkoon avaimesta tai sisällä olevasta napista, kuskin ovi menee lukkoon kovalla avaimella. Kontin ohjaus avaimella toimii. Ja autona f11 520B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by timo954rr View PostMistä lähteä vikaa etsimään? Tänä aamuna ovet aukesi kaukosäätimellä, mutta liikkeelle lähtiessä auto alkoi valittaa kuskin oven olevan auki, sisävalot päällä jne. Ovia ei saa lukkoon avaimesta tai sisällä olevasta napista, kuskin ovi menee lukkoon kovalla avaimella. Kontin ohjaus avaimella toimii. Ja autona f11 520F11 535d xDrive M-Sport -13
Comment
-
-
520d LCI b47 koneella. Jo pidemmän aikaa ollut vaivana että öljynlämpömittari ei oikeen nouse siihen keskelle sataan asteesen kuten pitäisi.
Tänään taas töistä kotiin ajellessa sitä seurailin. 20km ajon jälkeen oli reilusti alle sadan asteen ja vielä perillä 32km jälkeen hiukan alle, ulkolämpö +9. Mielestäni aika selvää ettei tuo ole normaalia.
Ensimmäinen ajatus tietysti että termostaatti vaihtoon ja sillä selvä. Mutta eikös näissä ollutkin jotain epäselvyyttä tämän suhteen, useampi termari tai jotain? Ajattelin kysyä täältä neuvoa ennen kun alan turhaan vaihtamaan vääriä osia.
Comment
-
-
Kannattaa jostakin verrokkiautosta varmistaa miten nopeasti öljynlämpö nousee.
Öljynlämpö nousee hitaammin kuin jäähdytysneste, vaikka niiden välillä toki taitaa lämmönvaihdin ollakin.
Diagnostiikasta voisit katsoa miten jäähdytinnesteen lämmöt käyttäytyyE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Ohjauskulmat
Auton hankkiessani 2016 ja madalluksen jälkeen Leskinen sääti ohjauskulmat kuntoon. Edelliset Misukat kestivät hyvin, mutta takaset kuluivat yllättäen sisäreunalta kankaille.
Nyt 3 kesää ajetut kiinalaiset renkaat ovat seuraavanlaiset: Selvästi kuluneet sisäreunat kaikissa neljässä renkaassa. Paineet olleet enneminkin ylipaineet 3 barin luokkaa ja kärryä on vedetty varmaan puolet ajokilometreistä viimeiset 1,5 vuotta.
Alustan on katsottu kuukausi sitten olevan vielä kunnossa, vaikka ovatkin alkuperäiset ja kilometrejä enemmän kuin paljon takana. Ehdotuksia toimenpiteiksi?
Onko ominaisuus, alustassa jotain, säädettävä enemmän pystyyn vai mitä kannattaisi tehdä?Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by VilleP View PostMinkä kokoiset renkaat alla ja paljon metrejä mittarissa? Eteen uudet alatukivarret ja takana camper sen verran pystyyn kuin tehtaan arvot antaa myöten. Toki jos takana leveä kumi, niin se kuluu vähän väkisinkin sisälaidasta nopeammin.Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by VilleP View PostJos kovin pitkä aika säädöstä niin voi olla että camper säätö antanut periksi, siihen tulee samalla aurausta jos säätö camper säätö muuttuu.Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostKannattaa jostakin verrokkiautosta varmistaa miten nopeasti öljynlämpö nousee.
Öljynlämpö nousee hitaammin kuin jäähdytysneste, vaikka niiden välillä toki taitaa lämmönvaihdin ollakin.
Diagnostiikasta voisit katsoa miten jäähdytinnesteen lämmöt käyttäytyy
7km/80°c, 12km/88°c. Sen jälkeen jäähdytysnesteen lämpö seilasi välillä 84-90, ylämäissä nousi ja aina alamäessä laski taas. Kotipihaan körötellessä laski vielä 82. Öljyn lämpö kotipihassa 95.
Vaikuttaisi siltä että kohtuu hyvinhän tuo lämpiää. Ihmettelen vaan kun jäähdytysnesteen lämpötila seilaa noinkin paljon. Mulla ei mitään hajua onko normaalia vai ei tommonen noin kuuden asteen vaihtelu kevyessä maantieajossa 90 mittarinopeutta. Ja se että jäähdytysnesteen lämpö laskee noinkin alas (82) heti kun ei ole kunnolla kuormaa moottorilla.
Ulkolämpötila +11. Ja autossa on muuten AJ-tech ohjelma ja EGR off.
Comment
-
Comment