Originally posted by VilleP
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Minä tilasin jo valmiiksi 300tkm+ ajettuun 530xd jakoketjut, öljypumpun ja pitää vielä runkolaakerit tilata, kun mosa on levällä. Olen siinä käsityksessä, että alakerta tai kampura on yksinkertaisesti niin heikosti tehty, että mitat antaa myöten ja reunimmaiset ja keskimmäinen runkolaakeri alkaa vahvasti kulumaan. Ei nämä ole mitään verrattuna M47N / M57(tu1).
Ei itsellä ainakaan rahapussi ole niin paksu, että vaihtomoottoria (jossa samat tyyppiviat odottaa räjähtämistä) kehtaisi laittaa.
Mitäs raati on mieltä näistä surullisen kuuluisista Bosch CP 4.2 korkeapainepumpuista? Onko niitä räjähtänyt normaalikäytöllä bemuista vai onko taustalla aina väärintankkauksia bensiinillä tai ajettu tankki kuivaksi, jolloin tulee enemmän kitkaa ja rullapyörä kääntyy poikittain -> silput jakotukille ja suuttimiin.BMW 320d M-sport 2005:think
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View PostVaikka sitä ei nelikkomiehet halua myöntää niin se lisää kulutusta ihan merkittävästi.
Oma 530d menee matkassa talvirajotuksilla (vakiokoon renkaat) n. 5 litralla ja kesärajotuksilla ja M5 koon renkailla n. 6 litralla. Kumpikaan luku ei sisällä motaria.
-
👍 1
Comment
-
-
Tapaus ratkaistu, toistaiseksi.
Auto: F11 530DA X-drive -11 148tkm
Vika: mittaristossa jokainen vikavalo loimottaa. Mittaristoon jokaisen varusteen ja lisävarusteen herja tekstinä, poissa käytöstä. Mittaristossa ei toiminut mikään muu viisari kuin kierrosluku. Nopeus yms mykkänä. Ohjaustehostin, yms poissa pelistä. Eli aivan kaikki mykkänä.
Ratkaisu: myyjäliikkeen piikkiin vaihdettiin takaluukun kahva ja kaikki pelittää toistaiseksi.
Käsittämätöntä että yksi kahva pisti auton totaali sekaisin ja mykäksi.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Tuota on jo vähän vaikea uskoa, mutta kaipa kaikki on väylissä mahdollista.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Tarkoitus ottaa kesän aikana moottori pois ennalta ehkäisevään huoltoon mm. jakopää ja laakerit. En kuitenkaan ymmärtänyt laakereista ja niiden värikoodeista, joita Realoem BMW antaa. Voisiko joku hieman avata tätä problematiikkaa? Riittääkö, että laakeriliuskat ovat vakiokokoa ja tarviiko ns. kauloja jotenkin hioa vai voiko olla sellaisenaan? Auto 535dx 2015 ja kilometrejä n. 100 000. Autosta ei kuulu mitään ylimääräisiä ääniä.
Comment
-
-
Jos ei ole hurjasti ohjelmoitu ja vaihtovälejä vedetty pitkäksi niin en kyllä lähtisi noin vähillä kilometreillä vaihtelemaan laakereita. Todennäköisyys että niissä olisi mitään vikaa on minimaalinen.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Lohkossa on stanssattuna numerosarja joka sisältää K kirjaimen. Nämä liuskat menevät yläpuolelle. Sitten kampurassa on vastaava numerosarja esim. 22221222K ja nämä liuskat menevät alapuolelle. Kampuran osalta K merkitsee järjestyksen 1->6 syl vai 6syl->. Mielestäni nämä oli toisin päin. Kannattaa tsekata BMW TIS ohjeet tai youtube videosta.
Näille sitten on kääntötaulukko jossain olemassa mitä numeroa vastaa mikäkin laakerin väri. Itsekin toivon, että kaikki olisi 2 numeroa, mikä taisi olla STD koko, mutta jos ei ole niin pakko tilata OE, kun yksittäisiä liuskoja hieman hankala saada tarvikkeena.BMW 320d M-sport 2005:think
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostJos ei ole hurjasti ohjelmoitu ja vaihtovälejä vedetty pitkäksi niin en kyllä lähtisi noin vähillä kilometreillä vaihtelemaan laakereita. Todennäköisyys että niissä olisi mitään vikaa on minimaalinen.
Comment
-
-
En usko että olisi. Enkä nyt usko myöskään että jakopäässä olisi mitään ongelmia ellei ole paljoa tyhjäkäytetty. Eihän N57 kuitenkaan niin heikko ole kuin N47.
Huonoa huoltoa ja huonoa tuuria yhdistämällä noita yleisemmin kait hajoaa. Jos ketju ei äännä niin en olisi mitenkään huolissani siitäkään.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Mikäli N57-moottorin laakereiden (erit. runko) osalta nukkuu yönsä huonosti, niin ahdistustaan voi lievittää (tai pahentaa) moottoriöljyn vaihdon yhteydessä öljynsuodattimen huolellinen tarkastelu hyvässä valaistuksessa haitariväleistään mahdollisen metallihileen ja hippujen löytämiseksi. Mikäli kimalletta ja glitteriä näkyy, niin todennäköisesti se on laakereista peräisin, ja siinä vaiheessa ajankohtaista pohtia remonttia tai ainakin öljynvaihtovälin tihentämistä kunnes asialle tehdään jotain. Näitä on muutamia tullut itsellä vastaan, yleensä yli 200 tkm ajettuina, sekä yhdellä (530d) että kahdella (535d) ahtimella varustettuna.B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Kiitos kommenteista. Siirretään ajatusta seuraavaan öljynvaihtoon. Jos suodattimesta ei löydy mitään ylimääräistä, niin jatketaan ajoa toistaiseksi. Auton vaihtokin on pois suljettu, kun vanhasta ei juuri mitään hyvitetä ja vaihtorahaakin pyysivät viime syksynä n. 50 000 euroa. Kyllä tuolla summalla aika monta litraa dieseliä ostaa.
Comment
-
Comment