Onko kellä tietoa sopiiko f10 preface puskuri lci malliin suorilta? Onko esim alapuolelta muovit erilaisia tai törmäyspuskurissa muutoksia tms? Päällepäin ero ainaki todella pieni.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Morjes f10 535i 2010vm
sammu ajosta ihan yhtäkkiä ja ei lähe enää käyntii luinkoodit ja tämmösiä näytti.
DME active codes -
119404 - Rail pressure sensor, signal: Permanently stuck.
120208 - Charging pressure control, plausibility Pressure too high.
120408 - Charging pressure control: Switch-off as consequential reaction.
138701 - Radiator shutter, top: Top stop detected too early.
aikasemmin oon huomannu että tyhjäkäynnillä ollessa haisee vähän bensa? mikähän mahtas olla syyllinen tähän?
Comment
-
-
Mikähän tuon F10 (vm. 2014) sähköisen vetokoukun toimintaperiaate on vai liekö joku vika?
Koukku tulee napista esiin joka kerta oikein, mutta kun käytön jälkeen painaa nappia uudestaan, niin mitään ei tapahdu. Sitten myöhemmin kun sattuu joskus muistamaan niin koukku menee taas napista puskurin alle.
Comment
-
-
Moi. Ostin tuossa jonkin aikaa sit tommosen f11 xdrive bemarin. Parin viikon ajelun jälkeen huomasin todella vaimean ujelluksen noin 50kmh nopeuksissa. Käytin autoa pajalla ja ensimmäisellä kerralla vaihtoivat pyöränlaakerin. Vika ei sillä korjaantunut vaan piti viedä uudestaan. No he eivät vikaa löytäneet autosta ja totesivat että se johtuu rengasmelusta. Sen jälkeen vaihdatin öljyt laatikkoon, periin ja jakolaatikkoon. Nyt on ujellus kasvanut ja auto nykii kiihdyttäessä. Onko tässä enää muita vaihtoehtoja kun ruveta uutta jakovaihteistoa etsimään/ korjaamaan nykyistä. Samantyyppistä nykytystä ollut ennenkin ja siinä selvisin vetonivelen vaihdolla. Ujelluukseen vielä että siihen ei vaikuta kierrokset/ kaarteilu/ puhaltimet yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by Patrikrr View PostMoi. Ostin tuossa jonkin aikaa sit tommosen f11 xdrive bemarin. Parin viikon ajelun jälkeen huomasin todella vaimean ujelluksen noin 50kmh nopeuksissa. Käytin autoa pajalla ja ensimmäisellä kerralla vaihtoivat pyöränlaakerin. Vika ei sillä korjaantunut vaan piti viedä uudestaan. No he eivät vikaa löytäneet autosta ja totesivat että se johtuu rengasmelusta. Sen jälkeen vaihdatin öljyt laatikkoon, periin ja jakolaatikkoon. Nyt on ujellus kasvanut ja auto nykii kiihdyttäessä. Onko tässä enää muita vaihtoehtoja kun ruveta uutta jakovaihteistoa etsimään/ korjaamaan nykyistä. Samantyyppistä nykytystä ollut ennenkin ja siinä selvisin vetonivelen vaihdolla. Ujelluukseen vielä että siihen ei vaikuta kierrokset/ kaarteilu/ puhaltimet yms yms.Mini Clubman Cooper S (F54)
Edelliset:
- BMW F11 535d Xdrive Individual
- Audi A4 B8 2.0 TFSI
- Peugeot 407 SW
- Peugeot 405
- Peugeot 205 XS
Comment
-
-
Originally posted by Patrikrr View PostOnko tässä enää muita vaihtoehtoja kun ruveta uutta jakovaihteistoa etsimään/ korjaamaan nykyistä.Last edited by JaniLap; 02-06-2024, 10:32.B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by --Ville-- View Post
Tarkistappa takarenkaiden kunto, koska itselläni oli joskus vastaava, että kuului kuin laakeri olisi rikki ja vaihdoin ensimmäiseksi laakerit, mutta ääni ei poistunut. Epäilin jo, että perä ääntää, mutta sitten tuli vaihdettua renkaat ja ääni hävisi. Vanhoissa renkaissa oli sisäreuna kulunut hassusti, joka aiheutti todennäköisesti sen ujeltavan äänen. Vaikka kulmat ovat kunnossa, niin tuppaavat näissä kulumaan nuo sisäreunat takana.
3 eri rengas-sarjaa ollut alla ja ei ääni muuttunut. Eli renkailla ei merkitystä.
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View Post
Irroita etukardaani ja tee jakolaatikko virrattomaksi irroittamalla sen sulake, ja käy koeajolla. Jos ääni häviää, sen lähde on todennäköisesti viallinen jakolaatikko. Jos ääni kuitenkin jatkuu, edellä ehdotettua renkaanvaihtoa voi kokeilla.
tämän kokeilen vielä ennekuin rupeen uutta osaa tilaamaan.
Comment
-
-
Selvittelen, pitävätkö ilmastointihuoltoja ammattimaisesti myyvän Vianorin huoltopäällikkö/asiakaspalvelijan kertomat tiedot paikkansa:
- kompressori ei lähde pyörimään, jos järjestelmä on tyhjä (tyhjätty)
- jos auton ilmastointi ei ole päällä, vain kompressorin magneettinen vapaakytkin pyörii koneen käydessä, kompressori ei pyöri mukana
- kompressorin voitelusta ja sen mäntien voitelusta huolehtii ihan oma öljy ja oma öljykierto, ei tarvitse voiteluun ilmastointiaineen öljyä
- ilmastointiaineiden seassa oleva öljy on vain tarkoitettu järjestelmän tiivisteiden voiteluun ja pitämiseksi kunnossa
Kaikki oikein?
Comment
-
-
Originally posted by Juice View PostSelvittelen, pitävätkö ilmastointihuoltoja ammattimaisesti myyvän Vianorin huoltopäällikkö/asiakaspalvelijan kertomat tiedot paikkansa:
- kompressori ei lähde pyörimään, jos järjestelmä on tyhjä (tyhjätty)
- jos auton ilmastointi ei ole päällä, vain kompressorin magneettinen vapaakytkin pyörii koneen käydessä, kompressori ei pyöri mukana
- kompressorin voitelusta ja sen mäntien voitelusta huolehtii ihan oma öljy ja oma öljykierto, ei tarvitse voiteluun ilmastointiaineen öljyä
- ilmastointiaineiden seasa oleva öljy on tarkoitettu järjestelmän tiivisteiden voiteluun ja pitämiseksi kunnossa
Kaikki oikein?F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Kaksi ensimmäistä on oikein.
Olen myös siinä uskossa että ilmastoinnin kierrossa kulkeva öljy on ainoa joka kompuraa voitelee. Sinänsä mielenkiintoista että eräässä ilmastointihuollossa laittavat saman määrän öljyä täytössä mitä tulee ulos. Ohjearvo esim omaan E61 oli 150 grammaa, laittoivat 7 grammaa sinne takaisin kun sen verran tuli ulos. Toiseen autoon laittoivat kokonaisen gramman. Vielä ne on toimineet mutta hieman ihmetyttää.Last edited by Rattiukko; 10-06-2024, 21:13.
Comment
-
-
Tuo öljyhän nimenomaan on elintärkeää tuolla koska tosiaan ainoa voitelu mitä on. Ja kun näissähän vielä vissiin on tunnetusti vähän kompuravikoja ollut niin pitäisin kyllä erittäin tärkeänä että sitä laitetaan sinne oikea määrä.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by Rattiukko View PostOhjearvo esim omaan E61 oli 150 grammaa, laittoivat 7 grammaa sinne takaisin kun sen verran tuli ulos. Toiseen autoon laittoivat kokonaisen gramman. Vielä ne on toimineet mutta hieman ihmetyttää.
Last edited by JaniLap; 11-06-2024, 17:10.B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Comment