F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sha
    BTCF Member
    • Apr 2013
    • 40
    • Etelä-Pohjanmaa

    #91
    F10 b47 8hp 240tkm. Startatessa moottori/voimalinja kolahtaa, aivan kuin metalli metallia vasten. Samoin pienestä vauhdista keskivoimakkaasti kiihdyttäessä kuuluu samankaltainen ääni hetken aikaan. Tavallaan kolajaa (klunk, grind jne). Onko näillä kuvauksilla tyypillisiä vikapaikkoja? Foorumia ja youtubea kaiveltu kovasti, mutta vastaavaa ääntä en ole löytänyt.
    -06 E91 330d
    -89 E30 316i M50tic

    Vanhat: E36 328, E46 328, E46 cab, E39

    Comment

    • Woimaa
      Bimmer Rookie
      • Dec 2020
      • 58
      • K

      #92
      Originally posted by Sha View Post
      F10 b47 8hp 240tkm. Startatessa moottori/voimalinja kolahtaa, aivan kuin metalli metallia vasten. Samoin pienestä vauhdista keskivoimakkaasti kiihdyttäessä kuuluu samankaltainen ääni hetken aikaan. Tavallaan kolajaa (klunk, grind jne). Onko näillä kuvauksilla tyypillisiä vikapaikkoja? Foorumia ja youtubea kaiveltu kovasti, mutta vastaavaa ääntä en ole löytänyt.
      Täällä vähän samaa oiretta, samalla voimalinjalla. Itsellä tosin ei kuulu mitään varsinaista kolahdusta, vain auto ns. vaimeasti nytkähtää starttauksen perään kun käyntiin itsensä saanut. Tämäkin tosin satunnaisesti, ei joka startilla. Eikä myöskään kiihyttäessä ole minulla mitään mainitsemiasi oireita.

      Moottorin tukikumien vaihdolla ei vaikutusta asiaan ainakaan omalla kohdalla.

      Comment

      • Kajakki2
        Bimmer Rookie
        • Mar 2018
        • 35
        • Helsinki

        #93
        Millaisia rengaspaineita olette käyttäneet F11 525d (n47s Xdrive) renkaissa kokoa 245/40R19? Olisiko jokin 2,7-2,8bar ok? Jostain syystä tuossa muka pitäisi olla kovemmat paineet takana?

        Comment

        • 314da
          Bimmer Fanatic
          • May 2015
          • 386
          • J

          #94
          Siitä ovenpielestä kattoo ne täyden kuorman paineet ko renkaalle, takana on kovemmat paineet.

          Comment

          • TheRipper
            Bimmer Enthusiast
            • May 2012
            • 5196
            • Paimio

            #95
            Nykyrenkaille (Varsinkin matalaprofiilisille) suositellaan suurempia paineita mitä ovenpielissä saattaa lukea.. 2,7-3 on varmaankin ihan hyvä. Jos on Runflatit niin sitten alhaisempikin paine riittää.
            F10 523iA 2010

            Ex: E39 528iA 1997
            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
            Ex: E65 745iA 2003
            Ex: E46 318i 1998
            Ex: E34 525iA 1989

            Comment

            • Kajakki2
              Bimmer Rookie
              • Mar 2018
              • 35
              • Helsinki

              #96
              Originally posted by 314da View Post
              Siitä ovenpielestä kattoo ne täyden kuorman paineet ko renkaalle, takana on kovemmat paineet.
              No siellä lukee taakse tosiaan kovemmat paineet, mutta en ymmärrä miksi, jossei mitään halkokauppiashommia tuollaisella siihen sopivalla korimallilla aleta tekemään?
              Jos ei ole perässä kuormaa niin 2,8bar lienee ihan ok 245/40R19 -renkaille? Vai onko näissä sen verran painoa enemmän taka-akselilla ihan tyhjänäkin että olisi hyvä pitää enemmän paineita takana?

              Comment

              • 314da
                Bimmer Fanatic
                • May 2015
                • 386
                • J

                #97
                Originally posted by Kajakki2 View Post

                No siellä lukee taakse tosiaan kovemmat paineet, mutta en ymmärrä miksi, jossei mitään halkokauppiashommia tuollaisella siihen sopivalla korimallilla aleta tekemään?
                Jos ei ole perässä kuormaa niin 2,8bar lienee ihan ok 245/40R19 -renkaille? Vai onko näissä sen verran painoa enemmän taka-akselilla ihan tyhjänäkin että olisi hyvä pitää enemmän paineita takana?
                Menee paremmin suoraan kun pidät ne kovemmat paineet takana. Olen tässä vuosien saatossa testaillut näissä eri Bemareissa rengaspaineita ja todennut parhaaksi nuo tehtaan ”täyden kuorman” paineet. Kannattaa varmistaa, että rengaspainemittari on sellainen joka pitää paikkansa.

                Comment

                • VilleP
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2446
                  • Vantaa

                  #98
                  Juu taakse pari kymmenystä enemmän, kuten ovenpielen tarra neuvoo. 2.8/3.0 varmaan aika sopiva.
                  F11 530xd LCI
                  S2 Avant

                  Comment

                  • Kajakki2
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2018
                    • 35
                    • Helsinki

                    #99
                    Originally posted by VilleP View Post
                    Juu taakse pari kymmenystä enemmän, kuten ovenpielen tarra neuvoo. 2.8/3.0 varmaan aika sopiva.
                    Kiitokset sinulle ja muillekin, laitoin tuon 2,8/3.0 mutten huomannut ajokäytöksessä mitään eroa noilla uusilla renkailla, paitsi ehkä takapää saattoi tuntua hitusen kovemmalta hidastetöyssyissä ilmajousista huolimatta, mutta antaa olla nyt nuo paineet.

                    Vielä sellaista kysyisin että kuinka olette asentaneet Defan ylläpitolaturin tuonne konehuoneeseen niin ettei se olisi huoltohommien tiellä, ja millaisilla liittimillä olette sen kytkeneet kiinni niihin moottoritilan plus ja miinus -napoihin? Ja mistä pannsarikaapelin/miniplugin ulostulo, jostain sieltä etupuskurin alaritilästä varmaankin?
                    Joko tuo tai sitten 10A:n malli pitäisi hankkia ja asentaa: https://www.espare.fi/DEFA-Akkulatur...rger-1205-Flex
                    Autossa on Webasto ja tulee aika lyhyttä pätkää ajettua. Penarissa on 105AH:n AGM-akku niin voi olla hitusen pienitehoinen tuo 5A:n laturi Webaston kanssa.

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16459
                      • Leppävirta

                      #100
                      Originally posted by Kajakki2 View Post

                      Kiitokset sinulle ja muillekin, laitoin tuon 2,8/3.0 mutten huomannut ajokäytöksessä mitään eroa noilla uusilla renkailla, paitsi ehkä takapää saattoi tuntua hitusen kovemmalta hidastetöyssyissä ilmajousista huolimatta, mutta antaa olla nyt nuo paineet.

                      Vielä sellaista kysyisin että kuinka olette asentaneet Defan ylläpitolaturin tuonne konehuoneeseen niin ettei se olisi huoltohommien tiellä, ja millaisilla liittimillä olette sen kytkeneet kiinni niihin moottoritilan plus ja miinus -napoihin? Ja mistä pannsarikaapelin/miniplugin ulostulo, jostain sieltä etupuskurin alaritilästä varmaankin?
                      Joko tuo tai sitten 10A:n malli pitäisi hankkia ja asentaa: https://www.espare.fi/DEFA-Akkulatur...rger-1205-Flex
                      Autossa on Webasto ja tulee aika lyhyttä pätkää ajettua. Penarissa on 105AH:n AGM-akku niin voi olla hitusen pienitehoinen tuo 5A:n laturi Webaston kanssa.
                      Kyllä minulla ainakin aikanaan toimi ihan hyvin tuommonen 5A laturi E70 X5:ssa ja just webaston takia sen asensin. Ja samanlaisen laitoin myös C6 korimallin Audi A6. Siinä ei tosin ollut webastoa vaan tuli laitettua TT Thermo ja tuo laturi kaiken varalta. Näppäriä laitteita eikä ole vaikeita asentaa kunhan nyt sopivan paikan löytää.
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E32 Diamantscwharz 750iL '94

                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      • peLoGo?
                        BTCF Member
                        • Jul 2012
                        • 383
                        • Vaasa

                        #101
                        Originally posted by Bugsneeze View Post
                        F10. Vaihdoin eteen jarrulevyt ja -palat. Nyt ajellut 15 tkm ja jarrut täristää. Etulevyt ilmeisesti kierot. Mistä tuo voi johtua?

                        Osat tilattu Trodosta, levyt Febi Bilstein ja palat Brembo.
                        Onkohan reaktiotangon puslat tiensä päässä.
                        BMW G31 540iA xDrive B58 -18
                        Polestar 2 LRDM -21

                        Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
                        Ex. BMW F31 320iA xDrive LCI -19
                        ​Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15​
                        Ex. BMW F10 530dA -10
                        Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
                        Ex. BMW E34 518i M43 Touring
                        Ex. BMW E60 525i -04

                        BimmerCode & BimmerLink + MHD + ENET

                        Comment

                        Working...
                        X