F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vekkuli
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 1349
    • Liminka

    #256
    Originally posted by Stroop View Post

    Valmistajalistan sijaintia en muista minäkään ja lista vaihdettavista osistakin on rustattu eri topiceissa useampaan kertaan. "Jakopää" tai "N47 jakopää" hakusanoina varmaan tuottaisi tulosta, ketjuja on useita.

    Mutta karkeasti sinne menee ketjujen ja kiristimen lisäksi:

    - Nokka-akselin ratas
    - Öljypumpun ratas+ketju (öljypumpun rattaassa muuten vääränkätinen kierre)
    - Korkeapainepumpun ratas
    - Laahaimet
    - Tiiviste laatikon ja lohkon väliin riippumatta oliko siellä alunperin vai ei. Tästä on kaksi koulukuntaa, tiiviste vai ei. Itse olen laittanut öljyvuotojen välttämiseksi.
    - Suuttimien tiivisterenkaat kannattaa vaihtaa kun käyvät irti joka tapauksessa
    - Varmaan vielä jotain muutakin, edellisestä on aikaa jo sen verran että kovalevy näköjään sakkaa.

    Tsemppiä hommaan.
    Missä variaatiossa on muka tiiviste lohkon ja laatikon välissä? Ei sinne kyllä kuulu mitään ylimääräistä laittaa ja mitä öljyvuotoja se estää?

    kampuran stefa ja öljysuutin myös vaihtoon.
    E93 ///M3
    E60 530dA aka M5
    F11 525dA Xdrive
    Tesla model 3 LR MY22

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5409
      • Pirkkala

      #257
      Laatikon ja lohkon väliin tiiviste... ?? asiasta ei kyllä varmuudella ole kahta koulukuntaa
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • Stroop
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2006
        • 302
        • Jyväskylä

        #258
        Sori, jakopään kopan ja lohkon väliin tiiviste, sen perään vasta tulee laatikko. Ei pitäis kiireessä päteä. Korjasin tuohon listaan.
        Last edited by Stroop; 19-11-2025, 06:34.

        Comment

        • Tatu6o
          BTCF Member
          • Sep 2021
          • 97
          • Uusimaa

          #259
          Löytyykö kenelläkään tietoa tai omaa näkemystä soft closesta. Jos omistaa soft closella varustetun auton, onko talvella pakkasilla fiksumpi "paiskata" ovi kiinni itse vai antaa soft closen vetää ovi kiinni? Olen ymmärtänyt että kesällä on mekanismille parempi antaa sen vetää itse ovi kiinni, mutta muuttuuko tilanne talvella.

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14645
            • Oulu

            #260
            Sekä seiskassa, että retrofitattuna äffässä on soft close ja aina annan moottorin vetää oven kii. Äffässä se moottori pyörähtää kuitenkin varotoimena varmistaen, että ovi on kiinni, vaikka sen ns. paiskaa kiinni.

            Sitä vartenhan tuo varuste on, ettei tarvi pieksää.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA (2.8l) '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • ritariässä
              BTCF Member
              • Jan 2006
              • 3871
              • Raisio

              #261
              Jos soft close surahtaa 2 krt muttei imaise, hampaat rikki vai vaijeri sutii tyhjää? Korjaussarjoja ilmeisesti saa näihin. Yksikkö näyttäs liimatun tukevasti, joten askartelutaitoa vaatinee vanhan halkaisu ilman että rikkoo.

              Comment

              • Tatu6o
                BTCF Member
                • Sep 2021
                • 97
                • Uusimaa

                #262
                Originally posted by zener View Post
                Sekä seiskassa, että retrofitattuna äffässä on soft close ja aina annan moottorin vetää oven kii. Äffässä se moottori pyörähtää kuitenkin varotoimena varmistaen, että ovi on kiinni, vaikka sen ns. paiskaa kiinni.

                Sitä vartenhan tuo varuste on, ettei tarvi pieksää.
                Näin olin ajatellut, mutta nyt pakkasilla heräsi pieni epäluulo. Ovi oli aika kohmeessa tänään aamulla ja aloin pohtimaan, että meneekö mekanismi rikki jos ovi jumittaa eikä moottori saa vedettyä ovea kiinni.

                Comment

                • VilleP
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2521
                  • Vantaa

                  #263
                  Eipä nuo kiinni päin mentäessä jumittele.
                  F11 530xd LCI
                  S2 Avant

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17617
                    • Turku

                    #264
                    Originally posted by ritariässä View Post
                    Jos soft close surahtaa 2 krt muttei imaise, hampaat rikki vai vaijeri sutii tyhjää? Korjaussarjoja ilmeisesti saa näihin. Yksikkö näyttäs liimatun tukevasti, joten askartelutaitoa vaatinee vanhan halkaisu ilman että rikkoo.
                    Minusta se ei ole oikein avattavissa. Omassani vaijeri irtosi moottorista vai oliko mennyt poikki ja uusin koko moottorin.
                    Näillä mennään:
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    Working...
                    X