^Aivan. Onhan siinä sitten sähkörangekin ollut hieman jo vaatimattoman puoleinen (pakkasista riippuen), eli siitäkin voi jotain yrittää päätellä. Ilmeisesti se tehtaan akkutakuu on aika sopivasti mitoitettu heidän kannaltaan. Vahvistaa omaa käsitystäni näiden laitteiden optimaalisesta käyttöiästä. Varmaan edellisellä omistajalla on saattanut olla aavistus tilanteesta ja laitettu auto kiertoon sopivassa kohdassa.
Nythän on kaikesta pulaa, niin nuo varaosakennot voi helposti jäädä kakkoseksi uusiin autoihin verrattuna. Positiivista sentään on se ettei näihin tarvitse koko akkua vaihtaa kerralla. Ei kai siinä muuta auta kuin liikkeen laittaa auto kuntoon tavalla tai toisella, vaikea kuvitella että kukaan sitä tuollaisenaan ostaisi ainakaan markkinahinnalla.
Tällaisessa pieniakkuisessa plugarissa akku joutuu todennäköisesti suhteellisen kovalla rasitukselle. Onkohan jotain dataa olemassa siitä minkälainen lataus-/ajoprofiili kuormittaa akkua eniten? Esim. paljon kaupunkiajoa kokoajan ladaten vs. pitkää maantieajoa akku "tyhjänä"?
Nythän on kaikesta pulaa, niin nuo varaosakennot voi helposti jäädä kakkoseksi uusiin autoihin verrattuna. Positiivista sentään on se ettei näihin tarvitse koko akkua vaihtaa kerralla. Ei kai siinä muuta auta kuin liikkeen laittaa auto kuntoon tavalla tai toisella, vaikea kuvitella että kukaan sitä tuollaisenaan ostaisi ainakaan markkinahinnalla.
Tällaisessa pieniakkuisessa plugarissa akku joutuu todennäköisesti suhteellisen kovalla rasitukselle. Onkohan jotain dataa olemassa siitä minkälainen lataus-/ajoprofiili kuormittaa akkua eniten? Esim. paljon kaupunkiajoa kokoajan ladaten vs. pitkää maantieajoa akku "tyhjänä"?
Comment