Kafasin lämmitys on tuulilasissa sellaiseen ”muovikelmuun” ympätty, se mitä olen nähnyt, tuntuu että kun lanka palaa niin muovi myös sulaa. Ei onnistunut ainakaan yhden tapauksen kanssa näillä sähköä johtavilla maaleilla korjata, ehkä pitäisi sada kairattua muovia auki tms että saisi kontaktia. Tässä tapauksessa oli useasta paikkaa lisäksi palojälkiä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
G30/G31 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
RikunAutofix.fi
-
-
Originally posted by dieselrules View PostHei taas
Meinaa vähin ärsyttää kun autotallin oven käy laittamassa kiinni, niin bemu sanoo että näkemiin, siis sammuu. Olen sieltä oven lukituksista ottanut täpän pois auto sammuu kohdasta. Onkos tähän neuvoa vai onko ominaisuus?
Comment
-
-
Originally posted by rikuh1 View PostKafasin lämmitys on tuulilasissa sellaiseen ”muovikelmuun” ympätty, se mitä olen nähnyt, tuntuu että kun lanka palaa niin muovi myös sulaa. Ei onnistunut ainakaan yhden tapauksen kanssa näillä sähköä johtavilla maaleilla korjata, ehkä pitäisi sada kairattua muovia auki tms että saisi kontaktia. Tässä tapauksessa oli useasta paikkaa lisäksi palojälkiä.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
2018 G31 on tehty 2 viimeistä huoltoa ilmeisesti jossain nyrkkipajalla koska huoltopisteen koodina näyttää nollia.
Nämä näkyy ärsyttävästi huoltohistoriasivun alimmaisena vaikka muuten kaikki huollot menee ajan ja kilometrin mukaan järjestyksessä niin, että viimeisin ylhäällä.
Näissä huolloissa kilsat ja ajat kuitenkin oikein.
Onko ominaisuus vai saako tuota sorttausta pakotettua jotenkin? Miten muilla näkyy?- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View Post2018 G31 on tehty 2 viimeistä huoltoa ilmeisesti jossain nyrkkipajalla koska huoltopisteen koodina näyttää nollia.
Nämä näkyy ärsyttävästi huoltohistoriasivun alimmaisena vaikka muuten kaikki huollot menee ajan ja kilometrin mukaan järjestyksessä niin, että viimeisin ylhäällä.
Näissä huolloissa kilsat ja ajat kuitenkin oikein.
Onko ominaisuus vai saako tuota sorttausta pakotettua jotenkin? Miten muilla näkyy?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Supa View Post2018 G31 on tehty 2 viimeistä huoltoa ilmeisesti jossain nyrkkipajalla koska huoltopisteen koodina näyttää nollia.
Nämä näkyy ärsyttävästi huoltohistoriasivun alimmaisena vaikka muuten kaikki huollot menee ajan ja kilometrin mukaan järjestyksessä niin, että viimeisin ylhäällä.
Näissä huolloissa kilsat ja ajat kuitenkin oikein.
Onko ominaisuus vai saako tuota sorttausta pakotettua jotenkin? Miten muilla näkyy?F11 530d individual Brewster Green
-2016.
E34 525i Turbo Touring Daytona Violet
-1994.
Ascona B M20 Powered
-1978.
Comment
-
-
Vaatii siis tehdasyhteys istalla lisäksi huoltokirjan ajon autoon, mikäli autoon on tehty jotain omia merkintöjä ei bmw testerillä.
00000 merkinnät tulee kaikilta ketkä eivät ole virallisia Bmw jämyjä/huoltoja.
Aftersales tunnukset omaavilla korjaamoilla on pidempi tämä id numero joka ei autoon mahdu näkyville, siksi 00000 merkintä.E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
RikunAutofix.fi
Comment
-
-
Originally posted by Supa View Post2018 G31 on tehty 2 viimeistä huoltoa ilmeisesti jossain nyrkkipajalla koska huoltopisteen koodina näyttää nollia.
Nämä näkyy ärsyttävästi huoltohistoriasivun alimmaisena vaikka muuten kaikki huollot menee ajan ja kilometrin mukaan järjestyksessä niin, että viimeisin ylhäällä.
Näissä huolloissa kilsat ja ajat kuitenkin oikein.
Onko ominaisuus vai saako tuota sorttausta pakotettua jotenkin? Miten muilla näkyy?
Kun menee sit merkkarille/sinne missä käytössä bmw-AOS soppari, niin sieltä sitten kun kirjoitetaan seuraava huoltomerknitä ylös -> sepä lanaa ne itsetehdyt merkinnät.
Mutta rivien välistä : sähköinen huoltokirja ei ole tae mistään.
Tuosta kafas-jutusta: omassa autossa oli syksyllä matkustajan puoleinen kamera huurussa aamusella, aina samassa kohtaa matkaa.
Rupesin tutkimaan enemmän asiaa -> kafas kouraan ja huomasin että siinä kohtaa, missä kafaksen "etureuna" ottaa kiinni lasiin ja lämmityselementtiin, olikin siinä lasissa olevassa valkoisessa kalvossa musta kohta. Siitä kohti meni oikosulkuun siihen kameran runkoon.
Sen pystyikin toteamaan sillä, kun laittoi istalla kafaksen lämpötilamittauksen päälle ja sehän nousikin 70c asti sitten. Onneksi lasissa lanka oli siis ehjä -> kaptonteippiä 4 kerrosta kameran metalliosan päälle, mitkä tulee lasia vasten. Sit kameran kalibrointi kun sen asema tietysti irrottaessa aina vähän muuttuu -> rupesi kamerassa molemmat linssin kaukalot lämpenemään. Halpa korjaus, kun tuon äkkäsin ennenkuin lanka oli katkennut.
Jos lanka katkeaa, niin siinä ei auta ku odottaa lasivakuutuksen tarpeen muodostumista.
5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Eli tuollain se menee sinne pohjille. Saa sinne kirjoitettua myös muutakin kuin 00000 jos haluaa... Työkaluna HU-ServiceManager 0.2, beetaversio, mutta näyttää toimivan tässäkin ok.
Tein väliöljynvaihdon (1v /8tkm polttiksella) niin aattelin että laitetaan ny ylös. Siitähän se sit häviää jos käyttää paikassa missä tehdasyhteys.
Ja joku tuolla aikaisemmin mietti sitä auton moottorin lämpenemistä, tässä video 330e mallisesta jo vähän aikaisemmin. En itse näe syytä miksi g30 toimisi erilailla, ainakin mittariston salavalikkoa kylmillä keleillä kun tsiigailee lähtöajastuksen aikoihin, niin kyllä olen havainnon tehnyt että moottori on lämpimämpi kuin sen pitäisi olla (ei esim polttis ole käynyt viikkoon, ulkona pakkasta ja silti moottorin lämmöt +6 tai yli. En keksi syytä miten sen muuten voisi selittää kuin esilämmityksellä)5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Originally posted by jj5 View Post
Xtraboost modella se jää käyntiin, jos moottorin haluaa pitää käynnissä. Valitettavasti sähköajoa ei taida saada mitenkään pysymään "käynnissä", ainakaan en ole keksinyt.
Comment
-
-
Tässä kun omalla 2020 mallisella 530e:llä on tullut ajeltua 60tkm parin vuoden aikana ja mittarissa on nyt 110tkm. Auto toimii hyvin ja akkukin ottaa virtaa sisäänsä edelleen n. 10-11 kwh. Ja ajaminen on tähän saakka ollut kustannuksiltaan erittäin kohtuullista. Ainakin ylläpitokulujen osalta. Ainoastaan latausluukku on pitänut kerran takuuseen uusia. ja softat päivittää.
Välillä kun näitä nettijuttuja lukee kuinka voi tuosta vaan pimentyä joku tuhansien hintainen purkki tms. niin väkisin alkaa miettimään että kuinka suurella riskillä tässä jatkaa, jos yrittäisi vielä toiset kaksi vuotta ajella tällä autolla? Akku varmaan ainakin hiipuu muutaman prosentin. Pahimmillaan ehkä jonkun kennon joutuu vaihdattamaan. Mutta jokatapauksessa saavutetut säästöt häviää kertalaakista taivaan tuuliin jos mikä tahansa HV-puolen purkki pimenee ja pitää omaan piikkiin uusia. Eli ajaminen näillä on halpaa kunnes......
Lyhyesti sanottuna siis mietityttää että millähän todennäköisyydellä tällaisella pystyy ajamaan vaikkapa 200tkm siten että välttää ylimääräiseksi laskettavat tuhansien eurojen yllätysrempat? Ja että 200tkm mittarissa auto ja akku on vielä siinä kunnossa että kelpaa autoliikkeeseen vaihtoautoksi. Näitä asioita kun miettii liikaa niin alkaa teknisesti ennustettavampi diesel-auto hieman kiinnnostelemaan taas....
Comment
-
-
530e vm. -20 kotilaturi (shuko) alkoi vilkuttaa punaista kun liitin sen virtapistokkeeseen kotona… koitettu jatkokelassa sekä suoraan seinätöpselissä eikä vaikutusta !!
Auto latautui normaalisti töissä lämmitystolpasta.
Mistähän vois johtua??
Punainen valo on joskus vilkkunut kun akku on latautunut täyteen ja olen irroittamassa pistoketta mutta toiminut sen jälkeen normaalisti… nyt ei punainen lakkaa vilkkumasta !!
EDIT: kaapeli oli tunnin ajan lämpöisessä tallissa jonka jälkeen toimii jälleen normaalisti… mikä lie härö ollut…Last edited by nappe74; 14-03-2024, 00:43.G30 530e xDrive A M-Sport -20
ex-Bimmerit:
F10 525dA xDrive M-Sport -13
E21 316 -80
E91 330xdA M-Sport -06
E53 X5 3.0iA Sport -04
E91 335xiA M-Sport -08
E60 530iA M-Sport -06
E36 320i Cabriolet M-Sport -96
E91 320d -06
E39 530iAT M-Sport -01
E36 328iA -96
E39 528iA -96
E36 325i -92
Comment
-
-
Onkos kokemuksia BMW takuuasioiden hoidosta? Täällä nyt vähän haastetta
Meidän taloudessa käytössä olevassa 530e on ollut hankittuna jatkotakuu, jonka piiriin myös auton laturin ilmoitettiin kuuluvan. Nyt sitten kun laturin "pistooli" levisi vajaan kolmen vuoden käytön jälkeen käsiin, korjaamon huoltonevoja ilmoitti vailla järkeviä perusteita jotenkin seuraavasti " laturit ei hajoa itsestään näin, tee ilkivaltavahinkoilmoitus vakuutusyhtiöön" ja tällä perusteella kieltäytyivät viemästä takuuasiaa eteenpäin. Kokeiltiin reklamoida asiasta BMW suomen asiakaspalveluun, sieltä ilmoittivat ensin tutkivansa asiaa mutta kysyttyään korjaamolta ilmoittivat vain etteivät hoida asioita siellä vaan takuuasiat pitää hoitaa liikkeen kanssa.
Miten edetä virheellisen takuukäsittelyn kanssa?
Defan laturi on nyt ollut käytössä, mutta uusi bmw laturi maistuisi, vaan ei siitä kiinnostaisi maksaa 400-500 euroa etenkään jos lisätakuu on erikseen ostettu jonka piiriin sen pitäisi kuulua. Ei ole kyllä tiedossa edes minkäänlaisia takuuehtoja, mutta ei korjaamokaan asiaa sellaisilla perustellut.
E: yrityksen auto, kuluttajansuoja ei auta.
Comment
-
Comment