Originally posted by Kale67
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
G30/G31 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
-
-
Originally posted by peto2 View PostMuistaakseni puhelimissakin ruukaa olemaan valinta että mitä oikeuksia kullekin bluetooth laitteelle annetaan. Eli eri autot voi käyttäytyä eri tavalla valinnoista riippuen. :think
EDIT: siis iPhonessa BT-asetuksissa on tämä.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
G31, 520dsl
Moro!
Tässä on tullut ajeltua useat vuodet työsuhdeautoilla ja nyt tarttis kattella taas pitkästä aikaa omaa autoa. E61 Bemarin aikoinaan omistaneena Bmw tietenkin kiinnostaa. Mites huolettomia kilometrejä olisi odotettavisss tuollaisella G31 520dsl 150tkm ajettuna ja siitä eteenpäin. Ymmärtääkseni nuo entiset jakopään ongelmat kai pitäisi olla jo ohi ja paremmat hilut niiden suhteen. Korjatkaa, jos olen väärässä. Mites alustan osat näissä kestää kilometrejä?
Kaikki kokemukset tervetulleita.
Kiitos.työmatkakiiturina BMW 530e Xdrive ///M Performance
kauppakassina Audi A3 sedan
kesäkissana Jaguar XKR
Comment
-
-
Originally posted by nupaha View PostMoro!
Tässä on tullut ajeltua useat vuodet työsuhdeautoilla ja nyt tarttis kattella taas pitkästä aikaa omaa autoa. E61 Bemarin aikoinaan omistaneena Bmw tietenkin kiinnostaa. Mites huolettomia kilometrejä olisi odotettavisss tuollaisella G31 520dsl 150tkm ajettuna ja siitä eteenpäin. Ymmärtääkseni nuo entiset jakopään ongelmat kai pitäisi olla jo ohi ja paremmat hilut niiden suhteen. Korjatkaa, jos olen väärässä. Mites alustan osat näissä kestää kilometrejä?
Kaikki kokemukset tervetulleita.
Kiitos.
Takavetoisen 520d:n tapauksessa kannattaa tehdä huolellinen koeajo maantiellä ja moottoritiellä. Mielellään pidempi matka, kylmällä ja lämpimällä autolla, ja kuullostella että jyriseekö voimansiirto. Itselläni ollut noita kaksi farkku-yksilöä, joista varsinkin ensimmäinen piti ikävää jyrinää 100km/h paikkeilla. Sellaista "ison subbarin" tasaista jyrinää muistuttavaa. Siihen ei välttämättä osaa kiinnittää ostokiimassa huomiota, mutta se alkaa ajan myötä nousemaan ärsyttävästi esiin. Joten tuntosarvet tuon suhteen tarkkana! Tämä ilmiö on todettu monessa vastaavassa yksilössä. Jyrinän lähde on ilmeisesti kardaani.
Kyseessä lienee enemmän 520d takavedon ominaisuus. Ja BMW-huoltoa ei tunnu asia kiinnostavan millään tasolla jos menee sieltä kysymään.
Täältä löytyy lisää ym. asiasta.Last edited by JKK; 22-01-2023, 18:19.
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostTeoriassa pitäisi olla huoleton peli. Ei hirveämmin taida olla edes mitään tyyppivikoja paitsi EGR-ongelmia piisaa kuten aina ennenkin näissä. Mutta muutenhan tuo on uskomattoman taloudellinen kulutukseltaan kokoisekseen (takavetoisena varsinkin). Tosin vielä edullisemmin kokonaiskustannuksiltaan pääsee 530e:llä, joista tietty joutuu maksamaan ostettaessa vähän enemmän.
Takavetoisen 520d:n tapauksessa kannattaa tehdä huolellinen koeajo maantiellä ja moottoritiellä. Mielellään pidempi matka, kylmällä ja lämpimällä autolla, ja kuullostella että jyriseekö voimansiirto. Itselläni ollut noita kaksi farkku-yksilöä, joista varsinkin ensimmäinen piti ikävää jyrinää 100km/h paikkeilla. Sellaista "ison subbarin" tasaista jyrinää muistuttavaa. Siihen ei välttämättä osaa kiinnittää ostokiimassa huomiota, mutta se alkaa ajan myötä nousemaan ärsyttävästi esiin. Joten tuntosarvet tuon suhteen tarkkana! Tämä ilmiö on todettu monessa vastaavassa yksilössä. Jyrinän lähde on ilmeisesti kardaani.
Kyseessä lienee enemmän 520d takavedon ominaisuus. Ja BMW-huoltoa ei tunnu asia kiinnostavan millään tasolla jos menee sieltä kysymään.
Täältä löytyy lisää ym. asiasta.
Onkos noissa G30/31 aina led-ajovalot? Toisissa adaptiiviset ja toisissa ei…
Vai löytyykö joistakin xenonit? Halogeeneja ei kai sentään enää mistään.😊työmatkakiiturina BMW 530e Xdrive ///M Performance
kauppakassina Audi A3 sedan
kesäkissana Jaguar XKR
Comment
-
-
Originally posted by nupaha View PostKiitos näistä tiedoista.
Onkos noissa G30/31 aina led-ajovalot? Toisissa adaptiiviset ja toisissa ei…
Vai löytyykö joistakin xenonit? Halogeeneja ei kai sentään enää mistään.😊G26 420iA Msport SanremoGreen
F22 220iA Msport EstorilBlau
E82 118dA TitanSilber
E46 325ti TopasBlau
Comment
-
-
Originally posted by TuomoA View PostAina on ledit tai laserit. Xenoneita ei ole tainnut enää G3x saada. Itse katselisin adaptiivisia ledejä tai lasereita. Normi leditkin menee ihan hyvin on paremmat kuin perus xenonit, mutta valoa ei ole koskaan liikaa ja lisävalojen asennuspaikan löytyminen voi olla hankalaa jos ei suoraan puskuriin halua laittaa
Adaptiiviset olis ihan jees, mutta itselleni ei pakolliset. Sport-penkit 188cm kuskille on melkein se vaatimus.
Ruotsin kruunu on siinä kurssissa, että sieltä saa noin 100tkm ajettuja ja allekkin noin 30 000€ veroineen. Taitaa noi dieselit olla Ruotsin puolellakin jäämässä vähemmistöön ja sähkö ja bensa kovasti ottamassa jalansijaa. Valikoimaa G31 dieseleissä on kohtuu hyvin ja kohtuu hyvillä varusteilla, jos vertaa ns Suomi-autoihin. Pitää odotella muutaman asian järjestymistä ja kattella lähteekö itse hakemaan vai kääntyykö jonkun ammattilaisen puoleen. Tuon kesäauton kävin hakemassa Ruotsista 2016 ja melko selkeetä toimintaahan se on, kun vain ensin myyjän kanssa saa soviteltua hinnat ja ehdot kohdilleen. Se että löytyykö sopivaa ajallista rakoa hakuun onkin eri asia…työmatkakiiturina BMW 530e Xdrive ///M Performance
kauppakassina Audi A3 sedan
kesäkissana Jaguar XKR
Comment
-
-
Missä hinnoissa liikutaan jos G31 530iX:ään retrofitataan normaalista cruisesta --> adaptiiviseksi? Näitä varmaan tekee ainakin Böntti?BMW G31 540iA xDrive B58 -18
BMW F31 320iA xDrive LCI -19
Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15
Ex. BMW F10 530dA -10
Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
Ex. BMW E34 518i M43 Touring
Ex. BMW E60 525i -04
BimmerCode & BimmerLink + ENET
Comment
-
-
Originally posted by peLoGo? View PostMissä hinnoissa liikutaan jos G31 530iX:ään retrofitataan normaalista cruisesta --> adaptiiviseksi? Näitä varmaan tekee ainakin Böntti?M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by TuomoA View PostAina on ledit tai laserit. Xenoneita ei ole tainnut enää G3x saada. Itse katselisin adaptiivisia ledejä tai lasereita. Normi leditkin menee ihan hyvin on paremmat kuin perus xenonit, mutta valoa ei ole koskaan liikaa ja lisävalojen asennuspaikan löytyminen voi olla hankalaa jos ei suoraan puskuriin halua laittaa
Onko adaptiivisten valojen kanssa mitään teknisiä murheita odotettavissa? Kiinteissä on vähemmän liikkuvia osia.Ajossa: F10 520d SE (2012)
Comment
-
-
Eka murhe, latasin uusimman kartan bemun download managerista usb-tikulle. Tikku mukitelineiden edessä olevaan usb paikkaan mutta mitään ei tapahtunut, ei lähtenyt karttapäivitys käyntiin. No auto kävi merkkarilla normi huollossa ja otin tämän ongelman puheeksi. Sanoivat että ovat kuulleet tapauksia että tuolta bemulta ladatuissa tiedostoissa on ollut ongelmia asennuksen kanssa. Lupasivat huollon aikana ladata minun tikulle tuon datapaketin uudelleen. Huollon jälkeen löin tikun taas pesään ja infonäyttöön tuli teksti että navi päivitys alkaa, jee. Alkoihan se, ja jatkuu edelleen nyt viikon jälkeen huollon... Laitoin paketin myös toiselle tikulle mutta no hobla silläkään. Normaalisti päivitys kestää alle 2 h ja navi on ilmeisesti sen päivityksen aikana käytössä normaalisti?
Nyt ei sitten navi toimi, nopeusrajoitusten tunnistus ei toimi ja siten aktiivivakkarin käyttö on kökköä. Kokeilin buutata laitteen useaan kertaan sekä tikku paikoillaan että ilman tikkua. Ei auta, vehje on tiltissä. Merkkarilla sitten varattiin aika että pääsevät tutkimaan mikä jumitti systeemin, huoh.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by VilleP View PostEroa on sen verran että ei voi oikein edes verrata. Jos ajaa paljon pimeätä maantietä niin onhan nuo adaptiiviset kätevät kun ne valaisee tietä vaikka vastaantulija olisi jo lyhyet vaihtanut.
En muista lukeneena että olis adaptiiviset kanssa ollut onglemiatyömatkakiiturina BMW 530e Xdrive ///M Performance
kauppakassina Audi A3 sedan
kesäkissana Jaguar XKR
Comment
-
-
Originally posted by VilleP View PostEroa on sen verran että ei voi oikein edes verrata. Jos ajaa paljon pimeätä maantietä niin onhan nuo adaptiiviset kätevät kun ne valaisee tietä vaikka vastaantulija olisi jo lyhyet vaihtanut.
En muista lukeneena että olis adaptiiviset kanssa ollut onglemia
Yhdyn edelliseen. Toimii mielestäni tosi hyvin. Kaarteissa kääntyy mutkan suuntaan ja kun auto tulee vastaan se kääntää valoja pientareelle ja jossain kohtaa sammuttaa sitten kuskin puolen pois, kun taas appari valaisee vielä reunaa. Itsellä työmatka 31km suuntaansa ja tässä parivuotta ajellut niin ei ainakaan kukaan ole väläytellyt valoja sen takia, että tuo haittaisi muita. Ja sama kun ajaa jonossa muiden perässä niin ei häikäise sitten edellä ajavaa.
Parhaiten tuon huomaa pimeällä, sumuisella säällä miten hyvin valot liikkuvat kun automaatti pitkät päällä.G30 530e m-sport -19.
https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
-
Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.
Comment
-
Comment