Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Attekun
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2013
    • 1407
    • Saarijärvi

    Originally posted by BeamR View Post
    näyttö vilkkuu: Se näyttö/koko käyttömoduli hajoamassa tai navilaskuri/videomoduli hajoamassa.
    radio pätkii: radiomodulissa kylmäjuotoksia jotka elää (tyypillistä BM24 radioille)

    TEORIASSA voisi liitin olla löysällä, käytännössä ei, johtuen liittimien rakenteesta. Niissä on ihan mekaaniset vipulukot, joiden pitäisi olla auki kokonaan. Toisekseen, yksikään liitin ei selitä kaikkia vikoja
    Kiitos tiedosta, hyvä tietää. Mitenkäs jos pohtii 730i ja 735i välillä niin onko kauheasti eroa moottoreilla kestävyyden, kulutuksen suhteen? Ja onko 95-96vm steptronic ihan käypä peli myös verrattuna normiautomaattiinn? Noillahan alkaa olemaan jo kilsoja järkiään 300-400tkm, että kuinkahan paljon noilla ajelee jos on asiallisesti pidetty?
    Toyota Alphard MS
    Peugeot e-2008
    ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

    Comment

    • janne36
      Bimmer Rookie
      • Aug 2009
      • 72
      • Liperi

      Originally posted by Attekun View Post
      Kiitos tiedosta, hyvä tietää. Mitenkäs jos pohtii 730i ja 735i välillä niin onko kauheasti eroa moottoreilla kestävyyden, kulutuksen suhteen? Ja onko 95-96vm steptronic ihan käypä peli myös verrattuna normiautomaattiinn? Noillahan alkaa olemaan jo kilsoja järkiään 300-400tkm, että kuinkahan paljon noilla ajelee jos on asiallisesti pidetty?
      Ehdottomasti kannattaa ostaa 4l tai 4.4l malli jos v8 meinaa, aivan turhia nuo 3 ja 3.5l mallit, syö yhtä paljon bensaa kuin 4- 4.4l mallit ja ei ole vääntöä/tehoa läheskään niin paljoa.

      Moottorit ovat perus kestävyydeltään samanlaisia.

      Vanhassa 4l mallissa tyyppivikana öljypumpun löystyvät pultit.

      Uudemmassa 4.4l koneessa jakoketjun muovinen kiristäjä/laahain voi hajota n. 250tkm-- > (vanhassa koneessa on toteutettu jakopää erilailla)

      Ehdottomasti osta steptronic vaihteistolla kuin vanha automaatilla, Kestävempi ja viisaampi, Vanhassa laatikossa on jonkin verran enemmän vikoja vanhemmiten.

      Jos ostat vanhemmalla laatikolla kokeile tasaisella tarkkaan ettei kulje eteenpäin N vaihteella, jos kulkee niin tiedossa vaihteistoremontti ennemmin tai myöhemmin.

      Kilometrejä kyllä nämä kestävät pääsääntöisesti hyvin kun vaan pitää huolella.
      Last edited by janne36; 30-06-2014, 09:33.
      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten


      e21 316, e30 316, e39 523i
      Entiset:e46 328i, e39 523i, e39 530d, e34 518i, e36 320i, e38 728i, e34 525tds, e30 325i, e36 325i, e30 320i, e36 320i, e39 540ia, e34 520i, e38 740ia, e36 316i, e30 316, e60 525d, e90 330d

      Comment

      • stancedream
        Bimmer Rookie
        • Jul 2013
        • 64
        • N/A

        Vinkuminen

        Joo, ei oikein tee hyvää tuo ajaminen kun kolisee kokoaika.

        Sitten vielä sellaista, että joku vinkuu sitämukaan kun antaa kierroksia, tietyssä kohdassa lähtee pois. Onko mulla nyt laatikkoremppakin tulossa vai mistä tuo johtuu? Kaverin sanoin "luulin että tulit pakilla pihaan" :think
        '96 E38 728iA vermontgrün

        ex:
        '96 E39 528i cosmosschwarz

        Comment

        • makkis
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 5152
          • Kouvola, Savisto

          Originally posted by janne36 View Post
          Vanhassa 4l mallissa tyyppivikana öljypumpun löystyvät pultit.

          Uudemmassa 4.4l koneessa jakoketjun muovinen kiristäjä/laahain voi hajota n. 250tkm-- > (vanhassa koneessa on toteutettu jakopää erilailla)
          Onko tosiaan noin että löystyvät öljypumpun pultit on ongelma vain M60-koneissa?

          Ja onko tou laahain ongelma vain M62B44TU koneessa vai myös M62B44??

          Noita kilometrejä on kyllä turha katella noiden laahainten kanssa, tällä hetkellä tallissa jakopää levällään todistetusti 130tkm ajettussa M62B44TU koneessa jossa meni laahain.
          Kyllä se muovi haurastuu siellä ihan vuosien mukaan, ei kilometrien.
          Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
          Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
          Virallinen Xhp jälleenmyyjä

          Comment

          • McBeast
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2007
            • 2998
            • Tallinn

            Originally posted by makkis View Post
            Onko tosiaan noin että löystyvät öljypumpun pultit on ongelma vain M60-koneissa?

            Ja onko tou laahain ongelma vain M62B44TU koneessa vai myös M62B44??

            Noita kilometrejä on kyllä turha katella noiden laahainten kanssa, tällä hetkellä tallissa jakopää levällään todistetusti 130tkm ajettussa M62B44TU koneessa jossa meni laahain.
            Kyllä se muovi haurastuu siellä ihan vuosien mukaan, ei kilometrien.
            Onko toi 130tkm ajettu se japanintuonti 540i joka oli pitkään myynnissäkin? Siinä suunnilleen samat kilsat ja oli jakopää antautunut, kun kyselin mielenkiinnosta. Tosin siinä tapauksessa käyttötunteja oli varmasti enemmän, kun vastaavan verran ajetussa saksan autossa.

            Minäkin elän siinä käsityksessä, että M60 kärsii löystyvistä pulteista. Saattaa maailmalla toki M62:iakin olla, jossa pultit ovat löytyneet öljypohjasta, mutta ei kuitenkaan vastaavan epidemian lailla.
            Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

            Comment

            • janne36
              Bimmer Rookie
              • Aug 2009
              • 72
              • Liperi

              Ei taida ainakaan m62 olla läheskään niin yleistä tuo pulttien löystyminen.

              Tosin helppo hommahan se on tarkastaa ja laittaa lukitteella pultit öljynvaihdon yhteydessä!

              Ja kyllä, joistain tainnut tuo jakopään laahain hajota vaikka miten aikasin ja joistain ei sitten koskaan.
              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten


              e21 316, e30 316, e39 523i
              Entiset:e46 328i, e39 523i, e39 530d, e34 518i, e36 320i, e38 728i, e34 525tds, e30 325i, e36 325i, e30 320i, e36 320i, e39 540ia, e34 520i, e38 740ia, e36 316i, e30 316, e60 525d, e90 330d

              Comment

              • Ramzez
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 6104
                • Jyväskylä

                Originally posted by janne36 View Post
                Ehdottomasti kannattaa ostaa 4l tai 4.4l malli jos v8 meinaa, aivan turhia nuo 3 ja 3.5l mallit, syö yhtä paljon bensaa kuin 4- 4.4l mallit ja ei ole vääntöä/tehoa läheskään niin paljoa.

                Moottorit ovat perus kestävyydeltään samanlaisia.

                Vanhassa 4l mallissa tyyppivikana öljypumpun löystyvät pultit.

                Uudemmassa 4.4l koneessa jakoketjun muovinen kiristäjä/laahain voi hajota n. 250tkm-- > (vanhassa koneessa on toteutettu jakopää erilailla)

                Ehdottomasti osta steptronic vaihteistolla kuin vanha automaatilla, Kestävempi ja viisaampi, Vanhassa laatikossa on jonkin verran enemmän vikoja vanhemmiten.

                Jos ostat vanhemmalla laatikolla kokeile tasaisella tarkkaan ettei kulje eteenpäin N vaihteella, jos kulkee niin tiedossa vaihteistoremontti ennemmin tai myöhemmin.

                Kilometrejä kyllä nämä kestävät pääsääntöisesti hyvin kun vaan pitää huolella.
                Laitetaas täsmennystä:

                730i ja 735i ovat tavallaan väliinputoajamalleja. Ne syövät likimain saman kuin 4.0 tai 4.4 V8, mutta suorituskykyä on vähemmän. Tästä olen siis samaa mieltä, että mieluummin täysikokoinen kasi heti kättelyssä.

                Löystyvät öljypumpun pultit ovat ongelmana M60:ssä ja M62:ssa. Jälkimmäisessä se ei ole niin yleistä, mutta kuitenkin täysin mahdollista. Asian tarkistaminen vaatii vain yhden halvan öljypohjan tiivisteen, joten se kannattaa tehdä ja saada mielenrauha. Isossa maailmassa on myös jotkut havainneet V12 koneiden kohdalla öljypumppujen pulttien löystymistä.

                M62:n jakopää on hieman luotettavampi kuin TU-koneen. Eli siis M62:t, jotka ovat vuosimallia -96-98 ja ovat non TU-versioita, eivät niin yleisesti kärsi jakopäänongelmista ja hajoavista laahaimista. Toki tällaisia vikoja voi tulla, mutta se on harvinaisempaa. TU-koneessa vanoksen ja laahainten ongelmat ovat yleisempiä.

                Prefacelift steptronic on kenties yksi luotettavimmista seiskan laatikoista. Ei ole oikeastaan mitään lastentauteja ja ei ole myöskään niin ronkeli edes vääränlaiselle rengastukselle. Facelifteissa on käsittääkseni uudemman mallinen laatikko, joka on todella tarkka oikeasta rengaskoosta, mutta ei sekään epäluotettava ole. Suurin osa laatikoista kuitenkin hajoaa öljyn puutteeseen tai "vääränlaisen" käytön seurauksena.

                Comment

                • janne36
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2009
                  • 72
                  • Liperi

                  juuri näin

                  Originally posted by Ramzez View Post
                  Laitetaas täsmennystä:

                  730i ja 735i ovat tavallaan väliinputoajamalleja. Ne syövät likimain saman kuin 4.0 tai 4.4 V8, mutta suorituskykyä on vähemmän. Tästä olen siis samaa mieltä, että mieluummin täysikokoinen kasi heti kättelyssä.

                  Löystyvät öljypumpun pultit ovat ongelmana M60:ssä ja M62:ssa. Jälkimmäisessä se ei ole niin yleistä, mutta kuitenkin täysin mahdollista. Asian tarkistaminen vaatii vain yhden halvan öljypohjan tiivisteen, joten se kannattaa tehdä ja saada mielenrauha. Isossa maailmassa on myös jotkut havainneet V12 koneiden kohdalla öljypumppujen pulttien löystymistä.

                  M62:n jakopää on hieman luotettavampi kuin TU-koneen. Eli siis M62:t, jotka ovat vuosimallia -96-98 ja ovat non TU-versioita, eivät niin yleisesti kärsi jakopäänongelmista ja hajoavista laahaimista. Toki tällaisia vikoja voi tulla, mutta se on harvinaisempaa. TU-koneessa vanoksen ja laahainten ongelmat ovat yleisempiä.

                  Prefacelift steptronic on kenties yksi luotettavimmista seiskan laatikoista. Ei ole oikeastaan mitään lastentauteja ja ei ole myöskään niin ronkeli edes vääränlaiselle rengastukselle. Facelifteissa on käsittääkseni uudemman mallinen laatikko, joka on todella tarkka oikeasta rengaskoosta, mutta ei sekään epäluotettava ole. Suurin osa laatikoista kuitenkin hajoaa öljyn puutteeseen tai "vääränlaisen" käytön seurauksena.
                  Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten


                  e21 316, e30 316, e39 523i
                  Entiset:e46 328i, e39 523i, e39 530d, e34 518i, e36 320i, e38 728i, e34 525tds, e30 325i, e36 325i, e30 320i, e36 320i, e39 540ia, e34 520i, e38 740ia, e36 316i, e30 316, e60 525d, e90 330d

                  Comment

                  • xpro
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2012
                    • 251
                    • varkaus

                    onko näihin saatavilla jostakin jonkinlaisia tukivarsi sarjoja tms? kun olisi ajankohtaista vaihdella reaktio tangot niin voisi kerralla vähän enemmän uusia tavaraa tuonne alustaan jos löytyy jotain niinsanottuja valmiita paketteja?:think

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8262
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • makkis
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 5152
                        • Kouvola, Savisto

                        Originally posted by McBeast View Post
                        Onko toi 130tkm ajettu se japanintuonti 540i joka oli pitkään myynnissäkin? Siinä suunnilleen samat kilsat ja oli jakopää antautunut, kun kyselin mielenkiinnosta. Tosin siinä tapauksessa käyttötunteja oli varmasti enemmän, kun vastaavan verran ajetussa saksan autossa.

                        Minäkin elän siinä käsityksessä, että M60 kärsii löystyvistä pulteista. Saattaa maailmalla toki M62:iakin olla, jossa pultit ovat löytyneet öljypohjasta, mutta ei kuitenkaan vastaavan epidemian lailla.
                        Itseasiassa kyllä, toi on kaverin auto.
                        Oli silloin edellisenä ilta ohittanut yhden auton ja kotiin tullessa oli pientä roksotusta pitänyt.
                        Seuraavana päivänä siihen oli tarkoitus huolto tehdä niin tutkittiin hieman sitä roksotusta että tuleeko vanoksista vai mistä, mutta öljypohjan kun avasi niin selvisi vikakin.
                        Onneksi oli siitä keskimmäisestä laahaimesta vain lähteny se muovi kävelemään niin ei pahempaa tuhoa tullut.

                        Nyt selvisi myös minkä takia siinä on ollut niin kova imu öljytilassa että hyvä jos öljyntäyttö korkin on irti saanut, huohottimen/separaattorin putki sieltä jakopään luota oli murtunut.
                        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                        Comment

                        • mrrk
                          BTCF Member
                          • Sep 2007
                          • 515
                          • Satakunta.

                          Jos siellä öljypohjassa on jotain ylimääräistä niin kannattaa ottaa öljypumppu käteen ja purkaa kunnolla eli myös sihti kokonaan auki.

                          Talven aikana purin 4 m62 pumppua ja 3 m60 ,niin voi sanoa että jokaisessa oli
                          sihti melkein tukossa.

                          Comment

                          • xpro
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2012
                            • 251
                            • varkaus

                            tänään tuli pihaan tuollainen prefacelit 740 ja heti olisi pari kysymystä elikkäs. navin näyttö on pimeänä (pikkunavi) niin onko jotain tiettyä mstä vikaa kannattaisi ensimmäisenä lähteä etsimään? ennen kokonaan pimentymistä edellisen omistajan mukaan alkuun pätkinyt välillä. radio kylläkin toimii. ja myöskin puhelimen virrat näköjään satunnaisesti häviää. kaikki vinkit tervettulleita

                            ja sitten kysymys numero 2. vanhan mallisesta ilmastoinnin paneelista oli pikseit hävinneet niin vaihdoin uudemman mallisen paneelin paikalleen MUTTA kaikki muu toimii paitsi ilmastointi ei puhalla kylmää. vanhalla puhalti kyllä. pitäisikö tuo jotenkin koodata/ ohjelmoida vai mikä siihen avuksi? kiitokset kaikille arvontaan osallistuneille jo etukäteen

                            Comment

                            • S@mi
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2005
                              • 71

                              Pikku kysymys liittyen e38 tankkiin ja sen huohotukseen. Auto on -94 730i ja tankki ois nyt hitsattu ja menossa paikalleen, mutta mietin noita letkuja kun mulla on kuskin puolella tankin alareunasta 2 pientä letkulähtöä yhdistetty toisiinsa, kuuluuko olla näin? En netistä ole löytänyt selkeää kaaviota tai kuvaa noista letkuista. Yhden kuvan löysin jossa samanlainen U-letku: http://c1552172.r72.cf0.rackcdn.com/26427_x800.jpg

                              Comment

                              • stancedream
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2013
                                • 64
                                • N/A

                                Originally posted by xpro View Post
                                tänään tuli pihaan tuollainen prefacelit 740 ja heti olisi pari kysymystä elikkäs. navin näyttö on pimeänä (pikkunavi) niin onko jotain tiettyä mstä vikaa kannattaisi ensimmäisenä lähteä etsimään? ennen kokonaan pimentymistä edellisen omistajan mukaan alkuun pätkinyt välillä. radio kylläkin toimii. ja myöskin puhelimen virrat näköjään satunnaisesti häviää. kaikki vinkit tervettulleita

                                Ootko kahtonu tosta puhelimesta ettei olis liitin paskana? Se klipsu oli mulla ainaki lähteny, piti aina pitää pohjassa että lähti päälle
                                '96 E38 728iA vermontgrün

                                ex:
                                '96 E39 528i cosmosschwarz

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎