Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    Originally posted by Morkai View Post
    M62B44TU:ssa edellisten 2500km kulutus 9.2l/100km, käytännössä matka-ajoa ja 7km suhailua töihin ja takasin maalaistaajamassa. Kokemuksen mukaan 728iA vie litran tai kaks vähempi samassa ajossa, kuin V8-verrokki ja V12 vie sitten litran tai pari enempi kuin V8.

    10000 kilometriä vuodessa ja 728iA:lla säästää 300e bensalaskussa.. onko sen arvoista: ei mielestäni.
    Todella hyvä pointti!

    Comment

    • jakeluvesimies
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2010
      • 2726
      • On the road @ Laplandia

      Originally posted by Morkai View Post
      M62B44TU:ssa edellisten 2500km kulutus 9.2l/100km, käytännössä matka-ajoa ja 7km suhailua töihin ja takasin maalaistaajamassa. Kokemuksen mukaan 728iA vie litran tai kaks vähempi samassa ajossa, kuin V8-verrokki ja V12 vie sitten litran tai pari enempi kuin V8.

      10000 kilometriä vuodessa ja 728iA:lla säästää 300e bensalaskussa.. onko sen arvoista: ei mielestäni.
      Tuli tuommoinen 2000km reissu 12-pyttyisellä heitettyä... keskikulutus 10,1l per 100km. Oishan siinä säästäkyt 100e, jos ois jollain 4 cyl metelikopalla polkenut eikä ois ohittaa uskaltanut. Ei ois säästö kompensoinut ajonautintoa

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16386
        • Leppävirta

        Älkääs nyt. Kyllä sitä pitää kysellä pääseekö myös seiskalla taloudellisesti. Ainakin se yksi aiempi E38 kokemus M60B30 koneisella loi sen että ainetta se ainakin vei jos ei muuta. Minun ajot pääasiassa kylällä hurruuttelua. Keskimääräinen ajotietokoneen lukema oli jatkuvasti sillä autolla ~18L/100km ja mielestäni täysin järissään oleva peli oli. Maantiellä toki vei vähemmän mutta kuten sanottua, minun ajot painottuvat pätkäajoon yleisesti ottaen.

        Ehkä se vaan on nyt tuo pakettiauto ja sen "taloudellisuus" saanut mielen matalaksi. Mutta en kyllä diesel henkilöautoa tule hommaamaan juurikin ajomäärän vuoksi.
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E32 Diamantscwharz 750iL '94

        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • Tatsga
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 436
          • Vantaa

          No ku kerta kaikki muutkin ni mäkin sit... Autobaanalla 90km/h ja tietsikas 7,9l satasella sadan kilsan jälkeen. Sekalainen 3-20km ajo taajamassa ja kehäteillä(n.75% kilsoista), niin kulutus huitelee 13,5-14,5 välillä(käynnistykset nostaa reilusti). Töihin jos vaan suhaa 3km tiksin läpi suuntaansa, niin parikybää menee helposti rikki. Jännyydellä odotan mitä sanoo tietokone parin viikon päästä ku pitäis rovaniemelle ajella...
          E30 "318is 8v" touring

          E30 325cid 5.3 LS-V8

          Comment

          • jakeluvesimies
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2010
            • 2726
            • On the road @ Laplandia

            Pyörähdähän Tatsga nyt edes Rovaniemeä pitemmällä, niin saat luotettavampaa tulosta

            Comment

            • stancedream
              Bimmer Rookie
              • Jul 2013
              • 64
              • N/A

              Originally posted by Morkai View Post
              M62B44TU:ssa edellisten 2500km kulutus 9.2l/100km, käytännössä matka-ajoa ja 7km suhailua töihin ja takasin maalaistaajamassa. Kokemuksen mukaan 728iA vie litran tai kaks vähempi samassa ajossa, kuin V8-verrokki ja V12 vie sitten litran tai pari enempi kuin V8.

              10000 kilometriä vuodessa ja 728iA:lla säästää 300e bensalaskussa.. onko sen arvoista: ei mielestäni.
              Totta, osien hinnat on vaan yleensä vähän eriluokkaa kun kutoskoneissa. Ja nyt tullut neljän kuukauden aikana jo 12tkm niin kyllä sitä kertyy ++ kasikoneella tulee luultavasti polettua enemmän poljinta kun tuolla !
              '96 E38 728iA vermontgrün

              ex:
              '96 E39 528i cosmosschwarz

              Comment

              • rikuh1
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2009
                • 520
                • Hämeenlinna

                Täällä menee täysmoottorisella luokkaa 15l/100km, pääosin pätkäajoa 10km säteellä.

                Tähän tosin vaikuttaa negatiivisesti lyhyempi perävälitys sekä 20" vanteet, litralla tais kulutus nousta omassa ajossa vrt 16" pyöriin.
                Eipä tuolla kulutuksella ole suurta merkitystä omissa ajoissa, tainnu tänäkesänä tulla ~3500km mittariin.

                130-140kmh moottoritienopeudessa tietokoneen näyttämää, ~12l/100km
                E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
                Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
                RikunAutofix.fi

                Comment

                • peto2
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2007
                  • 8267
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  Originally posted by stancedream View Post
                  Totta, osien hinnat on vaan yleensä vähän eriluokkaa kun kutoskoneissa. Ja nyt tullut neljän kuukauden aikana jo 12tkm niin kyllä sitä kertyy ++ kasikoneella tulee luultavasti polettua enemmän poljinta kun tuolla !
                  Itteasiassa ei noihin non vanos kaseihin joudu vaihtaan oikeestaan mitään Itte olen vaihtanut öljyjä, suodattimia, joitain imuputkia/alipaineletkuja sekä alemman öljypohjan tiivisteen kun tarkastettiin öljypumppu.. tulpat tarvis varmaan vaihtaa :think

                  Tekniikan korjauskustannukset jotain 100€/4,5v ..alustan osia onkin sitten mennyt varmaan 1000€:llä ja vanteita/ renkaita 3000€:llä


                  E: puhuin paskaa.. paisari mosahti ihan alussa ja se makso n. 100€ (sama osa kutoskoneisissa) ja jäähdytin (jonka olen joutunut vaihtamaan jokaiseen omistamaani bemariin) meni pari vuotta takasin n. 160€
                  Last edited by peto2; 26-08-2014, 22:12.
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • Tatsga
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2004
                    • 436
                    • Vantaa

                    Originally posted by jakeluvesimies View Post
                    Pyörähdähän Tatsga nyt edes Rovaniemeä pitemmällä, niin saat luotettavampaa tulosta
                    Anoppila on vielä 60km metsään päin, et eikö se jo riitä? =D
                    E30 "318is 8v" touring

                    E30 325cid 5.3 LS-V8

                    Comment

                    • jakeluvesimies
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2010
                      • 2726
                      • On the road @ Laplandia

                      Originally posted by Tatsga View Post
                      Anoppila on vielä 60km metsään päin, et eikö se jo riitä? =D
                      No riittää kyllä, jos ja kun Etelä-Suomesta lähdet

                      Comment

                      • stancedream
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2013
                        • 64
                        • N/A

                        Originally posted by peto2 View Post
                        Itteasiassa ei noihin non vanos kaseihin joudu vaihtaan oikeestaan mitään Itte olen vaihtanut öljyjä, suodattimia, joitain imuputkia/alipaineletkuja sekä alemman öljypohjan tiivisteen kun tarkastettiin öljypumppu.. tulpat tarvis varmaan vaihtaa :think

                        Tekniikan korjauskustannukset jotain 100€/4,5v ..alustan osia onkin sitten mennyt varmaan 1000€:llä ja vanteita/ renkaita 3000€:llä


                        E: puhuin paskaa.. paisari mosahti ihan alussa ja se makso n. 100€ (sama osa kutoskoneisissa) ja jäähdytin (jonka olen joutunut vaihtamaan jokaiseen omistamaani bemariin) meni pari vuotta takasin n. 160€
                        Itellä tosiaan sattui vähän huonohko kappale remppaa tehty nyt n.2300eurolla... Siis 12tkm takana mut nyt ainaski toimii
                        '96 E38 728iA vermontgrün

                        ex:
                        '96 E39 528i cosmosschwarz

                        Comment

                        • Maki1
                          Bimmer Rookie
                          • May 2011
                          • 151
                          • Kuopio

                          Originally posted by stancedream View Post
                          Itellä tosiaan sattui vähän huonohko kappale remppaa tehty nyt n.2300eurolla... Siis 12tkm takana mut nyt ainaski toimii
                          Toistaiseksi.
                          Atm:

                          E61 530d Black Sapphire Metallic
                          Ex:

                          Vw Passat 1,9Tdi B6 eka ja vika Vw
                          E32 740iaL Sterlingsilber
                          E36 323 Touring
                          E39 523 Touring
                          Farkku Omega Ekotekki
                          Farkku Omega 2,5Td
                          BMW
                          E32 730i Alpinweiß II
                          Honda Accord
                          Sunny N13
                          Mazda 323 1.3 "50hp"

                          Comment

                          • Attekun
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2013
                            • 1407
                            • Saarijärvi

                            Mikähän hitto tuolla ohjaamossa välillä ajon aikana naksahtaa? Ensin kuuluu pieni joku sähkömoottorin surina ja sitten napsahtaa kerran, jossain kojelaudan sisällä todennäköisesti, lähellä ohjauspylvästä? Kuskin puolella kuitennii. Mihinkää säätövipuihin en ole koskenut aina kun tuota käy. Joskus kuuluu sama surina myös liikkeelle lähtiessä mutta silloin ei välttämättä naksu. Mitään ongelmaa tästä ei ole aiheutunut, mietityttää vain. :think
                            Toyota Alphard MS
                            Peugeot e-2008
                            ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

                            Comment

                            • Maki1
                              Bimmer Rookie
                              • May 2011
                              • 151
                              • Kuopio

                              Originally posted by Attekun View Post
                              Mikähän hitto tuolla ohjaamossa välillä ajon aikana naksahtaa? Ensin kuuluu pieni joku sähkömoottorin surina ja sitten napsahtaa kerran, jossain kojelaudan sisällä todennäköisesti, lähellä ohjauspylvästä? Kuskin puolella kuitennii. Mihinkää säätövipuihin en ole koskenut aina kun tuota käy. Joskus kuuluu sama surina myös liikkeelle lähtiessä mutta silloin ei välttämättä naksu. Mitään ongelmaa tästä ei ole aiheutunut, mietityttää vain. :think

                              Ilmaläpät siellä liikkuu eestaas, eli mitkä on siellä ilmakanavissa. Kuulostaa kuin olisi mehiläisiä siellä sisällä. Itekkin ihmettelin aikoinaan mikä siellä surisee.
                              Atm:

                              E61 530d Black Sapphire Metallic
                              Ex:

                              Vw Passat 1,9Tdi B6 eka ja vika Vw
                              E32 740iaL Sterlingsilber
                              E36 323 Touring
                              E39 523 Touring
                              Farkku Omega Ekotekki
                              Farkku Omega 2,5Td
                              BMW
                              E32 730i Alpinweiß II
                              Honda Accord
                              Sunny N13
                              Mazda 323 1.3 "50hp"

                              Comment

                              • Zmuli
                                BTCF Member
                                • Apr 2008
                                • 1048
                                • Pori

                                Oireita;

                                1) Kello ei pysy ajassaan kun virrat sammuttaa, päivämäärä kuitenkin pysyy oikein :think

                                2) Kieliasetus ei pysy Englannissa, vaan nollautuu Saksalle kun sammuttaa virrat

                                Auto -99 728 navipaketilla, ilmeisesti sillä vanhemmalla. Mikä tai mitkä voisivat olla syyllisiä moiseen oireiluun? Akku on uusi ja kaikki muut toiminnot toimivat normaalisti
                                -Pori Connection-

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎