Originally posted by Morkai
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 Kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Morkai View PostM62B44TU:ssa edellisten 2500km kulutus 9.2l/100km, käytännössä matka-ajoa ja 7km suhailua töihin ja takasin maalaistaajamassa. Kokemuksen mukaan 728iA vie litran tai kaks vähempi samassa ajossa, kuin V8-verrokki ja V12 vie sitten litran tai pari enempi kuin V8.
10000 kilometriä vuodessa ja 728iA:lla säästää 300e bensalaskussa.. onko sen arvoista: ei mielestäni.
Comment
-
-
Älkääs nyt.Kyllä sitä pitää kysellä pääseekö myös seiskalla taloudellisesti. Ainakin se yksi aiempi E38 kokemus M60B30 koneisella loi sen että ainetta se ainakin vei jos ei muuta. Minun ajot pääasiassa kylällä hurruuttelua. Keskimääräinen ajotietokoneen lukema oli jatkuvasti sillä autolla ~18L/100km ja mielestäni täysin järissään oleva peli oli. Maantiellä toki vei vähemmän mutta kuten sanottua, minun ajot painottuvat pätkäajoon yleisesti ottaen.
Ehkä se vaan on nyt tuo pakettiauto ja sen "taloudellisuus" saanut mielen matalaksi. Mutta en kyllä diesel henkilöautoa tule hommaamaan juurikin ajomäärän vuoksi.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
No ku kerta kaikki muutkin ni mäkin sit... Autobaanalla 90km/h ja tietsikas 7,9l satasella sadan kilsan jälkeen. Sekalainen 3-20km ajo taajamassa ja kehäteillä(n.75% kilsoista), niin kulutus huitelee 13,5-14,5 välillä(käynnistykset nostaa reilusti). Töihin jos vaan suhaa 3km tiksin läpi suuntaansa, niin parikybää menee helposti rikki. Jännyydellä odotan mitä sanoo tietokone parin viikon päästä ku pitäis rovaniemelle ajella...
Comment
-
-
Originally posted by Morkai View PostM62B44TU:ssa edellisten 2500km kulutus 9.2l/100km, käytännössä matka-ajoa ja 7km suhailua töihin ja takasin maalaistaajamassa. Kokemuksen mukaan 728iA vie litran tai kaks vähempi samassa ajossa, kuin V8-verrokki ja V12 vie sitten litran tai pari enempi kuin V8.
10000 kilometriä vuodessa ja 728iA:lla säästää 300e bensalaskussa.. onko sen arvoista: ei mielestäni.++ kasikoneella tulee luultavasti polettua enemmän poljinta kun tuolla
!
'96 E38 728iA vermontgrün
ex:
'96 E39 528i cosmosschwarz
Comment
-
-
Täällä menee täysmoottorisella luokkaa 15l/100km, pääosin pätkäajoa 10km säteellä.
Tähän tosin vaikuttaa negatiivisesti lyhyempi perävälitys sekä 20" vanteet, litralla tais kulutus nousta omassa ajossa vrt 16" pyöriin.
Eipä tuolla kulutuksella ole suurta merkitystä omissa ajoissa, tainnu tänäkesänä tulla ~3500km mittariin.
130-140kmh moottoritienopeudessa tietokoneen näyttämää, ~12l/100kmE38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
RikunAutofix.fi
Comment
-
-
Originally posted by stancedream View PostTotta, osien hinnat on vaan yleensä vähän eriluokkaa kun kutoskoneissa. Ja nyt tullut neljän kuukauden aikana jo 12tkm niin kyllä sitä kertyy++ kasikoneella tulee luultavasti polettua enemmän poljinta kun tuolla
!
Itte olen vaihtanut öljyjä, suodattimia, joitain imuputkia/alipaineletkuja sekä alemman öljypohjan tiivisteen kun tarkastettiin öljypumppu.. tulpat tarvis varmaan vaihtaa :think
Tekniikan korjauskustannukset jotain 100€/4,5v ..alustan osia onkin sitten mennyt varmaan 1000€:llä ja vanteita/ renkaita 3000€:llä
E: puhuin paskaa.. paisari mosahti ihan alussa ja se makso n. 100€ (sama osa kutoskoneisissa) ja jäähdytin (jonka olen joutunut vaihtamaan jokaiseen omistamaani bemariin) meni pari vuotta takasin n. 160€Last edited by peto2; 26-08-2014, 22:12.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by jakeluvesimies View PostPyörähdähän Tatsga nyt edes Rovaniemeä pitemmällä, niin saat luotettavampaa tulosta
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View PostItteasiassa ei noihin non vanos kaseihin joudu vaihtaan oikeestaan mitäänItte olen vaihtanut öljyjä, suodattimia, joitain imuputkia/alipaineletkuja sekä alemman öljypohjan tiivisteen kun tarkastettiin öljypumppu.. tulpat tarvis varmaan vaihtaa :think
Tekniikan korjauskustannukset jotain 100€/4,5v ..alustan osia onkin sitten mennyt varmaan 1000€:llä ja vanteita/ renkaita 3000€:llä
E: puhuin paskaa.. paisari mosahti ihan alussa ja se makso n. 100€ (sama osa kutoskoneisissa) ja jäähdytin (jonka olen joutunut vaihtamaan jokaiseen omistamaani bemariin) meni pari vuotta takasin n. 160€remppaa tehty nyt n.2300eurolla... Siis 12tkm takana
mut nyt ainaski toimii
'96 E38 728iA vermontgrün
ex:
'96 E39 528i cosmosschwarz
Comment
-
-
Originally posted by stancedream View PostItellä tosiaan sattui vähän huonohko kappaleremppaa tehty nyt n.2300eurolla... Siis 12tkm takana
mut nyt ainaski toimii
Atm:
E61 530d Black Sapphire Metallic
Ex:
Vw Passat 1,9Tdi B6 eka ja vika Vw
E32 740iaL Sterlingsilber
E36 323 Touring
E39 523 Touring
Farkku Omega Ekotekki
Farkku Omega 2,5Td
BMW E32 730i Alpinweiß II
Honda Accord
Sunny N13
Mazda 323 1.3 "50hp"
Comment
-
-
Mikähän hitto tuolla ohjaamossa välillä ajon aikana naksahtaa? Ensin kuuluu pieni joku sähkömoottorin surina ja sitten napsahtaa kerran, jossain kojelaudan sisällä todennäköisesti, lähellä ohjauspylvästä? Kuskin puolella kuitennii. Mihinkää säätövipuihin en ole koskenut aina kun tuota käy. Joskus kuuluu sama surina myös liikkeelle lähtiessä mutta silloin ei välttämättä naksu. Mitään ongelmaa tästä ei ole aiheutunut, mietityttää vain. :thinkToyota Alphard MS
Peugeot e-2008
ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316
Comment
-
-
Originally posted by Attekun View PostMikähän hitto tuolla ohjaamossa välillä ajon aikana naksahtaa? Ensin kuuluu pieni joku sähkömoottorin surina ja sitten napsahtaa kerran, jossain kojelaudan sisällä todennäköisesti, lähellä ohjauspylvästä? Kuskin puolella kuitennii. Mihinkää säätövipuihin en ole koskenut aina kun tuota käy. Joskus kuuluu sama surina myös liikkeelle lähtiessä mutta silloin ei välttämättä naksu. Mitään ongelmaa tästä ei ole aiheutunut, mietityttää vain. :think
Ilmaläpät siellä liikkuu eestaas, eli mitkä on siellä ilmakanavissa. Kuulostaa kuin olisi mehiläisiä siellä sisällä. Itekkin ihmettelin aikoinaan mikä siellä surisee.Atm:
E61 530d Black Sapphire Metallic
Ex:
Vw Passat 1,9Tdi B6 eka ja vika Vw
E32 740iaL Sterlingsilber
E36 323 Touring
E39 523 Touring
Farkku Omega Ekotekki
Farkku Omega 2,5Td
BMW E32 730i Alpinweiß II
Honda Accord
Sunny N13
Mazda 323 1.3 "50hp"
Comment
-
-
Oireita;
1) Kello ei pysy ajassaan kun virrat sammuttaa, päivämäärä kuitenkin pysyy oikein :think
2) Kieliasetus ei pysy Englannissa, vaan nollautuu Saksalle kun sammuttaa virrat
Auto -99 728 navipaketilla, ilmeisesti sillä vanhemmalla. Mikä tai mitkä voisivat olla syyllisiä moiseen oireiluun? Akku on uusi ja kaikki muut toiminnot toimivat normaalisti-Pori Connection-
Comment
-
Comment