Originally posted by Ramzez
View Post
E38 Kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Mietin ihan samaa...Originally posted by Ramzez View Post

Harvemmin koiranluilla on vetelyitä korjattu, mutta näköjään sekin on mahdollista. Yleensä koiranluiden huono kunto on suht helposti tunnistettavissa näissä Bemareissa, kun monttuun ajaessa alusta "kolisee".
On itseltä joskus ollut koko koiranluut irtikin eikä se aiheuttanut vetelyä.
En toki kiellä etteikö voisi olla jotain kautta mahdollista että estää vetelyä.Last edited by Muurahainen; 11-07-2014, 21:27.
Comment
-
No näinpä, mutta näin tuntuu käyneen. Vaihdoin koiranluut kovan kolinan takia, että olivat jo kyllä vahvasti lopussa. Ohjaustuntuma jämäköityi huomattavasti ja auto ei vedellyt, vaikka selvästi polanteiselle tiellä tuli ajettua.Originally posted by Ramzez View Post

Harvemmin koiranluilla on vetelyitä korjattu, mutta näköjään sekin on mahdollista. Yleensä koiranluiden huono kunto on suht helposti tunnistettavissa näissä Bemareissa, kun monttuun ajaessa alusta "kolisee".’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
itse väittäisin että vetelyt häviää lopullisesti vasta reaktiotankojen uusimisella..Originally posted by 174000 View PostNo näinpä, mutta näin tuntuu käyneen. Vaihdoin koiranluut kovan kolinan takia, että olivat jo kyllä vahvasti lopussa. Ohjaustuntuma jämäköityi huomattavasti ja auto ei vedellyt, vaikka selvästi polanteiselle tiellä tuli ajettua.
Comment
-
Edestä oli jo vaihdettu reaktiotangot vuosi sitten ja nyt aiemmin tänä keväänä alatukivarret -> ei vaikutusta vetelyyn. Ehkä kyse on nyt vaan siitä, että kun renkaat ja kaikki muut alustan osat on pitkälle uusittu niin homma alkoi koiranluiden vaihdon jälkeen toimimaan.Originally posted by xpro View Postitse väittäisin että vetelyt häviää lopullisesti vasta reaktiotankojen uusimisella..
Pistin tämän nyt vain vinkkinä tänne, koska tämä vaikutus ajoon omassa autossa oli niin huomattava ja ei oikeastaan missään ole löytynyt tietoa, että näillä voisi olla asiaan vaikutusta. Koiraanluut ei paljoa maksa, joten kannattaa uusia, jos vetelyt ei meinaa kadota.’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
Noniin, tänään lähti sitte vetokoukun suoja jonkun muun matkaan. Kaippa se tarvihti sitä enemmä..
Eipä tuo rahallisesti haittaa kun kymmennen euroa näky maksavan, mutta toimitusaika on niin pitkä ettei partyille saa sitä. Sattuisko jollain olemaan ?
Ja sitten semmonen että mitenkä saa korjattua jarrupalan kolinan/kilinän eestä?'96 E38 728iA vermontgrün
ex:
'96 E39 528i cosmosschwarz
Comment
-
Jarrupalan saa ehtättyä vaihtamalla sen ehjään missä on ne taustaraudat ehjänä.Originally posted by stancedream View PostNoniin, tänään lähti sitte vetokoukun suoja jonkun muun matkaan. Kaippa se tarvihti sitä enemmä..
Eipä tuo rahallisesti haittaa kun kymmennen euroa näky maksavan, mutta toimitusaika on niin pitkä ettei partyille saa sitä. Sattuisko jollain olemaan ?
Ja sitten semmonen että mitenkä saa korjattua jarrupalan kolinan/kilinän eestä?
Comment
-
Kävin kokeilemassa yhtä 2001 735. Yhdessä vaiheessa vauhtia oli n60 ja painoin sport-asennossa kaasun pohjaan. Se ei kuitenkaan vaihtanut pienemmälle, vaan kiihtyi "hitaasti" 80. Ei ollut mitään tarkoitusta testata vaihteistoa, mutta tuollaisen havainnon tein. Mutta kyllä se jossain vaiheessa kaasun pohjaan painaessa vaihtoi pienemmälle ja moottori alkoi laulaa ihan eri tavalla.
Olisiko sen pitänyt tuossa vaiheessa vaihtaa pienemmälle, vai enkö vain ymmärrä jotain, vai oliko siinä ehkä jotain kummaa/vikaa.
E38 tosiaan ihan uusi tuttavuus mulle.
Comment
-
Olisi sen luullut vaihtavan.Originally posted by jani73 View PostKävin kokeilemassa yhtä 2001 735. Yhdessä vaiheessa vauhtia oli n60 ja painoin sport-asennossa kaasun pohjaan. Se ei kuitenkaan vaihtanut pienemmälle, vaan kiihtyi "hitaasti" 80. Ei ollut mitään tarkoitusta testata vaihteistoa, mutta tuollaisen havainnon tein. Mutta kyllä se jossain vaiheessa kaasun pohjaan painaessa vaihtoi pienemmälle ja moottori alkoi laulaa ihan eri tavalla.
Olisiko sen pitänyt tuossa vaiheessa vaihtaa pienemmälle, vai enkö vain ymmärrä jotain, vai oliko siinä ehkä jotain kummaa/vikaa.
E38 tosiaan ihan uusi tuttavuus mulle.
Kickdown ilmeisesti jäi puuttumaan jos kierrokset eivät olleet jo valmiiksi korkealla.
Ei välttämättä laatikon syy ollenkaan.
Comment
-
Ei kierrokset olleet mitenkään korkealla.
Mitä tarkoitat että kickdown jäi puuttumaan?
Olisiko poljinta pitänyt painaa ehkä enemmän pohjaan, voihan olla että varaa olisi ollut? Vai onko siinä joku homma että se välillä toimii, välillä ei, jos säätö (saako sääädettyä jostain?) on siinä rajoilla.
Comment
-
Kickdown aktivoituu vasta sitten, kun kaasupoljin on täysin pohjassa. Sen kyllä tuntee jalkapohjaan. Jos kaasua ei käytä tarpeeksi, ei myöskään tuo kickdown aktivoidu ja laatikko ei niin herkästi vaihda pienemmälle.Originally posted by jani73 View PostEi kierrokset olleet mitenkään korkealla.
Mitä tarkoitat että kickdown jäi puuttumaan?
Olisiko poljinta pitänyt painaa ehkä enemmän pohjaan, voihan olla että varaa olisi ollut? Vai onko siinä joku homma että se välillä toimii, välillä ei, jos säätö (saako sääädettyä jostain?) on siinä rajoilla.
Comment
-
Mitkäs tulpat soveltuu 750 m73 koneeseen? Alkuperäiset taitaa olla Bosch f9lcr2, mutta netin syövereistä löysin vaihtoehtoisesti NGK ZFR5F ja noi motonetin tulpat: http://www.motonet.fi/fi/varaosat/67...-sytytystulpat.
Eli mitkäs nyt olisi järkevintä laittaa sinne? Alkuperäiset boschilaiset on hankala saada tähän hätään..
Comment
Comment