Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Camo
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1662
    • Lahti

    #61
    Originally posted by BeamR View Post
    käännä sitä avainta takaluukun lukossa 90 astetta vasemmalle (eli mekaaninen avaus), niin ei tarvi puukkosahaa.

    en tiedä auttaako akun irrotus mutta ei siitä haittaakaan varmaan ole.
    Kun se lukko ei käänny mihinkään kun ei ole siihen käyvää avainta..

    Lähinnä nyt siis meinasin et auttaako se akun irrotus vai onko järjestelmässä nyt joku esto päällä?
    Current:
    Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
    DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


    Previous:
    Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
    E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
    Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
    E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

    Comment

    • BeamR
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 13363
      • Espoon takametsät

      #62
      jostainhan se on nyt suuttunut sulle. En tiedä miksi sulla ei ole siihen autoon avaimia, mutta nyt olis paikallaan löytää paikalle osaava mies inpan tms kanssa ja laittaa auto kiinni tietokoneeseen ja ohjata sillä.
      F46 Gran Tourer -20
      Boxster 2.5 -97

      Comment

      • Camo
        Bimmer Enthusiast
        • May 2004
        • 1662
        • Lahti

        #63
        Originally posted by BeamR View Post
        jostainhan se on nyt suuttunut sulle. En tiedä miksi sulla ei ole siihen autoon avaimia, mutta nyt olis paikallaan löytää paikalle osaava mies inpan tms kanssa ja laittaa auto kiinni tietokoneeseen ja ohjata sillä.
        Koska edellinen omistaja ei antanut kuin yhden avaimen. Se käy virtalukkoon. Nyt ostin lukkosarjan purkuautosta, että saisin ovet tuosta lukkoon.

        Inpamiestä siihen tuskin saan.

        Oisko tuosta sitten 4000€ liikaa pyydetty? Noin puolentoista tonnin vanne/rengassetti alla.
        Current:
        Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
        DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


        Previous:
        Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
        E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
        Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
        E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

        Comment

        • BeamR
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 13363
          • Espoon takametsät

          #64
          Originally posted by Camo View Post
          Koska edellinen omistaja ei antanut kuin yhden avaimen. Se käy virtalukkoon. Nyt ostin lukkosarjan purkuautosta, että saisin ovet tuosta lukkoon.

          Inpamiestä siihen tuskin saan.

          Oisko tuosta sitten 4000€ liikaa pyydetty? Noin puolentoista tonnin vanne/rengassetti alla.
          autosta joka ei käynnisty ja johon ei oo avaimia... Jos uskot saavasi siitä vannesetistä irrallaan 1,5k€ niin kannattanee myydä pois, sittenhän autolle jäisi enää 2.5k€ tavoitehinnaksi.
          F46 Gran Tourer -20
          Boxster 2.5 -97

          Comment

          • Camo
            Bimmer Enthusiast
            • May 2004
            • 1662
            • Lahti

            #65
            Originally posted by BeamR View Post
            autosta joka ei käynnisty ja johon ei oo avaimia... Jos uskot saavasi siitä vannesetistä irrallaan 1,5k€ niin kannattanee myydä pois, sittenhän autolle jäisi enää 2.5k€ tavoitehinnaksi.
            Onhan tuohon nuo uudet avaimet. Onko tuossa sitten ajonestossa joku päällä?

            Noh, tarjouksia voi esittää.. Tonni?
            Current:
            Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
            DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


            Previous:
            Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
            E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
            Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
            E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

            Comment

            • BeamR
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 13363
              • Espoon takametsät

              #66
              Originally posted by Camo View Post
              Onhan tuohon nuo uudet avaimet. Onko tuossa sitten ajonestossa joku päällä?

              Noh, tarjouksia voi esittää.. Tonni?
              siis virtalukkokin on vaihdettu vai? Jos vaihdoit virtalukon uudelle avaimelle niin siirsitkö sen ajoneston sirun myös uuteen avaimeen?
              F46 Gran Tourer -20
              Boxster 2.5 -97

              Comment

              • Camo
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 1662
                • Lahti

                #67
                Originally posted by BeamR View Post
                siis virtalukkokin on vaihdettu vai? Jos vaihdoit virtalukon uudelle avaimelle niin siirsitkö sen ajoneston sirun myös uuteen avaimeen?
                Ei ole vielä virtalukkoa vaihdettu, kun meinasin että olisi tänään nyt sentään saanut ovet lukkoon ja vaihdellut virtalukon viikonloppuna, ettei taas kauempaa tarvi kuljetella eri acainta oviin ja käynnistämiseen..
                Current:
                Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
                DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


                Previous:
                Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
                E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
                Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
                E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

                Comment

                • MarkoS
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2012
                  • 73
                  • Mikkeli

                  #68
                  750 Pakoputkiston rakentelua

                  Meinasin väännellä vanhan puhkiruostuneen tee-se-itse putkiston tilalle uutta kateilta eteenpäin. Pari kysymystä tuon suunnitteluun liittyen.

                  Alkuperäisessä putkistossa on käsittääkseni kattien jälkeen jonkinlainen x-kohta, jossa putket yhdistyvät. Tarvitseeko x-kohdan ja jos tarvitsee onko parempi olla ihan kirjaimellisesti x mallinen, vai jonkinlainen kammio -systeemi mallia tyhjä vaimennin? Tällä hetkellä on joku itse tehty kammio jonka läpi molemmat putket kulkevat..

                  Vaimentimet ja niiden paikat. Yksillä vaimentimilla meinasin kokeilla ensin. Olisiko parempi ovaalivaimentimet ihan putkien lopussa esim: http://www.martelius.com/verkkokaupp...auppa/p600112/

                  Vai ohuemmat ja pidemmät, jotka mahtuvat heti kattien jälkeen mallia: http://www.martelius.com/verkkokaupp...uppa/pU446300/

                  Lähinnä haluaisin välttää tämän hetkisen tilanteen, jossa putkisto resonoi ja kumisee ~1500 - 2000rpm alueella todella ärsyttävästi. Siitä ylöspäin äänet vaimenevat siedettäviksi.

                  Comment

                  • MarkoS
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2012
                    • 73
                    • Mikkeli

                    #69
                    Niin ja onhan noita muitakin kun läpivirtausvaimentimet: http://www.martelius.com/verkkokaupp...ekauppa/pT911/
                    Olisiko tuollainen sitten parempi..

                    Dodgessa mulla on 2x2" putket yksillä Marteliuksen 400mm ovaalivaimentimilla. On ehkä hieman liiankin hiljainen, pakoäänet ei peitä kompuran rallatusta ja muita koneen mekaanisia kilinöitä

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      #70
                      Originally posted by MarkoS View Post
                      Meinasin väännellä vanhan puhkiruostuneen tee-se-itse putkiston tilalle uutta kateilta eteenpäin. Pari kysymystä tuon suunnitteluun liittyen.

                      Lähinnä haluaisin välttää tämän hetkisen tilanteen, jossa putkisto resonoi ja kumisee ~1500 - 2000rpm alueella todella ärsyttävästi. Siitä ylöspäin äänet vaimenevat siedettäviksi.
                      Tuohon kuminaan vaikuttaa tosi paljon se että putkien päät tulevat pois auton alta.
                      Vakiot takavaimentimet ovat omasta mielestä aika hyvät kun auto pysyy hiljaisena ja ei kumise.

                      Comment

                      • MarkoS
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2012
                        • 73
                        • Mikkeli

                        #71
                        Originally posted by Muurahainen View Post
                        Tuohon kuminaan vaikuttaa tosi paljon se että putkien päät tulevat pois auton alta.
                        Vakiot takavaimentimet ovat omasta mielestä aika hyvät kun auto pysyy hiljaisena ja ei kumise.
                        Putket tulevat tällä hetkellä pari senttiä puskurista ulos, joten se ei liene ongelma.. Harmi kun joku edellinen omistaja oli viskannut orkkisvaimentimet menemään. Nyt on siis vain tuo kattien jälkeen oleva diy-pönttö.

                        Suoranaisesti tuo ei "kumise" niinkuin ajattelit, joskus on ollut jossain autossa alle päättyvät putket, tiedän mitä tarkoitat. Ääni on vaan voimakas ja h**vetin ärsyttävä juuri tuolla kierrosalueella jolla kone normaaliajossa käy..

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          #72
                          Originally posted by MarkoS View Post
                          Putket tulevat tällä hetkellä pari senttiä puskurista ulos, joten se ei liene ongelma.. Harmi kun joku edellinen omistaja oli viskannut orkkisvaimentimet menemään. Nyt on siis vain tuo kattien jälkeen oleva diy-pönttö.

                          Suoranaisesti tuo ei "kumise" niinkuin ajattelit, joskus on ollut jossain autossa alle päättyvät putket, tiedän mitä tarkoitat. Ääni on vaan voimakas ja h**vetin ärsyttävä juuri tuolla kierrosalueella jolla kone normaaliajossa käy..
                          Siis eikö tuossa ole muita vaimentimia kuin tuo yksi "vaimennin"
                          En ihmettele jos ääni on kova ja ärsyttävä.

                          Comment

                          • MarkoS
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2012
                            • 73
                            • Mikkeli

                            #73
                            Originally posted by Muurahainen View Post
                            Siis eikö tuossa ole muita vaimentimia kuin tuo yksi "vaimennin"
                            En ihmettele jos ääni on kova ja ärsyttävä.
                            Eipä ole, enkä itsekään tuota ihmettele. Siksi olen uutta rakentamassakin. Pitäisi vaan päättää tuleeko x -putki, ja jos tulee niin minkälainen sekä tuo äänenvaimenninasia..

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              #74
                              Originally posted by MarkoS View Post
                              Eipä ole, enkä itsekään tuota ihmettele. Siksi olen uutta rakentamassakin. Pitäisi vaan päättää tuleeko x -putki, ja jos tulee niin minkälainen sekä tuo äänenvaimenninasia..
                              Eihän se x-putki ole pakollinen mutta sekin vaimentaa jonkin verran.
                              Varmaan mitkä tahansa vaimentimet tekevät putkistosta siedettävänmän kuin nykyinen.

                              Comment

                              • jonnym
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2014
                                • 31
                                • Vantaa

                                #75
                                Ennakoin ja kyselen onkos suurempia ongelmia mahdollisesti tulossa.
                                Vaimokkeelta tuli sellaisia terveisiä, että n 40km ajon jälkeen pakille laittaessa huutomerkkivalo syttyi palamaan ja auto ei liikkunut, uudelleen käynnistämisen jälkeen kaikki sujui ongelmitta. Itsellä ei laatikon kanssa ole koskaan ollut ongelmia ja pelaa todella hyvin. Vaihteiston öljyt vaihettu 150tkm kohdalla ja autolla ajettu 310tkm. Kyseessä 728iA steptronic laatikolla. Voiko näitä kutsua sattumukseksi vai voiko kyseessä olla tuleva isokin ongelman aiheuttaja?
                                e39 530dA -00

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎