Eli E38 vasentakaovi ja lukko ei aukea. Mikäs tuolta on pettänyt, moottori vai jokin muu?
Samoin miten tuon ovipaneelin saa parhaiten irti kun ovi on lukossa?
Tarkemmin ei vielä ole ollut aikaa tutkia kun taas viikko poissa auton luota mutta jos sais vähän vinkkiä niin ruvetaan töihin kun on taas pelipaikalla ja on aikaa.
Eikö ovi aukea lukosta silloinkaan, kun sisältä vääntää avauskahvasta? Jos ei, niin todennäköisesti lukosta on rikki jotain muuta, kuin moottori.
Multa löytyy ylimääräisenä kokonainen toimiva lukkomekanismi moottoreineen, joten laita privaa, jos tarviit osan.
Osaisko joku viisaampi sanoa mikä mahtaa autossa vinkua oikean eturenkaan tienoilla. Satunnaisesti(kuitenkin melko usein) alkaa esim. hidastuksen(myös ilman jarrua hidastaessa) jälkeen vinkumaan,joissain nopeuksissa tasaisesti joissain tyyliin "viuviuviuviu...". Tämä jatkuu siihen asti että auton pysäyttää 1-2s ajaksi. Sen jälkeen voi matkaa jatkaa ilman vinkumista 30s->useampi päivä.
Ei kuulosta laakerilta, keskiö ei lämpene,ei kuulosta jarrulta, kelit eivät vaikuta. Alkaa ideat loppumaan. Mietinnässä oli josko puoliksi irti oleva jarrukilpi aiheuttaisi äänen hangatessaan jarrulevyyn, mutta ei kyllä kuulosta oikein metalliseltakaan..onko kenelläkään ollut vastaavaa?
Autostani on akku aika loppu ja otin sen irti ja laitoin lataukseen, mutta kun irroitin akun niin varashälytin alkoi huutamaan kuin elukka. Elikkä, missä on toinen akku tai "konkka akku " joka pitää varashälytintä yllä ?
Tähän väliin tyhmä kysymys, missä sijaitsee BM24 radiomoduuli seiskassa, MK3 navi ja tuo laatikko hukassa?
EDIT: Eli radiomoduuli löytyy cd-vaihtajan ja vahvistimen takaa, kolmantena. Radioyksikkö on äänieriste kerroksen takana aivan ulkopeltiä vasten, ei näy purkamatta muita ensin edestä. Kiitoksia NZ bmw foorumille
Sen verran kerkesin kokeilla, että sisältä avattaessa se nuppi nousee kun kahvasta vetää mutta painuu heti alas kun kahvasta löysää ja ovi pysyy kiinni.
Kai sieltä nyt jokin osa on irti tai kaput. :think
Jatketaan purkamalla kun aikaa on tarpeeksi olkoot nyt lukossa.
Näin juuri facelift E38:n jossa perässä luki 745i. Ei kai tuollaisella merkinällä ole tehty, vaikka konehan kyllä on 4,4l. Kuskina oli vanhempi nainen, joten tuskin hän ainakaan on itse merkintää tuunannut, ja näytti kyllä ihan originaalilta eikä siltä kuin 740:n nolla olisi korvattu vitosella. Vai olisikohan laitettu uudemman seiskan 745i lätkä :think
Näin juuri facelift E38:n jossa perässä luki 745i. Ei kai tuollaisella merkinällä ole tehty, vaikka konehan kyllä on 4,4l. Kuskina oli vanhempi nainen, joten tuskin hän ainakaan on itse merkintää tuunannut, ja näytti kyllä ihan originaalilta eikä siltä kuin 740:n nolla olisi korvattu vitosella. Vai olisikohan laitettu uudemman seiskan 745i lätkä :think
Näin juuri facelift E38:n jossa perässä luki 745i. Ei kai tuollaisella merkinällä ole tehty, vaikka konehan kyllä on 4,4l. Kuskina oli vanhempi nainen, joten tuskin hän ainakaan on itse merkintää tuunannut, ja näytti kyllä ihan originaalilta eikä siltä kuin 740:n nolla olisi korvattu vitosella. Vai olisikohan laitettu uudemman seiskan 745i lätkä :think
Juu ei ole tehty E38 koppaa 745i merkinnällä. Vasta E65 koppanen 4,4 litrasella kasilla on 745i. Kyllä tuon lätkän on joku vaihtanut, koska itsekin olen kerran nähnyt yhdessä aspensilber seiskassa numerot 007, ja vieläpä samalla fontilla, kuin alkuperäinen 750i merkkikin olisi ollut.
Hop, kenes entinen 740 tämä on? Onkohan öljypumpun pultteja tarkistettu ku menis torstaina öljynvaihtoon?
Jahas, päätyi tämäkin foorumille, hyvä homma. Ite painiskelin tämän ja e39:n välillä ja 39 voitti.... Rudenorth tietää tästä jotain, sen veljen vanha, ainakin laatikkoon on jotain remppaa tehty, pulteista en huomannu kysellä.
Olis ollu eka auto minkä olisin pelkästään vanteiden takia ostanut, toorat on mielestäni erittäin upeat seiskan alla.
xxxxx
"Opinions are like assholes. Everybody has one." Dirty Harry
Jahas, päätyi tämäkin foorumille, hyvä homma. Ite painiskelin tämän ja e39:n välillä ja 39 voitti.... Rudenorth tietää tästä jotain, sen veljen vanha, ainakin laatikkoon on jotain remppaa tehty, pulteista en huomannu kysellä.
Olis ollu eka auto minkä olisin pelkästään vanteiden takia ostanut, toorat on mielestäni erittäin upeat seiskan alla.
Komeat on kyllä vantet, onko kyseinen malli muuten T190? Mitä kokoa? 20"?
Onkohan joku vaihdellu venakopan tiivisteitä m60 koneeseen,et onko monen tunnin urakka vaihtaa molempiin?Ja kai noita erikseen myydään eikä pelkästään yläpään tiivistesarjana?Ku eilen alko savuamaan liikennevaloissa ja äkkiä auto parkkiin ja diagnoosi että molemmista alkanu itkemään öljyä,mikä pääsi valumaan pakosarjalle.Ku en nyt muista tarkkaan miten noi venakopat lähti pois ku on jo jonkun aikaa ku tulpat tämmöiseen moottoriin vaihdoin.Ja siksi aikaa kyselen että uskallanko vaihdella noi appivanhempien pihassa tänään,et saanko ennen huomista varmasti auton pois pihasta(ristiäiset).
Comment