Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Komu
    BTCF Member
    • Sep 2004
    • 1038
    • Nurmijärvi

    Mitenkäs tuo RealOEM:in kuvien vastaavuus tosimaailmaan?
    Eli omastani menossa tuo ylävesiletku jäähdyttimeltä tuleva. Kuskinpuoleinen.



    Tuo putki nro.1 11531741408 ei kyllä oikein vastaa sitä putkea mikä siellä luonnossa on, noin niinku muodoltaan. Vai onko mulla ihan väärä letku?

    Laakkonen joutu tilaamaan taas ruotsista, toivotaan että on oikea. Vanhaan nyt jesseteippiä ympäri että kestäisi ajaa sen pari päivää. Halkeamia, mutta ei vuotoa lämpimänäkään, vielä.
    Nyt ix m60

    ex:E70 X5 40d
    + F31 330d
    Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
    Myyty tämäkin335d E91 perheauto
    Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996

    Comment

    • kaol
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 5007
      • Ilmajoki

      Originally posted by Komu View Post
      Mitenkäs tuo RealOEM:in kuvien vastaavuus tosimaailmaan?
      Eli omastani menossa tuo ylävesiletku jäähdyttimeltä tuleva. Kuskinpuoleinen.



      Tuo putki nro.1 11531741408 ei kyllä oikein vastaa sitä putkea mikä siellä luonnossa on, noin niinku muodoltaan. Vai onko mulla ihan väärä letku?

      Laakkonen joutu tilaamaan taas ruotsista, toivotaan että on oikea. Vanhaan nyt jesseteippiä ympäri että kestäisi ajaa sen pari päivää. Halkeamia, mutta ei vuotoa lämpimänäkään, vielä.
      Joo ei tuo sentään tuon muotoinen todellisuudessa ole. Tuntuu siltä, että vain lyhyemmät letkut on piirretty oikeaan muotoon.

      Ei lämppärin kennollakaan tällaisia letkuja näy...
      Kokeilemalla se selviää...

      Comment

      • McBeast
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2007
        • 2998
        • Tallinn

        Originally posted by Zippaaja View Post
        Jumalauta, tästä kiitos isosti

        Alle pitäis 18" tai 19" pallot laittaa, joten siihen nähden maltillinen madallus pitäisi hankkia. Tosin tässä yrittänyt pohtia, että huononeeko kyyti kamalasti jos jouset vain heittää alle.
        Riippuu pitkälti minkälaista ulkonäköä meinaat hakea, mutta itse ensimmäisenä ostin kesävanteiksi 19" ja olivat juurin tuon puuttuvan tuuman liian pienet ja kyllä harmitti! Se kesä noilla ajeltiin ja sitten seuraavana keväänä myytiin.

        Tämä toki vain oma mielipide.
        Last edited by McBeast; 31-01-2011, 11:36. Reason: Kirotusvirheitä
        Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

        Comment

        • VaihtoVirta
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 558
          • Kuusamo

          Originally posted by Zippaaja View Post
          Jumalauta, tästä kiitos isosti

          Alle pitäis 18" tai 19" pallot laittaa, joten siihen nähden maltillinen madallus pitäisi hankkia. Tosin tässä yrittänyt pohtia, että huononeeko kyyti kamalasti jos jouset vain heittää alle.
          Ja vielä noista Magnaflowin pöntöistä, täältä: http://www.performancepeddler.com/de...CT_ID=MAG14816 taitaa saada halvimmalla, pitää vaan laittaa "submit best offer" -kentän kautta esim. 100$ ja oma s-postiosoite, niin tulee samana päivänä päivän hinta (ja alennuskoodi jota käytät sitten tilauksen yhteydessä).

          Omastani ei ainakaan ajomukavuus hävinnyt noilla AP:n jousilla, päinvastoin, tuli hieman jämäkämpi jollain hyvää tapaa. Morkai:lla taitaa myös olla kokemuksia näistä?

          ps. kokeilin nyt tuota alennuskoodia, ja hinta oli 109euroa (149.38$) / kpl. Tähän tietty toimituskulut ja alv 23% + tulli, niin ollaan siellä ~160euroa/kpl
          Last edited by VaihtoVirta; 31-01-2011, 11:57.

          Comment

          • JiPe
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2010
            • 2548
            • Kuopio

            Sanokaas viisaammat, että mistä vois johtua ihmeellinen "suhina" kojelaudassa. Eli siis tuntuu ihan ku puhallin säätäis jotain läppiä, mutta kun välillä tuntuu säätävän koko ajan. "Suhina" on siis ehkä enempi pienen moottorin pyörimistä tai sen kuuloista ääntä ja tuntuisi siis kuuluvan radion/ajotietokoneen takaa. Voisiko joku johto olla siellä ilmastointiläppien tiellä tms? Autossa on manuaali ilmastointi.
            MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
            MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
            MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
            Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

            Comment

            • Morkai
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 3197
              • Saarijärvi

              Originally posted by VaihtoVirta View Post
              Omastani ei ainakaan ajomukavuus hävinnyt noilla AP:n jousilla, päinvastoin, tuli hieman jämäkämpi jollain hyvää tapaa. Morkai:lla taitaa myös olla kokemuksia näistä?
              Niin, jos haluaa sitä seiskaansa vähän alemmas, mutta pitää pehmeän vakiojousimaisen kyydin, niin noi AP:t on osoittautuneet hyviksi.
              sigpic
              E23 728iA V8-projekti
              E38 730D -projekti
              E39 540iA -projekti
              I01 i3 -projekti

              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

              Comment

              • kaol
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 5007
                • Ilmajoki

                Originally posted by JiPe View Post
                Sanokaas viisaammat, että mistä vois johtua ihmeellinen "suhina" kojelaudassa. Eli siis tuntuu ihan ku puhallin säätäis jotain läppiä, mutta kun välillä tuntuu säätävän koko ajan. "Suhina" on siis ehkä enempi pienen moottorin pyörimistä tai sen kuuloista ääntä ja tuntuisi siis kuuluvan radion/ajotietokoneen takaa. Voisiko joku johto olla siellä ilmastointiläppien tiellä tms? Autossa on manuaali ilmastointi.
                Ilmastointipaneelin sisällä on puhallin (osan nro. 7.). Puhaltimen ollessa ehjä, ei sen ääntä kuule ajon aikana, mutta nuo puhaltimetkin on kuluvia osia...

                Mulla on ylimääräisenä käytetty manuaali-ilmastoidun puhallin, jos on tarvetta.
                Kokeilemalla se selviää...

                Comment

                • JiPe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2010
                  • 2548
                  • Kuopio

                  Originally posted by kaol View Post
                  Ilmastointipaneelin sisällä on puhallin (osan nro. 7.). Puhaltimen ollessa ehjä, ei sen ääntä kuule ajon aikana, mutta nuo puhaltimetkin on kuluvia osia...

                  Mulla on ylimääräisenä käytetty manuaali-ilmastoidun puhallin, jos on tarvetta.
                  Njaa..eipäs tullu puhallin mieleen kun se niin heittelee sitä äänenvoimakkuutta, mutta vissiin aika paljon tuo puhallin vaihtelee niitä kierroksia. Pitääpä purkaa kun ehtii.

                  Minäpä otan yhteyttä, jos tulee tarvista uusia.
                  MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                  MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                  MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                  Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                  Comment

                  • kaol
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 5007
                    • Ilmajoki

                    Originally posted by JiPe View Post
                    Njaa..eipäs tullu puhallin mieleen kun se niin heittelee sitä äänenvoimakkuutta, mutta vissiin aika paljon tuo puhallin vaihtelee niitä kierroksia. Pitääpä purkaa kun ehtii.

                    Minäpä otan yhteyttä, jos tulee tarvista uusia.
                    Sen pitäis pyöriä tasaisella äänellä ja tasaisella nopeudella.
                    Kokeilemalla se selviää...

                    Comment

                    • JiPe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2010
                      • 2548
                      • Kuopio

                      Originally posted by kaol View Post
                      Sen pitäis pyöriä tasaisella äänellä ja tasaisella nopeudella.
                      Jaa.. Ääni on enempi semmosta .. sahaavaa :think
                      E: tai ehkä enempi päälle - pois tyyppistä, hankala kuvailla.

                      E2: Tänään korva kojelaudasssa kiinni ajelun jälkeen voisin todeta seuraavaa:
                      Joku rele sielä naksuu, ja sitten surrrrrr ja surrrr, sitten joko loppuu tai rele naksaa uudestaan -> surrrrr ja surrrr. Tällöin auto tahtoo myös työntää välillä kuumaa ja välillä kylmää ilmaa sisälle, ilmaa? Mutta sitten se voi myös hävitä yhtä nopeasti kuin tuleekin, eli saattaa päivä pari mennä ettei mitään ylimääräisiä surinoita kuulu..
                      Last edited by JiPe; 02-02-2011, 15:51.
                      MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                      MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                      MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                      Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                      Comment

                      • ekituning
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2010
                        • 44
                        • turku

                        kuskin oven johtonippu rikki?

                        e38 outoja sähkövikoja ? -Tarkista akun kunto.
                        Tuli opittua tämä pitkän tallissa vietetyn illan jälkeen "kantapään kautta". Opetus: aloittakaa sähkövikojen kanssa niistä perusjutuista. Eli kaikkea jo purkaneena, tutkineena ja takaisin kasanneenna kokeilin viimeiseksi heittää akkulaturin kiinni akkuun. Tunnin kuluttua takaisin... ja kaikki viat olivat poissa. Huomenna akku ostoksille.
                        Oli muuten perkeleen hämäävää kun pelkääjän penkin kaikki sähkösäädöt toimi, mutta kuskin penkissä ei mikään.
                        Last edited by ekituning; 03-02-2011, 02:07. Reason: vika löytyi. (ei muuten ollu johdoissa :D )

                        Comment

                        • Hiroshi
                          Newbiemmer
                          • Aug 2010
                          • 13
                          • Finland

                          Parit ongelmat olisi autossa, kyseessä 728i -96

                          1. Ohjaustehostin ulisee kuin susi kun rattia vääntää. Öljyt vähissä, koska säiliöön kun kurkkaa pinta näkyy selkeästi, mutta korkin alla oleva mittatikku on kuiva, eli ei tarpeeksi öljyä ? Ja koska siellä sitä öljyä vielä näyttää olevan ei pitäisi ainakaan suurempaa vuotoa olla ? Johtunee tästä tuo ulina ? Ohjauksessa ei mitään erikoista silti huomaa.

                          2. Suuremmissa vauhdeissa kun jarruttaa (~80km/h) ratti tärrää aivan perkelesti, mutta ei pienissä nopeuksissa. Vikakoodit näytti oikean eturenkaan abseissa jotain vikaa, mutta ei tarkkaan, että mitä ?

                          3. Auton kun iskee käymään Airbagin valo palaa muutaman minuutin jonka jälkeen sammuu, eikä syty uudelleen vasta kuin auton käynnistää seuraavan kerran.

                          4. Autossa manuaali ilmastointi ja on säädöt (18c - 26c) molemmille kuskille ja pelkääjälle, mutta näillä tunnu olevan mitään virkaa. Aivan se ja sama mihin suuntaan sitä ilmaa puhaltaa. Jos tuulilasiin puhaltaa, tulee aina kuumaa ilmaa, jos puhtaltaa "eteenpäin" näiden röörien välissä on rulla jossa on sinisiä ja punaisia palloja joiden mukaan säädellään puhallettavan ilman lämpö. Joten mikä järki näissä kuskin ja pelkääjän omissa säädöissä on jos ei tee mitään ? Siis jos pistää esim kuski 18c, pelkääjä 18c, ja yläältä siihen rullaan 3 punaista palloa, molemmille se sitä kuumaa ilmaa puhaltaa.
                          Last edited by Hiroshi; 02-02-2011, 22:00.

                          Comment

                          • Ramzez
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2009
                            • 6104
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by Hiroshi View Post
                            Parit ongelmat olisi autossa, kyseessä 728i -96

                            1. Ohjaustehostin ulisee kuin susi kun rattia vääntää. Öljyt vähissä, koska säiliöön kun kurkkaa pinta näkyy selkeästi, mutta korkin alla oleva mittatikku on kuiva, eli ei tarpeeksi öljyä ? Ja koska siellä sitä öljyä vielä näyttää olevan ei pitäisi ainakaan suurempaa vuotoa olla ? Johtunee tästä tuo ulina ? Ohjauksessa ei mitään erikoista silti huomaa.
                            Lisää sinne uutta öljyä, jolloin äänen pitäisi häipyä. Katso tehostinöljykorkista, mitä sinne pitää laittaa. Jos lukee ATF, niin esim. Valvolinen Dexron III käy hyvin. Jos lukee CHF 11S, niin hommaa esim. Motonetistä Febi-merkkistä öljyä, joka on litran vihreässä pullossa.

                            Vähäinen öljymäärä viittaa kuitenkin siihen, että sinulla on vuoto autossasi. Näissä seiskoissa tehostimen letkut tuppaavat vuotamaan, joten kehoitan käymään järjestelmän huolella läpi, koska uusikaan neste ei kauaa säiliössä pysy, jos se vuotaa ulos jostakin.

                            Originally posted by Hiroshi View Post
                            2. Suuremmissa vauhdeissa kun jarruttaa (~80km/h) ratti tärrää aivan perkelesti, mutta ei pienissä nopeuksissa. Vikakoodit näytti oikean eturenkaan abseissa jotain vikaa, mutta ei tarkkaan, että mitä ?
                            Reaktiotangot lopussa, tai niiden puslat. Vaihtamalla ne saat tuon tärinän loppumaan. Kannattaa huolella tsekata myös suorat alatukivarret, koska ovat yleensä vaihtokunnossa samaan aikaan, kun reaktiotangotkin. Uusia saa esim. KL-varaosista tai Ebaysta saa koko etupään setin.

                            ABS-anturissa häikkää. En ole niiden kanssa tapellut, mutta kuvittelisin, että joudut anturin vaihtamaan.

                            Originally posted by Hiroshi View Post
                            3. Auton kun iskee käymään Airbagin valo palaa muutaman minuutin jonka jälkeen sammuu, eikä syty uudelleen vasta kuin auton käynnistää seuraavan kerran.
                            Bägin valon kuuluukin syttyä käynnistyksen yhteydessä, mutta noin pitkä paloaika vaikuttaisi siltä, että siellä on mahdollisesti jokin kosketushäiriö. Joku jolla on ollut sama ongelma, osaa luultavasti auttaa paremmin.

                            Originally posted by Hiroshi View Post
                            4. Autossa manuaali ilmastointi ja on säädöt (18c - 26c) molemmille kuskille ja pelkääjälle, mutta näillä tunnu olevan mitään virkaa. Aivan se ja sama mihin suuntaan sitä ilmaa puhaltaa. Jos tuulilasiin puhaltaa, tulee aina kuumaa ilmaa, jos puhtaltaa "eteenpäin" näiden röörien välissä on rulla jossa on sinisiä ja punaisia palloja joiden mukaan säädellään puhallettavan ilman lämpö. Joten mikä järki näissä kuskin ja pelkääjän omissa säädöissä on jos ei tee mitään ? Siis jos pistää esim kuski 18c, pelkääjä 18c, ja yläältä siihen rullaan 3 punaista palloa, molemmille se sitä kuumaa ilmaa puhaltaa.
                            Veikkaisin, että autosi vesiventtiilit eivät toimi kunnolla. Käytännön esimerkki rikkinäisistä vesiventtiileistä on tilanne, jossa säädöistä huolimatta tuulilasiin ja jalkotilaan tulee maksimaalista kuumaa. Tämä on E38:n tyyppivika, joka tulee ennemmin tai myöhemmin jokaisessa seiskassa vastaan. Jos tilanne on se, ettei tyhjäkäynnillä tule kuumaa juuri ollenkaan, on vika sähköisessä kiertovesipumpussa.

                            Comment

                            • ekituning
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2010
                              • 44
                              • turku

                              e38 740ia vm94 sähkövioista

                              Sähkövikoja autossa. Kuskin penkin sähkösäädöt ei toimi. Virtaa kuitenkin tulee penkin alle ja selkänojan sisälle joka paikkaan.
                              Voisko se releen näköinen musta 5cmx5cmx10cm boksi siellä selkänojan sisällä olla rikki? Se meinaan naksuu kun ristiselän tukea yrittää säätää.
                              Pelkääjän penkki toimii normaalisti. Kuskin penkkikin toimii ajoittain??Hanttarin peili jää peruuttaessa aina ala-asentoon.
                              Muistinappeja kun painaa niin penkki ei liiku, mutta peilit liikkuu. Hanttarin peili liikkuu ihan överi ylä asentoon. Joku asennon haistelia peilistä pois toiminnasta?
                              Eikös nuo peilit ja penkki liity jotenkin yhteen? Siinä boksissa, johon penkin säätö napit kiinnittyvät?

                              Muutaman kerran mittariston kaikki mittarit ovan hyppelehtineet ihan miten sattuu.

                              Seuraavat asiat olen tarkistanut:
                              Sulakkeet Ok
                              Akku Ok
                              Ei vettä moottoritilan sähkö boksin pohjalla
                              Näyttää ehjältä tuo sähköjohto sisälokarissa.
                              Virtalukon pohja ok. (siistissä kunnossa ne muovi hahlot)
                              Last edited by ekituning; 03-02-2011, 20:54.

                              Comment

                              • McBeast
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2007
                                • 2998
                                • Tallinn

                                Originally posted by Hiroshi View Post
                                3. Auton kun iskee käymään Airbagin valo palaa muutaman minuutin jonka jälkeen sammuu, eikä syty uudelleen vasta kuin auton käynnistää seuraavan kerran.
                                Apukuskin istuimen tunnistinmatto vikaa todennäköisesti. Ja nuo airbagin valothan ei sammu akun irroituksella, vaan vaatii muistin tyhjäyksen.

                                -Tuomas
                                Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎