Koneenahan 3 litranen dieseli on toki sama kuin vitosessakin ja itse peruskone on hyvinkin luotettava ja pitkäikäinen. Toki sitten perusvikoja tulee lähinnä anturoinnin puolelle ja oheislaitteisiin. Mutta ei tuo 3 litrainen mikään tykki e38:ssa ole. V8 diesel olisi omasta mielestä kyllä mielenkiintoinen laitos mutta aika kallis ylläpitää varsinkin dieselveron takia.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Supa View PostKoneenahan 3 litranen dieseli on toki sama kuin vitosessakin ja itse peruskone on hyvinkin luotettava ja pitkäikäinen. Toki sitten perusvikoja tulee lähinnä anturoinnin puolelle ja oheislaitteisiin. Mutta ei tuo 3 litrainen mikään tykki e38:ssa ole. V8 diesel olisi omasta mielestä kyllä mielenkiintoinen laitos mutta aika kallis ylläpitää varsinkin dieselveron takia.MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-
Comment
-
-
Originally posted by JiPe View PostTällä hetkellä on 3 litranen bensa, eikä nyt voi sanoa että sekään mikään tykki olisi. Joten varmasti tuo kolme litranen diiselikin riittäisi tehojen puolesta meikäläiselle. Pitää vissiin alkaa siirtää mersun tekniikkaa E38 koriin. On se vaan niin nautintoa ajaa sillä. Välillä tulee vanhempien 220cdi e-mersulla ajeltua, eikä ole huono sekään ajella, e38 on kuitenkin parempi. Ei tosin voi kuin kateellisena katsoa tuota mersun diiseliä. 230t -> 350t (120t) mennyt perus huolloilla (öljyt, jarrut, suodattimet) + parin suuttimen vaihdolla.
Omasta mielestä ainoot järkevät bensakonevaihtoehdot tähän koriin on tämä uudempi 4.4 (9/98->) sekä 5.4 V12.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostOtan osaa tuon bensakoneen johdosta
Omasta mielestä ainoot järkevät bensakonevaihtoehdot tähän koriin on tämä uudempi 4.4 (9/98->) sekä 5.4 V12.MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-
Comment
-
-
...mikäs tuossa M60B30:ssä on? Poislukien koko M60-moottoriperheen epäluotettavuuden, mosa on muuten varsin mukava. Käyttöautossa tuolla 3-litraisellakin pärjää hienosti ja rohjo liikkuu mielestäni varsin mukavasti - ja olen kuitenkin ajanut nopeillakin autoilla, niin ei tuo nyt minusta mikään laiska sentään ole.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Originally posted by Rockford View Post...mikäs tuossa M60B30:ssä on? Poislukien koko M60-moottoriperheen epäluotettavuuden, mosa on muuten varsin mukava. Käyttöautossa tuolla 3-litraisellakin pärjää hienosti ja rohjo liikkuu mielestäni varsin mukavasti - ja olen kuitenkin ajanut nopeillakin autoilla, niin ei tuo nyt minusta mikään laiska sentään ole.MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-
Comment
-
-
Originally posted by JiPe View PostEipä siinä oikeastaan mitään olekaan, mukava peli. Vika on lähinnä näissä tulevissa bensalaaduissa,miten mahtaa moottori toimia E10 tai E20 bensalla? mutta todennäköisesti en ole autoa mihinkään vaihtamassa.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Originally posted by Rockford View Post...mikäs tuossa M60B30:ssä on? Poislukien koko M60-moottoriperheen epäluotettavuuden, mosa on muuten varsin mukava. Käyttöautossa tuolla 3-litraisellakin pärjää hienosti ja rohjo liikkuu mielestäni varsin mukavasti - ja olen kuitenkin ajanut nopeillakin autoilla, niin ei tuo nyt minusta mikään laiska sentään ole.
Epäluotettavuus johtuu kyllä ihan varmasti huollon puutteesta ja ainut minua häiritsevä vika tuossa pikkukasissa on se, että kulutus on jopa suurempi kuin M62B44 -moottorilla.
[/IMO]Last edited by VaihtoVirta; 13-02-2011, 01:18.
Comment
-
-
Originally posted by VaihtoVirta View Post[IMO]
Epäluotettavuus johtuu kyllä ihan varmasti huollon puutteesta ja ainut minua häiritsevä vika tuossa pikkukasissa on se, että kulutus on jopa suurempi kuin M62B44 -moottorilla.
[/IMO]
Tuo öljypumppujen putoaminen ja sen pulttien on minusta jotain universumin säälittävintä. Mosan tärkein osa ja toteutus tuollainen.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Originally posted by Rockford View PostEn tunne tuota M62:sta, mutta en pidä pahana, jos tuolla M60B30:llä ajelee noin 8l/100km matka-ajoa. Toki soppa maistuu, kun muuten vaan tuossa ajelee (~14l), mutta enpä sitä ole sen ihmeemmin ihmetellyt - jos haluan taloudellista ajoa, niin olisin ostanut vaikkapa 1.9TD Golfin ja menee kuitenkin höyryillä vrt. esim. tuohon Chargeriin No joo, eihän tuo kaikista järkevin käyttöauto tietenkään ole.
Tuo öljypumppujen putoaminen ja sen pulttien on minusta jotain universumin säälittävintä. Mosan tärkein osa ja toteutus tuollainen.
Nimim. Juuri raitisilmansuodattimet käyttöautoon vaihtaneena (40e/kpl)
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostNoissa on aivan liian iso ET. Tietysti, jos laitat spacerit alle, mutta laittomathan ne on...
E38:ssa ET tulee olla pieni. 8-tuumaisessa alle 20 tjsp.X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)
Comment
-
-
Originally posted by H.Aulakoski View PostOis tarjolla 18x8" ja 18x9", molemmissa ET sama 20. Mitäs sanotte? Jääkö pahasti sisään? :thinkNäillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Comment