Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    Koneenahan 3 litranen dieseli on toki sama kuin vitosessakin ja itse peruskone on hyvinkin luotettava ja pitkäikäinen. Toki sitten perusvikoja tulee lähinnä anturoinnin puolelle ja oheislaitteisiin. Mutta ei tuo 3 litrainen mikään tykki e38:ssa ole. V8 diesel olisi omasta mielestä kyllä mielenkiintoinen laitos mutta aika kallis ylläpitää varsinkin dieselveron takia.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • JiPe
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2010
      • 2548
      • Kuopio

      Originally posted by Supa View Post
      Koneenahan 3 litranen dieseli on toki sama kuin vitosessakin ja itse peruskone on hyvinkin luotettava ja pitkäikäinen. Toki sitten perusvikoja tulee lähinnä anturoinnin puolelle ja oheislaitteisiin. Mutta ei tuo 3 litrainen mikään tykki e38:ssa ole. V8 diesel olisi omasta mielestä kyllä mielenkiintoinen laitos mutta aika kallis ylläpitää varsinkin dieselveron takia.
      Tällä hetkellä on 3 litranen bensa, eikä nyt voi sanoa että sekään mikään tykki olisi. Joten varmasti tuo kolme litranen diiselikin riittäisi tehojen puolesta meikäläiselle. Pitää vissiin alkaa siirtää mersun tekniikkaa E38 koriin. On se vaan niin nautintoa ajaa sillä. Välillä tulee vanhempien 220cdi e-mersulla ajeltua, eikä ole huono sekään ajella, e38 on kuitenkin parempi. Ei tosin voi kuin kateellisena katsoa tuota mersun diiseliä. 230t -> 350t (120t) mennyt perus huolloilla (öljyt, jarrut, suodattimet) + parin suuttimen vaihdolla.
      MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
      MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
      MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
      Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        Originally posted by JiPe View Post
        Tällä hetkellä on 3 litranen bensa, eikä nyt voi sanoa että sekään mikään tykki olisi. Joten varmasti tuo kolme litranen diiselikin riittäisi tehojen puolesta meikäläiselle. Pitää vissiin alkaa siirtää mersun tekniikkaa E38 koriin. On se vaan niin nautintoa ajaa sillä. Välillä tulee vanhempien 220cdi e-mersulla ajeltua, eikä ole huono sekään ajella, e38 on kuitenkin parempi. Ei tosin voi kuin kateellisena katsoa tuota mersun diiseliä. 230t -> 350t (120t) mennyt perus huolloilla (öljyt, jarrut, suodattimet) + parin suuttimen vaihdolla.
        Otan osaa tuon bensakoneen johdosta
        Omasta mielestä ainoot järkevät bensakonevaihtoehdot tähän koriin on tämä uudempi 4.4 (9/98->) sekä 5.4 V12.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • JiPe
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2010
          • 2548
          • Kuopio

          Originally posted by Supa View Post
          Otan osaa tuon bensakoneen johdosta
          Omasta mielestä ainoot järkevät bensakonevaihtoehdot tähän koriin on tämä uudempi 4.4 (9/98->) sekä 5.4 V12.
          Joo, onhan se vähän "pienehkö", mutta auto oli muuten sen verran hyvässä kunnossa ja osto hinta sopiva, että tämmöinen käteen tarttui. Manuaali kun nimen omaan oli silloin hakusessa, enkä oikein vieläkään tahtoisi automaattiin luottaa.
          MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
          MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
          MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
          Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

          Comment

          • Rockford
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 8028
            • Pinsiö

            ...mikäs tuossa M60B30:ssä on? Poislukien koko M60-moottoriperheen epäluotettavuuden, mosa on muuten varsin mukava. Käyttöautossa tuolla 3-litraisellakin pärjää hienosti ja rohjo liikkuu mielestäni varsin mukavasti - ja olen kuitenkin ajanut nopeillakin autoilla, niin ei tuo nyt minusta mikään laiska sentään ole.
            -Dodge Charger -73
            -Mercedes-Benz GLK
            -VW Transporter

            Comment

            • JiPe
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2010
              • 2548
              • Kuopio

              Originally posted by Rockford View Post
              ...mikäs tuossa M60B30:ssä on? Poislukien koko M60-moottoriperheen epäluotettavuuden, mosa on muuten varsin mukava. Käyttöautossa tuolla 3-litraisellakin pärjää hienosti ja rohjo liikkuu mielestäni varsin mukavasti - ja olen kuitenkin ajanut nopeillakin autoilla, niin ei tuo nyt minusta mikään laiska sentään ole.
              Eipä siinä oikeastaan mitään olekaan, mukava peli. Vika on lähinnä näissä tulevissa bensalaaduissa,miten mahtaa moottori toimia E10 tai E20 bensalla? mutta todennäköisesti en ole autoa mihinkään vaihtamassa.
              MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
              MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
              MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
              Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

              Comment

              • Morkai
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 3197
                • Saarijärvi

                Originally posted by JiPe View Post
                Eipä siinä oikeastaan mitään olekaan, mukava peli. Vika on lähinnä näissä tulevissa bensalaaduissa,miten mahtaa moottori toimia E10 tai E20 bensalla? mutta todennäköisesti en ole autoa mihinkään vaihtamassa.
                Ruotsalaiselta autosivustolta luin, että joku oli M60:llä ajanut E85:n ja 95:n sekotuksella pidemmän aikaa.. ihan kulusäästöjen takia.
                sigpic
                E23 728iA V8-projekti
                E38 730D -projekti
                E39 540iA -projekti
                I01 i3 -projekti

                Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                Comment

                • VaihtoVirta
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 558
                  • Kuusamo

                  Originally posted by Rockford View Post
                  ...mikäs tuossa M60B30:ssä on? Poislukien koko M60-moottoriperheen epäluotettavuuden, mosa on muuten varsin mukava. Käyttöautossa tuolla 3-litraisellakin pärjää hienosti ja rohjo liikkuu mielestäni varsin mukavasti - ja olen kuitenkin ajanut nopeillakin autoilla, niin ei tuo nyt minusta mikään laiska sentään ole.
                  [IMO]
                  Epäluotettavuus johtuu kyllä ihan varmasti huollon puutteesta ja ainut minua häiritsevä vika tuossa pikkukasissa on se, että kulutus on jopa suurempi kuin M62B44 -moottorilla.
                  [/IMO]
                  Last edited by VaihtoVirta; 13-02-2011, 01:18.

                  Comment

                  • Rockford
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 8028
                    • Pinsiö

                    Originally posted by VaihtoVirta View Post
                    [IMO]
                    Epäluotettavuus johtuu kyllä ihan varmasti huollon puutteesta ja ainut minua häiritsevä vika tuossa pikkukasissa on se, että kulutus on jopa suurempi kuin M62B44 -moottorilla.
                    [/IMO]
                    En tunne tuota M62:sta, mutta en pidä pahana, jos tuolla M60B30:llä ajelee noin 8l/100km matka-ajoa. Toki soppa maistuu, kun muuten vaan tuossa ajelee (~14l), mutta enpä sitä ole sen ihmeemmin ihmetellyt - jos haluan taloudellista ajoa, niin olisin ostanut vaikkapa 1.9TD Golfin ja menee kuitenkin höyryillä vrt. esim. tuohon Chargeriin No joo, eihän tuo kaikista järkevin käyttöauto tietenkään ole.

                    Tuo öljypumppujen putoaminen ja sen pulttien on minusta jotain universumin säälittävintä. Mosan tärkein osa ja toteutus tuollainen.
                    -Dodge Charger -73
                    -Mercedes-Benz GLK
                    -VW Transporter

                    Comment

                    • Tomi T
                      BTCF Member
                      • Apr 2003
                      • 3828
                      • Nokia

                      Ei mitään.. saa poistaa
                      ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                      ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                      BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                      BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                      ex. 53*BMW

                      Comment

                      • veku
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6324
                        • P-Pohjanmaa

                        Onko kellään jäänyt nurkkiin..

                        Vänkärin hyväkuntoinen takaiskari tai koko tolppa vakiojousella sekä ehjä sumari samalle puolelle..
                        F11 M550D
                        E39 M5
                        F26 3.0 Da M-Sport
                        E61 535D M-Sport

                        Comment

                        • VaihtoVirta
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 558
                          • Kuusamo

                          Originally posted by Rockford View Post
                          En tunne tuota M62:sta, mutta en pidä pahana, jos tuolla M60B30:llä ajelee noin 8l/100km matka-ajoa. Toki soppa maistuu, kun muuten vaan tuossa ajelee (~14l), mutta enpä sitä ole sen ihmeemmin ihmetellyt - jos haluan taloudellista ajoa, niin olisin ostanut vaikkapa 1.9TD Golfin ja menee kuitenkin höyryillä vrt. esim. tuohon Chargeriin No joo, eihän tuo kaikista järkevin käyttöauto tietenkään ole.

                          Tuo öljypumppujen putoaminen ja sen pulttien on minusta jotain universumin säälittävintä. Mosan tärkein osa ja toteutus tuollainen.
                          Se on kyllä totta, että taloudellisuutta ja 7-sarjaa ei voi samassa lauseessa mainita, ja onhan se lähes sairasta pitää käyttöautona tällaista. Lähinnä hain vain takaa sitä, että oli se sitten M60B30 tai M62B44, on kulutuslukemat hyvin lähellä toisiaan - mutta jälkimmäisellä ajamisen iloa tulee vielä rutkasti lisää

                          Nimim. Juuri raitisilmansuodattimet käyttöautoon vaihtaneena (40e/kpl)

                          Comment

                          • jii.veivo
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2005
                            • 564
                            • Haapavesi

                            joo elikkä tuli laitettua tuollainen 95- 750ial, käykö tuohon mikään letkulämmitin ja jos käy niin mikä ja mihin kohtaan olette asentaneet ?
                            e38 750ial
                            Husaberg 650 fs -05
                            http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

                            Comment

                            • H.Aulakoski
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2008
                              • 336
                              • Oulu

                              Originally posted by Laku View Post
                              Noissa on aivan liian iso ET. Tietysti, jos laitat spacerit alle, mutta laittomathan ne on...

                              E38:ssa ET tulee olla pieni. 8-tuumaisessa alle 20 tjsp.
                              Ois tarjolla 18x8" ja 18x9", molemmissa ET sama 20. Mitäs sanotte? Jääkö pahasti sisään? :think
                              X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
                              Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17509
                                • Turku

                                Originally posted by H.Aulakoski View Post
                                Ois tarjolla 18x8" ja 18x9", molemmissa ET sama 20. Mitäs sanotte? Jääkö pahasti sisään? :think
                                Menee loistavasti alle . Forumilla on muuten hintaan 1250€ myynnissä Style 37:t, jos et ole huomannut...
                                Näillä mennään:
                                - BMW E81 118i since 2017
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎