Omassa tuollaset 22" vanteet 255/30/22 ja 265/30/22 rengastuksella.
Takana kaaret rullattava että sopii.
Ihan ylisuurethan noi on, mutta kun ei oo muitakaan kesärenkaita.
Omassa tuollaset 22" vanteet 255/30/22 ja 265/30/22 rengastuksella.
Takana kaaret rullattava että sopii.
Ihan ylisuurethan noi on, mutta kun ei oo muitakaan kesärenkaita.
Vaatiko paljon töitä, että sai mahtumaan? Tuskin kuitenkaan vakioalustalla?? Itsellä ainakin jo noilla kakskymppisillä hieroo hieman etusisäkaarien muoveja kääntäessä ääriasentoon, jos kumit on riittävän kuraiset. Puhtaana ei onkelmaa.
Asiasta kuudenteen, onko autossasi alkup. xenonit? Näyttää aika hyvältä nuo enkelit, mutten ole itselleni vielä sopivia löytänyt, kun omassa kinnerissä on xenonit jo tehtaalta ja se rajoittaa melkoisesti umpioiden hankkimista, ainakin näin olen ymmärtänyt.
Vaatiko paljon töitä, että sai mahtumaan? Tuskin kuitenkaan vakioalustalla?? Itsellä ainakin jo noilla kakskymppisillä hieroo hieman etusisäkaarien muoveja kääntäessä ääriasentoon, jos kumit on riittävän kuraiset. Puhtaana ei onkelmaa.
Asiasta kuudenteen, onko autossasi alkup. xenonit? Näyttää aika hyvältä nuo enkelit, mutten ole itselleni vielä sopivia löytänyt, kun omassa kinnerissä on xenonit jo tehtaalta ja se rajoittaa melkoisesti umpioiden hankkimista, ainakin näin olen ymmärtänyt.
En tehnyt toistaiseksi muuta kun ruuvasin noi alle.
Oli aiemmin jo takakaaria mankeloitu.
Vähän raapii terävämmissä töyssyissä takaa, mutta näyttäisi ottavan kaaren takareunasta jota vielä vähän vara muokata.
Edestä myös sisälokarin joissain tilanteissa raapaisee.
Mutta näyttäis ettei ne sisälokarit oikeen ole kohdallaan muutenkaan.
Autossa käsittääkseni vakioalusta, ei tarkempaa tietoa siitä.
Ei ole alkuperäisiä xenoneita.
Valot on alkuperäiset valot, joihin lisätty 6000K CCFL rinkulat.
Sama muutos onnistuu xenon mallisiin valoihinkin.
...mutten ole itselleni vielä sopivia löytänyt, kun omassa kinnerissä on xenonit jo tehtaalta ja se rajoittaa melkoisesti umpioiden hankkimista, ainakin näin olen ymmärtänyt.
Tuohon asiaan sanon sen verran kun itsellänikin on tehtaalta laitetut Xenonit että sellaset umpiot missä on xenonit sekä angeleyssit maksaa karvanpäältä 800 euroa erään liikkeen kautta mitä kysyin. Melkosen hintavat.
Tosin asian voi myös tehdä hieman mutkallisemmalla tavalla, että ostaa joko uudet umpiot missä on angeleyessit, muttei xenoneita ja sitten vaan muuntaa ne xenon valoiks, eli ostamalla sen kitin. Moisessa hommassa säästää noin 300e. Hieman hankalasti ehkä selitetty mutta ei tässä unentokkurassa sitä paremminkaan saa aivolohkosta lapioitua.
EDIT: Ja omasta asiasta leipälapion kautta kukkapurkkiin, mistähän mahtaa johtua kun omassa E38:ssa ns. on _KAIKKI_ valot hitaalla. Eli kaikki valot, peruutusvalosta pitkiin valoihin tulevat viiveellä. Homma alkoi kummastuttamaan sen verran että rupesi oikein häiritsemään. Kovien pakkasten aikaan moinen tapahtui ja oletin että se johtuu siitä, joten odottelin näille lämpimille keleillä = ongelmat jatkuvat. Xenonit nyt on ymmärrettävää että kestävät syttyä jonkun aikaa, mutta välillä nekään eivät syty ollenkaan. Eli missähän mahtaa olla vika? Lyökö auto "maihin" jostain että valot tulevat viiveellä vai mitä?
Omassa tuollaset 22" vanteet 255/30/22 ja 265/30/22 rengastuksella.
Takana kaaret rullattava että sopii.
Ihan ylisuurethan noi on, mutta kun ei oo muitakaan kesärenkaita.
Tuosta m62b44 huohotinventtiilistä olis kysymys. Eli auto on 740iA -99 (tullut tehtaalta 06/99). Tilasin huohotinventtiilin (osv) tiskiltä, mutta realoemin osanumerolla ei varaosamyyjä löytänyt tuotetta (LINKKI/osa pos.2). Hän tarjosi venttiiliä, joka on realoemin mukaan "up to" 09/1998 (eli ei pitäisi käydä autooni) LINKKI/osa pos.2. Tätä huohotinventtiiliä oli varaosamyyjän etk ehdottanut auton VIN koodilla. Onko näissä mitään eroa, ja antaako tuo realoem vain jostain syystä eri numeron tuolle uudemmalle "faceliftatulle" moottorille? Eli tuliko tilattua nyt sitten väärä venttiili? Tietoa kellään?
edit: ja toinen kysymys: Missä näissä on ICV, eli tyhjäkäyntimoottori/säädin? Onko sitä enää olemassakaan näissä?
Edit: Oikea osa se olikin wetteriltä, sama osa käy kumpaankiin (siis ennen tai jälkeen 08/98). Tuolla realoemissa oli jostain syystä tänään päivällä eri numero tuohon uudempaan -> Ilmeisesti päivittivät juuri tuon tiedon myös tuonne
HUOM!
Mulla on 9/98 tehty auto ja siinä on M62TU kone eli vanoksellinen uudempi.
Vaihtunut juuri kyseisellä kuukaudella ilmeisesti ja jos etsii esim realoemista tai etk:sta runkonumeron perusteella koneen osia niin antaa vanhan M62 koneen!
Eli pitää valita mielellään 99 vuoden puolelta auto jotta tietokanta näyttää oikean koneen osat. En tiedä miksi tuossa on virhe.
Tämä on tullut monesti vastaan kun varaosamyyjät eivät ole löytäneet oikeita osia.
Omassani oli 19" vanteet viime kesänä alla ja olivat juuri sen tuuman verran liian pienet. Nyt tulossa tosiaan noi 20" ja niille ajattelin rengastusta 235-35, 275-30. Ne menee karvan verran alle vakiokoon, mutta niin saa mennäkkin.
20" taas rupeaa omasta mielestä olemaan jo maksimi. Jonkun kuvan nänhyt, missä 21" Alpinatkin ollut seiskan alla ja näyttää mielestäni jo liian isoilta.
Eli antaa vikakoodin "lambda integrator bank 1" ja sama bank 2. INPA:lla katottu.
Onko lambda anturi/anturit kerralla pois pelistä vai mikä? ja montakos noita on M60 koneessa? Kaksi vai useampi.
Tyhjäkäynnillä ei käy tasaseen.
Kaksihan niitä siellä on, eli kummallekkin sylinteriryhmälle oma. Onko lambdat täysin pimeänä, vai antaako livedatassa edes jotain arvoa? Entäs korkeammilla kierroksilla?
Onko imuvuotoja tutkittu?
Jos kummankin lambdan arvo on raja-arvojen ulkopuolella, niin imupuoli kannattaa tutkia ensimmäisenä.
Kaksihan niitä siellä on, eli kummallekkin sylinteriryhmälle oma. Onko lambdat täysin pimeänä, vai antaako livedatassa edes jotain arvoa? Entäs korkeammilla kierroksilla?
Onko imuvuotoja tutkittu?
Jos kummankin lambdan arvo on raja-arvojen ulkopuolella, niin imupuoli kannattaa tutkia ensimmäisenä.
Ps. Löytyy käytetyt alkuperäiset lambdat...
Kele ei saa liitettyä noita INPA:n kuvia.
No kuitenkin. Kun kone lämmin ei meinaa käydä tyhjäkäynnillä mutta kylmänä ja normaalisti ajaen en ole huomannut ongelmia.
Vika ilmaantui eilen.
Arvoja INPAsta seuraavasti:
Tyhjäkäynnillä:
- total air consumption LMM [kg/h]on arvossa 23.75 (väli 0 - 35)
- needed air i.s. controller [kg/h] arvossa 28.00 (väli 0-35)
- lambdaintegrator arvot 1 ja 2 on 11.00. Outoako?????? kun vikakoodit on juuri noista
- adaption value additiv 1 ja 2 arvoissa 127.00 (väli -100 - 100)
Kierroksilla, paikallaan
- total air consumption LMM [kg/h]on arvossa 41.25 (väli 0 - 35)
- needed air i.s. controller [kg/h] arvossa 41.50 (väli 0-28)
- adaption value additiv 1 ja 2 arvoissa 127.00 (väli -100 - 100)
- lambdaintegrator arvot 1 on 32.00 ja 2 on 27.00
Muut arvot rajojen sisällä.
Nollasin myös adaptaatiot jolloin nuo adaption value addtiv 1 ja 2 arvot oli ensin normaalissa mutta nousivat nopeasti "tappiin"
Irroitin imm:n johdon "lennosta" seuraus oli, että kierrokset hieman nousi mutta käynti ei tasoittunut vaan edelleen "hytkyy".
Kuulostas myös, että ei käy kaikilla.
---> olisko tuo imm mennyt tai menossa samoin mietityttää jokin puola.
Pitää tutkailla ne puolat ja koettaa toisella imm:lä.
Ajossa ei tunnu mitään erikoista mutta tyhjä käynillä lämpimänä.
:think :think
Veikkauksia molempiin saatu.
Sen verran vielä, että startatessa kierrokset nousee heti noin 1500 ja tipuu hiljalleen. Sama kylmänä ja lämpimänä.
Comment