Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • McBeast
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2007
    • 2998
    • Tallinn

    Originally posted by osh1 View Post
    Pitäis tehdä valopäivitystä penarin etuvaloihin tylsien -97 alkuperästen tilalle. Millasta pakettia suosittelisitte ja mistä tilattuna. Auton väri on hopea eli jotain kromista taustaa ainakin itse ajattelin. Ehdotukset vapaita : )

    Katsopppa Streettuningcarilta, näytti olevan todella edullisesti tarjouksessa FK:n kromipohjaiset Angel-eyesvalot.

    -Tuomas
    Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

    Comment

    • Homer
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2005
      • 3653
      • Springfield-Jyväskylä

      Originally posted by McBeast View Post
      Katsopppa Streettuningcarilta, näytti olevan todella edullisesti tarjouksessa FK:n kromipohjaiset Angel-eyesvalot.

      -Tuomas
      Vähän samalla asialla,olisko tietoa mistä sais tilattua Depon angel eyes mallisia valoja?Tai ainakaan monessa paikkaa ei ilmoiteta valmistajaa noille valoille. Huomasin et McBeast sulla ainakin on sellaset.

      Comment

      • McBeast
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2007
        • 2998
        • Tallinn

        Originally posted by Homer View Post
        Vähän samalla asialla,olisko tietoa mistä sais tilattua Depon angel eyes mallisia valoja?Tai ainakaan monessa paikkaa ei ilmoiteta valmistajaa noille valoille. Huomasin et McBeast sulla ainakin on sellaset.
        Joo. Minulla on Depon valot. Nää ostin foorumin kautta EPDM nimimerkiltä. Tällä kaverilla on xenonvaloja myyvä yritys Hyvinkäällä. Sieltä kautta varmaan mahdollisesti ainakin saisi. Tocar taisi myös joskus noita myydä. FK:n valoihin verrattuna, en tiedä kuinka paljon muuten on eroja, mutta Depon valojen kuori on lasia, muissa muovia.

        Kävin hakemassa purkuautosta uuden mukitelineen omaan autoon. Ilmeisesti täytyy purkaa koko tuo keskikonsoli, että saadaan ruuvit irti mukitelineiden sivuilta? Vai onko jotain helpompaa konstia tehdä tämä työ?

        Osaako joku sanoa, käykö tuo Top Hifi paketin midbass kehikko suoraan, tuonne hattuhyllylle, vaikka auto on varustettu Hifi paketilla? Tarkoituksena olisi laittaa tuollainen Top Hifi paketin systeemi hattuhyllylle ja vetää niille virrat oman vahvistimen kautta. :think

        -Tuomas
        Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

        Comment

        • Ramzez
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 6104
          • Jyväskylä

          No voi v*ttu, ei korjaantunut tärinät vieläkään. Mikä helkkari tässä voisi olla? :think Eilen vaihdoin uudet jarrupalat eteen ja hioin sekä voitelin kaikki liu-ut, herkistelin männät ja vaihdoin tiivisteet, laitoin kuparitahnaa palojen päihin ja putsasin vielä ne jarrupalojen "kehykset".

          Jostain syystä sisemmät palat olivat kuluneet yli kaksi kertaa enemmän, kuin ulommat... Samoin levyt olivat havaittavasti kuluneet enemmän sisäpuolelta. Palat vaihdoin uusiin, mutten vaihtanut levyjä, kun ne olivat vielä suht hyvässä kunnossa ja myös siksi, että useimmissa threadeissa, missä on käsitelty tätä samaa ongelmaa, usein jarrulevyjen vaihdolla ei ole ollut kuin hetkellinen positiivinen vaikutus.

          Repsikan reaktiotanko on jo uusi ja katsoin myös molemmat suorat alatukivarret irrallaan, ettei niissä ole väljyyttä. Kuskin reaktiotankoa en ole vielä vaihtanut, mutta siinäkään en tuntenut väljyyttä. Tosin huomionarvoinnen asia on, ettei auto vetele millään lailla, eikä etupäästä kuulu/tunnu minkäänlaisia kolinoita ajossa, ei edes jarruttaessa, kun alkaa ravistamaan. Ainoa mahdollinen havainto viasta voisi olla hieman vasemmalle puoltava ratti, mutten ole edes ihan varma, etteikö joku edellinen omistaja olisi rakennellut jotain omiaan ja onnistunut laittamaan ratin hieman vinoon. Tässä autossa kun on M-sport ratti, niin en ole varma, olisiko se voinut olla jo alunperin...

          Kertokaa nyt ihmeessä kokemuksia jos sellaisia on tai hyviä ehdotuksia. Itseltäni kun alkaa olemaan keinot vähissä, samoin rahat prkle!

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8972
            • Kellokoski

            Originally posted by Ramzez View Post
            Kertokaa nyt ihmeessä kokemuksia jos sellaisia on tai hyviä ehdotuksia. Itseltäni kun alkaa olemaan keinot vähissä, samoin rahat prkle!
            Reaktiotangot / raidetangot / tukivarret. Jossain siellä on vielä väljää :think
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • kaol
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 5007
              • Ilmajoki

              Olihan levyt suorat ja suorassa kiinni navassa? Onko pyöränlaakeri ehjä, ettei koko paketti pääse vääntymään jarrutuksessa?
              Kokeilemalla se selviää...

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6324
                • P-Pohjanmaa

                ovien jalopuulistat

                Ovatko ruuveilla kiinni oviverhoilussa,eli joutuuko verhoilut ottaan pois jos listat haluaa vaihtaa ?
                Mites keskikonsilo kokonaisuus irtoaa vaihdekepin ympäriltä ?
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • Ramzez
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2009
                  • 6104
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by kaol View Post
                  Olihan levyt suorat ja suorassa kiinni navassa? Onko pyöränlaakeri ehjä, ettei koko paketti pääse vääntymään jarrutuksessa?
                  Pyöränlaakerit olivat kunnossa. Poistin kyllä levyt ja ei ollut mitään kuraa navoissakaan, putsasin tosin vielä ennen asennusta varmuuden vuoksi. Levyt olivat silmämääräisesti kunnossa, tosin hieman enemmän kuluneet sisäpuolelta.

                  Sinänsä mystistä tässä on se, että hyvin kevyessä jarrutuksessa ravistaa melko paljon, eli rattiin tutina tuntuu hyvin selvästi. Vähänkään kovempi jarrutus ja tutinoita ei ole. Tsekkasin kaikki tukivarret, eikä tuntunut missään niistä väljyyttä. Luulisi nyt, että tukivarren tulee olla oikeasti kunnolla väljä, että tutina tuntuu niin selvästi. :think Heitin jopa eri rengassarjan alle varmistuakseni, ettei vahingossakaan ongelmat johtuisi vanteista/renkaista. Ei johtunut. Eli kai tässä sitten täytyy vaihtaa tuo kuskin reaktiotanko, jos tutinat ei häviä, niin sitten etulevyt. Voiko edes olla mahdollista, että hyvin pieni väljä esim. suorassa alatukivarressa aiheuttaisi niin suuren tutinan, kun mielestäni reaktiotangot vaikuttavat eniten tuohon, jos tutisee jarruttaessa. :think

                  Ei tosiaan mielellään arpoisi tätä vian selvitystä, kun kohta on uponnut tonni pelkkään etupään alustaan ja vikaa ei saada kuntoon. Muutakin kun pitäisi saada ehjättyä, joskin niillä ei ole mitään tekemistä näiden tutinoiden kanssa.

                  Comment

                  • kaol
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 5007
                    • Ilmajoki

                    Originally posted by veku View Post
                    Ovatko ruuveilla kiinni oviverhoilussa,eli joutuuko verhoilut ottaan pois jos listat haluaa vaihtaa ?
                    Mites keskikonsilo kokonaisuus irtoaa vaihdekepin ympäriltä ?
                    Listat lähtee vetämällä suoraan pois ovipahvista. Vaatii voimaa, mutta irtoaa kyllä. Kangottaminen kannattaa aloittaa oven etureupäästä.

                    Keskikonsolilla meinaat varmaankin sitä koristelistaa? Se on kiinni kolmella ruuvilla vaihdekepin ylpäriltä. Vaihdekaavion muovi pitää irroittaa, että nuo ruuvit saa näkyviin ja se irtoaa nostamalla. Kun oot saanut kolme ruuvia irti, niin koristelista nousee etupäästä lähtien. Sitten vain johtojen liittimet irti ja pujotelet vaihdekaavion läpi reiästään.

                    Originally posted by Ramzez View Post
                    Pyöränlaakerit olivat kunnossa. Poistin kyllä levyt ja ei ollut mitään kuraa navoissakaan, putsasin tosin vielä ennen asennusta varmuuden vuoksi. Levyt olivat silmämääräisesti kunnossa, tosin hieman enemmän kuluneet sisäpuolelta.

                    Sinänsä mystistä tässä on se, että hyvin kevyessä jarrutuksessa ravistaa melko paljon, eli rattiin tutina tuntuu hyvin selvästi. Vähänkään kovempi jarrutus ja tutinoita ei ole. Tsekkasin kaikki tukivarret, eikä tuntunut missään niistä väljyyttä. Luulisi nyt, että tukivarren tulee olla oikeasti kunnolla väljä, että tutina tuntuu niin selvästi. :think Heitin jopa eri rengassarjan alle varmistuakseni, ettei vahingossakaan ongelmat johtuisi vanteista/renkaista. Ei johtunut. Eli kai tässä sitten täytyy vaihtaa tuo kuskin reaktiotanko, jos tutinat ei häviä, niin sitten etulevyt. Voiko edes olla mahdollista, että hyvin pieni väljä esim. suorassa alatukivarressa aiheuttaisi niin suuren tutinan, kun mielestäni reaktiotangot vaikuttavat eniten tuohon, jos tutisee jarruttaessa. :think
                    Jos satulat on kunnossa ja pääsee liikkumaan hyvin, niin pieni heitto jarrulevyissä ei tunnu jarrutuksessa ollenkaan.

                    Laitoin privaa...

                    EDIT: Onhan etuapurunko kunnolla kiinni? Se on kiinni kuudella 18mm pultilla, 3 per puoli.
                    Last edited by kaol; 24-04-2010, 22:47.
                    Kokeilemalla se selviää...

                    Comment

                    • VK982
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2005
                      • 2271
                      • Kuopio

                      Tuli tuommoinen 98 740ia hommattua.
                      Polttoaine mittari on hengetön.. Mittariston piilovalikosta tuli katsottua että vas puolelta ei anna mitään mittaus tuloksia -> vas puolelta anturi vaihdettu ja sama vika edelleen päällä

                      Olisiko kellään tietoa että mistä vikaa lähteä etsimään..
                      Mittaristo testissä toimii kylläkin pa mittari ja tankissa on ainetta
                      BMW E60 530xd
                      Honda Varadero "sotanorsu

                      Comment

                      • _nixu_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 8972
                        • Kellokoski

                        Originally posted by Ramzez View Post
                        Sinänsä mystistä tässä on se, että hyvin kevyessä jarrutuksessa ravistaa melko paljon, eli rattiin tutina tuntuu hyvin selvästi. Vähänkään kovempi jarrutus ja tutinoita ei ole. Tsekkasin kaikki tukivarret, eikä tuntunut missään niistä väljyyttä. Luulisi nyt, että tukivarren tulee olla oikeasti kunnolla väljä, että tutina tuntuu niin selvästi. :think Heitin jopa eri rengassarjan alle varmistuakseni, ettei vahingossakaan ongelmat johtuisi vanteista/renkaista. Ei johtunut. Eli kai tässä sitten täytyy vaihtaa tuo kuskin reaktiotanko, jos tutinat ei häviä, niin sitten etulevyt. Voiko edes olla mahdollista, että hyvin pieni väljä esim. suorassa alatukivarressa aiheuttaisi niin suuren tutinan, kun mielestäni reaktiotangot vaikuttavat eniten tuohon, jos tutisee jarruttaessa. :think

                        Ei tosiaan mielellään arpoisi tätä vian selvitystä, kun kohta on uponnut tonni pelkkään etupään alustaan ja vikaa ei saada kuntoon. Muutakin kun pitäisi saada ehjättyä, joskin niillä ei ole mitään tekemistä näiden tutinoiden kanssa.
                        Pienet välykset ei näy ennen kuin tukivarsi on irti. Paljoa siellä ei tarvitse väljää olla kun alkaa tuntua.

                        Ja tonni etupäähän :think
                        Ebaystä koko paketti:
                        http://cgi.ebay.de/Der-gr-Querlenker...item5631303838

                        Kuten kuvasta näkyy on siellä aikasta monta niveltä ja jos kaikissa on hieman väljää niin johan tutisee :think
                        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                        Comment

                        • veku
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6324
                          • P-Pohjanmaa

                          Originally posted by kaol View Post
                          Listat lähtee vetämällä suoraan pois ovipahvista. Vaatii voimaa, mutta irtoaa kyllä. Kangottaminen kannattaa aloittaa oven etureupäästä.

                          Keskikonsolilla meinaat varmaankin sitä koristelistaa? Se on kiinni kolmella ruuvilla vaihdekepin ylpäriltä. Vaihdekaavion muovi pitää irroittaa, että nuo ruuvit saa näkyviin ja se irtoaa nostamalla. Kun oot saanut kolme ruuvia irti, niin koristelista nousee etupäästä lähtien. Sitten vain johtojen liittimet irti ja pujotelet vaihdekaavion läpi reiästään.
                          Tarkoitin koko keskikonsoliosaa jossa tuhkakuppi vaihdevalitsin tsydeemi tai siis se jalopuuhässäkkä kokonaisuus..no eiköhän se sieltä irtoa kun tarpeeksi ruuveja irroittaa
                          F11 M550D
                          E39 M5
                          F26 3.0 Da M-Sport
                          E61 535D M-Sport

                          Comment

                          • Havoc
                            Newbiemmer
                            • Apr 2007
                            • 22

                            Auttaakaahan viisammat vähäsen näissä alusta-asioissa. Eli autona on vm. 2001 730d, ja tänä vuonna olisi vissiin tarvetta alustaa vähän päivittää. Hakusessa on vähän vakiota jämäkämpi lopputulos, ei kuitenkaan mikään kivireki. Eli pudotusta olisi tarve saada max. 30-40mm. Jostain syystä tohon dieseliin jousia on vähän heikommin tarjolla kuin bensamalleihin, olen kuitenkin ajatellut laittaa H&R:n 35/15 setin.

                            Mitkä iskarit tuohon kannattaa laittaa pariksi? Sachs/Boge Super Touring vissiin vastaa orkkisiskareita (ja on edullinen, n.410€ setti), mutta kestääkö ne käytössä 35mm pudotusta? Hyvä vaihtoehto olisi tietenkin Bilstein B6/HD, mutta ne on jostain syystä Euroopassa hinnoissaan (halvimmillaankin jotain 800€), jenkeistä saisi n. 550€ mutta tulleineen ja veroineen hinta kipuaa kuitenkin jonnekin 700€ kieppeille. Onko vielä jotain muita hyviä vaihtoehtoja?

                            Comment

                            • McBeast
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2007
                              • 2998
                              • Tallinn

                              Originally posted by _nixu_ View Post
                              Pienet välykset ei näy ennen kuin tukivarsi on irti. Paljoa siellä ei tarvitse väljää olla kun alkaa tuntua.

                              Ja tonni etupäähän :think
                              Ebaystä koko paketti:


                              Kuten kuvasta näkyy on siellä aikasta monta niveltä ja jos kaikissa on hieman väljää niin johan tutisee :think
                              Minkähänlaista tavaraa saa 250e, mihin kuuluu koko etupään kamat? Meinasin vaan, notta tarviiko joka kevät tehdä kyseinen remppa tämmösillä hilppeillä.

                              Kyllähän sitä toki menee aika kivasti etupäähänkin rahaa, jos merkkiliikkestä ostaa.

                              -Tuomas
                              Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                              Comment

                              • Ruut
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2008
                                • 174
                                • Jyväskylä

                                Noniin, mitenkäs mahtaa etupuskuri ja takapuskuri lähteä irti ? Pikaista neuvoa kun ei viiti palasiksikaan pistää
                                E46 M3 '01 rata-prokkis
                                EX: E36 325i '91
                                Kaikkia audista tojotaan
                                (nyk Opel Astra G ) Ja Vito :think
                                + perseestä perämoottoriin

                                "Pitää olla kaks ämmää, toinen keittiössä ja toinen pihassa"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎