Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ramzez
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 6104
    • Jyväskylä

    Nyt on sitten reaktiotangon vaihto-operaatio käynnissä. Onko muuten sillä puslan hahlolla/viisteellä (siis siinä, mistä pulttikin menee läpi) mitään käytännön merkitystä, joka tulisi huomioida asennuksen yhteydessä?

    Pikaista vastausta odotellessa.

    Comment

    • juzu3
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2007
      • 237

      Originally posted by Ramzez View Post
      Voisiko sitten itse luuri olla viallinen ja onko se edes alkuperäinen? Osaatko mennä sinne luurin menuun? Se menu näppäin kun ei itsessään toimi, vaan siinä muistaakseni piti painaa ensiksi sitä ylös osoittavaa nuolta ja sitten menu nappia. Sanooko muuten tuota samaa tekstiä, oli sim-kortti tai ei?
      Voihan se luuri olla viallinen, edellisellä omistajalla ilmeisesti kyllä pienen taistelun jälkeen toiminut. Alkuperäiseltä ainakin näyttää vaikea sanoa sitten onko ollut juuri tuossa autossa kyseinen luuri. Sim- kortilla ei ole merkitystä..
      VoimaaCom-moottorioptimointia<--045 111 42 37 tai priva
      MB Vito 116cdi 4x4 special
      BMW E92 320d
      Kawasaki Z750
      EX:
      E36 325i Cäbi,Suzuki GSXR-1000 -06,E65 730dA -04,E38 740iA -98,E36 325i Cäbi,E38 728iAL -98,E36 320i -95

      Comment

      • Lusu
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2008
        • 615
        • Nokia

        Originally posted by Supa View Post
        Bemarin V-moottoreissa pitää purkaa niin paljon että pääsee jakoketjuun käsiksi että ei ole varsinaisesti järkeä lähteä huvin vuoksi sitä vaihtamaan.
        Sensijaan moniurahihna ja sen kiristimet nyt voi kuka tahansa vaihtaa, helppo homma.

        Ja mikäli sigu pitää paikkansa ja sun auto on -94 niin siinä on vielä vanhempi kasi eli M60 moottori. Tämä on vielä kaksirivisellä ketjulla sekä keskiohjurikin on vielä hammasrattaalla. Uudemmissa M62 koneissa juurikin tuo keskiohjuri mikä vaihtui ihan muoviseksi on se heikoin paikka, samalla kun ketjukin kapeni yksiriviseksi. Eli kyllä tuo M60 jakopää on erittäin kestävä.
        Eli siis en lähtisi tuohon mitään vaihtamaan ellei jakopäästä ala kuulumaan ylimääräisiä ääniä.
        Tosin itse ketjunkiristin kyllä on helppo vaihtaa kun tulee ketjukotelon ulkopuolelle (hanttarin puolella ilmastointikompuran päällä) ja lähtee sopivalla kiintoavaimella irti.

        Pitäis tässä taas yrittää jotain e38:sia ostella, faceliftissäkö on siis heikompi jakopää ja parempi laatikko, siis steppi. Mutta vanhemmassa on kestävämpi jakopää mutta huonompi laatikko.
        Taas meni auton valinta hankalammaksi...:think
        xxxxx

        "Opinions are like assholes. Everybody has one." Dirty Harry

        Exät:
        E38 750ia -98 King7, E61 525ia LCI -07 Black Disaster, e32 735ial -88 Ron Dell,
        e39 540ia -96, e38 730ia -94 Salarakas
        , e30 318i -90 touring, e30 316i -89, e34 520i -92

        Comment

        • kaol
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 5007
          • Ilmajoki

          Originally posted by Lusu View Post
          Pitäis tässä taas yrittää jotain e38:sia ostella, faceliftissäkö on siis heikompi jakopää ja parempi laatikko, siis steppi. Mutta vanhemmassa on kestävämpi jakopää mutta huonompi laatikko.
          Taas meni auton valinta hankalammaksi...:think
          Ei se vanhempikaan laatikko huono ole. Varsinkaan silloin, kun moottorissa on riittävästi vääntöä.

          Jos haluaa ostaa auton uudemmalla moottorilla, niin mikä estää vaihtamasta ketjun kiristimen ja ohjurit silloin, kun ne on ehjiä. Silloin vaihtaminen tulee muutenkin halvemmaksi.
          Kokeilemalla se selviää...

          Comment

          • aripaa
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2006
            • 520
            • Kuhmo

            Originally posted by Ramzez View Post
            Nyt on sitten reaktiotangon vaihto-operaatio käynnissä. Onko muuten sillä puslan hahlolla/viisteellä (siis siinä, mistä pulttikin menee läpi) mitään käytännön merkitystä, joka tulisi huomioida asennuksen yhteydessä?

            Pikaista vastausta odotellessa.
            Näin ainakin e39 540:ssä, kuvan mallin mukaisesti jos samasta osasta kysymys.
            Last edited by aripaa; 19-06-2011, 10:17.
            Ext. bmw:t
            e28 518i -87
            e34 518i -92
            e39 540ia sedan 7/98
            e39 540ia sedan 9/98
            e39 540ia tour. 12/98
            E34 525i Touring 7/92

            Vikakoodien lukua/nollausta.

            e39 540 ia sedan 7/96

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              Originally posted by Ramzez View Post
              Nyt on sitten reaktiotangon vaihto-operaatio käynnissä. Onko muuten sillä puslan hahlolla/viisteellä (siis siinä, mistä pulttikin menee läpi) mitään käytännön merkitystä, joka tulisi huomioida asennuksen yhteydessä?

              Pikaista vastausta odotellessa.
              Hela kohdisteteaan tukivarteen merkit vastakkain kuten edellisessä postissa näkyy.
              Muista helan päätä autoon kiristettäessä että kiristys tapahtuu vasta kun pyörä on maassa.
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • Ramzez
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 6104
                • Jyväskylä

                Originally posted by Supa View Post
                Hela kohdisteteaan tukivarteen merkit vastakkain kuten edellisessä postissa näkyy.
                Muista helan päätä autoon kiristettäessä että kiristys tapahtuu vasta kun pyörä on maassa.
                Hain KL:stä tänään koko reaktiotangon, eli en ole vaihtamassa pelkkää puslaa. Kiinnosti vain tietää tuon keskimmäisen metalliosan ura, mutta en ainakaan keksinyt sille mitään käytännön merkitystä asentaessa.

                Nyt tanko onkin jo alla ja muistin kyllä kiristää sen puslan pään vasta auton ollessa omilla pyörillään. Valitettavasti ei tärinät hävinneet kokonaan, joskin vähenivät merkittävästi. Täytynee vaihtaa tuo kuskin puolen tankokin. :think Ketuttaa vaan hinta.

                Comment

                • kaol
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 5007
                  • Ilmajoki

                  Originally posted by Ramzez View Post
                  Nyt tanko onkin jo alla ja muistin kyllä kiristää sen puslan pään vasta auton ollessa omilla pyörillään. Valitettavasti ei tärinät hävinneet kokonaan, joskin vähenivät merkittävästi. Täytynee vaihtaa tuo kuskin puolen tankokin. :think Ketuttaa vaan hinta.
                  Suosittelen tutkimaan kunnolla kaikki osat, niin ei mee rahat ehjien osien vaihtoon.
                  Kokeilemalla se selviää...

                  Comment

                  • Ramzez
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 6104
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by kaol View Post
                    Suosittelen tutkimaan kunnolla kaikki osat, niin ei mee rahat ehjien osien vaihtoon.
                    Tutkin jo melko tarkaan kaikki repsikan puolen hilppeet ja ainoastaan tuossa reaktiotangossa oli selvää väljää. Nyt kun olen selaillut täällä threadeja vastaavista ongelmista, niin melko selvää on, että vika johtuu juuri reaktiotangoista, koska auto ravistaa voimakkaasti juuri 70 km/h kohdalla jarrutettaessa (tosin nyt huomattavasti vähemmän toisen reaktiotangon vaihdon jälkeen) ja ratti puoltaa hieman vasemmalle. En ole vielä tsekannut kuskin puolen reaktiotankoa, mutta koska ravistus tuntuu nyt kuskin puolella, on vika todennäköisesti siinä. Ennen ravistus tuntui niin reilusti repsikan puolella, että luulin vian olevan vain siellä.

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      Originally posted by Ramzez View Post
                      Tutkin jo melko tarkaan kaikki repsikan puolen hilppeet ja ainoastaan tuossa reaktiotangossa oli selvää väljää. Nyt kun olen selaillut täällä threadeja vastaavista ongelmista, niin melko selvää on, että vika johtuu juuri reaktiotangoista, koska auto ravistaa voimakkaasti juuri 70 km/h kohdalla jarrutettaessa (tosin nyt huomattavasti vähemmän toisen reaktiotangon vaihdon jälkeen) ja ratti puoltaa hieman vasemmalle. En ole vielä tsekannut kuskin puolen reaktiotankoa, mutta koska ravistus tuntuu nyt kuskin puolella, on vika todennäköisesti siinä. Ennen ravistus tuntui niin reilusti repsikan puolella, että luulin vian olevan vain siellä.
                      Vaihda suosiolla kummatkin reaktiotangot. Kumipuslat noista ekana hapertuu ja vaikka ulospäin ei olisi kauhean pahan näköinen on ajettavuudessa yleensä selkeä eroa uuteen.
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • Ramzez
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2009
                        • 6104
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by Supa View Post
                        Vaihda suosiolla kummatkin reaktiotangot. Kumipuslat noista ekana hapertuu ja vaikka ulospäin ei olisi kauhean pahan näköinen on ajettavuudessa yleensä selkeä eroa uuteen.
                        Tarkoittanet siis, että kannattaa vaihtaa se kuskin puoleinenkin reaktiotanko, vai tarkoititko näitä suoria alatukivarsia?

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          Originally posted by Ramzez View Post
                          Tarkoittanet siis, että kannattaa vaihtaa se kuskin puoleinenkin reaktiotanko, vai tarkoititko näitä suoria alatukivarsia?
                          Jep, eli toinenkin reaktiotanko. Tietty jos noita alatukivarsiakaan ei ole koskaan vaihdettu niin itse vaihtaisin myös ne. Mutta vapinoista pääset eroon todennäköisesti kun uusit tosiaan nuo kummatkin reaktiotangot.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • Ramzez
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2009
                            • 6104
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by Supa View Post
                            Jep, eli toinenkin reaktiotanko. Tietty jos noita alatukivarsiakaan ei ole koskaan vaihdettu niin itse vaihtaisin myös ne. Mutta vapinoista pääset eroon todennäköisesti kun uusit tosiaan nuo kummatkin reaktiotangot.
                            Kai se prkle täytyy taas huomenna hakea sitten se kuskin puolen reaktiotankokin.

                            Käytin oikein irti jo tuon repsikan suoran alatukivarren ja ainakin se on joskus vaihdettu, koska ei tuntunut väljyyttä ja pallonivel tuntui ehjältä.

                            Comment

                            • Arnolds
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 3311
                              • Kajjjaani

                              Taas toimii

                              Kiitos kaikille vikkejä antaneille.

                              Pienen askartelun jälkeen kasi toimii taas kuten pitää.
                              "immen"kalvohan se oli antanut periksi ja uusi paikalleen ja taasen on mukavaa kuunella kasin tasaista hyrinää.

                              JA unohtu tietysti suurkiitos jyrkipes tallista ja muusta avusta.
                              Last edited by Arnolds; 14-04-2010, 07:47.
                              F26 xDrive20d TwinPower

                              EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                              Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                              Comment

                              • kolariauto
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2007
                                • 138
                                • 017

                                740 e38 94vm Vikakoodi: paine erosäädin 2 maavuoto. Liittimet on käyty automaattilaatikosta ja konehuoneen puolelta läpi ja putsattu. Minkälainen homma tuo paine-erosäätimen vaihto on? Oireet on että ei toimi kuin 3 vaihe ja pakki, ja herjaa näytölle Getriebenotprogram.
                                E39 M5

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎