Originally posted by kaol
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		E38 kysymyksiä ja vastauksia
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Kiitän, osat on jo tulossa Saksanmaalta. Löytyykö jostain ohjeita mitä tuossa vaihtohommassa pitää ottaa huomioon. Joku Leka:n kirjoittaman linkin löysin mutta se ei toiminut enää.
G30 530e Msport
-------------------------------------------------
F30 330e Msport
E60 525d Msport LCI
E39 530d Touring
Ex E46 320i coupé
Ex AC Schnitzer S5 3.0d
Ex ALPINA B6
Ex E34 525i Touring
Ex E36 328i Coupe
Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
Never Drive Faster Than
Your GuardianAngel Can Fly
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Niin ja tuo 730d:n loota on ZF:n tekele ja kun taas e39 530d:ssä on GM:n roskaa.Originally posted by kaol View PostE38 730d laatikko on A5S 440Z-ST
E39 530d laatikkoja on useampia:
- A5S 360R-SI <-12/1998
- A5S 360R-WN <-12/1998
- A5S 360R-WN 12/1998 - 06/1999
- A5S 360R-VT 06/1999 - 09/2000
- A5S 390R-WG 09/2000 - 09/2001
- A5S 390R-WZ 09/2001 - 09/2002
- A5S 390R-YP 09/2002 - 09/2003
- A5S 390R-ZM 09/2002 ->
E39:ssä on siis käytetty pienemmälle väännölle suunniteltuja laatikkoja.Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Missäs toi pdc boksi sijaitsee? Ku ei toimi olleskaa. Ja konekki antoi viaksi että kaikki neljä anturia olisi takaa hajalla.Nyt Suzuki gsx-r
ex. e91 320d m-sport
ex.Bmw e46 330ia cäbi
ex.Mazda Rx-8
ex.Bmw e36 328i touring
ex.Bmw e38 740il vm. 1996
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Takakontissa oikealla, sulakerasian alapuolella.Originally posted by Ylkka View PostMissäs toi pdc boksi sijaitsee? Ku ei toimi olleskaa. Ja konekki antoi viaksi että kaikki neljä anturia olisi takaa hajalla.
Muutama euro rittää, ei siitä paria kymppiä kannata maksaa.Originally posted by Homer View Post
No täytynee sijoittaa parikymppiä ja vaihella ens viikolla.
							
						Kokeilemalla se selviää...
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Juu ne ovat tasan 10 euroa KL:ssä. Edessä on vain kuskinpuolella anturi, tai näin oli ainakin minulla. Takanakin on ilmeisesti vain yksi anturi, eli joudut ostamaan korkeintaan kaksi anturia, mutta tämän voi tietysti tarkastaa, katsomalla, että tuleeko sieltä palojen ja satulan välistä mitään johtoa. Jos tulee, niin siellä on anturi. Jatkoa ajatellen, kannattaa noita käsitellä varoen, niin pysyvät ehjinä, eikä tarvitse aina ostaa uusia.Originally posted by Homer View PostMuistelisin et kl:ssä olis ollu 10e kipale noi anturit,ni siitä arvoin hinnan.:think
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Ratti/penkki muisti
Hei!
Oisko kellään tietoa ongelmaan kun penkkien/ratin muistit tyhjenee aina sillointällöin itsestään.
   
Eli välillä kun lyö virrat päälle ni ratti ei laskeudukkaan alas, ja muistinappulaa painamalla ei tapahdu mitään. Eli olisi niinkuin muisti tyhjentynyt. Syöttämällä muistiin uudestaa pelaa taas jonkin aikaa normaalisti.E34 530d -94 M-Sport
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Olo alkaa olla pikku hiljaa tämä... Juuri ajoin kotia, mutta matkan aikana kuului "pong" Check coolant level. Heti alkoi kylmä hiki virtaamaan, kun muisteli edellistä kertaa edellisellä seiskalla, missä näin kävi. Ex seiskassa alkoi syöttää tuota hälyytystä, kun paineet katosivat pikku hiljaa syylarissa olleen vuodon takia. Välittömästi kotona tsekkasin konepellin alle ja onneksi tällä kertaa en havainnut varsinaista vuotoa, mutta aavistuksen kostea oli syylarin kuskinpuoleinen pääty (muovinen osa). Jos tuo nyt prkle alkaa tuosta vuotamaan, niin voisiko sitä paikata jollain? Edellisen seiskan syylari maksoi 400€ ja en todellakaan haluaisi vaihtaa sitä, koska jos tuo nyt vuotaa, niin ei mielellään lähtisi taas syylarin vaihtoon tuon pienen pienen hiushalkeaman takia (jos siinä nyt sellaista edes on :think). Täytyy antaa koneen jäähtyä ja katsoa ekana nyt se nestepinta ja tsekata tarkemmin auton alle.
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Alkoi taas tuo e38 kuume painamaan kovasti
Itse en ole e38 ajanut ikinä, mutta e39 muutaman kerran, haluaisinkin tietää onko näissä paljon eroa? Mites meteli jne?Nyk: F82 M4 Yas Marina Blau
Ex: Porsche 911 "GT3RS"
Ex: F10 530d //M-Sport Alpinweiss 3
Ex: E71 X6 40d Titangrau
EX: F07 530d Carbonschwarz
Ex: E60 530D //M-Sport Carbonschwarz
Ex: E65 FL 730d Black Sapphire
Ex: E60 535D //M-Sport Titansilber Individual
Ex: E60 535D //M-Sport Carbonschwarz
Ex: E38 730d Biarritzblau
Ex: E65 730d White
Ex: E39 523 //M-Sport Biarritzblau
Ex: E60 530d //M-Sport Titangrau
Ex: E36 325 Cabriolet Diamantschwarz
Ex: E39 530d //M-Sport Individual Hellrot
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Ilmeisin on tietysti kokoero ja e38:n saa vieläpä pidemmällä akselivälillä (Lang), mutta nämä ovat huomattavasti harvinaisempia, kuin normaalin akselivälin omaavat. E39:n sisätilojen meteli on isompi, kuin E38:ssa, mutta tässä vaikuttaa eniten se, onko auto tuplalaseilla, vai ei. Esimerkiksi minun ex E39 M5 oli normaaleilla laseilla ja sen ajomelu oli havaittavasti suurempi, kuin tuplalasillisen E38:n, mutta lisävarusteena sai E39:ään tuplalasit, eli meteli riippuu melko paljon siitäkin, millä varustelulla auto on. Jos olet tähän mennessä ajanut E39:llä, jossa on tuplalasit, niin tuplalasillisen E38:n ajomelu on kokolailla samaa luokkaa, ehkä aavistuksen pienempi. Meteliin myös vaikuttavat merkittävästi tiivisteiden kunto. Esim. minun seiskassani kattoluukun tiiviste oli aavistuksen verran väljä ja tämä aiheutti ylimääräistä suhinaa kovemmissa ajonopeuksissa.Originally posted by anttiboy View PostAlkoi taas tuo e38 kuume painamaan kovasti
Itse en ole e38 ajanut ikinä, mutta e39 muutaman kerran, haluaisinkin tietää onko näissä paljon eroa? Mites meteli jne?
Asiasta kuudenteen, olen nyt paikantanut sen Check coolant level ongelman. Elikkäs kyllä se syylari nyt sitten vuotaa ja vieläpä lähes samasta paikasta, kuin edellisessäkin seiskassa. Vuoto on mahdollisesti siinä kohtaa, mistä ilmeisesti lähtee jokin ylivuotoputki paisarille. Onko tuossa liitoskohdassa mitään O-rengasta tms., joka nyt voisi vuotaa? Nestettä ei tuosta varsinaisesti vuoda, mutta kuumana siitä kuuluu pientä pihinää ja aiheuttaa tuon Check coolant level hälyytyksen.
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Vihdoin on saatu e38 "ajokuntoon" kaikkien ongelmien jälkeen. Onko kukaan madaltanut e38 740:ppiä, ja minkälaista sarjaa sinne on laitettu? Alkaa olemaan iskarit vaihtokunnossa, joten sama olisi hankkia madallussarja.E39 M5
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Ap Sportfahrwerke -40mm sarja edessä ja on varsin pätevä, ei muutu mitenkään kovaksi ja laskee keulaa aavistuksen. Peräpää e38:ssa onkin aika hyvässä kohdin ihan vakiojousilla.Originally posted by kolariauto View PostVihdoin on saatu e38 "ajokuntoon" kaikkien ongelmien jälkeen. Onko kukaan madaltanut e38 740:ppiä, ja minkälaista sarjaa sinne on laitettu? Alkaa olemaan iskarit vaihtokunnossa, joten sama olisi hankkia madallussarja.
eBaysta saa etujouset ~80eurolla. Suosittelen
EDIT: Niin ja nämä ihan vakioilla Sachs Super Touring iskareille, pätevä yhdistelmä
							
						- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Täältä löytyy seiskasta Eibachin comfort settiä..Laski muistaakseni paperilla sen 35mm edestä mutta todellisuus oli kyllä about 40mm sisään ajojen jälkeen.
Voi suositella kyllä, ei tullut lulla, muttei kivirekikään..Mutkaankin uskaltaa porhaltaa hiukan eritavalla kuin vanhoilla EDC seteillä.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Pisteet tälle ja Morkai noita myy myös.Originally posted by Supa View PostAp Sportfahrwerke -40mm sarja edessä ja on varsin pätevä, ei muutu mitenkään kovaksi ja laskee keulaa aavistuksen. Peräpää e38:ssa onkin aika hyvässä kohdin ihan vakiojousilla.
eBaysta saa etujouset ~80eurolla. Suosittelen
EDIT: Niin ja nämä ihan vakioilla Sachs Super Touring iskareille, pätevä yhdistelmä
F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
 
	
Comment