Originally posted by E-machines
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by McBeast View PostNyt tarvisi hieman tietoa mitä nämä kyseiset härpättimet mahtavat olla.
Olen tekemässä navipäivitystä autooni tulevaisuudessa ja olisin kiinnostunut tietämään, mitä nämä tyhjät johdonpäät ovat ja mikä tuo harmaa antenttijohdon näkönen johto on.
Autossa ei siis lisävarustelistan mukaan ole Navigaattoria, mutta onko se joskus mahdollisesti sitten ollut?
Kuva 1
Kuva 2
Kuva 3
Kiitos.
Comment
-
-
Originally posted by McBeast View PostEikö kellään ole mitään käsitystä noista hilppeistä? Ei edes epäilyksiä? :think
Onko autossasi puhelinta? Tuo antennikaapeli voisi olla joko puhelimen tai navin antennijohto. :think
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostJep, eli eiköhän nuo toimi.
Onpa muuten mielenkiintoinen paisarivuoto, kun käytettyäni autoa, vuoto lakkasi. Ilmeisesti paineiden nouseminen järjestelmässä saa vuodon vähenemään reilusti. Kyllähän se todennäköisesti yhä sitä vikavaloa pukkaa, jos lähtee ajamaan. Huomenna iltapäivästä täytyy räjäyttää se paisari sieltä ulos ja katsoa, mikä siitä nyt vuotaa. Eipä näyttänyt e38.org sivujen mukaan olevan paha homma tehdä.
ja kun irtaallaan sitä vanhaa paisaria tutkin ei siinä mitään vikaa näkynyt sen kummemmin.
G30 530e Msport
-------------------------------------------------
F30 330e Msport
E60 525d Msport LCI
E39 530d Touring
Ex E46 320i coupé
Ex AC Schnitzer S5 3.0d
Ex ALPINA B6
Ex E34 525i Touring
Ex E36 328i Coupe
Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
Never Drive Faster Than
Your GuardianAngel Can Fly
Comment
-
-
Originally posted by Jaska.T View PostOmassa oli alkuvuodesta juuri sama vika. Kokeilin tukkia vuotoa siinä onnistumatta. Aina kun auton sammutti vuoto alkoi kohta ja vian sai pois kun Zouilta tilasi toisen paisarin Eipä uusi paisarikaan ihmeitä maksa ja vaihtoon menee ehkä se 15min.
ja kun irtaallaan sitä vanhaa paisaria tutkin ei siinä mitään vikaa näkynyt sen kummemmin.
Pakko oli tilata uusi paisari marmorilta, kun KL-varaosissa ei ollut tavaraa hyllyssä ja tilaamalla olisi mennyt liikaa aikaa. Ei tosin ollut merkkihuollossakaan paisaria hyllyssä, mutta maanantaiksi pitäisi olla. Tiistaina kun olisi pakko päästä autolla liikkeelle. kaol ystävällisesti tarjosi käytettyä paisaria, mutta tällä kertaa minulla ei ollut tarpeeksi aikaa, jotta olisi voinut ostaa sen häneltä. Hintaa paisarille tuli 80€.
Comment
-
-
Originally posted by Jaska.T View PostOmassa oli alkuvuodesta juuri sama vika. Kokeilin tukkia vuotoa siinä onnistumatta. Aina kun auton sammutti vuoto alkoi kohta ja vian sai pois kun Zouilta tilasi toisen paisarin Eipä uusi paisarikaan ihmeitä maksa ja vaihtoon menee ehkä se 15min.
ja kun irtaallaan sitä vanhaa paisaria tutkin ei siinä mitään vikaa näkynyt sen kummemmin.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostEn ole asiantuntija, mutta ainakin ex seiskassani oli CD-vaihtajalle ibus-johto jo valmiina, eli ei tarvinnut kytkeä kuin se johto kiinni ja vaihtajan mukana tullut kaapeli myös kiinni vapaaseen paikkaan vahvistimessa. Tämän perusteella voisin pitää mahdollisena, että jotain valmiuksia saattaa autossasi olla. Tosin olen nähnyt myytävänä erillisiä johtosarjoja sellaiseen autoon, jossa ei ole alkup. navisysteemiä. Eli eteen menee sille näytölle jotain johtoja yms. Jos taas on aikomus päivittää jo olemassaolevaa navisysteemiä, niin se on jo huomattavasti yksinkertaisempaa.
Onko autossasi puhelinta? Tuo antennikaapeli voisi olla joko puhelimen tai navin antennijohto. :think
Auto on japanintuonti ja aikoinani siellä ollessa myynti-ilmoituksessa luki, että navigaattori olisi autossa ollut. Sellaista ei kuitenkaan näkynyt olevan, kun auto tänne asti oli saatu.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostJäsentele edes tuota tekstiäsi siten, että kukin kysymys olisi omassa sarakkeessaan. Näin sitä tekstiä olisi paljon helpompi lukea, eivätkä ne pilkkujen puuttumisetkaan enää niin paljon haittaa.
Tässä nyt muutamaan kysymykseesi vastaus:
Puhelimessa on aina kaksi korttipaikkaa. Toinen luurin alla, toinen takakontissa. Jotkut ovat saaneet puhelimen toimimaan, laittamalla sim-kortin puhelimen alle, mutta varmempi keino on laittaa se sim-kortti (huom! pitää olla kiinni siitä luottokortin kokoisessa läpyskässä, mikä tulee yleensä uuden simmin mukana) sinne takakonttiin.
Se AUX in/out liitäntä kyllä toimii jotenkuten, esim. Verkkokaupasta saat sellaisen kaapelin, jolla pystyt kytkemään esim. ulkoisen audio/video lähteen järjestelmääsi, mutta valitettavasti ainoa ääni taisi olla monoääni.
Tuo väljä töyssyissä vaikuttaisi reaktiotangon väljyydeltä, tosin renkaan "heilumissuunta" kertoo melko paljon, missä väljyyttä voisi olla. Katso tämä video. Jos vika vaikuttaa samalta, kuin videossa, niin reaktiotangossa on väljää. Mahdollisesti myös suorassa alatukivarressa voi olla väljää, kuten videossa oli. Uusi reaktiotanko maksaa esim. KL-varaosissa 120€. Yleensä myös jarruttaessa alkaa ravistamaan, jos reaktiotangossa on väljää. Jos tasaisella nopeudella ajaessasi jarruttamatta täristää, niin pitäisin todennäköisempänä renkaan epätasapainoa tai jarrujen laahaamista.
Uuden CD-navilevyn löydät mm. täältä. Tuon levyn pitäisi toimia E38 Bemarissa. Varmista, ettei joku ole laittanut retrofittina autoosi DVD-pohjaista navia. Tämän saa helposti selville siitä, että lukeeko naviyksikössä DVD. Jos ei, niin tuo normaali CD on se, minkä tarvitset.
Noista takaluukun ongelmista sen verran, että tsekkaapa ne painekytkinten johdot läpi, ettei ole irronneita johtoja. En ole varma, minkälainen kytkentätapa noilla katkaisijoilla on, mutta vika vaikuttaisi siltä, että autosi luulee kontin olevan koko ajan auki ja tästä syystä se ei aukea elektronisesti ollenkaan.
Täältä uudet sumuvalot seiskaasi, jos et halua niitä KL-varaosista tai marmorilta kysellä.
Xenon polttimoita löytyy melko helposti nykyään kaikista vähänkin isommista autotarvikeliikkeistä. Hintaa heittäisin per polttimo n. 50-120€. Ei ole tarkempaa tietoa, kun en ole koskaan joutunut vielä tähän päivään mennessä E38 koppaiseen Bemariin niitä vaihtamaan.
Englanninkielinen ohjekirja täältä.
Comment
-
-
Originally posted by Zoui View PostJa sulle taisi tulla vielä "ALPINA" paisari epähuomiossa, samanlaisia kun ovat
G30 530e Msport
-------------------------------------------------
F30 330e Msport
E60 525d Msport LCI
E39 530d Touring
Ex E46 320i coupé
Ex AC Schnitzer S5 3.0d
Ex ALPINA B6
Ex E34 525i Touring
Ex E36 328i Coupe
Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
Never Drive Faster Than
Your GuardianAngel Can Fly
Comment
-
-
Nonii kansiremppa tehty öljyt sisäl ja jäähdytysnesteitä lisäilty -> kone käyntii ja jonkun aikaa siinä käydä lotkottaa niin alkaa koneen ja vaihdelaatikon välistä vuotaa öljyä, onkohan sielä jokin kampuran stefa pullahtanu ulos sillon -26 asteen pakkasilla, kun keräsi hirveet paineet koneeseen? Se vain ihmetyttää, että jos kansi olikin ok niin mistä vedet ja öljyt ovat menneet sekaisin?
Vai onkohan mennyt niin että aluksi kansipahvi->vedet ja öljyt sekaisin -> koneeseen kauhea paine ja pullauttanut sen stefan ulos?
Auttakaa tyhmää ja kertokaa että mikähän tuossa vois nyt sitten vielä olla...
Ja ohjeita vaihdelaatikon irroitukseen jos sais niin olis jees!
Comment
-
-
Originally posted by E-machines View Postnoniin, nyt on navi mapit eurooppaan, latasin netistä ja poltin cdlle, 6 kertaa yrittämistä niin sain toimivan version testasin ja toimii, eli jos joku tarvii kartat autoonsa cd navi versioon, niin autan mielelläni
Comment
-
-
Originally posted by rizzo View PostOliko sulla nyt CD vai DVD -versio se? Jos CD niin laittaisitko minulle privaan tiedotLast edited by E-machines; 07-06-2010, 22:09.
Comment
-
-
nonni, nyt tuossa aiemminkin jo mainittu naputus/"kolina" on paikannettu iskarin seudulle... tarkemmin kenties iskarin yläpäähän. eli mikäs tuolla on sellanen joka vois olla löysällä/väljä? ja onko kuinka mahdotonta että selviäis pelkästään sillä että kiristäis sieltä ylhäältä ne kolme mutteria? eli ne jolla iskari tulee koriin kiinni?
ja jos jotain muuta menny niin onko tonne yläpäähän kuinka v-mäistä vaihtaa parkkipaikka olosuhteissa osaa?G11 740e
Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d
Comment
-
-
Originally posted by joni88 View Postnonni, nyt tuossa aiemminkin jo mainittu naputus/"kolina" on paikannettu iskarin seudulle... tarkemmin kenties iskarin yläpäähän. eli mikäs tuolla on sellanen joka vois olla löysällä/väljä? ja onko kuinka mahdotonta että selviäis pelkästään sillä että kiristäis sieltä ylhäältä ne kolme mutteria? eli ne jolla iskari tulee koriin kiinni?
ja jos jotain muuta menny niin onko tonne yläpäähän kuinka v-mäistä vaihtaa parkkipaikka olosuhteissa osaa?
Jos omistaa hyvän parkkipaikan, niin yläpään laakerin voi vaihtaa pihassakin.
Jousi on E38:ssa suht pitkä, joten jousipuristimet täytyy ehdottomasti olla. Pyörän irroittamisen jälkeen kannattaa ensimmäisenä kokeilla lähteekö iskarin napaan kiristävä pultti ehjänä irti. Jos ei, niin pyörä takaisin kiinni ja ajat pajalle.
Muuten tuo onkin ihan perus ruuvaamista. Jos kaikki pultit ja mutterit aukeaa helposti, niin yläpään vaihtaa tunnissa.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
Comment