Itsellä kanssa nuo arvot tyhjällä tapissa. Tosin käy hyvin ja ei vie liikaa menovettä joten en ole nähnyt asiaksi tehdä tuolle mitään.
Jotkuthan näitä on jollakin CRC:n aineella putsanneet aina tietyin väliajoin, mutta itse en ole lähtenyt soveltamaan, koska "if ain't broke don't fix it"
Se on sitten seiska taas herätelty talviunilta... Pienen lenkin ajoin ja auto toimi aivan normaalisti. Laitoin sitten läppärin kiinni ja tsekkasin inpalla vikakoodit. Eipä löytynyt mitään erikoista, paitsi että nokka-akselin asentotunnistin oli jälleen antanut yhden vikakoodin, samoin öljyn tasoanturi. Nuokin ovat luultavasti tulleet viime syksyn aikana kun auto oli ajossa. Lieneekö syytä vaihtaa, vaikka mitään fyysisiä ongelmia ei ole ollut.
Lisäksi huomasin livedataa katsoessani, että ilmeisesti ilmamäärämittarin lukemat olivat jokseenkin pielessä auton käydessä tyhjäkäyntiä. Ainakin ne palkit olivat maksimissa. Auto kylläkin käy aivan normaalisti, eikä syö polttoainetta normaalia enempää. Kuinka paljon tuohon inpan antamiin arvoihin voi luottaa? Ei viitsi ostaa uutta maffia, jos vanhassakaan ei ole vikaa.
Muutoin auto toimii aivan normaalisti. Hieman myöhemmin on tosin jäädytin ja pari tukivartta menossa vaihtoon + pitää sen sähköpumpun hiilet vaihtaa ja katsoa josko saisi ne sivupeilitkin fiksattua.
Itsellä kanssa nuo arvot tyhjällä tapissa. Tosin käy hyvin ja ei vie liikaa menovettä joten en ole nähnyt asiaksi tehdä tuolle mitään.
Sivupeilistä tuli mieleen...onko kukaan purkanut/korjannut noita sähkösesti taittuvia peilejä?
Apparin puolella jumittaa eikä mee ilman auttamista, mitään kuvia ettei tartte hajottaa kokonaa?
Se on sitten seiska taas herätelty talviunilta... Pienen lenkin ajoin ja auto toimi aivan normaalisti. Laitoin sitten läppärin kiinni ja tsekkasin inpalla vikakoodit. Eipä löytynyt mitään erikoista, paitsi että nokka-akselin asentotunnistin oli jälleen antanut yhden vikakoodin, samoin öljyn tasoanturi. Nuokin ovat luultavasti tulleet viime syksyn aikana kun auto oli ajossa. Lieneekö syytä vaihtaa, vaikka mitään fyysisiä ongelmia ei ole ollut.
Lisäksi huomasin livedataa katsoessani, että ilmeisesti ilmamäärämittarin lukemat olivat jokseenkin pielessä auton käydessä tyhjäkäyntiä. Ainakin ne palkit olivat maksimissa. Auto kylläkin käy aivan normaalisti, eikä syö polttoainetta normaalia enempää. Kuinka paljon tuohon inpan antamiin arvoihin voi luottaa? Ei viitsi ostaa uutta maffia, jos vanhassakaan ei ole vikaa.
Muutoin auto toimii aivan normaalisti. Hieman myöhemmin on tosin jäädytin ja pari tukivartta menossa vaihtoon + pitää sen sähköpumpun hiilet vaihtaa ja katsoa josko saisi ne sivupeilitkin fiksattua.
Olisi varmaan helpoin poimia ebaystä sovitin, eikös niillä saa cd-boxin tilalle jos jonkinmoista soitinta kytkettyä... nyt kun se cd-boxi kerran jäi turhaksi.
kiitos vinkistä pitää alkaa tutkimaan kyseistä asiaa tässä näin.. Tosin jos oikein muistan nii jotkut olisi av sisään tuloon jotain kanssa joskus rakentanut...
missä mahtaa olla vikaa kun cd vaihtaja ei anna kelkkaa ulos et sais levyjä sisään?? ja onko miten paha homma väsät jonkinlainen systeemi vakio soittimeen että sais vaikka kannettavan mp3 kiini??
Olisi varmaan helpoin poimia ebaystä sovitin, eikös niillä saa cd-boxin tilalle jos jonkinmoista soitinta kytkettyä... nyt kun se cd-boxi kerran jäi turhaksi.
missä mahtaa olla vikaa kun cd vaihtaja ei anna kelkkaa ulos et sais levyjä sisään?? ja onko miten paha homma väsät jonkinlainen systeemi vakio soittimeen että sais vaikka kannettavan mp3 kiini??
lisää mahtavuutta...
emäntä haki mut töistä tänään ja jatkettiin sievistä suoraan seinäjoelle. sanoi että jännästi pöpötti ku pihasta lähti... hyppäsin itte ruoriin tyämaalta ja huomasin heti että nyt on vedot kateissa...
hain uuret tulpat heti kun päästiin perille.. laitan huomenna paikoilleen
kokeilin äsköön käynnistää niin pätki kovasti... niinku olis vaan 6pyttynen
minkäköhän takia ei vänkärin puolella puhalla ilmaa nuista ilma suuttimista? puhallin pyörii mutta ilmaa ei vaan tule...eli mikähän tälläkertaa on paskana
1vko alustan uusimisen jälkeen rupesi etupään paikat koliseen... kaikki vaihtoon... 2vko hiljasta ja alko taas joku koluuttaan... ensin en halunnut uskoa korviani, mutta kaveri kävi kyytissä ja kysy heti että mikä kolahtelee...
vika oli siis alustasarjan mukana tuleissa koiranluissa. yläpään pultin kierteet oli jostain syystä antanut periksi. Vika korjattu nyt aluksi vain niin että mutteri pois ja pari prikkaa väliin ja uusi mutteri.
En sitte tiärä olinko vetänyt pultin liian tiukalle, vaikko oliko se pultti vaan pehmiää että ajan myäten venyy...
Kymysys... Onko muilla ollut samaa vikaa ja mistä uusia koiranluita ja mielellään sais olla kestävempiä
Eikös tuo parhaiten selviä kun näytät vähän teräsharjaa tai smirkeliä ja katsot missä kunnossa pultti on. Itse ainakin hyödyntänyt kaikki sellaiset pultit, mitkä ovat olleet hyväkuntoisia. Ainoastaan ruostuneet vaihtanut uuteen. Käy suosilla ostamassa vaikka jostakin traktorivaraosa liikkeestä tms. kasa uusia erikokoisia pultteja ja muttereita. Eivät maksa paljoa ja ei tarvitse lähteä joka kerralla erikseen metsästämään tiettyä pulttikokoa.
Toki itsekin hyödynnän jo käytössä olevia pultteja mikäli vaan ehjinä irtoavat. Tuli vaan mieleen kun noita puslia tilailin niin oikein erikseen mainitsivat ettei pultteja tulee mukaan ja millaiset pultit pitää hankkia.
Itse aukonut noita astetta tiukempia liitoksia ihan pelkillä voimahylsyillä ja kaksimetrisellä 3/4" räikällä. Tiedä sitten mihin panssarivaunujen korjaamiseen tarkoitettu avain, mutta tuolla on kyllä kaikki pultit/mutterit auenneet. Ahtaaseen väliin ei tietysti sitten sovi.
Tuo työkalu on tarkoitettu pitämään kampuraa paikallaan, jotta pultin saa auki. Hyvin kesti 1/2" karalla oleva jäykkä vääntövarsi. Räikät ei varmaan kestä tässä tapauksessa..
Itse aukonut noita astetta tiukempia liitoksia ihan pelkillä voimahylsyillä ja kaksimetrisellä 3/4" räikällä. Tiedä sitten mihin panssarivaunujen korjaamiseen tarkoitettu avain, mutta tuolla on kyllä kaikki pultit/mutterit auenneet. Ahtaaseen väliin ei tietysti sitten sovi.
Leave a comment: