Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • H.Aulakoski
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 336
    • Oulu

    Kyllä on melkoisen epäselvä tuo rattiviidakko. Näyttää olevan niin montaa painosta tarjolla.

    Onko se nyt niin, että jos hommaan sen [09/97-03/99] ratin niin se on sitten plug&play mun autoon, olettaen että siinä on tuo yksivaiheinen bägi? Napit toimii jne...?

    Oisko tuossa passeli:

    X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
    Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

    Comment

    • sirkus
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 2195
      • kaustinen

      Juu jos autosi kerran on 2/99 valmistunut tuo ratti käy siihen.
      Chrysler 300c crd touring 2010
      Daily driver
      Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
      Man cave on wheels
      Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
      Built not bought
      V8, only juice&milk come in 2 litres

      Kawasaki zzr1100 fighter


      Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

      Comment

      • H.Aulakoski
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2008
        • 336
        • Oulu

        Eli menee ns. heittämällä paikoilleen, johdot sopii ja kaikki pelaa kuten nykyiselläkin kääntämisvälineellä?
        Last edited by H.Aulakoski; 15-09-2010, 12:26.
        X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
        Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

        Comment

        • Dunky
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 4929
          • Kotka

          Originally posted by H.Aulakoski View Post
          Eli menee ns. heittämällä paikoilleen, johdot sopii ja kaikki pelaa kuten nykyiselläkin kääntämisvälineellä?
          Kyllä vain jos autosi on väliltä: 09/97-03/99
          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

          Comment

          • Tcdoe
            Bimmer Fanatic
            • May 2003
            • 393
            • Helsinki

            Muutama kyssäri tuoreelta E38:n omistajalta. Nämä kyllä varmana tuhanteen kertaan kysyttyjä, mutta eipä tuolla haulla löytynyt.

            1. Autossa ei ole OBC:tä, edes pientä. Saako tuon mankan MIDin vaihdettua pikkuobc:ksi helposti? Mitä kaikkea pitää vaihtaa, vai pelkkä yksikkö?

            2. Käsijarru pitää kyllä, mutta vapautuu suht kovan paukkeen ja rämähdyksen kera. Ei oikein tunnu sopivalta E38:n kaltaiseen ministeriautoon. Kuuluuko olla tuollainen, mitä sille voisi tehdä (muuta kun jarruttaa vähän jalalla kahvasta vetäessä)?

            3. Keskikonsolissa oleva radion päällä oleva peitekansi (jossa puusomiste) sulkeutuu vauhdilla. Kuuluuko olla näin vai pitäisikö tässäkin olla hidastus? Tuntuisi loogiselta kun muut lokerot & kauhukahvat ovat vaimennettuja.
            Last edited by Tcdoe; 15-09-2010, 21:21.

            Comment

            • kaol
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 5007
              • Ilmajoki

              Originally posted by Tcdoe View Post
              1. Autossa ei ole OBC:tä, edes pientä. Saako tuon mankan MIDin vaihdettua pikkuobc:ksi helposti? Mitä kaikkea pitää vaihtaa, vai pelkkä yksikkö?

              2. Käsijarru pitää kyllä, mutta vapautuu suht kovan paukkeen ja rämähdyksen kera. Ei oikein tunnu sopivalta E38:n kaltaiseen ministeriautoon. Kuuluuko olla tuollainen, mitä sille voisi tehdä (muuta kun jarruttaa vähän jalalla kahvasta vetäessä)?

              3. Keskikonsolissa oleva radion päällä oleva peitekansi (jossa puusomiste) sulkeutuu vauhdilla. Kuuluuko olla näin vai pitäisikö tässäkin olla hidastus? Tuntuisi loogiselta kun muut lokerot & kauhukahvat ovat vaimennettuja.
              1. Oon siinä käsityksessä, että ajotietokone on vakiovaruste E38:ssa. Jos autossa on MID, niin silloin siinä on myös ajotietokone. Vai eikö MID:iä ole, vaan pelkkä IRIS?

              2. Polkimen kaasujousi on varmaankin irti tai rikki. Näkyy, kun purka hieman jalkatilaa.

              3. Tuon paneelin kummassakin reunassa on kitkaratas, joista vähintään toinen on yleensä irti. Sun tapauksessa todennäköisesti kumpikin.
              Kokeilemalla se selviää...

              Comment

              • Tcdoe
                Bimmer Fanatic
                • May 2003
                • 393
                • Helsinki

                Originally posted by kaol View Post
                1. Oon siinä käsityksessä, että ajotietokone on vakiovaruste E38:ssa. Jos autossa on MID, niin silloin siinä on myös ajotietokone. Vai eikö MID:iä ole, vaan pelkkä IRIS?

                2. Polkimen kaasujousi on varmaankin irti tai rikki. Näkyy, kun purka hieman jalkatilaa.

                3. Tuon paneelin kummassakin reunassa on kitkaratas, joista vähintään toinen on yleensä irti. Sun tapauksessa todennäköisesti kumpikin.
                1. Jep, eli mulla on lyhenteet hakusessa. Paikallaan on siis IRIS, eikä MID. Näin luulin minäkin, että olisi ajotietokone, mutta eipä tuosta näe muuta kuin radion tietoja. Meneekö MID heittämällä tuon tilalle, onko eroa johtosarjoissa? Pitääkö vaihtaa vilkkuviiksi myös, vai onko se erilainen vain isossa OBC:ssä?

                Kiitokset näistä muista, täytyy ruveta purkamaan sisustaa.
                Last edited by Tcdoe; 15-09-2010, 21:52.

                Comment

                • H.Aulakoski
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2008
                  • 336
                  • Oulu

                  Rattiasia alkaa olemaan selvitetty eli oikeanlainen, yksivaiheisella bägillä varustetu ratti on tulossa Englannista ja aika kauppaa tarpeettomaksi jääneen.

                  Sitten uuteen aiheeseen:

                  Onko kellään tullut vastaan ratkaisua iPhone 4:n kytkemiseksi autoon. Saako puhelinta mitenkään kiinni auton omaan puhelin- ja audiojärjestelmään?
                  X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
                  Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

                  Comment

                  • Ramzez
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 6104
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by H.Aulakoski View Post
                    Onko kellään tullut vastaan ratkaisua iPhone 4:n kytkemiseksi autoon. Saako puhelinta mitenkään kiinni auton omaan puhelin- ja audiojärjestelmään?
                    Onhan noita maailmalla porukka rakennellut bluetooth systeemejä seiskoihin, mutten tarkaan tiedä, mitä sellainen maksaa ja mitä kaikkea osia tarvitaan.

                    TÄÄLTÄ saat lisätietoa.

                    Comment

                    • H.Aulakoski
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2008
                      • 336
                      • Oulu

                      Kiitoksia erinomaisesta linkistä. Linkin takaa selvisi, että valmis ratkaisu löytyy!

                      Termari ja vesipumppu tuli tuossa uusittua. Kulutuskin laski mukavasti kun lämmöt nousi normaalilukemiin 74c -> 90 c.

                      Etujarrulevyt ja -palat olis nyt vaihtokunnossa. Minkälaisia levyjä ja paloja suositellaan ja mistä kannattaa hankkia? Ulkomailta ostaminen on enemmän kuin tuttua, kun vain tietäisi mitä merkkiä ja hintaluokkaa kannattaa katsella...
                      X5 E70 LCI 2010 xDrive 40d - 350 hp @ 700 nm
                      Haaveissa X5M (ehkä Tesla Model S)

                      Comment

                      • Ramzez
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2009
                        • 6104
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by H.Aulakoski View Post
                        Etujarrulevyt ja -palat olis nyt vaihtokunnossa. Minkälaisia levyjä ja paloja suositellaan ja mistä kannattaa hankkia? Ulkomailta ostaminen on enemmän kuin tuttua, kun vain tietäisi mitä merkkiä ja hintaluokkaa kannattaa katsella...
                        KL-varaosista kannattaa kysellä. Löytyy tarvikeosia ja myös orkkiskamaa ja jos ei ole hyllyssä, niin tilaamalla saa varmasti. Jarrupalat ovat melko todennäköisesti alkuperäistä kamaa, vaikka ei tulisi BMW-laatikossa. Ainakin kaikki hommaamani palat ovat olleet Pagidia tai Textaria, jotka ovat molemmat BMW:n alihankkijoita. Marmorilta ostaessa saa pulittaa jostain syystä huomattavasti enemmän.

                        Comment

                        • Jaska.T
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 1527
                          • TaNpere

                          Miten näihin, ilmeisesti Depon, etuvaloihin saa sopimaan alkuperäisten etuvalojen xenon-hilut ja säätömoottorit? Depotko?
                          Vai tarviiko säätömoottoreita edes tuollaisiin Depoihin laittaa? (kai e38:ssa säätömoottorit on )

                          G30 530e Msport
                          -------------------------------------------------
                          F30 330e Msport
                          E60 525d Msport LCI
                          E39 530d Touring
                          Ex E46 320i coupé
                          Ex AC Schnitzer S5 3.0d
                          Ex ALPINA B6
                          Ex E34 525i Touring
                          Ex E36 328i Coupe
                          Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
                          Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
                          Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
                          Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
                          Never Drive Faster Than
                          Your GuardianAngel Can Fly

                          Comment

                          • McBeast
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2007
                            • 2998
                            • Tallinn

                            Tietääkös kukaan, kuinka ton AUX toiminnon saisi tuohon omaan autoon toimimaan? Vaatii ilmeisesti BM54 radion, jotta tälläinen ominaisuus saataisi?

                            Mites, kun autossa on BM24 tällä hetkellä, ilmeisesti adapteri tarvitaan noiden liittimen väliin, että toimii vanhat johdot BM54:n kanssa? Noita BM54:kin ilmeisesti on erilaisilla liittimillä olemassa? :think

                            BM54 radiossa on ilmeisesti valmius suoraan tälläiselle:
                            http://www.bimmernav.com/store/catal...-item-156.html

                            -Tuomas
                            Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                            Comment

                            • Ramzez
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 6104
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by McBeast View Post
                              Tietääkös kukaan, kuinka ton AUX toiminnon saisi tuohon omaan autoon toimimaan? Vaatii ilmeisesti BM54 radion, jotta tälläinen ominaisuus saataisi?

                              Mites, kun autossa on BM24 tällä hetkellä, ilmeisesti adapteri tarvitaan noiden liittimen väliin, että toimii vanhat johdot BM54:n kanssa? Noita BM54:kin ilmeisesti on erilaisilla liittimillä olemassa? :think

                              BM54 radiossa on ilmeisesti valmius suoraan tälläiselle:
                              Looking for a high-quality BMW upgrade with an OEM look and feel? BimmerTech is your go-to place for the mods, retrofits and updates you’ve been dreaming about.


                              -Tuomas
                              Tarkoitat ilmeisesti uudemman radion aux-sisääntuloa? Videomoduuleissakin kun on se A/V-liitäntä penkkien välissä olevassa konsolissa. Jälkimmäisen saa toimimaan tietynlaisella A/V kaapelilla, jonka itse aikanaan Verkkokaupasta ostin. Valitettavasti ääni on mono, mutta sain läppärin kuvan näkymään naviruudusta. En tiedä, onko kellään sellaista, mutta itselläni on jo vuosia lojunut laatikossa C-kasetti, jossa ei kuitenkaan ole sitä nauhaa, vaan kasetista lähtee 3,5 mm uros plugi, jonka voi kytkeä esim. MP3:een. Ääni on tällöin stereo ja laatukin ihan OK. Tämä on ehdottomasti edullisin ja helpoin ratkaisu luoda tilapäinen AUX-liitäntä.

                              BM54 moduuleja on kaksilla liittimillä, vanhoilla ja uusilla. Uudemmillakin liittimillä varustettu moduuli kaiketi toimii, mutta tarvitsee adapterikaapelit. Varoituksen sanana, jos uusit radiomoduulin, niin joudut todennäköisesti uusimaan myös CD-vaihtajan, jos se ei ole väyläohjattu malli. Samoin kaapeleita täytyy modata. Toimimaan kuitenkin saa. Itse olen tuon takia lykännyt navisysteemien päivitystä, kun saisi käytännössä uusia näytön, naviyksikön, radion, tv:n ja DSP:n + laittaa lukuisia adapterikaapeleita. Ihanan kallista. Puhelimen päivitys onkin sitten jo toinen juttu...

                              Comment

                              • Jaakko P
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2007
                                • 75
                                • Vantaa

                                Eli navi cd/dvd(?) pitäisi saada. Muistan lukeneeni tästä topicista joskus että joku sellaisen oli netistä löytänyt ja ladannut. En nyt löytänyt enää sitä juttua eli vinkkejä kaivataan? Auto siis -97 ja sillä pikku navi/tv ruudulla.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎