Originally posted by _nixu_
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
E61 520Da
-
-
Originally posted by Mik@ View PostNo sitä nyt en varmaksi osaa sanoa että onko oikein asennettu, mutta valmiilla johtosarjan muutos piuhalla asensin. Mankka lähtee kyllä heti päälle mutta ääntä ei kuulu vasta kun vänkärin puolen peiliä käyttää auki. ja lukko pyörii kiinni päin vaikka kuinka paljon. Eli eikös tuo pohja ole sillon särki?E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by Mik@ View PostNo sitä nyt en varmaksi osaa sanoa että onko oikein asennettu, mutta valmiilla johtosarjan muutos piuhalla asensin. Mankka lähtee kyllä heti päälle mutta ääntä ei kuulu vasta kun vänkärin puolen peiliä käyttää auki. ja lukko pyörii kiinni päin vaikka kuinka paljon. Eli eikös tuo pohja ole sillon särki?
sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostNopeata vastausta kaipaan. Eli miten toimin tuon öljypumpun kanssa, kun kaikki pultit/mutterit ovat momentissaan ja mikään niistä ei ollut löysällä. Ketjun välys näytti myös olevan kohdallaan, joka viittaa siihen, että mutterit on joskus ennenkin katsottu. Pitäisikö vain kasata paketti kokoon ja kovaa ajoa, vai avata mutterit siitä huolimatta, vaikka ne ovatkin varmasti yli 25 newtonissa ja laittaa uudet lukitteet, vai miten olisi järkevin toimia?? Itse en osaa päättää...E24 635csi
M-B W140
Citroen c4 coupe
H-D sportster chopper
Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
www.mpanet.fi
Comment
-
-
Originally posted by Erich View PostIf it ain't broken, don't fix it. Kansi kiinni ja kovaa ajoa.Originally posted by MasaTDS View Postjos on ok,niin mitä sitä sitten alkaa pitelemään,pääasia että olet varmistanut pumpun olevan kiinni.
Hommahan lähti käyntiin siten, että jo eilen illalla jätin ropun auki, jotta mahdollisimman paljon öljyä tulisi ulos. Samalla vaihdoin suodattimen. Tänään sitten aloin poistaa öljypohjaa ja hyvin se onnistui yhteen mieheen, kun pohja ei pudonnut välittömästi pois, vaan pysyi vielä kiinni, vaikka kaikki pultit olivat irti. Seuraavaksi sitten irrotin sen muovisuojan ja tsekkasin ne pultit/mutterit. Kaikki olivat kiinni ja varmasti ainakin tiukassa, kun eivät suostuneet kohtuullisella voimalla aukeamaan. Siinä sitten hetken pähkäilin, että mutterit on varmaan jo jossain vaiheessa katsottu, kun ketjukin oli välykseltään sallituissa rajoissa, joten päätin antaa homman olla siltä osalta. Isoin työ olikin sitten putsata ne tiivistepinnat. Öljypohja nyt oli suhteellisen helppo putsata, kun sen pystyi pöydällä tekemään, mutta auton alla oli vähän enemmän töitä (nosturia kun ei ole ). Sain kuitenkin tiivistepinnat hyvin puhtaaksi, joten en usko että vuotaa. Yksi virhe tuli tehtyä ja se oli, etten muistanut ostaa lisää silikoonia, kun vanha olikin lopussa ja sain vain osan pinnoista käsiteltyä, muttei näitä taida olla muutenkaan silikoonilla tiivistetty, kunhan uusi tiiviste on olemassa. Ajoin jo n. 30 km ja ainakaan tikussa ei näkynyt öljyn vajausta, joten jos jotain tulee, niin ei ainakaan norona. Ensi viikolla täytyy uudestaan vielä auto ajaa pukeille ja ottaa se pohjamuovi irti, niin tulee ainakin varmistuttua, ettei vuotoja ole. Piti oikein kuvia ottaa etenemisestä, mutta kamera tottakai sanoi sopimuksensa irti (perkl..), joten ainoastaan pari keskinkertaista kuvaa sain kännykälläni otettua.
Öljypohja juuri irroitettuna. Ei ollut pultteja/muttereita makaamassa, huh huh.
Ei ollut pumpun pohjassa mitään ylimääräistä. Kuvassa vielä muovisuoja kiinni. Valitettavasti kuvaa itse pumpusta paljaana ei tullut otettua, kun kädet olivat jo sen verran öljyssä, ettei kehdannut puhelinta sotkea tai lähteä välissä käsiä pesemään. Kaikki oli kuitenkin kunnossa.
Comment
-
-
Onnistuuko laisinkaan E38 4,4 motti laittaa E32 seen??
Kertokaa te jotka olette perehtyneet paremmin moottoreihin ja vaihdelaatikoihin Itellä on E32 735i -89 tallissa ja olisi tilaisuus laittaa uudenmman 7/5 sarjan moottori 4,4L v8 kysymys kuuluukin sopiiko tuo moottori 5 vaihteiseen manuaalilaatikkoon?? ja voiko kyseisen vaihdon tehdä ja jos voi niin mitä kaikkea pitää leimaavarten laittaa??:think
Comment
-
-
Originally posted by Visa Halme View PostKertokaa te jotka olette perehtyneet paremmin moottoreihin ja vaihdelaatikoihin Itellä on E32 735i -89 tallissa ja olisi tilaisuus laittaa uudenmman 7/5 sarjan moottori 4,4L v8 kysymys kuuluukin sopiiko tuo moottori 5 vaihteiseen manuaalilaatikkoon?? ja voiko kyseisen vaihdon tehdä ja jos voi niin mitä kaikkea pitää leimaavarten laittaa??:thinkF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postjos ajattelit sitä M30 koneen perässä olevaa laatikkoa sovittaa M62 koneeseen niin unohda.. moottori, laatikko, moottorin ja laatikon sähköt uudemmasta niin ongelmaksi jää enää ajonestosigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Originally posted by Morkai View PostJa jarrut ja voimansiirto... oikeastaan tommonen kannattaa tehdä vain 740:seen ja siinäkin voi joutua tinkimään sähköjen kanssa.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Takakontti
Oisko kellään heittää hyvää ideaa miten kontin saa kiinni kun lukkoon tuli joku häikkä. Mutsi paiskas kontin kiinni ja nyt se jää silleen pari senttii auki ja lukituksen kappaleet oikein kolahtavat toisiinsa ku yrittää sulkea.
Kääntelin sitä kielekettä rukarilla mut ei vaan natsaa, kieleke muljahtaa aina kiinni/lukitus asentoon ja kontti töksähtää vastakappaleeseen. Mitäköhän tossa pitäis vaihdella että sais futaamaan?
Kiitoksia jo valmiiksi!
Ongelma ratkaistu, pikku jousi lukittajan sisällä katkennut.Nyt: 740iA -99
ex:740iA -94 E38
ex: 730i -90 E32
ex: 728i -83 E23
sigpic
Comment
-
-
Onko muilla tullut vastaan e38:ssa kivikova jarrupoljin?
Tiedän, että vettä voi olla tehostimessa, mutta yleensä oire esiintynyt e39:ssä.
Meidän seiskassa emännälle teki kerran pihalta lähtiessä, että poljin oli kova.
Auto oli käynnissä ja ennenkuin ehdin sisältä autoon, jarrut olikin normaalit.
Nyt olen Saksasta hommaamassa seiskaa ja omistaja sanoi, että pedaali on kova.
Kiinnostais vaan tietää, että mitä vaihtoehtoja tuohon on.
Tämä saksan auto on seisonut 1.5vuotta. Eli voisiko olla näin, että tehostimessa on ollut vettä ja se on nyt ruostunut?
Comment
-
-
Originally posted by Luntti View PostOnko muilla tullut vastaan e38:ssa kivikova jarrupoljin?
Tiedän, että vettä voi olla tehostimessa, mutta yleensä oire esiintynyt e39:ssä.
Meidän seiskassa emännälle teki kerran pihalta lähtiessä, että poljin oli kova.
Auto oli käynnissä ja ennenkuin ehdin sisältä autoon, jarrut olikin normaalit.
Nyt olen Saksasta hommaamassa seiskaa ja omistaja sanoi, että pedaali on kova.
Kiinnostais vaan tietää, että mitä vaihtoehtoja tuohon on.
Tämä saksan auto on seisonut 1.5vuotta. Eli voisiko olla näin, että tehostimessa on ollut vettä ja se on nyt ruostunut?- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Luntti View PostOnko muilla tullut vastaan e38:ssa kivikova jarrupoljin?
Tiedän, että vettä voi olla tehostimessa, mutta yleensä oire esiintynyt e39:ssä.
Meidän seiskassa emännälle teki kerran pihalta lähtiessä, että poljin oli kova.
Auto oli käynnissä ja ennenkuin ehdin sisältä autoon, jarrut olikin normaalit.
Nyt olen Saksasta hommaamassa seiskaa ja omistaja sanoi, että pedaali on kova.
Kiinnostais vaan tietää, että mitä vaihtoehtoja tuohon on.
Tämä saksan auto on seisonut 1.5vuotta. Eli voisiko olla näin, että tehostimessa on ollut vettä ja se on nyt ruostunut?
Comment
-
Comment