Ja soitin on asennettu oikein? Voihan sekin temppuilla :think
No sitä nyt en varmaksi osaa sanoa että onko oikein asennettu, mutta valmiilla johtosarjan muutos piuhalla asensin. Mankka lähtee kyllä heti päälle mutta ääntä ei kuulu vasta kun vänkärin puolen peiliä käyttää auki. ja lukko pyörii kiinni päin vaikka kuinka paljon. Eli eikös tuo pohja ole sillon särki?
No sitä nyt en varmaksi osaa sanoa että onko oikein asennettu, mutta valmiilla johtosarjan muutos piuhalla asensin. Mankka lähtee kyllä heti päälle mutta ääntä ei kuulu vasta kun vänkärin puolen peiliä käyttää auki. ja lukko pyörii kiinni päin vaikka kuinka paljon. Eli eikös tuo pohja ole sillon särki?
No sitten. Ajattelin että jos edellinen omistaja on ollut TI-miehiä
No sitä nyt en varmaksi osaa sanoa että onko oikein asennettu, mutta valmiilla johtosarjan muutos piuhalla asensin. Mankka lähtee kyllä heti päälle mutta ääntä ei kuulu vasta kun vänkärin puolen peiliä käyttää auki. ja lukko pyörii kiinni päin vaikka kuinka paljon. Eli eikös tuo pohja ole sillon särki?
Yleensä sillon on pohja ehjä ja lukkopesä rikki jos pyörii... Ota lukkopatruuna irti ja tarkista onko kohdistushela ehjä. Jos ei, niin hanki uusi tahi laita vanha kiinni ruuvilla/liimalla.
Joo pitää tuo lukko tarkastaa myös. Eli joku suora tappi tuosta reijästä sisään ja vetää avaimella lukko pois? onko se hela kiinni siinä lukko pesässä vaiko missä?
Nopeata vastausta kaipaan. Eli miten toimin tuon öljypumpun kanssa, kun kaikki pultit/mutterit ovat momentissaan ja mikään niistä ei ollut löysällä. Ketjun välys näytti myös olevan kohdallaan, joka viittaa siihen, että mutterit on joskus ennenkin katsottu. Pitäisikö vain kasata paketti kokoon ja kovaa ajoa, vai avata mutterit siitä huolimatta, vaikka ne ovatkin varmasti yli 25 newtonissa ja laittaa uudet lukitteet, vai miten olisi järkevin toimia?? Itse en osaa päättää...
jos on ok,niin mitä sitä sitten alkaa pitelemään,pääasia että olet varmistanut pumpun olevan kiinni.
E24 635csi
M-B W140
Citroen c4 coupe
H-D sportster chopper
Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta www.mpanet.fi
jos on ok,niin mitä sitä sitten alkaa pitelemään,pääasia että olet varmistanut pumpun olevan kiinni.
Kiitoksia taas neuvoista!
Hommahan lähti käyntiin siten, että jo eilen illalla jätin ropun auki, jotta mahdollisimman paljon öljyä tulisi ulos. Samalla vaihdoin suodattimen. Tänään sitten aloin poistaa öljypohjaa ja hyvin se onnistui yhteen mieheen, kun pohja ei pudonnut välittömästi pois, vaan pysyi vielä kiinni, vaikka kaikki pultit olivat irti. Seuraavaksi sitten irrotin sen muovisuojan ja tsekkasin ne pultit/mutterit. Kaikki olivat kiinni ja varmasti ainakin tiukassa, kun eivät suostuneet kohtuullisella voimalla aukeamaan. Siinä sitten hetken pähkäilin, että mutterit on varmaan jo jossain vaiheessa katsottu, kun ketjukin oli välykseltään sallituissa rajoissa, joten päätin antaa homman olla siltä osalta. Isoin työ olikin sitten putsata ne tiivistepinnat. Öljypohja nyt oli suhteellisen helppo putsata, kun sen pystyi pöydällä tekemään, mutta auton alla oli vähän enemmän töitä (nosturia kun ei ole ). Sain kuitenkin tiivistepinnat hyvin puhtaaksi, joten en usko että vuotaa. Yksi virhe tuli tehtyä ja se oli, etten muistanut ostaa lisää silikoonia, kun vanha olikin lopussa ja sain vain osan pinnoista käsiteltyä, muttei näitä taida olla muutenkaan silikoonilla tiivistetty, kunhan uusi tiiviste on olemassa. Ajoin jo n. 30 km ja ainakaan tikussa ei näkynyt öljyn vajausta, joten jos jotain tulee, niin ei ainakaan norona. Ensi viikolla täytyy uudestaan vielä auto ajaa pukeille ja ottaa se pohjamuovi irti, niin tulee ainakin varmistuttua, ettei vuotoja ole. Piti oikein kuvia ottaa etenemisestä, mutta kamera tottakai sanoi sopimuksensa irti (perkl..), joten ainoastaan pari keskinkertaista kuvaa sain kännykälläni otettua.
Öljypohja juuri irroitettuna. Ei ollut pultteja/muttereita makaamassa, huh huh.
Ei ollut pumpun pohjassa mitään ylimääräistä. Kuvassa vielä muovisuoja kiinni. Valitettavasti kuvaa itse pumpusta paljaana ei tullut otettua, kun kädet olivat jo sen verran öljyssä, ettei kehdannut puhelinta sotkea tai lähteä välissä käsiä pesemään. Kaikki oli kuitenkin kunnossa.
Onnistuuko laisinkaan E38 4,4 motti laittaa E32 seen??
Kertokaa te jotka olette perehtyneet paremmin moottoreihin ja vaihdelaatikoihin Itellä on E32 735i -89 tallissa ja olisi tilaisuus laittaa uudenmman 7/5 sarjan moottori 4,4L v8 kysymys kuuluukin sopiiko tuo moottori 5 vaihteiseen manuaalilaatikkoon?? ja voiko kyseisen vaihdon tehdä ja jos voi niin mitä kaikkea pitää leimaavarten laittaa??:think
Kertokaa te jotka olette perehtyneet paremmin moottoreihin ja vaihdelaatikoihin Itellä on E32 735i -89 tallissa ja olisi tilaisuus laittaa uudenmman 7/5 sarjan moottori 4,4L v8 kysymys kuuluukin sopiiko tuo moottori 5 vaihteiseen manuaalilaatikkoon?? ja voiko kyseisen vaihdon tehdä ja jos voi niin mitä kaikkea pitää leimaavarten laittaa??:think
jos ajattelit sitä M30 koneen perässä olevaa laatikkoa sovittaa M62 koneeseen niin unohda.. moottori, laatikko, moottorin ja laatikon sähköt uudemmasta niin ongelmaksi jää enää ajonesto
jos ajattelit sitä M30 koneen perässä olevaa laatikkoa sovittaa M62 koneeseen niin unohda.. moottori, laatikko, moottorin ja laatikon sähköt uudemmasta niin ongelmaksi jää enää ajonesto
Ja jarrut ja voimansiirto... oikeastaan tommonen kannattaa tehdä vain 740:seen ja siinäkin voi joutua tinkimään sähköjen kanssa.
Oisko kellään heittää hyvää ideaa miten kontin saa kiinni kun lukkoon tuli joku häikkä. Mutsi paiskas kontin kiinni ja nyt se jää silleen pari senttii auki ja lukituksen kappaleet oikein kolahtavat toisiinsa ku yrittää sulkea.
Kääntelin sitä kielekettä rukarilla mut ei vaan natsaa, kieleke muljahtaa aina kiinni/lukitus asentoon ja kontti töksähtää vastakappaleeseen. Mitäköhän tossa pitäis vaihdella että sais futaamaan?
Kiitoksia jo valmiiksi!
Ongelma ratkaistu, pikku jousi lukittajan sisällä katkennut.
Last edited by Sie7ben; 01-08-2010, 20:37.
Reason: solved
Onko muilla tullut vastaan e38:ssa kivikova jarrupoljin?
Tiedän, että vettä voi olla tehostimessa, mutta yleensä oire esiintynyt e39:ssä.
Meidän seiskassa emännälle teki kerran pihalta lähtiessä, että poljin oli kova.
Auto oli käynnissä ja ennenkuin ehdin sisältä autoon, jarrut olikin normaalit.
Nyt olen Saksasta hommaamassa seiskaa ja omistaja sanoi, että pedaali on kova.
Kiinnostais vaan tietää, että mitä vaihtoehtoja tuohon on.
Tämä saksan auto on seisonut 1.5vuotta. Eli voisiko olla näin, että tehostimessa on ollut vettä ja se on nyt ruostunut?
Onko muilla tullut vastaan e38:ssa kivikova jarrupoljin?
Tiedän, että vettä voi olla tehostimessa, mutta yleensä oire esiintynyt e39:ssä.
Meidän seiskassa emännälle teki kerran pihalta lähtiessä, että poljin oli kova.
Auto oli käynnissä ja ennenkuin ehdin sisältä autoon, jarrut olikin normaalit.
Nyt olen Saksasta hommaamassa seiskaa ja omistaja sanoi, että pedaali on kova.
Kiinnostais vaan tietää, että mitä vaihtoehtoja tuohon on.
Tämä saksan auto on seisonut 1.5vuotta. Eli voisiko olla näin, että tehostimessa on ollut vettä ja se on nyt ruostunut?
Voi olla mahdollista. Jollei tuota samaista kaukaloa putsaa välillä missä tehostin on niin kyllä sinnekkin voi vettä kertyä. Mutta tällöin kyllä saa tiivisteet jotenkin vuotaa konepellin ympärillä koska veden ei pitäisi normaalisti kiertää tuota kautta.
Onko muilla tullut vastaan e38:ssa kivikova jarrupoljin?
Tiedän, että vettä voi olla tehostimessa, mutta yleensä oire esiintynyt e39:ssä.
Meidän seiskassa emännälle teki kerran pihalta lähtiessä, että poljin oli kova.
Auto oli käynnissä ja ennenkuin ehdin sisältä autoon, jarrut olikin normaalit.
Nyt olen Saksasta hommaamassa seiskaa ja omistaja sanoi, että pedaali on kova.
Kiinnostais vaan tietää, että mitä vaihtoehtoja tuohon on.
Tämä saksan auto on seisonut 1.5vuotta. Eli voisiko olla näin, että tehostimessa on ollut vettä ja se on nyt ruostunut?
Tehostin ei siis ilmeisesti toimi ollenkaan; tuleeko tehostimelle alipainettakaan?
Comment