Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • blacjack2
    Bimmer Rookie
    • Nov 2007
    • 172
    • Helsinki

    cruise ongelma

    Moro

    Kuka tietäisi tästä

    Autona siis -97 728i ja ongelmana vakionopeudensäädin. Mistä voisi johtua, kun cruisen laittaa päälle ( kojelaudasta nappi ja sitten ratista ) niin auto lähtee heti kiihdyttämään lämä pohjassa, nostaa kaasun ja tekee saman uudestaan. vähän niin kuin kaasuttelee itsestään?? (100 km/h kiihdyttää 120, nostaa kaasun ja uudestaan 120 km/h > )

    ekan kerran jälkeen teki aina silloin tällöin nyt tekee joka kerralla.
    E38 728iA -97
    EX- E34 518 -90
    It's all about BMW

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Tarkista vaijerin liikkuvuus.

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16344
        • Leppävirta

        Vilkkua käytettäessä vilkun viiksi ei aina palaudu keskelle. Ei merkitystä onko vasemmalle vai oikealle käännös. Onko tyypillinen vika? Ja jos on niin onko helposti korjattavissa. Toisinaan siis palauttaa sen vilkun ja toisinaan se hieman värähtää mutta ei jaksa ihan palauttaa sitä viikseä. Ei mitenkään massiivinen ärsyke mutta kivahan tuo ois laittaa kuntoon.


        Ja sitten toinen asia, ymmärtääkseni autossa ei ole webastoa mutta nuo ajotietokoneesta löytyvät zeit 1 ja zeit 2 laittaa jonkunlaisen puhalluksen päälle kun asettaa niiihin kellonajan. Onko tuo tavallaan "taukolämmitys/jäähdytys" systeemi vai mikä? Miten se pakkasilla tekee? Muistan vaan E39:stä sen että siinä oli ihan Rest nappula ja eihän se toiminut jos ei moottori ollut lämmin. Mitä siis tapahtuu tai kuuluu tapahtua tässä E38:ssa jos minä nyt laitan ajastimella tuon puhaltimen päälle ja kone on kylmä?
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Originally posted by Haju69 View Post
          Vilkkua käytettäessä vilkun viiksi ei aina palaudu keskelle. Ei merkitystä onko vasemmalle vai oikealle käännös. Onko tyypillinen vika? Ja jos on niin onko helposti korjattavissa. Toisinaan siis palauttaa sen vilkun ja toisinaan se hieman värähtää mutta ei jaksa ihan palauttaa sitä viikseä. Ei mitenkään massiivinen ärsyke mutta kivahan tuo ois laittaa kuntoon.


          Ja sitten toinen asia, ymmärtääkseni autossa ei ole webastoa mutta nuo ajotietokoneesta löytyvät zeit 1 ja zeit 2 laittaa jonkunlaisen puhalluksen päälle kun asettaa niiihin kellonajan. Onko tuo tavallaan "taukolämmitys/jäähdytys" systeemi vai mikä? Miten se pakkasilla tekee? Muistan vaan E39:stä sen että siinä oli ihan Rest nappula ja eihän se toiminut jos ei moottori ollut lämmin. Mitä siis tapahtuu tai kuuluu tapahtua tässä E38:ssa jos minä nyt laitan ajastimella tuon puhaltimen päälle ja kone on kylmä?
          Taukolämmitys/jäähdytyshän tuo.
          Jos ulkona on yli 16 niin jäähdyttää 30min.
          jos taas alle tuon ja kone lämmin niin lämmittää.

          Kylmällä koneella ei paljon ole "lämmityksestä" hyötyä.

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8258
            • Järvikylä (Nakkila)

            Originally posted by Muurahainen View Post
            Taukolämmitys/jäähdytyshän tuo.
            Jos ulkona on yli 16 niin jäähdyttää 30min.
            jos taas alle tuon ja kone lämmin niin lämmittää.

            Kylmällä koneella ei paljon ole "lämmityksestä" hyötyä.
            en oo kokenu kovin hyödylliseksi kuin helteillä.. aamulla pistää puhaltamaan ennen kotiinlähtöä niin autossa ei ole 60 lämmintä lähtiessä
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16344
              • Leppävirta

              Originally posted by Muurahainen View Post
              Taukolämmitys/jäähdytyshän tuo.
              Jos ulkona on yli 16 niin jäähdyttää 30min.
              jos taas alle tuon ja kone lämmin niin lämmittää.

              Kylmällä koneella ei paljon ole "lämmityksestä" hyötyä.
              Originally posted by peto2 View Post
              en oo kokenu kovin hyödylliseksi kuin helteillä.. aamulla pistää puhaltamaan ennen kotiinlähtöä niin autossa ei ole 60 lämmintä lähtiessä
              Kiitos. Hyvä tietää että jäähdytys sentään pelaa. Pitänee kokeilla
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8258
                • Järvikylä (Nakkila)

                Originally posted by Haju69 View Post
                Kiitos. Hyvä tietää että jäähdytys sentään pelaa. Pitänee kokeilla
                niin ilmastointi ei käynnisty tietysti.. ja se MAX* nappula toimii kylmällä kelillä samoin kuin e39:n rest nappula eli taukolämmitys
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • ka00z
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 1805
                  • Varsinais-Suomi

                  Originally posted by Morkai View Post
                  740 ja 730 ollu manuaalina ja automaattina ajossa ja kyllähän se 6v-manuaali toimii jotenkuten, mutta kalliimpi loota ylläpitää kuin automaatti. Kytkimen vaihtohomma noissa manuaaleissa on saman hintanen ja yhtä työläs projekti kuin sen vaihtoaskin laitto automaattiin. Eli hintakysymyksellä ei kannata ainakaan yrittää itseään huijata. Tai sitten ostaa sellasen 6v-lootan johon on kytkinremontti tehty ja synkrot ei huuda, mutta semmoset on harvassa ja hinnoissaan.

                  Mitä tulee ajohommiin, niin manuaalihan ei sovi seiskaan ellei ajo ole jotain kikkaillua (kikkailijoille sallittakoot manuaali). Kulutuksenkin kanssa menee vähän niin ja näin, kun automaatti hämmentää normiajossa 1000-1500rpm välillä ja manuaalilla tulee herkästi kierrätettyä korkeammalle. Ainakin omassa sekalaisessa ajossa automaatilla pääs vähemmällä bensalla, toisaalta taas 80kmh alueella 6v-manuaalilla pääsi pienellä. 5v-manuaalin voi unohtaa kokonaan, siinä on typerät välitykset matka-ajoon. Motaria suhailee 120kmh, niin kierrokset on reilusti yli kolmen tonnin ja bensaa menee.

                  Nää E38:n alkupään automaatit on hyvinkin kestäviä, varsinkin 5HP30 ei hajoa juuri koskaan mekaanisesti. Johonkin ihan alkupään vehkeeseen voi joutua 2 euron kuulan vaihtamaan venttiilikoneistoon, mutta sen isompia murheita ei pitäs olla. Toisinkuin steppilootat, jotka sitten hajoilee niin että pääsee ihan oikeita osia vaihtamaan. (pientä yleistystä) 5HP18 730:n kaverina on myös vallan kestävä laatikko, mutta sen sentään saa rikki kun yrittää tosissaan. Esim. pistää pakin päälle reilulla kaasulla tms. tai ei koskaan vaihda öljyjä.
                  Oisko Morkailla kiinnostusta tehdä yksinkertainen listaus e38 kautta vuosimallien ja mallien, mikä loota on ollut missäkin ja millä aikajanalla?

                  Menee pää pyörälle ja kun tässä itsekin seiskaa katsellaan vuoden sisällä olosuhteiden muuttumisen vuoksi.
                  W124 voll, markalla pidemmälle

                  Comment

                  • Morkai
                    BTCF Member
                    • Sep 2005
                    • 3197
                    • Saarijärvi

                    728iA 5HP18 96-98 ja sitten 5HP19? (manuaalina 5 vaihteinen ZF)
                    730iA 5HP18 (manuaalina 5 vaihteinen ZF)
                    740iA M60 5HP30 (manuaalina 6 vaihteinen getrak)
                    740iA M62 5HP24
                    750iA 5HP30

                    Dieselit

                    725TDS 5HP18
                    730D 5HP24
                    740D 5HP30

                    Voi olla listassa puutteita, täydennetään jos tarvista.
                    sigpic
                    E23 728iA V8-projekti
                    E38 730D -projekti
                    E39 540iA -projekti
                    I01 i3 -projekti

                    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                    Comment

                    • ka00z
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 1805
                      • Varsinais-Suomi

                      Kiitos taas paljon! Taitaa siis ne "pomminvarmat" vaihtoehdot löytyä M60 740i ja 750 kautta linjan.
                      W124 voll, markalla pidemmälle

                      Comment

                      • Morkai
                        BTCF Member
                        • Sep 2005
                        • 3197
                        • Saarijärvi

                        Originally posted by ka00z View Post
                        Kiitos taas paljon! Taitaa siis ne "pomminvarmat" vaihtoehdot löytyä M60 740i ja 750 kautta linjan.
                        Emmä noita mitään erityisesti pelkäis ja mikään laatikko ei ole pomminvarma. Seiskoissa ei oikein mitään riskilaatikoita edes ole niinkuin vaikka E39 530d:ssä.
                        sigpic
                        E23 728iA V8-projekti
                        E38 730D -projekti
                        E39 540iA -projekti
                        I01 i3 -projekti

                        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                        Comment

                        • Haju69
                          Administrator
                          • Nov 2005
                          • 16344
                          • Leppävirta

                          Noniin. Johtonippu tuli postilaatikkoon auton johtosarjan ja aftermarket soittimen välille. No ei siinä mitään sen kummempaa ollukaan eikun johdot kiinni ja rock ´n roll. Ongelma on että kun tuo soitin on dvd soitin niin takana on jokseenkin perkeleesti enemmän piuhoja verrattuna perus soittimeen.

                          Mistä saan ujutettua sormia soittimen taakse että piuhoja voisi ohjailla hieman väljemmille vesille? Mitä kaikkea tarvii purkaa? E34:ssa käytin metodia että otin keskisuulakkeet radion yläpuolelta pois ja sieltä sain piuhoja ongittua. Voisko toimia samalla systeemillä? En vaan tiedä miten tuo suulake ritilä irtoaa. Vai oisko fiksumpi jostian hanskalokeron kautta purkaa pois tavaraa ja saada kättä ujutettua sinne?

                          Jos mitään muuta helpompaa ratkaisua ois niin mielellään ottaisin nyt neuvoja vastaan. Ei hirmu hyvä ole kun tuo soitin on puolimatkassa vasta menossa ja ahistaa jo ihan kivasti.

                          Mietin myös auttaisiko jos ottaisi sen ajotietokone paneelin pois siitä soittimen alta ja saisi sormia tungettua yhtään sinne päin mutta en tiedä miten sekään irtoaa.
                          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                          Comment

                          • Morkai
                            BTCF Member
                            • Sep 2005
                            • 3197
                            • Saarijärvi

                            Originally posted by Haju69 View Post
                            Noniin. Johtonippu tuli postilaatikkoon auton johtosarjan ja aftermarket soittimen välille. No ei siinä mitään sen kummempaa ollukaan eikun johdot kiinni ja rock ´n roll. Ongelma on että kun tuo soitin on dvd soitin niin takana on jokseenkin perkeleesti enemmän piuhoja verrattuna perus soittimeen.

                            Mistä saan ujutettua sormia soittimen taakse että piuhoja voisi ohjailla hieman väljemmille vesille? Mitä kaikkea tarvii purkaa? E34:ssa käytin metodia että otin keskisuulakkeet radion yläpuolelta pois ja sieltä sain piuhoja ongittua. Voisko toimia samalla systeemillä? En vaan tiedä miten tuo suulake ritilä irtoaa. Vai oisko fiksumpi jostian hanskalokeron kautta purkaa pois tavaraa ja saada kättä ujutettua sinne?

                            Jos mitään muuta helpompaa ratkaisua ois niin mielellään ottaisin nyt neuvoja vastaan. Ei hirmu hyvä ole kun tuo soitin on puolimatkassa vasta menossa ja ahistaa jo ihan kivasti.

                            Mietin myös auttaisiko jos ottaisi sen ajotietokone paneelin pois siitä soittimen alta ja saisi sormia tungettua yhtään sinne päin mutta en tiedä miten sekään irtoaa.
                            Taitaa olla ainoa vaihtoehto se ajotietokoneen paneelin irrotus. Jos en väärin muista, niin siinä on ylhäällä keskellä klipsi jota piti painaa. Eli ratio irti ja radion reiästä painaa sen midin irti.
                            sigpic
                            E23 728iA V8-projekti
                            E38 730D -projekti
                            E39 540iA -projekti
                            I01 i3 -projekti

                            Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                            Comment

                            • Haju69
                              Administrator
                              • Nov 2005
                              • 16344
                              • Leppävirta

                              Originally posted by Morkai View Post
                              Taitaa olla ainoa vaihtoehto se ajotietokoneen paneelin irrotus. Jos en väärin muista, niin siinä on ylhäällä keskellä klipsi jota piti painaa. Eli ratio irti ja radion reiästä painaa sen midin irti.
                              Kävikin mielessä että tuon irroitus olisi se järkevin juttu. Pitää katsoa saako sen irti särkemättä mitään. Kylläpä kai se on tarkoitettu irroitettavaksi.
                              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                              Comment

                              • JiPe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2010
                                • 2548
                                • Kuopio

                                Originally posted by Haju69 View Post
                                Kävikin mielessä että tuon irroitus olisi se järkevin juttu. Pitää katsoa saako sen irti särkemättä mitään. Kylläpä kai se on tarkoitettu irroitettavaksi.
                                Ite teippailin uuden soittimen johdot ja ujuttelin ne radio aukosta niin pitkälle kuin sai (eli liittimet jäi ihan siihen suulle että juuri ja juuri mahtui ne kiinni laittamaan) -> näin sain uuden soittimen sinne mahtumaan ilman muiden osien irroittelua.
                                MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                                MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                                MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                                Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎