Originally posted by rocroc
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
-
-
Originally posted by Morkai View PostJoskus oli sellanen ongelma, että katit osuvat toisiinsa, kun niiden välinen etäisyys ei ollut säädetty tehtaan arvoihin. Joku 5mm sinne pitäs saada väliin vängättyä liitoksia liikuttelemalla. Toisaalta voi olla myös katit rikki, tai pakoputken sisäputki irti, jolloin ei auta kuin vaihtaa tai korjata.
Itse alan kallistua (taka)pakoputkiston tukemisen puolelle, tarkemmin vielä tutkiessani huomattiin että takaputkia toisiinsa päin tukemalla putki ei enää kopauttaessa resonoinnut, eli joku päivä kun tulee aikaa, pönttöjen välille laitetaan yhdysrauta ja ihmetellään sitten lisää.
Mitäs muuten tarkoitat pakoputken sisäputkella?
Comment
-
-
Originally posted by rocroc View PostMitäs muuten tarkoitat pakoputken sisäputkella?
Omassa seiskassa ratkesi aikanaan yksi lämpösuojan kulma takapäästä, joka otti tietyissä tilanteissa kiinni pakoputkeen ja aiheutti ikävää resonointia. Tsekkaa siis huolella, ettei mikään ole löysällä, tai pahempaa, ota kiinni putkistoon.
Onko myös varma, että autossa on alkuperäiset katit? Nimittän laiskat jampat eivät jaksa puhdistaa putkistoa vanhojen kattien kappaleista tai sitten ne on puhdistettu, mutta huolimattomasti ja sinne on jäänyt joku palanen putkistoon, joka nyt aiheuttaa resonointia.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostJos en väärin muista, niin jo pakosarjoilta tulevat putket kateille ovat kaksikerrosputkea. Nimimerkillä ne halkaissut, kun katit vaihdoin.
Comment
-
-
Tankinvaihtoremppa edennyt siihen pisteeseen, että pitäis saada kardaani irti perästä. Tuon ohjeen mukaan etenin:
Mutterit aukes takaa hyvin, pultit on tiukasti paikallaan. Keskikannatin on irti, mutta kardaani ei lähde vetämällä irti. Mitenkäs se käytännössä pitäisi tehdä? Kolkutella pultit ensin läpi, vai naputella sieltä pultinpäiden puolelta? Siis loppuiko usko ja voima, vai onko joku oikeaoppinen tapa tehdä se?
Tuon ohjeen seitsemäs kuva on siis kyseessä:
Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
Comment
-
-
E38 kokemukset hieman vähäiset. Ajokokemukset sisältää lyhyet testiajot 730 manuaali ja 750iAL. Mietin että oisko 740 manuaali fiksu paketti? Automaattia en vieroksu mutta jostain syystä jokin takaraivossa hankaa vastaan noita alkupään automaatteja vastaan. Steppi laatikolla kun pudjetti sitten pitäisi olla korkeampi. Ja sellaisen kyllä mielellään ottaisin ihan vaan E39m kokemuksen perusteella. Vai kannattaako jännittää jos sekin vanhempi automaatti vaan toimii kuten pitääkin?
Edit: toivon siis kokemuksia mieluusti sellaisilta joilla kokemusta molemmista eli automaatti vs manuaaliLast edited by Haju69; 13-05-2012, 14:38.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by Haju69 View PostE38 kokemukset hieman vähäiset. Ajokokemukset sisältää lyhyet testiajot 730 manuaali ja 750iAL. Mietin että oisko 740 manuaali fiksu paketti? Automaattia en vieroksu mutta jostain syystä jokin takaraivossa hankaa vastaan noita alkupään automaatteja vastaan. Steppi laatikolla kun pudjetti sitten pitäisi olla korkeampi. Ja sellaisen kyllä mielellään ottaisin ihan vaan E39m kokemuksen perusteella. Vai kannattaako jännittää jos sekin vanhempi automaatti vaan toimii kuten pitääkin?
Edit: toivon siis kokemuksia mieluusti sellaisilta joilla kokemusta molemmista eli automaatti vs manuaaliMB W204 200cdi -08 -Käyttis-
MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-
Comment
-
-
Eiköhän tuo laatikon rikkoutuminen ole aika arpapeliä jo E38 ikäluokan autossa. Voi hajota milloin vain. Alkupään 740i:ssähän on sama laatikko mikä löytyy E34/E32 540i/740i perästä, eli 5HP30. Yleisin murhe lienee venttiilikoneistoviat, jonka kunnostus ei maltaita maksa.
Itse en ainakaan uskaltas lähtä väittämään, että 5HP24 olisi jotenkin luotettavampi kuin 5HP30.Last edited by zener; 13-05-2012, 20:08.
Comment
-
-
Originally posted by JiPe View PostMulla manuaali on ja alkuun se loisto valinnalta tuntuikin. Nyt auto ollu n. 1½ vuotta omistuksessa ja takaraivossa alkanu olemaan ajatus, että olisi pitänyt automaatti ostaa. Ei tossa manuaalissa siis mitään vikaa ole, mutta kyllä tämän tyyppiseen autoon automaatti paremmin sopii. Itselläkin tosin oli ostovaiheessa kova hinku hämmentää itse soppaa ja lisäksi se tieto/päähän pinttymä etteivät nuo automaatit ole niitä kestävimpiä 200-300tkm jälkeen.
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Jos turvallisia kilometrejä haluaa omalta automaatilta, niin parasta on ajaa auto nosturille, käydä huolellisesti kaikki liitokset ja letkut läpi, jottei mikään vuoda ja huuhtelemalla vaihtaa öljyt laatikkoon. Tällöin 90% varmuudella se laatikko jatkaa toimintaansa vielä useamman vuoden. Tietysti auton historia voi ulosmitata laatikon hyvän huolenpidon, mutta harvemmin nämä isot seiskat ovat sellaisten kuljettajien suosiossa, jotka repivät autoa päivästä toiseen.
Jos se laatikko päättää sitten kaikesta huolimatta porsia, niin käsittääkseni laatikon saa korjattua ihan Suomessa ja suhteellisen huokealla hinnalla. Eipä sen jälkeen tarvitse miettiä pitkään aikaan, että ainakaan laatikko antaisi periksi.
Comment
-
Comment