Originally posted by Zoui
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Se on sitten seiska taas herätelty talviunilta... Pienen lenkin ajoin ja auto toimi aivan normaalisti. Laitoin sitten läppärin kiinni ja tsekkasin inpalla vikakoodit. Eipä löytynyt mitään erikoista, paitsi että nokka-akselin asentotunnistin oli jälleen antanut yhden vikakoodin, samoin öljyn tasoanturi. Nuokin ovat luultavasti tulleet viime syksyn aikana kun auto oli ajossa. Lieneekö syytä vaihtaa, vaikka mitään fyysisiä ongelmia ei ole ollut.
Lisäksi huomasin livedataa katsoessani, että ilmeisesti ilmamäärämittarin lukemat olivat jokseenkin pielessä auton käydessä tyhjäkäyntiä. Ainakin ne palkit olivat maksimissa. Auto kylläkin käy aivan normaalisti, eikä syö polttoainetta normaalia enempää. Kuinka paljon tuohon inpan antamiin arvoihin voi luottaa? Ei viitsi ostaa uutta maffia, jos vanhassakaan ei ole vikaa.
Muutoin auto toimii aivan normaalisti. Hieman myöhemmin on tosin jäädytin ja pari tukivartta menossa vaihtoon + pitää sen sähköpumpun hiilet vaihtaa ja katsoa josko saisi ne sivupeilitkin fiksattua.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostSe on sitten seiska taas herätelty talviunilta... Pienen lenkin ajoin ja auto toimi aivan normaalisti. Laitoin sitten läppärin kiinni ja tsekkasin inpalla vikakoodit. Eipä löytynyt mitään erikoista, paitsi että nokka-akselin asentotunnistin oli jälleen antanut yhden vikakoodin, samoin öljyn tasoanturi. Nuokin ovat luultavasti tulleet viime syksyn aikana kun auto oli ajossa. Lieneekö syytä vaihtaa, vaikka mitään fyysisiä ongelmia ei ole ollut.
Lisäksi huomasin livedataa katsoessani, että ilmeisesti ilmamäärämittarin lukemat olivat jokseenkin pielessä auton käydessä tyhjäkäyntiä. Ainakin ne palkit olivat maksimissa. Auto kylläkin käy aivan normaalisti, eikä syö polttoainetta normaalia enempää. Kuinka paljon tuohon inpan antamiin arvoihin voi luottaa? Ei viitsi ostaa uutta maffia, jos vanhassakaan ei ole vikaa.
Muutoin auto toimii aivan normaalisti. Hieman myöhemmin on tosin jäädytin ja pari tukivartta menossa vaihtoon + pitää sen sähköpumpun hiilet vaihtaa ja katsoa josko saisi ne sivupeilitkin fiksattua.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostItsellä kanssa nuo arvot tyhjällä tapissa. Tosin käy hyvin ja ei vie liikaa menovettä joten en ole nähnyt asiaksi tehdä tuolle mitään.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostJotkuthan näitä on jollakin CRC:n aineella putsanneet aina tietyin väliajoin, mutta itse en ole lähtenyt soveltamaan, koska "if ain't broke don't fix it"
Aina itsellä on nuo arvot noin olleet. ei menneet pahemmaksi tai parantuneet.
Comment
-
-
Aapuuva.... Tuli laitettua toi mk4 navilaskuri paikalleen pari päivää sitten ja otin sen videomodulin pois kokonaan.
No alkuunsa näyttö ei sammunut ollenkaan vaikka auton sammutti ja laittoi ovet lukkoon. No sitten alkoi sammumaan näyttökin yhtäkkiä ja toimi mielestäni normaalisti. Kerran kysyi myös ajoneston koodia mitä ei ole ikinä aikaisemmin tehnyt.
No sitten tänä aamuna kun piti lähteä niin ovet auki ja avainta kääntämään virtalukossa niin hälyttimet alkaa huutamaan ja kysyy taas sitä koodia, mutta koodin alapuolella lukee jotain hälytyksestä ja että odota 9:59. Ainoo vaan että tämä odota lukema ei pienene ollenkaan ja nyt kun 2 tuntia ekan yrityksen jälkeen koitin niin samaa herjasi vain.
Pikaisia neuvoja kaivattaisiin että mikä avuksi?
Pitää hakee ainakin yleismittari ja mitata akun jännite jos vaikka jäänyt taas tuo näyttö päälle ja akun jännite laskenut liian pieneksi.F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
Tilattu i4 M50
Exät:
e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84
Comment
-
-
Kellään mitään ideoita?
Ketään inpa taituria en ole saanut tätä katsomaan ainakaan ennen huomista.
Akku ladattu täyteen ja ollut irti autosta nyt yön yli. Ei vaikutusta.
Ei myöskään ole vaikutusta aukaiseeko ovet kaukosäädöllä vai lukkopesästä.
Näyttö jäi taas päälle vaikka ovet sulki.
Eli hälyttimet alkaa huutamaan kun laittaa virrat päälle ja kysyy koodia jonka syöttämisellä ei kuitenkaan vaikutusta.
Sanoo edelleen että odota 9 minuuttia 59 sekuntia. Ja tämä lukema ei lähde pienenemään oli sitten virrat päällä tai ei. Myöskään sillä ei vaikutusta onko ovet lukossa vai ei.F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
Tilattu i4 M50
Exät:
e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84
Comment
-
-
Piti tänään yrittää korjata niitä sivupeilejä ja homma onnistui siihen asti kunnes piti ne kaksi peilinlasia irroittaa toisistaan. Kävi siis klassinen ja toisen peilin lasi halkesi. Kyllä tuota nyt vielä käyttää, mutta nyt kun kerran on jo tähän asti päästy, niin onko joku korvannut noita peilejä aivan tavallisilla laseilla? Käyvätkö ne edes, vai saako tässä lähteä metsästämään noita sikakalliita electrochrome laseja?
Varoitan joka tapauksessa tuohon peilien korjausoperaatioon lähteviä, sillä itse käytin runsaasti aikaa ja vaivaa peilien purkamisessa, mutta siitä huolimatta pääsi toinen lasi halkeamaan. Ja tämä siitäkin huolimatta, että käytin lämmitystä ja hivutin kehyksenkin muovisella verhoilunpurkutyökalulla irti, jottei mikään kärsisi.
Comment
-
-
Originally posted by Rudenorth View PostHetken tässä nyt nettiä selannu ja kuvia katsellut, tulin siihen tulokseen että normaalit peilinlasit käyvät electrochromen tilalle. Normaalit lasit tulevat klipsuilla kiinni ja electrochromen moottoreissa näyttäisi olevan myös niille sopivat reijät? Tämä siis vain mutua, ei faktaa. Jokatapauksessa pistin ebaystä parin tilaukseen, katsotaan miten istuvat kun tulevat
Ainoa kysymysmerkki on se, että minkälaiset peilit tuohon voi laittaa tilalle? Niitä tuntuu olevan monenlaisia. Vanhat peilit olivat nuo electrochromet lämmityksellä.
Esim. Merteililtä saisi peilit suht sopivasti.
Myös KL:stä kaiketi saisi peilit, tosin hintaa niille tulee todennäköisesti 75€/kpl, mikä on mielestäni aika tyyris. Tuo hinta oli e39:n peilistä, kun e38:lle ei löydy peilinlasia heidän nettisivuiltaan.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View Post
F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostEikös tuo ole pienempi peilinlasi, kun E38 norsunkorviin tarvitaan leveämmät lasit, part nr 51168165112?
http://www.schmiedmann.fi/5116816511...numerolla.aspx
Comment
-
-
siis, E39:ssä on ollut kahta peilikokoa: pienemmät (neliönmalliset) ja sitten isommat (electrochromet), joista jälkimmäiset on samat E38:n kanssa.
E38 ei ole koskaan saanut noita pienempiä peilejä, vaan non-electrochrometkin on isoissa kuorissa ja leveämmät kuin E39:n non-electrochromet.
Eli väitän vahvasti, että tarvitaan noi E38:n isommat peilit joka tapauksessa, mutta nehän on tavallisina kyllä halvemmat kuin electrochromet.
Jos nyt tulkitsin oikein niin kyllä ne on kappalehintoja...F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostVoisitko laittaa linkkiä, mistä peilit ostit? Vai tulivatko ne ikinä perille? Itsekin nyt nettiä selalleena tulin siihen tulokseen, että normaalit peilinlasit sopivat EC:n tilalle.
Ainoa kysymysmerkki on se, että minkälaiset peilit tuohon voi laittaa tilalle? Niitä tuntuu olevan monenlaisia. Vanhat peilit olivat nuo electrochromet lämmityksellä.
Esim. Merteililtä saisi peilit suht sopivasti.
Myös KL:stä kaiketi saisi peilit, tosin hintaa niille tulee todennäköisesti 75€/kpl, mikä on mielestäni aika tyyris. Tuo hinta oli e39:n peilistä, kun e38:lle ei löydy peilinlasia heidän nettisivuiltaan.
Comment
-
Comment