Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    Originally posted by 2bar..ahhh View Post
    mihin kadonu kahavavalot? siis ulos! onko akun pois käyttö vaikuttaa asiaan jokin koodaus?
    Äärimmäisen sekavan postauksen oot saanut aikaan kolmellatoista sanalla.

    Onko autossa siis aiemmin toiminut ulkokahvojen valot? Kahvavaloja ei alkupään autoissa edes ole...

    Originally posted by ostoslista View Post
    tietäisikö joku mistä ruveta etsimään vikaa kun toi airbagin merkkivalo syttyi palamaan ja vikakoodin lukijalta sain sellasen vihjeen kun: voltage autarky capacitor.:think
    Airbagin ohjainboxin jännitelinja ilmeisesti, eli mahtaa tarkoittaa sitä suoraa jännitelinjaa akulta paukkupanoksen kautta?
    Millä vikakoodilukijalla tuo vikailmoitus on saatu? Tuskin Inpa tai edes Carsoft...
    Last edited by kaol; 05-01-2012, 21:11.
    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • 2bar..ahhh
      BTCF Honorary Member
      • Nov 2004
      • 3351
      • haapavesi

      [QUOTE=kaol;2581787]Äärimmäisen sekavan postauksen oot saanut aikaan kolmellatoista sanalla.

      Onko autossa siis aiemmin toiminut ulkokahvojen valot? Kahvavaloja ei alkupään autoissa edes ole...


      heh niin näkyy olevan siis sekava vai mitense oli?

      valot ulkokahvoissa on palaneet siis aijemmin.

      nyt kun rupesin pimeillä itse enempi autoa käyttään niin mietin et jokin puuttuu eli siis kahvoihin ei syty nyt valot enää .

      eli onko jokin varustelu koodi millä ne saa päälle koska sulaketta en löydä ja kaikki muut valot toimivat oikein.

      niin ja sit viel et onko niihin mahdollinen vaihtaa polttimot ja minkä lainen siel on koska haluaisin sinne ledit että olisi saman väriset kuin kaikki muutkin sisustan valot....
      €34 M5 pelastetaan museoinnilta

      Comment

      • Kwame
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2006
        • 322
        • Ylöjärvi

        Onnellinen uusi e38 omistaja siirtyy e38:n ongelmien pariin Mikä on oikea ohjaustehostin neste mitä tuohon 740:iin kuuluu laittaa? Autoon on uusittu ohjaustehostin -09, mutta seissyt liikkeessä puolisenvuotta vuotavan ohjaustehostimen kanssa ja sinne on lisätty ilmeisesti väärää nestettä aina tarpeen tulleen. Ohjaus toiminut normaalisti auton tullessa liikkeeseen, nyt takkuaa pirusti. Elikkä välillä tehostaa, välillä ei. Kääntyessä joka toinen puolittainen kierros rattia kääntäessä menee helvetin jäykästi ja toinen puolikas tehostetusti. Nopeasti tohonkin tottu, mutta olis se kiva saada kuntoon.

        Jos alottaisi nesteet vaihtamalla ja jos ei parane, onko siellä jotain mistä alkaa vikaa etsimään?
        e60 530d -04

        e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
        e36 320i coupe M-sport -94,
        e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
        e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8258
          • Järvikylä (Nakkila)

          Originally posted by Kwame View Post
          Onnellinen uusi e38 omistaja siirtyy e38:n ongelmien pariin Mikä on oikea ohjaustehostin neste mitä tuohon 740:iin kuuluu laittaa? Autoon on uusittu ohjaustehostin -09, mutta seissyt liikkeessä puolisenvuotta vuotavan ohjaustehostimen kanssa ja sinne on lisätty ilmeisesti väärää nestettä aina tarpeen tulleen. Ohjaus toiminut normaalisti auton tullessa liikkeeseen, nyt takkuaa pirusti. Elikkä välillä tehostaa, välillä ei. Kääntyessä joka toinen puolittainen kierros rattia kääntäessä menee helvetin jäykästi ja toinen puolikas tehostetusti. Nopeasti tohonkin tottu, mutta olis se kiva saada kuntoon.

          Jos alottaisi nesteet vaihtamalla ja jos ei parane, onko siellä jotain mistä alkaa vikaa etsimään?
          korkissa lukee mitä luultavammin ATF- tai CHF ONLY.. lukee korkissa
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • Ramzez
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2009
            • 6104
            • Jyväskylä

            Originally posted by peto2 View Post
            korkissa lukee mitä luultavammin ATF- tai CHF ONLY.. lukee korkissa
            Itseäni lainaten:

            Originally posted by Ramzez View Post
            Katso tehostinöljykorkista, mitä sinne pitää laittaa. Jos lukee ATF, niin esim. Valvolinen Dexron III käy hyvin. Jos lukee CHF 11S, niin hommaa esim. Motonetistä Febi-merkkistä öljyä, joka on litran vihreässä pullossa.
            Korjattakoon vanhaan viestiin sen verran, ettei tätä nykyä taida enää olla Motonetissä myytävänä tuota Febi-merkkistä öljyä, vaan se on korvattu jollakin Topranin valmistamalla aineella. Myyjä kovasti väitti tuota vaihtoehtoista ainetta sopivaksi, mutta päätin kuitenkin hommata sitä ihan oikeaa nestettä tehostimeen ja sitä löytyi paikallisesta AD varaosamaailmasta.

            Toinen vaihtoehto on hankkia LiquiMoly-merkkistä nestettä esim. Motonetistä, mutta tämän aineen speksejä en tunne sen tarkemmin. Jotkut kuitenkin sitä suosittelevat.

            Vuotokohdat on syytä korjata ensimmäiseksi ja siinä samalla valuttaa vanhat nesteet pois. Uudet nesteet kannattaa laittaa "huuhtelemalla", eli pari kertaa laittaa uudet nesteet, välillä rattia käännellen laidasta laitaan ja lopuksi kaatamalla jälleen tuoretta nestettä järjestelmään. Näin sinne pitäisi jäädä mahdollisimman vähän vanhaa nestettä kiertoon.

            Comment

            • Kwame
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2006
              • 322
              • Ylöjärvi

              Tänks
              e60 530d -04

              e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
              e36 320i coupe M-sport -94,
              e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
              e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88

              Comment

              • Kwame
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2006
                • 322
                • Ylöjärvi

                Jaahas, laitetaanpa lisää uteluita kun on päässy tutustuun autoon vähän lisää. Tossa on toi esilämmitin ilmeisesti koodattu koska pystyy asettamaan kaks eri ajastusta ja näytti lähtevän toimiinkin kun laitoin ajastuksen päälle, MUTTA. Ei puhalla lämmintä, pelkkää viileetä vaikka olin säätäny paneelista 29astetta. En kuullu minkäänlaisia Webaston hurinoitakaan, joten onko näin että lämmitin on pimeenä, mutta ajastus toimii ja puhaltaa pelkkää viiletä?

                Tosin oon huomannu ettei puhalla paikallaan käynnissäkään kun pelkkää viileetä, joten kiertovesipumppu ilmeisesti vaihto kunnossa. Käykö m60b44 kiertovesipumppu tohon m60b40, semmonen olis tossa jääny ex-540:stä hyllyyn?

                Tuskin se kiertovesipumppu kuitenkaan vaikuttaa tohon esilämmittimen toimintaan, koska se lämmitin ei tosiaan pitäny muuta ääntä kun tuulettimen surinaa? Eli webasto huoltoon ja kiertovesipumppu vaihtoon?

                Ja vielä yks kysymys. Osaako joku neuvoa mitkä polttimot sumuvaloissa on vakiona?
                e60 530d -04

                e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
                e36 320i coupe M-sport -94,
                e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
                e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8258
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  Originally posted by Kwame View Post
                  Jaahas, laitetaanpa lisää uteluita kun on päässy tutustuun autoon vähän lisää. Tossa on toi esilämmitin ilmeisesti koodattu koska pystyy asettamaan kaks eri ajastusta ja näytti lähtevän toimiinkin kun laitoin ajastuksen päälle, MUTTA. Ei puhalla lämmintä, pelkkää viileetä vaikka olin säätäny paneelista 29astetta. En kuullu minkäänlaisia Webaston hurinoitakaan, joten onko näin että lämmitin on pimeenä, mutta ajastus toimii ja puhaltaa pelkkää viiletä?

                  Tosin oon huomannu ettei puhalla paikallaan käynnissäkään kun pelkkää viileetä, joten kiertovesipumppu ilmeisesti vaihto kunnossa. Käykö m60b44 kiertovesipumppu tohon m60b40, semmonen olis tossa jääny ex-540:stä hyllyyn?

                  Tuskin se kiertovesipumppu kuitenkaan vaikuttaa tohon esilämmittimen toimintaan, koska se lämmitin ei tosiaan pitäny muuta ääntä kun tuulettimen surinaa? Eli webasto huoltoon ja kiertovesipumppu vaihtoon?

                  Ja vielä yks kysymys. Osaako joku neuvoa mitkä polttimot sumuvaloissa on vakiona?
                  oletkos varma ettei kyseessä ole pelkästään taukotuuletus/taukolämmitys toiminnon ajastuksesta.. eli onko siellä koko webastoa?
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • Ramzez
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 6104
                    • Jyväskylä

                    Jos autossa on alkuperäinen webasto, niin navivalikossa tulisi sen taukotuuletusvalinnan kohdalla lukea auxiliary heating / auxiliary ventilation (aux heat/vent). Jos autossa ei ole alkuperäistä webastoa, kyseisessä valinnassa lukee pelkästään auxiliary ventilation (aux ventilation).

                    Tuo yllä oleva seikka on ilmeisin viittaus siihen, jos autossa on webasto. Lisäksi alkuperäisestä webastosta pitäisi olla maininta konehuoneessa. Jälkiasennettu webasto sitten toimiikin omalla kellolla ja sen luulisi huomaavan, mikäli sellainen on.

                    Comment

                    • Kwame
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2006
                      • 322
                      • Ylöjärvi

                      Ainakin auton mukana tulleessa tulostetussa lisävarustelappusessa on esilämmittimestä maininta. Eli pitäis semmonen löytyä. Navia siitä ei löydy.
                      e60 530d -04

                      e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
                      e36 320i coupe M-sport -94,
                      e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
                      e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8258
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by Kwame View Post
                        Ainakin auton mukana tulleessa tulostetussa lisävarustelappusessa on esilämmittimestä maininta. Eli pitäis semmonen löytyä. Navia siitä ei löydy.
                        siinä tapauksessa etsi webaston sulake (F50 takaluukussa) ja irrota se "hetkeksi".. pitäis nollaantua weban vikakoodit joista osa estää käynnistymisen esim. ylikuumentuminen.

                        jos ei auta. niin sitten täytyy päästä inpalla tutkimaan että miksi kiukuttelee
                        Last edited by peto2; 07-01-2012, 18:21.
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • Kwame
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2006
                          • 322
                          • Ylöjärvi

                          Asia selvä, kiitoksia! Vielä tosta kiertovesipumpusta, onko hajua sopiiko m60b44 pumppu tohon m60b40 ? Puhaltaa todella huonosti lämmintä ajossakin, yli 2500rpm alkaa lämpiään ja alle sen on VILU!
                          e60 530d -04

                          e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
                          e36 320i coupe M-sport -94,
                          e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
                          e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88

                          Comment

                          • Ramzez
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2009
                            • 6104
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by Kwame View Post
                            Asia selvä, kiitoksia! Vielä tosta kiertovesipumpusta, onko hajua sopiiko m60b44 pumppu tohon m60b40 ? Puhaltaa todella huonosti lämmintä ajossakin, yli 2500rpm alkaa lämpiään ja alle sen on VILU!
                            Eikös noita pumppuja ole korjattu ihan hiilet vaihtamalla? Ainakin ulkomaisia foorumeita selaamalla, ovat jotkut yksinkertaisesti vaihtaneet vain vanhat hiilet uusiin ja taas pumppu on toiminut moitteetta. Harvemmin se itse sähkömoottori sökö on.

                            Comment

                            • Morkai
                              BTCF Member
                              • Sep 2005
                              • 3197
                              • Saarijärvi

                              Originally posted by Ramzez View Post
                              Eikös noita pumppuja ole korjattu ihan hiilet vaihtamalla? Ainakin ulkomaisia foorumeita selaamalla, ovat jotkut yksinkertaisesti vaihtaneet vain vanhat hiilet uusiin ja taas pumppu on toiminut moitteetta. Harvemmin se itse sähkömoottori sökö on.
                              Tässäpä just kesällä kaveri osti ton uuden mallin vesiventtiilin ja kiertovesipumppu -paketin vanhempaan E38:siin. Vesiventtiili ei käy suoraan, yksi letkulähtö on erilainen. Sitten soviteltiin pumppuakin erikseen ja eihän siitäkään mitään tullut kun uudessa se on enempi itegroitu vesiventtiilin runkoon. Päädyttiin korjailemaan taas vanhaa kiertovesipumppua uusilla hiilillä, mutta nyt on kuulemma taas ongelmia joskus pumpun kanssa. Liekkö uudet hiilet vähän liian väljät ja pyrkii kanittamaan.
                              sigpic
                              E23 728iA V8-projekti
                              E38 730D -projekti
                              E39 540iA -projekti
                              I01 i3 -projekti

                              Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                              Comment

                              • Komulainen
                                BTCF Member
                                • Aug 2009
                                • 113
                                • Pyhäntä

                                Mitäs epäilette olevan vialla, kun veljen e38 740ia 6/-95 ei toimi radio, navi, osa mittariston merkkivaloista (vilkut, pitkät yms), sumarit, check control ja varmaan jotain muutakin on pimeenä.
                                Kaikki sulakkeet ja releet on katsottu. Eli vika on jossain "syvemmällä".
                                Tuon ikäisessähän on pelkkä LM (lamp module) ei LCM (light control module), vaihtuu 9/-95..
                                Ja taas asiaan, kannattaiskohan tuo LM vaihtaa näin aluksi? :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎