memebuy23buy

E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • _charger-
    replied
    ite menin tilaa tollasen ja se ei toiminut:



    vaikka kuinka moneen kertaan tarkastin kytkennät jne.. tosin tossa lukeekin että 9/98 ylöspäin ja mulla auto '95... vaatii ilm. i-busin? mikäs on?
    ilmoitelkaa jos joku saanut tollasen jonkinnäkösen usb värkin toimimaan '95 autossa...

    Leave a comment:


  • MetalmaN
    replied
    Miten olette päivitelleet tuota audio puolta että saisi esim muistitikulta mp3:set toimimaan?

    Omassa autossa on mk1 navi,cd boksi ja ei DSP:tä.



    Sopisikohan tuo cd vaihtajan tilalle onko kokemuksia??

    Leave a comment:


  • 2bar..ahhh
    replied
    imusarjantiivisteiden vaihdon jälkeen kannnattaa tarkistaa koneen sähköliittinmet!!!!

    kaikki anturit vaihettu oem ja ei pelittänyt !! puristuspaineet ja ohivuodot mitattu kaikki ok siellä rintamalla!! sit käsikävi koneen käydessä johtosarjaan ja rupes käymään ja kehrään niinkun m62 pitääkin

    nooh ompahan nyt kaikki anturit vaihettu!! on muuten hienot arvot nyt livedatassa

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Oikeasti jos bensankulutusta murehtii on e38 ehkä väärä auto.
    Jep, itseä aina uuden hankinnan jälkee tekee mieli seurata kulutusta sen verran ettei syö liikoja mitä pitäs.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Oikeasti jos bensankulutusta murehtii on e38 ehkä väärä auto.

    Ykkösluokan lippu maksaa

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by JiPe View Post
    Sen ymmärryksen minäkin olen saanut, että tuo M62 kulkisi pienemmällä bensan määrällä, mutta liekkönä tuolla niin kauheasti väliä meneekö 11 vai 12 litraa. Alkaa kuitenkin jo ikää olemaan näilläkin vehkeillä. Samanikäiset bensa volvot kun ottavat melkein yhtäpaljon, vaikka ovatkin pienemmillä koneilla varustettuja.
    M62:ssa kulutusta on pääsääntöisesti laskettu vääntöä lisäämällä ja moottorin käyntilämpötilaa nostamalla. Ehkä lievä ikävä puoli tässä on se, että M60:n jäähdytysjärjestelmä tyypillisesti on pitkäikäisempi kuin M62:n, koska ensimmäinen käy 85C, mutta jälkimmäinen 107C. Jäähdyttimiä ja paisareita tahtoo tämän vuoksi mennä.

    TU-kone syö vielä vähemmän, mutta siinäkin on varjopuolena rallattavat vanokset ja jakopäänongelmat, jotka toteutuessaan aiheuttavat varsin suuria kuluja. Eli ei kannata ainakaan ostaa sellaista yksilöä, jossa molemmat rempat painavat päälle.

    Leave a comment:


  • JiPe
    replied
    Originally posted by makkis View Post
    Missä mallissa 740:ssä on 6-vaihde? Jos manuaaleja ei lasketa.
    Manuaali se on tuo minun 730:kin, joten näin ollen tietenkin vertailen 740 manuaaliin. :think

    Originally posted by Muurahainen View Post
    Okei tuo totta, tuo oma 740 on automaatti mutta m62 koneella joten pitäisi olla vähän vähemmän janoinen kuin m60
    Sen ymmärryksen minäkin olen saanut, että tuo M62 kulkisi pienemmällä bensan määrällä, mutta liekkönä tuolla niin kauheasti väliä meneekö 11 vai 12 litraa. Alkaa kuitenkin jo ikää olemaan näilläkin vehkeillä. Samanikäiset bensa volvot kun ottavat melkein yhtäpaljon, vaikka ovatkin pienemmillä koneilla varustettuja.
    Last edited by JiPe; 21-03-2013, 21:43.

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by JiPe View Post
    Varmaan täysin mahdotonta sanoa kumpi vie vähemmän, kun jokainen ajaa erilailla ja tämän kokoisissa bensakoneissa se kyllä näkyy. Lisäksi 740:ssa on 6-vaihde, joka varmasti puottaa kulutusta. Mutta ei niissä suuria eroja ole 730, 740 tai 750 välillä, ja jokaisessa koneessa riittää varmasti tehot Suomen liikenteeseen.
    Missä mallissa 740:ssä on 6-vaihde? Jos manuaaleja ei lasketa.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by JiPe View Post
    Varmaan täysin mahdotonta sanoa kumpi vie vähemmän, kun jokainen ajaa erilailla ja tämän kokoisissa bensakoneissa se kyllä näkyy. Lisäksi 740:ssa on 6-vaihde, joka varmasti puottaa kulutusta. Mutta ei niissä suuria eroja ole 730, 740 tai 750 välillä, ja jokaisessa koneessa riittää varmasti tehot Suomen liikenteeseen.
    Okei tuo totta, tuo oma 740 on automaatti mutta m62 koneella joten pitäisi olla vähän vähemmän janoinen kuin m60

    Leave a comment:


  • JiPe
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Äkkiseltään vaikuttaa että menee vähemmän 740:llä kuin 730:llä.

    Ihmeellisen tarkkaa lukemaa osaa muuten itsellä kertoa ajotiekone tuosta kulutuksesta.
    Varmaan täysin mahdotonta sanoa kumpi vie vähemmän, kun jokainen ajaa erilailla ja tämän kokoisissa bensakoneissa se kyllä näkyy. Lisäksi 740:ssa on 6-vaihde, joka varmasti puottaa kulutusta. Mutta ei niissä suuria eroja ole 730, 740 tai 750 välillä, ja jokaisessa koneessa riittää varmasti tehot Suomen liikenteeseen.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Äkkiseltään vaikuttaa että menee vähemmän 740:llä kuin 730:llä.

    Ihmeellisen tarkkaa lukemaa osaa muuten itsellä kertoa ajotiekone tuosta kulutuksesta.

    Leave a comment:


  • 174000
    replied
    Originally posted by Jukka K View Post
    Ajotietokone näytti ostaessa 8.6 l/100 km, nyt 8.2 l/100 km.
    Sehän menee sitten samalla kun vastaava diisseli.

    Leave a comment:


  • Jukka K
    replied
    Originally posted by JiPe View Post
    Kun kerran kulutuksista puhutaan, niin piti tulla nyt ilmottaa tämän mopomoottorinkin lukemat:

    Talvi: ~12,5l / 100km (Autossa ei oo webastoo tai mitään muutakaan lisälämmitintä, eli kylmiltään)
    Kesä: ~11.5l / 100km (16" rinkuloilla alle 11 litraa)

    Matka-ajossa 9 litran tuntumaan.
    Minulla lienee samanlainen mopon moottori pellin alla.

    Kulutus kesällä samaa luokkaa 11.5 l/100 km sekalaista ajoa. Talvella en ole huomannut kulutuksen kasvavan. Yhden reissun tein talvinopeusrajoituksilla ja kulutus oli noin 9.7 l/100 km. Renkaina kesällä sekä talvella 235/55-17 ja kulutus laskettu tankattu bensa jaettuna ajetulla matkalla (matkamittarin mukaan). Tankkaus melkein tyhjästä tankista täyteen. Ajotietokone näytti ostaessa 8.6 l/100 km, nyt 8.2 l/100 km.

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    750iL M73N:
    - maantie ~11
    - nurkkapyöritys syyskuu - tammikuu 14,4 (siis sisältäen sekä 5km nurkka-ajoa että myös kehäpyöritystä ja työmatka-ajoa).


    Olis ihan mielenkiintoinen vertailu, että mikä on kulutusero M73 vs M73N. Jälkimmäinen kun käy 105 asteisena ja sen PITÄISI kuluttaa vähemmän...
    Eli siis pitäisi olla riittävän paljon kulutustietoja eri yksilöistä jotta voisi taulukoida keskiarvot, mutta eipä noita taida olla niin montaa yksilöä täällä että pääsisi kovin luotettavaan tulokseen

    Leave a comment:


  • JiPe
    replied
    Kun kerran kulutuksista puhutaan, niin piti tulla nyt ilmottaa tämän mopomoottorinkin lukemat:

    Talvi: ~12,5l / 100km (Autossa ei oo webastoo tai mitään muutakaan lisälämmitintä, eli kylmiltään)
    Kesä: ~11.5l / 100km (16" rinkuloilla alle 11 litraa)

    Matka-ajossa 9 litran tuntumaan.

    Leave a comment:

Working...
X