joopa, elikkäs perjantaina oltiin lähössä mökille broidin autolla, ja piti siirtää oma bemari omaan parkkiruutuun siitä tienvarresta, noh laitoin veljen siirtämään ja tää löi käyntiin, ajo sen 15metriä ja löi samantien koneen sammuksiin... Elikkäs tänä aamulla viikonlopun seisomisen jälkeen ei lähteny käyntiin vaikka kuinka vitusti sahasi, ja sitten loppui virta Vitutti kun pientä oravaa mennä bussilla, ja mietin että onko tässä tapauksessa "venttiilit liimautunu" tjsp? Etin koko aamun tota foorumilta ja kaikki oireet viittas just tohon ongelmaan.
Eli siis kaikki valot toimii yms kaikki niinku ennenki, paitsi että ei vaan vittu lähe käyntiin... apuvirtaa ja monoo ahteeriin? katsastus ois 15.45 eli aikas kiirus tulloo
edit: kyseessähän 730ia 1995, 235tkm mittarissa ja automaatti
-Kevin, i wanna double...
-Harry! ...
-I need a double, right now!
"thank you son."
Näkyy sitten vuotavan tuo tankki saumasta, haisee heti kun löröttelee 40e ja ei haise kun löröttää 20e, ei vaan jaksais ajella päivittäin tankille joten onko noita sauma vuotoja kukaan yrittäny korjailla ja miten? vai pitäskö tuhlata puuha tonni siihen ja tinkiä muista näöllisistä suunnitelmista?
Jos tuolta nyt tilasee uuden tankin tuleekohan se edelleen metallisena?
Nyt se raadion kuuluminen loppu kokonaan... Aina minulla ollessa ei tuo radion kuuluminen ole korvessa ollut kovin hääviä. Kaupunki alueella kyllä toiminut ihan normaalisti. Tänään sitten alko rätisemään ja paukkumaan. Äskön kotia ajellessa hävitti kuuluvuuden oikeastaan kokonaan, ei löydä kanavia ollenkaan enää.
Näkyy sitten vuotavan tuo tankki saumasta, haisee heti kun löröttelee 40e ja ei haise kun löröttää 20e, ei vaan jaksais ajella päivittäin tankille joten onko noita sauma vuotoja kukaan yrittäny korjailla ja miten? vai pitäskö tuhlata puuha tonni siihen ja tinkiä muista näöllisistä suunnitelmista?
Jos tuolta nyt tilasee uuden tankin tuleekohan se edelleen metallisena?
Nimimerkki Morkai on tankkeja korjannut, joten häneltä ehkä kannattaa kysyä.
Pääsääntöisesti noita tankkeja ei kuitenkaan pysty kauhean hyvällä menestyksellä korjaamaan. Useimmiten sauma vuotaa monesta kohtaa ja jos vuotokohta ei satu olemaan helpossa paikassa, voi tankin joutua pudottamaan pois, ennen kuin sen saa paikattua. Ja sittenkään vuoto ei välttämättä korjaannu.
Jos aiot ostaa käytetyn tankin, pyri saamaan siihen myös myyjältä jonkinlainen takuu. E38:n tankin vuotaminen on yksi yleisimmistä vikakohteista, joten käytetyssä tankissa voi olla sama ongelma kuin vanhassakin.
Uusi tankki on n. +800€ ja on metallinen.
Kaikista tärkeintä on kuitenkin korjata vian aiheuttaja, eli tukkeutunut huohotus. Vaikka ostaisit uuden tankin, se menee entiseksi parissa viikossa, jos tankin huohotus ei pelaa. Sen vuoksi on syytä ostaa uusi huohotussuodatin ja tarvittaessa myös uudet huohotusletkut, mikäli vanhat ovat kunnolla tukossa.
Nimimerkki Morkai on tankkeja korjannut, joten häneltä ehkä kannattaa kysyä.
Pääsääntöisesti noita tankkeja ei kuitenkaan pysty kauhean hyvällä menestyksellä korjaamaan. Useimmiten sauma vuotaa monesta kohtaa ja jos vuotokohta ei satu olemaan helpossa paikassa, voi tankin joutua pudottamaan pois, ennen kuin sen saa paikattua. Ja sittenkään vuoto ei välttämättä korjaannu.
Jos aiot ostaa käytetyn tankin, pyri saamaan siihen myös myyjältä jonkinlainen takuu. E38:n tankin vuotaminen on yksi yleisimmistä vikakohteista, joten käytetyssä tankissa voi olla sama ongelma kuin vanhassakin.
Uusi tankki on n. +800€ ja on metallinen.
Kaikista tärkeintä on kuitenkin korjata vian aiheuttaja, eli tukkeutunut huohotus. Vaikka ostaisit uuden tankin, se menee entiseksi parissa viikossa, jos tankin huohotus ei pelaa. Sen vuoksi on syytä ostaa uusi huohotussuodatin ja tarvittaessa myös uudet huohotusletkut, mikäli vanhat ovat kunnolla tukossa.
Missähän mahtaa sijaita nämä letkut ja suodatin? voisi melkein ennalta jo itselle vaihdella
Aktiivihiilikanisteri on kuskin takasisälokarin takana ja sinne ne letkutkin pääosin menee.
Prefaceliftissä oli tyypillisenä että itse letku menee tukkoo, faceliftissä en ole siihen törmänny mutta sensijaa aktiivihiilikanisteri oli itellä tukossa.
Äkkiähän tuon testaa kun käy tankilla ja avaa korkin, jos tekee alipainetta niin jostain ahdistaa.
Nimimerkki Morkai on tankkeja korjannut, joten häneltä ehkä kannattaa kysyä.
Pääsääntöisesti noita tankkeja ei kuitenkaan pysty kauhean hyvällä menestyksellä korjaamaan. Useimmiten sauma vuotaa monesta kohtaa ja jos vuotokohta ei satu olemaan helpossa paikassa, voi tankin joutua pudottamaan pois, ennen kuin sen saa paikattua. Ja sittenkään vuoto ei välttämättä korjaannu.
Jos aiot ostaa käytetyn tankin, pyri saamaan siihen myös myyjältä jonkinlainen takuu. E38:n tankin vuotaminen on yksi yleisimmistä vikakohteista, joten käytetyssä tankissa voi olla sama ongelma kuin vanhassakin.
Uusi tankki on n. +800€ ja on metallinen.
Kaikista tärkeintä on kuitenkin korjata vian aiheuttaja, eli tukkeutunut huohotus. Vaikka ostaisit uuden tankin, se menee entiseksi parissa viikossa, jos tankin huohotus ei pelaa. Sen vuoksi on syytä ostaa uusi huohotussuodatin ja tarvittaessa myös uudet huohotusletkut, mikäli vanhat ovat kunnolla tukossa.
Aktiivihiilikanisteri on kuskin takasisälokarin takana ja sinne ne letkutkin pääosin menee.
Prefaceliftissä oli tyypillisenä että itse letku menee tukkoo, faceliftissä en ole siihen törmänny mutta sensijaa aktiivihiilikanisteri oli itellä tukossa.
Äkkiähän tuon testaa kun käy tankilla ja avaa korkin, jos tekee alipainetta niin jostain ahdistaa.
Tyypillisesti tankin suunnalta alkaa kuulua "kumahtelua", kun tankki alkaa elämään alipaineen seurauksena. Se on viimeinen varoitus korjata huohotus ja äkkiä. Tuosta on lyhyt matka tankin saumojen pettämiseen.
Jos aktiivihiilisuodattimen vaihdosta ei ole tietoa, itse vaihtaisin sen jo pelkkänä varotoimenpiteenä. Hintaa kyseiselle palikalle tulee n. 100€, mutta saapahan ajella sen jälkeen rauhassa.
Tilaanpa sit tuon huohotussuodattimen ja letkut ja kokeilen tuota kemiallista metallia vuotavaan kohtaa (jos se on se yksi minkä nään)
Tai sitten juttelen siitä Morkaille tässä joku kerta
Kiitoksia taas vinkeistä
Tyypillisesti tankin suunnalta alkaa kuulua "kumahtelua", kun tankki alkaa elämään alipaineen seurauksena. Se on viimeinen varoitus korjata huohotus ja äkkiä. Tuosta on lyhyt matka tankin saumojen pettämiseen.
Jos aktiivihiilisuodattimen vaihdosta ei ole tietoa, itse vaihtaisin sen jo pelkkänä varotoimenpiteenä. Hintaa kyseiselle palikalle tulee n. 100€, mutta saapahan ajella sen jälkeen rauhassa.
Comment