Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia Vol. II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • savukone
    Bimmer Rookie
    • Dec 2011
    • 124
    • Turku

    Asia selvä. Eipä muutakun osia haalimaan.

    Kiitosta taasen
    E39 530dA M-Sport Individual -03

    ex: E46 330d Touring M-Sport II -02, E36 325 tdsA Touring M-Sport -99, E36 325tds Touring -98, E30 324TDIC Touring -89

    Comment

    • Tyramies
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2011
      • 272
      • Helsinki

      joopa, elikkäs perjantaina oltiin lähössä mökille broidin autolla, ja piti siirtää oma bemari omaan parkkiruutuun siitä tienvarresta, noh laitoin veljen siirtämään ja tää löi käyntiin, ajo sen 15metriä ja löi samantien koneen sammuksiin... Elikkäs tänä aamulla viikonlopun seisomisen jälkeen ei lähteny käyntiin vaikka kuinka vitusti sahasi, ja sitten loppui virta Vitutti kun pientä oravaa mennä bussilla, ja mietin että onko tässä tapauksessa "venttiilit liimautunu" tjsp? Etin koko aamun tota foorumilta ja kaikki oireet viittas just tohon ongelmaan.

      Eli siis kaikki valot toimii yms kaikki niinku ennenki, paitsi että ei vaan vittu lähe käyntiin... apuvirtaa ja monoo ahteeriin? katsastus ois 15.45 eli aikas kiirus tulloo

      edit: kyseessähän 730ia 1995, 235tkm mittarissa ja automaatti
      -Kevin, i wanna double...
      -Harry! ...
      -I need a double, right now!
      "thank you son."

      Comment

      • _charger-
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2011
        • 380
        • Helsinki

        kampuran tunnistimesta lähtisin
        1966 Dodge Monaco
        1995 Dodge Ram 2500 4x4 "U.S 12 VALVE"

        EX:1994 BMW 750 IA e38
        EX:1994 BMW 740 IA e38

        Comment

        • Janne.V
          Bimmer Rookie
          • Oct 2011
          • 133
          • Tampere

          Näkyy sitten vuotavan tuo tankki saumasta, haisee heti kun löröttelee 40e ja ei haise kun löröttää 20e, ei vaan jaksais ajella päivittäin tankille joten onko noita sauma vuotoja kukaan yrittäny korjailla ja miten? vai pitäskö tuhlata puuha tonni siihen ja tinkiä muista näöllisistä suunnitelmista?

          Jos tuolta nyt tilasee uuden tankin tuleekohan se edelleen metallisena?
          Ex: E38 740i
          Ex: E39 520i Touring
          Ex: E32 750i

          Comment

          • Soininen
            BTCF Member
            • Nov 2006
            • 1295
            • Kajaani

            Nyt se raadion kuuluminen loppu kokonaan... Aina minulla ollessa ei tuo radion kuuluminen ole korvessa ollut kovin hääviä. Kaupunki alueella kyllä toiminut ihan normaalisti. Tänään sitten alko rätisemään ja paukkumaan. Äskön kotia ajellessa hävitti kuuluvuuden oikeastaan kokonaan, ei löydä kanavia ollenkaan enää.

            Missä vika??
            E28 "525i" M52 -84
            F11 520d xDrive -16

            Comment

            • Ramzez
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2009
              • 6104
              • Jyväskylä

              Originally posted by Janne.V View Post
              Näkyy sitten vuotavan tuo tankki saumasta, haisee heti kun löröttelee 40e ja ei haise kun löröttää 20e, ei vaan jaksais ajella päivittäin tankille joten onko noita sauma vuotoja kukaan yrittäny korjailla ja miten? vai pitäskö tuhlata puuha tonni siihen ja tinkiä muista näöllisistä suunnitelmista?

              Jos tuolta nyt tilasee uuden tankin tuleekohan se edelleen metallisena?
              Nimimerkki Morkai on tankkeja korjannut, joten häneltä ehkä kannattaa kysyä.

              Pääsääntöisesti noita tankkeja ei kuitenkaan pysty kauhean hyvällä menestyksellä korjaamaan. Useimmiten sauma vuotaa monesta kohtaa ja jos vuotokohta ei satu olemaan helpossa paikassa, voi tankin joutua pudottamaan pois, ennen kuin sen saa paikattua. Ja sittenkään vuoto ei välttämättä korjaannu.

              Jos aiot ostaa käytetyn tankin, pyri saamaan siihen myös myyjältä jonkinlainen takuu. E38:n tankin vuotaminen on yksi yleisimmistä vikakohteista, joten käytetyssä tankissa voi olla sama ongelma kuin vanhassakin.

              Uusi tankki on n. +800€ ja on metallinen.

              Kaikista tärkeintä on kuitenkin korjata vian aiheuttaja, eli tukkeutunut huohotus. Vaikka ostaisit uuden tankin, se menee entiseksi parissa viikossa, jos tankin huohotus ei pelaa. Sen vuoksi on syytä ostaa uusi huohotussuodatin ja tarvittaessa myös uudet huohotusletkut, mikäli vanhat ovat kunnolla tukossa.

              Comment

              • Soininen
                BTCF Member
                • Nov 2006
                • 1295
                • Kajaani

                Originally posted by Ramzez View Post
                Nimimerkki Morkai on tankkeja korjannut, joten häneltä ehkä kannattaa kysyä.

                Pääsääntöisesti noita tankkeja ei kuitenkaan pysty kauhean hyvällä menestyksellä korjaamaan. Useimmiten sauma vuotaa monesta kohtaa ja jos vuotokohta ei satu olemaan helpossa paikassa, voi tankin joutua pudottamaan pois, ennen kuin sen saa paikattua. Ja sittenkään vuoto ei välttämättä korjaannu.

                Jos aiot ostaa käytetyn tankin, pyri saamaan siihen myös myyjältä jonkinlainen takuu. E38:n tankin vuotaminen on yksi yleisimmistä vikakohteista, joten käytetyssä tankissa voi olla sama ongelma kuin vanhassakin.

                Uusi tankki on n. +800€ ja on metallinen.

                Kaikista tärkeintä on kuitenkin korjata vian aiheuttaja, eli tukkeutunut huohotus. Vaikka ostaisit uuden tankin, se menee entiseksi parissa viikossa, jos tankin huohotus ei pelaa. Sen vuoksi on syytä ostaa uusi huohotussuodatin ja tarvittaessa myös uudet huohotusletkut, mikäli vanhat ovat kunnolla tukossa.
                Missähän mahtaa sijaita nämä letkut ja suodatin? voisi melkein ennalta jo itselle vaihdella
                E28 "525i" M52 -84
                F11 520d xDrive -16

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  Aktiivihiilikanisteri on kuskin takasisälokarin takana ja sinne ne letkutkin pääosin menee.
                  Prefaceliftissä oli tyypillisenä että itse letku menee tukkoo, faceliftissä en ole siihen törmänny mutta sensijaa aktiivihiilikanisteri oli itellä tukossa.
                  Äkkiähän tuon testaa kun käy tankilla ja avaa korkin, jos tekee alipainetta niin jostain ahdistaa.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • Soininen
                    BTCF Member
                    • Nov 2006
                    • 1295
                    • Kajaani

                    Originally posted by Ramzez View Post
                    Nimimerkki Morkai on tankkeja korjannut, joten häneltä ehkä kannattaa kysyä.

                    Pääsääntöisesti noita tankkeja ei kuitenkaan pysty kauhean hyvällä menestyksellä korjaamaan. Useimmiten sauma vuotaa monesta kohtaa ja jos vuotokohta ei satu olemaan helpossa paikassa, voi tankin joutua pudottamaan pois, ennen kuin sen saa paikattua. Ja sittenkään vuoto ei välttämättä korjaannu.

                    Jos aiot ostaa käytetyn tankin, pyri saamaan siihen myös myyjältä jonkinlainen takuu. E38:n tankin vuotaminen on yksi yleisimmistä vikakohteista, joten käytetyssä tankissa voi olla sama ongelma kuin vanhassakin.

                    Uusi tankki on n. +800€ ja on metallinen.

                    Kaikista tärkeintä on kuitenkin korjata vian aiheuttaja, eli tukkeutunut huohotus. Vaikka ostaisit uuden tankin, se menee entiseksi parissa viikossa, jos tankin huohotus ei pelaa. Sen vuoksi on syytä ostaa uusi huohotussuodatin ja tarvittaessa myös uudet huohotusletkut, mikäli vanhat ovat kunnolla tukossa.
                    Originally posted by Supa View Post
                    Aktiivihiilikanisteri on kuskin takasisälokarin takana ja sinne ne letkutkin pääosin menee.
                    Prefaceliftissä oli tyypillisenä että itse letku menee tukkoo, faceliftissä en ole siihen törmänny mutta sensijaa aktiivihiilikanisteri oli itellä tukossa.
                    Äkkiähän tuon testaa kun käy tankilla ja avaa korkin, jos tekee alipainetta niin jostain ahdistaa.
                    Eipä sitten taida olla tarvetta uusia
                    E28 "525i" M52 -84
                    F11 520d xDrive -16

                    Comment

                    • kaol
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 5007
                      • Ilmajoki

                      Originally posted by Supa View Post
                      Äkkiähän tuon testaa kun käy tankilla ja avaa korkin, jos tekee alipainetta niin jostain ahdistaa.
                      Tämä testi ei sitten tietenkään toimi rikkinäisellä tankilla.
                      Kokeilemalla se selviää...

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        Originally posted by kaol View Post
                        Tämä testi ei sitten tietenkään toimi rikkinäisellä tankilla.
                        Oletan että tankkaustesti paljastaa sen
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • Ramzez
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2009
                          • 6104
                          • Jyväskylä

                          Tyypillisesti tankin suunnalta alkaa kuulua "kumahtelua", kun tankki alkaa elämään alipaineen seurauksena. Se on viimeinen varoitus korjata huohotus ja äkkiä. Tuosta on lyhyt matka tankin saumojen pettämiseen.

                          Jos aktiivihiilisuodattimen vaihdosta ei ole tietoa, itse vaihtaisin sen jo pelkkänä varotoimenpiteenä. Hintaa kyseiselle palikalle tulee n. 100€, mutta saapahan ajella sen jälkeen rauhassa.

                          Comment

                          • JiPe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2010
                            • 2548
                            • Kuopio

                            Itse olen tankin paikannut tälläisellä aineella:


                            2 vuotta tuo on bensat pitäny tankissa, saa nähdä kuinka kauan pysyy.
                            MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                            MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                            MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                            Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                            Comment

                            • Janne.V
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2011
                              • 133
                              • Tampere

                              Tilaanpa sit tuon huohotussuodattimen ja letkut ja kokeilen tuota kemiallista metallia vuotavaan kohtaa (jos se on se yksi minkä nään)
                              Tai sitten juttelen siitä Morkaille tässä joku kerta
                              Kiitoksia taas vinkeistä
                              Ex: E38 740i
                              Ex: E39 520i Touring
                              Ex: E32 750i

                              Comment

                              • Soininen
                                BTCF Member
                                • Nov 2006
                                • 1295
                                • Kajaani

                                Originally posted by kaol View Post
                                Tämä testi ei sitten tietenkään toimi rikkinäisellä tankilla.
                                Ei se ainakaan vuoda. Tuloo sen verta useesti käytyä tossa naapurissa tankki lyömässä täyteen

                                Originally posted by Ramzez View Post
                                Tyypillisesti tankin suunnalta alkaa kuulua "kumahtelua", kun tankki alkaa elämään alipaineen seurauksena. Se on viimeinen varoitus korjata huohotus ja äkkiä. Tuosta on lyhyt matka tankin saumojen pettämiseen.

                                Jos aktiivihiilisuodattimen vaihdosta ei ole tietoa, itse vaihtaisin sen jo pelkkänä varotoimenpiteenä. Hintaa kyseiselle palikalle tulee n. 100€, mutta saapahan ajella sen jälkeen rauhassa.
                                On toisaalta melko arvokas :think
                                E28 "525i" M52 -84
                                F11 520d xDrive -16

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎