Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 174000
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2008
    • 1178
    • Tuusula

    Originally posted by BeamR View Post

    MUTTA, lue alla oleva linkki ensin ja tee omalla vastuulla. Jotain voi vanhassa aina hajota.

    http://tinyurl.com/crx665
    Kiitos vinkistä, kohtuu räpeltämistä tulee varmaan olemaan. Sen jälkeen kun laitto auton myyntiin niin tullu miljoona vittumaista vikaa. No onneksi tulee kaikki mahdolliset ja mahdottomat korjattua...
    ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
    '02 VW Golf 1.4i
    Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
    ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

    Comment

    • pexodus
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2009
      • 1577
      • Leppävirta/Oravikoski

      Mistä kohtuuhintainen säädettävä alustasarja täysmoottoriin? Suurimmanosan akselimassat loppuu V8:n kohdalle!?! Myös oman haasteen tuo automaattinen tasonsäätö perässä, voiko tuon "poistaa" ja laittaa tilalle normaalit coilit?
      Pitäisi saada seiska kenttään ja ilma-alustaa ei saa muutoskatsastettua :/
      BMW F11 LCI 530da x-drive
      Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

      Comment

      • BeamR
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 13363
        • Espoon takametsät

        Originally posted by pexodus View Post
        Mistä kohtuuhintainen säädettävä alustasarja täysmoottoriin? Suurimmanosan akselimassat loppuu V8:n kohdalle!?! Myös oman haasteen tuo automaattinen tasonsäätö perässä, voiko tuon "poistaa" ja laittaa tilalle normaalit coilit?
        Pitäisi saada seiska kenttään ja ilma-alustaa ei saa muutoskatsastettua :/
        En tiedä mistä coilit, tuo "kohtuuhintainenkin" tarkoittaa eri ihmisille eri asiaa...

        Mutta tasonsäädön voi kyllä deaktivoida, käytännössä otat vakioiskareilta lähtevät putket irti takaventtiilistä ja tukit sitten sen venttiilin iskarilähdöt. Lopuksi irrotat käyttövivun kallistuksenvakaajasta jotta se ei turhaan lisäile painetta tukittuja reikiä vasten ja lukitset ko käyttövivun paikalleen.
        Sitten vain uutta alustaa asentamaan.

        EDC:hän jääkin sitten coileilla turhaksi, joten olisiko ajatusta poistaa koko EDC-nappi kojelaudasta ja korvata se peitelevyllä, ihan vaan esteettisyyssyistä :think

        BTW, mä voin ostaa ne sun vakioiskarit.
        Last edited by BeamR; 22-07-2013, 08:46.
        F46 Gran Tourer -20
        Boxster 2.5 -97

        Comment

        • pexodus
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2009
          • 1577
          • Leppävirta/Oravikoski

          Originally posted by BeamR View Post
          En tiedä mistä coilit, tuo "kohtuuhintainenkin" tarkoittaa eri ihmisille eri asiaa...

          Mutta tasonsäädön voi kyllä deaktivoida, käytännössä otat vakioiskareilta lähtevät putket irti takaventtiilistä ja tukit sitten sen venttiilin iskarilähdöt. Lopuksi irrotat käyttövivun kallistuksenvakaajasta jotta se ei turhaan lisäile painetta tukittuja reikiä vasten ja lukitset ko käyttövivun paikalleen.
          Sitten vain uutta alustaa asentamaan.

          EDC:hän jääkin sitten coileilla turhaksi, joten olisiko ajatusta poistaa koko EDC-nappi kojelaudasta ja korvata se peitelevyllä, ihan vaan esteettisyyssyistä :think

          BTW, mä voin ostaa ne sun vakioiskarit.
          Edc:tä mulla ei ole ja perän tasonsäätö on otettu pois käytöstä juurikin noin, lähinnä vaan arvoin sitä että käykö ei tasonsäädöllisiin tarkoitettu alusta taakse ollenkaan? FK ei osannut sanoa kun asiaa kysyin! Kohtuuhintainen on tuolla tonnin pinnassa minulle en siis mitään KW V3:sta halua
          Voin myydä entiset jos vaan nuo coilit jostain saisin!
          BMW F11 LCI 530da x-drive
          Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

          Comment

          • McBeast
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2007
            • 2998
            • Tallinn

            Toivottavasti noi FK:t on parantunut laadultaan tässä muutamassa vuodessa. Ex e38:ssa ollut FK:n alusta oli aivan susipaska ja iskareita sai vaihdella jatkuvasti, kun poksahteli. Silloinen malli oli Highsport ja säädettävä. :think
            Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

            Comment

            • BeamR
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 13363
              • Espoon takametsät

              Originally posted by pexodus View Post
              Edc:tä mulla ei ole ja perän tasonsäätö on otettu pois käytöstä juurikin noin, lähinnä vaan arvoin sitä että käykö ei tasonsäädöllisiin tarkoitettu alusta taakse ollenkaan? FK ei osannut sanoa kun asiaa kysyin! Kohtuuhintainen on tuolla tonnin pinnassa minulle en siis mitään KW V3:sta halua
              Voin myydä entiset jos vaan nuo coilit jostain saisin!
              Kiinnityspisteet on samat kaikissa riippumatta varustuksesta.

              Tasonsäätö on mutta ei EDC:tä? en mää sitten niillä iskareilla mitään tee...
              F46 Gran Tourer -20
              Boxster 2.5 -97

              Comment

              • pexodus
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2009
                • 1577
                • Leppävirta/Oravikoski

                Originally posted by McBeast View Post
                Toivottavasti noi FK:t on parantunut laadultaan tässä muutamassa vuodessa. Ex e38:ssa ollut FK:n alusta oli aivan susipaska ja iskareita sai vaihdella jatkuvasti, kun poksahteli. Silloinen malli oli Highsport ja säädettävä. :think
                FK on ainut KW:n ja jonkun AP:n rinnalla joita olen V12:een löytänyt, kaikki muut loppuu kasiin! Tuossa FK:n königsportissa jota katsoin on Konin tolpat joten pitäisi olla ihan ok! Paljon pedon seiskaa oli tontitettu? Vähän himottaisi tuo H&R -50/10mm jousisettikin mutta voi mennä liian pehmeäksi noin isoauto kovemmassa kyydissä vakio iskareilla, enkä tiedä tippuisiko se tarpeeksi, yleensä olen käyttöautoja pudottanut sen 40-50mm ja nyt olisi kerrankin harrasteauto erikseen jolla akka ei aja niin sen voisi laittaa ihan oikeasti kenttään
                BMW F11 LCI 530da x-drive
                Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                Comment

                • pexodus
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2009
                  • 1577
                  • Leppävirta/Oravikoski

                  Originally posted by BeamR View Post
                  Kiinnityspisteet on samat kaikissa riippumatta varustuksesta.

                  Tasonsäätö on mutta ei EDC:tä? en mää sitten niillä iskareilla mitään tee...
                  Joo, hiffasin vasta jälkikäteen että varmaan niitä EDC pumppuja olisit ollut vailla tosiaan mulla apinamalli ja vain tasonsäädöllä perse! Eli siis tähän kävisi mikä vaan kantavuudet kestävä alusta.
                  Mitenkähän sit TUV lapuissa, kun selkeästi useissa sanotaan ettei tasonsäädöllisiin malleihin, vai tarkoittaneeko vain insinööreille sitä ettei se taso enää niillä coileilla säädy ellei itse sitä sanomatta jo ymmärrä
                  BMW F11 LCI 530da x-drive
                  Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                  Comment

                  • McBeast
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2007
                    • 2998
                    • Tallinn

                    Originally posted by pexodus View Post
                    FK on ainut KW:n ja jonkun AP:n rinnalla joita olen V12:een löytänyt, kaikki muut loppuu kasiin! Tuossa FK:n königsportissa jota katsoin on Konin tolpat joten pitäisi olla ihan ok! Paljon pedon seiskaa oli tontitettu? Vähän himottaisi tuo H&R -50/10mm jousisettikin mutta voi mennä liian pehmeäksi noin isoauto kovemmassa kyydissä vakio iskareilla, enkä tiedä tippuisiko se tarpeeksi, yleensä olen käyttöautoja pudottanut sen 40-50mm ja nyt olisi kerrankin harrasteauto erikseen jolla akka ei aja niin sen voisi laittaa ihan oikeasti kenttään
                    Edestä kierteet ala-asentoon asti ja takaa sen verran, että mahtui renkaat pyörimään. Talvirenkailla raapikin sitten jo vähän kaariin(edessä tappiin kääntäessä), kun olivat vakiokokoiset. Signaturen linkin takaa löytyy kuvia yms.

                    edit. Ei noilla TUV lapuilla tunnu olevan niin väliä. Noiden settien mukana tulevat laputkin on useasti vähän mitä sattuu, mutta on ne aina leimaan mennyt kuitenkin.
                    Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                    Comment

                    • BeamR
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 13363
                      • Espoon takametsät

                      Originally posted by pexodus View Post
                      Joo, hiffasin vasta jälkikäteen että varmaan niitä EDC pumppuja olisit ollut vailla tosiaan mulla apinamalli ja vain tasonsäädöllä perse! Eli siis tähän kävisi mikä vaan kantavuudet kestävä alusta.
                      Mitenkähän sit TUV lapuissa, kun selkeästi useissa sanotaan ettei tasonsäädöllisiin malleihin, vai tarkoittaneeko vain insinööreille sitä ettei se taso enää niillä coileilla säädy ellei itse sitä sanomatta jo ymmärrä
                      Tasonsäädöllisen ja kiinteähanurisen jouset on erilaiset, eikä siksi käy ristiin asentaen. Eli jos haluaa tasonsäädöllisiin tolppiin vain madallusjouset, niin silloin on tosiaan syytä hankkia niihin tehdyt jouset. Coilien kohdallahan ei teknisesti ole muuta väliä, kunhan vaan se venttiili on tukittu.

                      Ainakin Eibach tekee 30/30 -jousia tasonsäädöllisiin, ja mulla ne toimi helkkarin hyvin.

                      MUTTA: omasta epämiellyttävästä kokemuksesta: jos pudotat kovin paljon alaspäin niin rakenna myös vaihteiston öljypohjan alle panssari. Mulla kävi tuuri ja vakuutusyhtiö kustansi täyden vaihteistorempan...
                      F46 Gran Tourer -20
                      Boxster 2.5 -97

                      Comment

                      • pexodus
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2009
                        • 1577
                        • Leppävirta/Oravikoski

                        Originally posted by BeamR View Post
                        Tasonsäädöllisen ja kiinteähanurisen jouset on erilaiset, eikä siksi käy ristiin asentaen. Eli jos haluaa tasonsäädöllisiin tolppiin vain madallusjouset, niin silloin on tosiaan syytä hankkia niihin tehdyt jouset. Coilien kohdallahan ei teknisesti ole muuta väliä, kunhan vaan se venttiili on tukittu.

                        Ainakin Eibach tekee 30/30 -jousia tasonsäädöllisiin, ja mulla ne toimi helkkarin hyvin.

                        MUTTA: omasta epämiellyttävästä kokemuksesta: jos pudotat kovin paljon alaspäin niin rakenna myös vaihteiston öljypohjan alle panssari. Mulla kävi tuuri ja vakuutusyhtiö kustansi täyden vaihteistorempan...

                        Mulla on nyt eibachin -30mm vieterit keulassa mutta kori jää 20" liian korkealle! H&R olisi -50/-10mm vieterit tasonsäädöllisiin malleihin 500€, ei vaan tahdo löytää mistään kuvia tuolla setistä että näkisi onko sinnepäinkään tarpeeksi matala minun makuun :/
                        BMW F11 LCI 530da x-drive
                        Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          Originally posted by pexodus View Post
                          Mulla on nyt eibachin -30mm vieterit keulassa mutta kori jää 20" liian korkealle! H&R olisi -50/-10mm vieterit tasonsäädöllisiin malleihin 500€, ei vaan tahdo löytää mistään kuvia tuolla setistä että näkisi onko sinnepäinkään tarpeeksi matala minun makuun :/
                          20 tuumaa liian korkealle? Pitääkö saada maan sisään vai?

                          Itsellä on FK:n silverline coilit ja niillä saa tarvittaessa ihan tonttiin.

                          Comment

                          • pexodus
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2009
                            • 1577
                            • Leppävirta/Oravikoski

                            Originally posted by Muurahainen View Post
                            20 tuumaa liian korkealle? Pitääkö saada maan sisään vai?

                            Itsellä on FK:n silverline coilit ja niillä saa tarvittaessa ihan tonttiin.
                            Ehheheh mistä hankit coilit ja mitä kustansi? Onko sulla tasonsäätö vakiona ollut? Onko kellään -50mm H&R keulassa? Kuvia?
                            BMW F11 LCI 530da x-drive
                            Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by pexodus View Post
                              Ehheheh mistä hankit coilit ja mitä kustansi? Onko sulla tasonsäätö vakiona ollut? Onko kellään -50mm H&R keulassa? Kuvia?
                              Noitahan saa FK:lta vaikka suoraan. Itselle ne tulivat auton mukana.

                              En suosittele ainakaan completokselta hankkimaan kun vaimentimienkin tulo kesti 3kk sieltä. Sittenkään ne eivät olleet oikeat mutta sain sovitettua kun holkitin yläpään.

                              Kovin korkeaksi noilla ei kyllä onnistu mutta alas saa.

                              Comment

                              • makkis
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 5152
                                • Kouvola, Savisto

                                Eipä noita Fk:n tolppia kannata suomesta tilatakaan, ku suomessa noista pyydetään highsport sarjasta +800e, kun ebay:stä sama sarja 450e

                                Highsporthan on sama sarja silverlinen kanssa, sillä erolla että silverline on rosteria, iskarit ym. ovat samat.

                                Highsportti ollu vajaan kuukauden alla ja tyytyväinen olen siihen ollut, vaikka on matalalle säädetty niin silti on jäykkä. Ta-techixit yms. kun yleensä menevät liian löysiksi ja rupeaa pomputtamaan autoa.
                                Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                                Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                                Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎