No ehkä jotkut onnekkaat pääsevät niin pitkälle, että onnistuvat hajoittamaan tankin lopulta ruostuttamalla. Mutta todennäköisin tankin hajoittaja on yleensä huohotuksen tukkeentuminen. Kyllähän noita ruostetapauksiakin on joskus ollut tai että on ajettu auto mahastaan kiinni tankin kohdalta ja sitten on tankki alkanut vuotamaan. Aika luvattoman huonolaatuinen se tankki kuitenkin on. Aivan älyttömän ohutta peltiä ja ylipäätään tuo seikka, ettei se ole muovia vaan metallia.
Eli osa numero 10 ilmeisesti kannattaa uusia, pitäisikö tuonne jotain muutakin samalla laittaa kuin tuo filtteri? Omassa tosin tätä ongelmaa ei ainakaan vielä tuntuisi olevan, mutta olishan se ennakoivaa huoltoa.
Ja huohotussysteemin sijaintihan lie oli jossain kuskinpuolen takapyörän kotelomuovien alla?
Eli osa numero 10 ilmeisesti kannattaa uusia, pitäisikö tuonne jotain muutakin samalla laittaa kuin tuo filtteri? Omassa tosin tätä ongelmaa ei ainakaan vielä tuntuisi olevan, mutta olishan se ennakoivaa huoltoa.
Ja huohotussysteemin sijaintihan lie oli jossain kuskinpuolen takapyörän kotelomuovien alla?
Juu osa 10 on suodatin ja sen vaihtoa juuri suoritan tässä tallilla, mietityttää tuo vain kun ei tunnu ilma tulevan läpi tuosta tankista, että onko se tukkoinen..:think
Elikkäs kasikoneista seiskaa oisin ostamassa. Tän päivän ollut koeajossa -99 740ia. Liikkelle lähtiessä kuuluu ihmeellistä metallista ulinaa, joka paikallistu takajarruiks(levyt melko syödyt). Ääni kuuluu sen jälkeen ku jos pysähtänyt niin että absit ruksuttaa/luistonesto toimii. Auto pysyy jyrkässäkin mäessä paikallaan D kytkettynä ja varovasti kaasua painamalla saa autoa raahata ainakin n.10km/h asti ennen kuin jarru vapautuu. Jarrua painaessa jarrut eivät jää jumiin, ainoastaan kun abs/luistonesto on toiminut ennen pysähdystä. Jarrudynolta ei meinannut päästä ylös ku löi takaset lukkoon ja auto sammui usempaan otteeseen. Mittariston varoitusvalot toimivat normaalisti eikä mikään pala jatkuvasti. Lisäksi servotronic ei toimi vaan ohjaus on yhtä jämäkkä oli vauhtia 120, 20 tai 0(tehostaa kuitenkin hieman). Ilmeisesti tuo servotronicin nopeustieto tulee absin kautta? Abs-yksikkö jumittaa? Ohjausboksit paskana? Koodeja en ole päässyt lukemaan kun ei ole oma auto. Jos on korjattavissa inhimillisellä efortilla niin voin harkita autosta tekeväni tarjoukseen...
Mitäs -98 740 piti ottaa huomioon? 150tkm sitten öljypumpun pultit kiristetty edellisen omistajan toimesta. Steppiloota tuntu vaihtavan kauniisti ja kulki auto muutenkin nöyrästi niin alustan kuin moottorinkin osalta. Takaluukun saumassa ainoastaan oli ruostetta, muuten sai kyllä hakemalla hakea. Ovien alaosatkin lähes 100% ruosteettomat, alustaan en kurkkinut. PDC-anturi ilmeisesti rikki, kun PDC piipittää kun pistää pakin päälle.
Kuuluuko oikean puolen sivupeilin kääntyä johonkin asentoon, kun laittaa pakin päälle? Se kääntyi muistaakseni näyttämään hiukan alemmas.
Kaikki vinkit voi laittaa mitä mieleen tulee, vaikka olen jonkin verran foorumia selaillut.
Mitäs -98 740 piti ottaa huomioon? 150tkm sitten öljypumpun pultit kiristetty edellisen omistajan toimesta. Steppiloota tuntu vaihtavan kauniisti ja kulki auto muutenkin nöyrästi niin alustan kuin moottorinkin osalta. Takaluukun saumassa ainoastaan oli ruostetta, muuten sai kyllä hakemalla hakea. Ovien alaosatkin lähes 100% ruosteettomat, alustaan en kurkkinut. PDC-anturi ilmeisesti rikki, kun PDC piipittää kun pistää pakin päälle.
Kuuluuko oikean puolen sivupeilin kääntyä johonkin asentoon, kun laittaa pakin päälle? Se kääntyi muistaakseni näyttämään hiukan alemmas.
Kaikki vinkit voi laittaa mitä mieleen tulee, vaikka olen jonkin verran foorumia selaillut.
No täällä hiljan keskusteltiin tankin kunnosta, joten se varmaan kannattaa tsekata ensimmäiseksi. Vika selviää helpoiten siten, että tankissa on enemmän kuin 40 litraa ainetta (yli puolen tankin) ja sitten tiirailee takapyörien etupuolelle auton alle, että alkaako bensa haista tai näkyä.
Muita tyypillisia vikoja ovat alustaviat (väljyys), jäähdytys- ja tehostinjärjestelmän vuodot ja erinäiset pienet sähköviat. Foorumilla tosiaan on siellä sun täällä listattuna yleisimpiä tyyppivikoja.
Repsikan peili tosiaan saattaa kääntyä alemmas peruuttaessa, mutta vain, jos se on erikseen koodattu. Omassa autossani tuo ominaisuus toimii jotenkin mystisesti. Jos akku on ollut autosta irti, niin tuo ominaisuus toimii muutaman kerran peruuttaessa, mutta jossain vaiheessa se sitten lakkaa. On ollut niin vähäpätöinen asia, etten ole jaksanut koskaan siihen sen tarkemmin syventyä.
- Vuotava tankki
- Öljypumpun kiinnitys
- Vesiventtiilit jumittavat
- Sähköisen kiertovesipumpun toimimattomuus (yleensä hiilet entiset)
- Katalysaattorit menevät entiseksi, jos ajettu pitkään huonoilla seoksilla, esim. autossa ollut jo pidemmän aikaa imuvuotoa yms.
- Venttiilinkopan tiivisteet vuotavat
- Jäähdytin vuotaa tai ajan kanssa vääntyilee (johtuu yli 100C käyntilämpötilasta)
- Jäähdytysjärjestelmän viat noin yleensä (paisari halki, letkut vuotavat, jne.)
- Tehostinneste vuodot
- Jonkin verran anturivikoja
- Huonossa kunnossa olevat tukivarret (jos ei huollettu säännöllisesti, iskarit kyllä kestävät näissä pitkään)
- Takalasinverho ei toimi (katkennut muoviratas)
No täällä hiljan keskusteltiin tankin kunnosta, joten se varmaan kannattaa tsekata ensimmäiseksi. Vika selviää helpoiten siten, että tankissa on enemmän kuin 40 litraa ainetta (yli puolen tankin) ja sitten tiirailee takapyörien etupuolelle auton alle, että alkaako bensa haista tai näkyä.
Muita tyypillisia vikoja ovat alustaviat (väljyys), jäähdytys- ja tehostinjärjestelmän vuodot ja erinäiset pienet sähköviat. Foorumilla tosiaan on siellä sun täällä listattuna yleisimpiä tyyppivikoja.
Repsikan peili tosiaan saattaa kääntyä alemmas peruuttaessa, mutta vain, jos se on erikseen koodattu. Omassa autossani tuo ominaisuus toimii jotenkin mystisesti. Jos akku on ollut autosta irti, niin tuo ominaisuus toimii muutaman kerran peruuttaessa, mutta jossain vaiheessa se sitten lakkaa. On ollut niin vähäpätöinen asia, etten ole jaksanut koskaan siihen sen tarkemmin syventyä.
EDIT:
Kiitokset Ramzezille. Juuri tuon sinun postauksesi olen kirjanmerkkeihin jo aikaisemmin laittanut Ja bensatankin vuotojakin lueskellut. Olikos vanoksettomassa m62:ssa jakoketjun/kiristimien kanssa ongelmia, vai tuleeko vasta m62TU:ssa?
Auto kävi tänään katsastuksessa ja takapään tukivarret ja narinanivelet/helat meni vaihtoon kuulemma. Muuten ei sanomista. Taitaa tuo olla tekniikaltaan niin hyvä kuin etukäteen voi odottaa. Uusihan se ei ole.
edit: kyllä tuo kasilla parin tonnin keiju aika nöyrästi liikahtaa, vaikka ei niin kuskin persiiseen tunnukkaan. Pitää muistaa kattoa nopeusmittariin
Peili kääntyy jos pielien säätökytkin on määrätyssä asennossa. Olettaen tietysti että autossa on muistipenkit mutta niin taitaa aikalailla kaikissa seiskoissa olla ellei joku hullu ole tilannut manuaalipenkkejä.
Toki M62:sessakin voi jakopääongelmia olla mutta ei samanlaista ohjuriongelmaa kuin tu:n kanssa.
Valitsisin itse silti mieluummin tu:n. Kuluttaa vähemmän ja on luonteeltaan herkempi kulkemaan.
Peili kääntyy jos pielien säätökytkin on määrätyssä asennossa. Olettaen tietysti että autossa on muistipenkit mutta niin taitaa aikalailla kaikissa seiskoissa olla ellei joku hullu ole tilannut manuaalipenkkejä.
Toki M62:sessakin voi jakopääongelmia olla mutta ei samanlaista ohjuriongelmaa kuin tu:n kanssa.
Valitsisin itse silti mieluummin tu:n. Kuluttaa vähemmän ja on luonteeltaan herkempi kulkemaan.
Meinasin soittaa sulle että olisin tullu kattomaan sun myynnissä olevaa bensaseiskaa samalla kun oltiin kattomassa muitakin seiskoja. Itellä ei vaan ole taitoa laittaa noita korijuttuja kondikseen mitä siinä olisi Jos olisi, niin herättäisi kyllä enempikin kiinnostusta. Sen takia en sitten viitsinyt vaivata.
Kiitokset Ramzezille. Juuri tuon sinun postauksesi olen kirjanmerkkeihin jo aikaisemmin laittanut Ja bensatankin vuotojakin lueskellut. Olikos vanoksettomassa m62:ssa jakoketjun/kiristimien kanssa ongelmia, vai tuleeko vasta m62TU:ssa?
M62 non TU on kenties luotettavin kasi yhdistettynä pre 9/98 steppilootaan (ei ole niin ronkeli rengastuksen kanssa). Mutta kulutus on karvan verran suurempi ja myös vääntöä on hieman vähemmän. Molemmilla versioilla on tullut ajettua ja selvin ero on kenties tuo kulutus, muttei sekään yli puolta litraa sadalla.
M62:n vanhemmassa versiossa on aika harvoin jakopään kanssa ongelmia (vaikka mahdollisia tietysti) ja vanosten puuttuessa, ei voi joutua niitä uusimaan rallatuksen vuoksi. Mutta kyllä tuo TU-konekin sen verran luotettava on, etten edellä mainittujen syiden vuoksi autoa hylkäisi, ellei sitten viat paina heti päälle ja myyjä ei halua tulla yhtään hinnassa vastaan.
Sen verta tuli taas mieleen, että autossa oli kauko-ohjainavaimet epäkunnossa. Onko ne tuon ikäiseen e38:in n. 150egee kipale ja saa vain marmorilta? Vai oliko mahdollista tilata suoraan Saksasta hiukka halvemmalla?
Ja ovien alakumilistat on hiukan "epäsymmetriset". Nekin tekis mieli vaihtaa jos tuon ostaa.
Perhana. Melkein seiskakuume alkaa olemaan, ei onneksi ihan niin paha, ku joskus parikymppisenä oli autokuumeet
No täällä hiljan keskusteltiin tankin kunnosta, joten se varmaan kannattaa tsekata ensimmäiseksi. Vika selviää helpoiten siten, että tankissa on enemmän kuin 40 litraa ainetta (yli puolen tankin) ja sitten tiirailee takapyörien etupuolelle auton alle, että alkaako bensa haista tai näkyä.
EDIT:
Toi on kyllä hyvä testi... monesti vaan koeajolla on jo tankki tyhjillään ja keltainen palaa... Kalliiksi tuleeOmaani menin tuon kyllä tekemään koeajolla. kaveri siinä 20e kohdalla rupesi toppuuttelemaan - kysyin, että vuotaako tankki... Sanoi ettei vuoda - eikä vuotanut
Comment