Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tyramies
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2011
    • 272
    • Helsinki

    helevetin kuustoista!!! Miten vitussa taas rupee pikkusta sirinää kuuluu bensapumpulta?? Justhan ostin supalta toimivan pumpun mistä ei lähteny ääntä kahtee viikkoo ja nyt taas pientä sirinää puskee? kuka tai mikä helvetti siellä tankissa voi oikeen aiheuttaa tota pumpun sirinää?
    lähtee onneksi kuitenki normaalisti käyntiin.
    -Kevin, i wanna double...
    -Harry! ...
    -I need a double, right now!
    "thank you son."

    Comment

    • Ramzez
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 6104
      • Jyväskylä

      Originally posted by Tyramies View Post
      helevetin kuustoista!!! Miten vitussa taas rupee pikkusta sirinää kuuluu bensapumpulta?? Justhan ostin supalta toimivan pumpun mistä ei lähteny ääntä kahtee viikkoo ja nyt taas pientä sirinää puskee? kuka tai mikä helvetti siellä tankissa voi oikeen aiheuttaa tota pumpun sirinää?
      lähtee onneksi kuitenki normaalisti käyntiin.
      Onko tankin huohotus varmasti kunnossa? Sinnehän voi kertyä huomattava alipaine ja pumppu joutuu sen seurauksena koville. Puhumattakaan, että tankki antaa ennen pitkää periksi.

      Comment

      • kaol
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 5007
        • Ilmajoki

        Ja samoin tukkeutunut suodatin tai viallinen bensapaineensäädin voi kuormittaa pumppua.
        Kokeilemalla se selviää...

        Comment

        • Noxman
          Bimmer Rookie
          • Jul 2004
          • 136
          • Kokkola

          Paljokohan tuollaisista ALPINAn 20-tuumaisista softlineistä viittis pyytää? taitaa olla 8x20 edessä ja takana 9x20 (245/40 ja 275/35 rengastuksella). Vähän on elämän jälkiä mutta ei mitään vakavaa.

          Myydään koska ovat ylikokoiset seiskan alle, pienempää pitää saada
          - E32 735iA - E38 750iAL -

          Comment

          • Tico
            Bimmer Rookie
            • Jan 2009
            • 57

            Laitetaan seiskaguruillekin pohdiskeltavaa:

            Comment

            • Tyramies
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2011
              • 272
              • Helsinki

              Originally posted by Tico View Post
              Laitetaan seiskaguruillekin pohdiskeltavaa:

              http://www.btcf.fi/forum/showthread....86#post3082586
              tahan sanoisin etta uus kansi ja pahvi vaan suoraan kiinni, kay helpommaksi.

              Itsella on seuraavat ongelmat pitkan reissun jalkeen: tuntuis olevan kaikki sulakkeet ehjat mutta tupakansytyttimet ei toimi. Kaikki muu elektroniikka toimii. Sitten sellanen etta taytettiin ilmastointi, niin otettiin vanhat pois 600 grammaa, ja laitettiin lisaa niin pysahty 700gramman kohalle eika kompura halua lahtea kayntiin. Oljyt tietenkin ennen freonia laitettiin joten ei ainakaan mitaan kiinnileikkaamisia tapahtunut. Kuinka kompuran voisi pakko kaynnistaa johdoilla?
              -Kevin, i wanna double...
              -Harry! ...
              -I need a double, right now!
              "thank you son."

              Comment

              • Sieni
                Newbiemmer
                • Jul 2013
                • 11
                • Rauma

                Hantin puolen takalasin nostin otti ja antautui täysin -98 740:stä.. Aamupäivästä ihmettelin, kun ei katkaisijasta mitään tapahtunut. Muutama tunti jälkeen päin toimi hetken aikaa, kunnes kiinni sulkeutuessa jäi ~10cm auki, eikä mihinkään enää.

                Apuja..? Ei raaskis montaa päivää tuossa pihalla seisottaa jätesäkit lasin eteen teipattuna. Ovipahvit ynnä muut revitty pois tieltä, mutta itse nostimeen ei meinaa päästä käsiksi, kun on pultit tällä hetkellä hiukka ahtaalla paikalla.

                Comment

                • BeamR
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 13363
                  • Espoon takametsät

                  Originally posted by Sieni View Post
                  Hantin puolen takalasin nostin otti ja antautui täysin -98 740:stä.. Aamupäivästä ihmettelin, kun ei katkaisijasta mitään tapahtunut. Muutama tunti jälkeen päin toimi hetken aikaa, kunnes kiinni sulkeutuessa jäi ~10cm auki, eikä mihinkään enää.

                  Apuja..? Ei raaskis montaa päivää tuossa pihalla seisottaa jätesäkit lasin eteen teipattuna. Ovipahvit ynnä muut revitty pois tieltä, mutta itse nostimeen ei meinaa päästä käsiksi, kun on pultit tällä hetkellä hiukka ahtaalla paikalla.
                  nostin on kolmella torxilla kiinni, ja nostin kiinnittyy lasiin yhdellä pinellä pultilla. Haaste on, ettei pultteja saa auki lasin kaikissa asennoissa. Lasi itsessään on vaijerikäyttöinen, eli mikäli vaijeri ei ole jumissa niin voit katkaista sen vaijerin, jolloin lasi pääsee liikkumaan kiskoillaan. Tämän jälkeen tosin koko nostin moottoreineen on entinen, joten se on sitten uusittava.

                  jos tämä ei auta, niin voit irrottaa ison lasin ja pikkuikkunan välisen tiivisteen ja kiskon, jolloin lasille tulee pelivaraa ja saat lasia pakotettua liikkeelle. Itse asiassa, lasi irrotetaan autosta juuri tällä tavalla.
                  F46 Gran Tourer -20
                  Boxster 2.5 -97

                  Comment

                  • Janppa88
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2011
                    • 70
                    • Äänekoski

                    Nyt kysellään pönttöjä kun oon vähä väsyny.. käykös 528 putkiston alkupään osat 728? Sama konehan niissä on mut onko alkupään putkissa eroja? Puoleenvälin asti tarvis putkee uusia ja ois tiedos halval tommoses e39 putkisto.
                    Bmw - 525D M-sport individual
                    Ex - 523 E39 sedan

                    ex - 325 e36 coupe
                    ex - 325TDS e36 toukka
                    ex - 520 e39 sedan
                    ex -325i e36 coupe
                    ex - 520i e34 sedan
                    ex - 525 e34 sedan

                    Comment

                    • sikatopi 79
                      BTCF Member
                      • Jul 2013
                      • 17
                      • kalajoki.

                      e38 730 -95

                      käykö 730 e38 -95 automaatti Laatikkoon sama öljy kun e39 tiptronic laatikkoon jos ei niin mimmosta ööliä sinne? onko laatikon kyljessä josain öljynpinnan tarkistus proppu? sitte vielä, ankara kitinä oikean takarenkaan kohilla ku ajaa nypyistä,montuista yms... seiska on mulle uus aluevaltaus bmw puolella joten kiitos jo etukäteen vastauksista

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14452
                        • Oulu

                        Kitinä tulee todennäköisesti seisontajarruvaijerista. Näin ainakin itselläni. Rasvaamalla hiljeni.

                        Tai sitten toinen vaihtoehto on narinahela, osa 2: http://www.realoem.com/bmw/showparts...44&hg=33&fg=30
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA (2.8l) '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • sikatopi 79
                          BTCF Member
                          • Jul 2013
                          • 17
                          • kalajoki.

                          Originally posted by zener View Post
                          Kitinä tulee todennäköisesti seisontajarruvaijerista. Näin ainakin itselläni. Rasvaamalla hiljeni.

                          Tai sitten toinen vaihtoehto on narinahela, osa 2: http://www.realoem.com/bmw/showparts...44&hg=33&fg=30

                          just. se kitisee ku autoa painelee paikallaan ollessakin... millanen homma tuo hela on vaihtaa?

                          Comment

                          • zener
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 14452
                            • Oulu

                            Originally posted by sikatopi 79 View Post
                            just. se kitisee ku autoa painelee paikallaan ollessakin... millanen homma tuo hela on vaihtaa?
                            Ulosvetäjällä ei kovin kummonen homma vaihtaa. Ohjeita kyllä löytyy ympäriä nettiä.

                            Itselläni nuo helat oli aivan väljät ja välljyyden tunsi kun nosti perän ilmaan jo väänteli renkaasta klo 12 ja 18 otteella.

                            Mutta rasvaappas ensin se käsijarruvaijerin kannatin/liitoskohdat. Itselläni loppui kitinä vasta sitten.
                            E65 730dA '04 klick
                            F10 520dA '11 klick
                            E34 520iA (2.8l) '91 klick

                            Instagram


                            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                            Comment

                            • sikatopi 79
                              BTCF Member
                              • Jul 2013
                              • 17
                              • kalajoki.

                              Originally posted by zener View Post
                              Ulosvetäjällä ei kovin kummonen homma vaihtaa. Ohjeita kyllä löytyy ympäriä nettiä.

                              Itselläni nuo helat oli aivan väljät ja välljyyden tunsi kun nosti perän ilmaan jo väänteli renkaasta klo 12 ja 18 otteella.

                              Mutta rasvaappas ensin se käsijarruvaijerin kannatin/liitoskohdat. Itselläni loppui kitinä vasta sitten.
                              näin toimin ei sielä välystä kyllä ollutkaan missään ku nosturilla tänään tutkein.. kiitos.

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                Hela voi narista ihan kuivuuttaan, todennäköisesti jos ei vielä ole välyksellinen niin hyvin pian ainakin.
                                Mutta välyksen huomaa parhaiten kun vääntää vääntöraudalla helan suuntaisesti navan ja alatukivarren välistä. Jousi painaa alaspäin joten voi vaatia jonkinverran voimaa.
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎