Vaihtoehtona Car-parts24.com tilaten H&R tai Eibach satsi pariin sataan euroon, jos ei pieni madallus häiritse.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
e38 730iA '94 ei puhalla lämppäristä lämmintä kuin kengitettäessä, tai jos ajaa hieman kovempaa ja jengoja koneessa riittävästi. Kuumaa ei tule.
Korjaamo ilmasi jäähdytinjärjestelmän, mutta loppupäätelmänä kiertovesipumppu rikki. Voisiko olla oikea tuomio? Lämmät koneessa ok, nousee hyvin mittariin 90 ja pysyy siinä.
Esim. Motonetissä 119,90e, Ebaysta en vielä katsonut. Onko erityistä syytä miksi kannattaisi ostaa marmoritiskiltä?
edit: nyt puhuin bullshittiä. Tuo oli e65/66 hinta...Last edited by Juhutti; 13-02-2014, 17:50.Skoda.
ex.
e63 645ci
e38 730iA
e36 325i
Comment
-
-
Voiko tukossa oleva tai hieman vuotava kenno aiheuttaa vikakoodin
a/c -> 2f/41 water valve right ?
Tai voiko edellä mainitun vikakoodin antanut rikkinäinen vesiventtiili aiheuttaa pelkästään kuskin puolelle tuulilasia huonomman puhalluksen? (Toki se glykolikalvo on edelleen kuskinpuolella lasia, mikä viittaisi myös vuotavaan kennoon.)
Uusi kenno ja vesiventtiili on jokatapauksesa tilattu, mutta olisiko mitään tsänssiä, että esim. kennoa ei tarvitsisikaan vaihtaa? Näin jäisi työnosalta suht' kallis homma pois.E21, E30, E36, E84
½ R89/146, G20
Comment
-
-
Originally posted by Juhutti View Poste38 730iA '94 ei puhalla lämppäristä lämmintä kuin kengitettäessä, tai jos ajaa hieman kovempaa ja jengoja koneessa riittävästi. Kuumaa ei tule.
Korjaamo ilmasi jäähdytinjärjestelmän, mutta loppupäätelmänä kiertovesipumppu rikki. Voisiko olla oikea tuomio? Lämmät koneessa ok, nousee hyvin mittariin 90 ja pysyy siinä.
Esim. Motonetissä 119,90e, Ebaysta en vielä katsonut. Onko erityistä syytä miksi kannattaisi ostaa marmoritiskiltä?
edit: nyt puhuin bullshittiä. Tuo oli e65/66 hinta...
Comment
-
-
Originally posted by Juhutti View PostKäytännössä ainoa mitä tämä aiheuttaa on tuo ettei tule lämmintä kabiiniin? Eli uskaltaa porskuttaa menemään?LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by Juhutti View PostKäytännössä ainoa mitä tämä aiheuttaa on tuo ettei tule lämmintä kabiiniin? Eli uskaltaa porskuttaa menemään?Originally posted by Haju69 View PostKyllä,mutta onhan se rasittava vika. Kannattaa kokeilla löytää vaikka purkuauto osa niin saattaa päästä halvallakin jos ei uutta halua ostaa. Itse löysin osan parilla kympillä forumilta.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by makkis View PostNiin no, 2e maksaa uudet hiilet sinne pumppuun ja itse kun vaihtaa niin työ on ilmainenLMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Useimmiten myös vesiventtiileissä alkaa olla samoihin aikoihin vikaa kun tuo pumppu hajoaa. Jos näin on päässyt käymään, niin siihen ei auta muu kuin ostaa uusi tai ehjä käytetty osa tilalle. Vesiventtiileitä on vissiin jotkut kovimmat diy-miehet korjanneet, mutta harvinaista se on. Yksistään varaosien saanti voi olla kiven alla, koska virallisesti niitä venttiileiden osia ei myydä erikseen. Itse sain oman pumpun korjattua hiilet vaihtamalla, mutta ei mennyt kuin vuosi, niin jo alkoivat vesiventtiilit temppuilemaan. Jos siis osien kunnosta on vähänkään epäselvyyttä, melkein helpommalla pääsee kun vaihtaa venttiilit ja pumpun samalla kertaa. Joka tapauksessa sen hässäkän joutuu kuitenkin sieltä rintapellistä ottamaan esille.
Comment
-
-
Originally posted by Tomba87 View PostPaljos tuohon e38 ohjaustehostajaan (servotronic) mahtuu öljyä?
muuttuvia tekijöitä kun on esim perän tasonsäätö, joka toimii saman pumpun takana samoilla litkuilla, eli jos on letkut olleet auki ja järjestelmä vajunut, niin sitä menee sinne takapäähänkin sitten lisää.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Postpelkkä tehostin vai järjestelmä? onko tasonsäätöä perässä tai ei?
muuttuvia tekijöitä kun on esim perän tasonsäätö, joka toimii saman pumpun takana samoilla litkuilla, eli jos on letkut olleet auki ja järjestelmä vajunut, niin sitä menee sinne takapäähänkin sitten lisää.Luukku auki ja risut kyytiin
Comment
-
-
Originally posted by Tomba87 View PostOn tasonsäätö. Täytyy nyt katsoa vielä miltä ne öljyt näyttää että kannattaako alkaa vaihtamaan. Tulikin uutena tietona tuo että tasonsäätö on saman järjestelmän piirissä. Voiko pentosin chf ja febi öljyjä sekoittaa keskenään? En nyt muista mitä tyyppiä se febi oli mutta vihreää kuitenkin ja olisi hyllyssä muutama litra sitä.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
Comment