Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 174000
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2008
    • 1178
    • Tuusula

    Vaihtoehtona Car-parts24.com tilaten H&R tai Eibach satsi pariin sataan euroon, jos ei pieni madallus häiritse.
    ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
    '02 VW Golf 1.4i
    Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
    ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

    Comment

    • Juhutti
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 633
      • Tampere

      e38 730iA '94 ei puhalla lämppäristä lämmintä kuin kengitettäessä, tai jos ajaa hieman kovempaa ja jengoja koneessa riittävästi. Kuumaa ei tule.

      Korjaamo ilmasi jäähdytinjärjestelmän, mutta loppupäätelmänä kiertovesipumppu rikki. Voisiko olla oikea tuomio? Lämmät koneessa ok, nousee hyvin mittariin 90 ja pysyy siinä.

      Esim. Motonetissä 119,90e, Ebaysta en vielä katsonut. Onko erityistä syytä miksi kannattaisi ostaa marmoritiskiltä?

      edit: nyt puhuin bullshittiä. Tuo oli e65/66 hinta...
      Last edited by Juhutti; 13-02-2014, 17:50.
      Skoda.

      ex.
      e63 645ci
      e38 730iA
      e36 325i

      Comment

      • FinCode
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 470
        • Savo

        Voiko tukossa oleva tai hieman vuotava kenno aiheuttaa vikakoodin

        a/c -> 2f/41 water valve right ?

        Tai voiko edellä mainitun vikakoodin antanut rikkinäinen vesiventtiili aiheuttaa pelkästään kuskin puolelle tuulilasia huonomman puhalluksen? (Toki se glykolikalvo on edelleen kuskinpuolella lasia, mikä viittaisi myös vuotavaan kennoon.)

        Uusi kenno ja vesiventtiili on jokatapauksesa tilattu, mutta olisiko mitään tsänssiä, että esim. kennoa ei tarvitsisikaan vaihtaa? Näin jäisi työnosalta suht' kallis homma pois.
        E21, E30, E36, E84
        ½ R89/146, G20

        Comment

        • Ramzez
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 6104
          • Jyväskylä

          Originally posted by Juhutti View Post
          e38 730iA '94 ei puhalla lämppäristä lämmintä kuin kengitettäessä, tai jos ajaa hieman kovempaa ja jengoja koneessa riittävästi. Kuumaa ei tule.

          Korjaamo ilmasi jäähdytinjärjestelmän, mutta loppupäätelmänä kiertovesipumppu rikki. Voisiko olla oikea tuomio? Lämmät koneessa ok, nousee hyvin mittariin 90 ja pysyy siinä.

          Esim. Motonetissä 119,90e, Ebaysta en vielä katsonut. Onko erityistä syytä miksi kannattaisi ostaa marmoritiskiltä?

          edit: nyt puhuin bullshittiä. Tuo oli e65/66 hinta...
          Auton oma vesipumppu on melko varmasti kunnossa. Sen sijaan vesiventtiilien alla oleva sähköinen kiertovesipumppu autossasi ei toimi. Aiheuttaa sen, ettei tyhjäkäynnillä ja matalilla kierroksilla tule lämmintä kabiiniin. Pumpun hiilet ovat todennäköisesti entiset. Ne pystyy korjaamaan E32:n laturin hiilillä. Foorumilla pitäisi olla ohjekin jossain. Uutta pumppua ei saa erikseen mistään. Uusi vesiventtiili/pumppu kombo maksaa n. 300€. Jos vesiventtiileissäkin on häikkää (tulee kuumaa säädöistä huolimatta jalkotilaan ja/tai tuulilasiin), on suositeltavaa vaihtaa koko kapistus.

          Comment

          • Juhutti
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 633
            • Tampere

            Käytännössä ainoa mitä tämä aiheuttaa on tuo ettei tule lämmintä kabiiniin? Eli uskaltaa porskuttaa menemään?
            Skoda.

            ex.
            e63 645ci
            e38 730iA
            e36 325i

            Comment

            • kaol
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 5007
              • Ilmajoki

              Originally posted by Juhutti View Post
              Käytännössä ainoa mitä tämä aiheuttaa on tuo ettei tule lämmintä kabiiniin? Eli uskaltaa porskuttaa menemään?
              Vain tuon ja vikakoodin ilmastoinnin muistiin. Uskaltaa ajaa korjaamattakin.
              Kokeilemalla se selviää...

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16362
                • Leppävirta

                Originally posted by Juhutti View Post
                Käytännössä ainoa mitä tämä aiheuttaa on tuo ettei tule lämmintä kabiiniin? Eli uskaltaa porskuttaa menemään?
                Kyllä,mutta onhan se rasittava vika. Kannattaa kokeilla löytää vaikka purkuauto osa niin saattaa päästä halvallakin jos ei uutta halua ostaa. Itse löysin osan parilla kympillä forumilta.
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • makkis
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 5152
                  • Kouvola, Savisto

                  Originally posted by Juhutti View Post
                  Käytännössä ainoa mitä tämä aiheuttaa on tuo ettei tule lämmintä kabiiniin? Eli uskaltaa porskuttaa menemään?
                  Originally posted by Haju69 View Post
                  Kyllä,mutta onhan se rasittava vika. Kannattaa kokeilla löytää vaikka purkuauto osa niin saattaa päästä halvallakin jos ei uutta halua ostaa. Itse löysin osan parilla kympillä forumilta.
                  Niin no, 2e maksaa uudet hiilet sinne pumppuun ja itse kun vaihtaa niin työ on ilmainen
                  Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                  Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                  Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                  Comment

                  • Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16362
                    • Leppävirta

                    Originally posted by makkis View Post
                    Niin no, 2e maksaa uudet hiilet sinne pumppuun ja itse kun vaihtaa niin työ on ilmainen
                    Peukalo oli sen verran keskellä kämmentä. Ja minulla sattui olemaan myös vialliset vesiventtiilit.
                    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                    Comment

                    • Juhutti
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 633
                      • Tampere

                      Originally posted by Haju69 View Post
                      Peukalo oli sen verran keskellä kämmentä. Ja minulla sattui olemaan myös vialliset vesiventtiilit.
                      Luonnollisesti etsin tuota käytettyä osaa! Hiilien kanssa en välttämättä jaksa ruveta pelleilemään.
                      Skoda.

                      ex.
                      e63 645ci
                      e38 730iA
                      e36 325i

                      Comment

                      • Ramzez
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2009
                        • 6104
                        • Jyväskylä

                        Useimmiten myös vesiventtiileissä alkaa olla samoihin aikoihin vikaa kun tuo pumppu hajoaa. Jos näin on päässyt käymään, niin siihen ei auta muu kuin ostaa uusi tai ehjä käytetty osa tilalle. Vesiventtiileitä on vissiin jotkut kovimmat diy-miehet korjanneet, mutta harvinaista se on. Yksistään varaosien saanti voi olla kiven alla, koska virallisesti niitä venttiileiden osia ei myydä erikseen. Itse sain oman pumpun korjattua hiilet vaihtamalla, mutta ei mennyt kuin vuosi, niin jo alkoivat vesiventtiilit temppuilemaan. Jos siis osien kunnosta on vähänkään epäselvyyttä, melkein helpommalla pääsee kun vaihtaa venttiilit ja pumpun samalla kertaa. Joka tapauksessa sen hässäkän joutuu kuitenkin sieltä rintapellistä ottamaan esille.

                        Comment

                        • Tomba87
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 4029
                          • Imatra

                          Paljos tuohon e38 ohjaustehostajaan (servotronic) mahtuu öljyä?
                          Luukku auki ja risut kyytiin

                          Comment

                          • BeamR
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 13363
                            • Espoon takametsät

                            Originally posted by Tomba87 View Post
                            Paljos tuohon e38 ohjaustehostajaan (servotronic) mahtuu öljyä?
                            pelkkä tehostin vai järjestelmä? onko tasonsäätöä perässä tai ei?
                            muuttuvia tekijöitä kun on esim perän tasonsäätö, joka toimii saman pumpun takana samoilla litkuilla, eli jos on letkut olleet auki ja järjestelmä vajunut, niin sitä menee sinne takapäähänkin sitten lisää.
                            F46 Gran Tourer -20
                            Boxster 2.5 -97

                            Comment

                            • Tomba87
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 4029
                              • Imatra

                              Originally posted by BeamR View Post
                              pelkkä tehostin vai järjestelmä? onko tasonsäätöä perässä tai ei?
                              muuttuvia tekijöitä kun on esim perän tasonsäätö, joka toimii saman pumpun takana samoilla litkuilla, eli jos on letkut olleet auki ja järjestelmä vajunut, niin sitä menee sinne takapäähänkin sitten lisää.
                              On tasonsäätö. Täytyy nyt katsoa vielä miltä ne öljyt näyttää että kannattaako alkaa vaihtamaan. Tulikin uutena tietona tuo että tasonsäätö on saman järjestelmän piirissä. Voiko pentosin chf ja febi öljyjä sekoittaa keskenään? En nyt muista mitä tyyppiä se febi oli mutta vihreää kuitenkin ja olisi hyllyssä muutama litra sitä.
                              Luukku auki ja risut kyytiin

                              Comment

                              • BeamR
                                BTCF Member
                                • Jul 2007
                                • 13363
                                • Espoon takametsät

                                Originally posted by Tomba87 View Post
                                On tasonsäätö. Täytyy nyt katsoa vielä miltä ne öljyt näyttää että kannattaako alkaa vaihtamaan. Tulikin uutena tietona tuo että tasonsäätö on saman järjestelmän piirissä. Voiko pentosin chf ja febi öljyjä sekoittaa keskenään? En nyt muista mitä tyyppiä se febi oli mutta vihreää kuitenkin ja olisi hyllyssä muutama litra sitä.
                                älä nyt sekoita jos et ole varma että mitä siellä hyllyssä on. joudut vielä purkamaan koko järjestelmän huonolla tuurilla.
                                F46 Gran Tourer -20
                                Boxster 2.5 -97

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎