Announcement

Collapse
No announcement yet.

E65 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10001
    • KVLA

    Eikö sen kaistanvaihto vilkun voi "koodata" päälle iDriven kautta.Vai muistanko väärin.

    Comment

    • TheRipper
      Bimmer Enthusiast
      • May 2012
      • 4981
      • Paimio

      Originally posted by Heguli 31 View Post
      Eikö sen kaistanvaihto vilkun voi "koodata" päälle iDriven kautta.Vai muistanko väärin.
      Nyt täytyy sanoa että en muista kun ei koskaan tarvinnut etsiskellä kun oli alun alkujaan päällä.
      F10 523iA 2010

      Ex: E39 528iA 1997
      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
      Ex: E65 745iA 2003
      Ex: E46 318i 1998
      Ex: E34 525iA 1989

      Comment

      • hetfield
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2013
        • 330
        • pirkkala

        Originally posted by Heguli 31 View Post
        Eikö sen kaistanvaihto vilkun voi "koodata" päälle iDriven kautta.Vai muistanko väärin.
        Ei ainakaan alkusarjan peleissä pysty.
        Tuohan voi olla päällä/pois ihan edellisestä käyttäjästä riippuen. Pyydä joku pistään päälle, jos ei itellä ole vehkeitä.
        Tuohon auxiin ei mitään ihmeellistä ole vieläkään tarjolla, mutta Dension taitaa olla se helpoin vaihtoehto, joskin kallein.

        EDIT: Siis kalleinhan on kuitenkin vaihtaa hilut uudempiin: oisko ollu 2006 vermeet, mistä löytyy AUX ja BT. Mutta Ebay:ssa on kyllä hinnat usein "kohdallaan"
        Last edited by hetfield; 07-01-2016, 12:08.
        - E65 730d 2003

        Comment

        • Jarjestaja
          BTCF Member
          • Jun 2007
          • 451
          • Ylivieska/Tervajoki

          Originally posted by hetfield View Post
          Ei ainakaan alkusarjan peleissä pysty.
          Tuohan voi olla päällä/pois ihan edellisestä käyttäjästä riippuen. Pyydä joku pistään päälle, jos ei itellä ole vehkeitä.
          Tuohon auxiin ei mitään ihmeellistä ole vieläkään tarjolla, mutta Dension taitaa olla se helpoin vaihtoehto, joskin kallein.

          EDIT: Siis kalleinhan on kuitenkin vaihtaa hilut uudempiin: oisko ollu 2006 vermeet, mistä löytyy AUX ja BT. Mutta Ebay:ssa on kyllä hinnat usein "kohdallaan"

          On mulla vehkeet mutta mimmosilla tämän saa ruksittua päälle?
          F01 740D -10


          EXät:
          E70 x35d -09 / E65 730D -05 / #e65 735 -02 / e34 520i -89 / #e28 520i -86 /#e32 730 -92 Pussikyykky / #e36 325 cabriolet -93 / e39 540ia Touring -99 / e36 316coupe -94/ #e39 523i -96/ #e46 330D Touring -04/ #e34 520i -95 / #e32 730iA -91 bmvip / #e38 740iA -00 / #e39 525 tds NATOuring -97 / #e36 328i Touring -95 # e34 525i Touring -92

          Comment

          • hetfield
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2013
            • 330
            • pirkkala

            Villi veikkaus: NCS expert tms.

            EDIT: Oisko tuossa? LMA:
            MIND_ANZ_ZYKL_TIPP_BLK ONE-TOUCH TURN SIGNAL FUNCTION wert_01 value 01 (1 signal) wert_02 value 02 (3 signals)
            Last edited by hetfield; 07-01-2016, 16:42.
            - E65 730d 2003

            Comment

            • soikka
              BTCF Member
              • Apr 2007
              • 25
              • -

              Jokavuotinen rääkkäys ?

              Millaiset kokemukset täällä porukalla ( dieselit ) on kärytestistä ? Edellisten dieseleiden kanssa katsastus päivä oli aina melkein hirvein päivä vuodesta :S

              Olen katsastanut oman 730d kaksi kertaa ja ennen ensimmäistä kertaa koitin varovasti ennen kärytestiin menoa p:llä ja n:llä että auto antaa kierroksia tappiin asti mikäli oikein muistan ? ( luulin siis että laatikossa on rajoitus ettei kierrä todellakaan tappiin saakka )... Siihen vielä huono pakokaasutesteri missä korjaamomies sanoo että ei se vielä onnistunutkaan otetaan uusiksi x3 ei silloin tuntunut mukavalta suunnitelmalta:/

              Selvitin sitten mikä on minimi kierrosmäärä tämän auton kärytestissä ja jostain se selvisi että 4000-4100rpm ?

              Sitten innokkaana paksusta polttoaineletkusta leikkaamaan "rajotinta" lattiakaasupolkimen akseliin loppuen lopuksi n. 4cm pätkä akseliin ja auto kiertää tasan 4000

              Tällä kikalla eli painamalla letku akselin päälle on käryt otettu kahtena vuotena ja tullaan myös tulevaisuudessa ottamaan

              Mutta esim volvoissahan on rajotusta vapaalle huudattamiselle niin miksei vaan näissäkin voisi olla ? Ajelen muutenkin autoa miltei aina pikkukierroksilla cruisaillen niin vaikka nyt tuo kone onkin yksi kestävimmistä/parhaimmista diesel koneista ja huudattamisen kestäisikin niin minä en henkilökohtaisesti sitä huudattamista turhaan halua ja tosiaan kärytesti monesti jouduttu uusimaan kun magneetin kosketus ollut huono yms... Kerrankin yksi w123 mikä tuli hankittua muuten vaan niin ruiskasi jäähdytysnesteet korjaamon seinään kärytestissä... On se niin vammainen toimenpide kun näistä bemareista mitään mustaa usvaa ikinä tule jos kaikki kunnossa...

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                Miksi sitä pitää rajoittaa? Jos pamahtaa testissä niin on koneessa jo jotain vikaa mikä jättää jo tien päälle jossain kohtaa.
                Kyllähän se on suuniteltu kestämään max kierrokset ja sitä varten siellä se rajoitin on ettei kierre enempää.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • soikka
                  BTCF Member
                  • Apr 2007
                  • 25
                  • -

                  No muutaman tapauksen omani lisäksi tiedän että konerikkoja/ongelmia on tullut ja jos hyvä tuuri käy niin testi joudutaan ottamaan useaan kertaan kun ei jostain syystä ole onnistunut... Automaatti dieseli rauhallisessa ajossa ympäri vuoden Ei käy punaisella juurikaan koskaan ainakaan minun ajossani eikä sitä varsinkaan huudateta paikallaan useita sekunteja kaasu pohjassa...

                  Ja Mittaus perustuu valonläpäisykyvyn määritykseen kammiossa johon johdetaan pakokaasua. Tätä valonläpäisyä verrataan pakokaasusta tyhjän kammion valonläpäisykykyyn eli mitä mustempi savu sitä huonompi valonläpäisykyky. commonrail mikä on täysin kunnossa ja vakiosoftalla ei savuta hiukkaakaan että tulos (testin läpäisy) on jo testiä ennen päivän selvä...

                  Tottakai moottori ja varsinkin tämä kyseinen moottori kestää vaikka millaista revitystä mutta kyse olikin ainakin omalla kohdalla siitä haluaako sitä revittää jos ei ole tarvis...

                  Comment

                  • samokko
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2011
                    • 47
                    • Tampere - Herwood

                    e65 isofix?

                    Moro,

                    Tuossa kiikarissa 2004 730d/740d.. melkein kaikista näyttäisi puuttuvan tuo isofix? Onko miten haastava homma asentaa jälkikäteen ja millaisista kustannuksista puhutaan?

                    Comment

                    • repsa
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 1363
                      • Lempäälä



                      Näyttäs olevan osat kymppien luokkaa. Enpä kyl tälläistä oo ees ite miettinytkään vaikka mukuloitaki kuskaankin. :think

                      Asennus taitaa olla tyyliin "istuin irti ja ruuvaa romut jumiin".
                      5c jetta 1.2TSI 140/220
                      530e m-sport alpinweiss3 vakio
                      a4 cabi 220/300
                      vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                      Comment

                      • CaneSetae
                        Newbiemmer
                        • Oct 2015
                        • 11
                        • Uusimaa

                        Moro,
                        Mä tilasin kl-varaosista isofixit taakse ja menee aika hienosti.

                        Stepit on about seuraavat:
                        -takapenkki irti (lähtee ihan vetämällä ainakin mulla)
                        -alkuperäiset pultit ilti torx-avaimella
                        -uusi pultti ja isofix-koukku paikalleen (vaatii tietyn kulman, penkin selkänojaa joutuu vähän taivuttamaan ylöspäin ellei halua irroittaa selkänojaa)
                        -penkki takaisin

                        Suosittelen laittamaan myös sen lisäpalikan mikä on muovinen lärpäke joka tuo ne koukut paremmin esille, muuten voi olla vähän ähertämistä niitten lastenjakkaroiden kanssa, mutta menee paikalleen ilman sitä lärpäkettäkin.

                        Joku tunti meni koska jouduin vähän ähräämään sen selkänojan kanssa.
                        Kustannus oli joku 20-30e.

                        Comment

                        • Gonzalez
                          BTCF Member
                          • Jun 2003
                          • 2632
                          • Seinäjoki

                          Originally posted by samokko
                          Moro,

                          Tuossa kiikarissa 2004 730d/740d.. melkein kaikista näyttäisi puuttuvan tuo isofix? Onko miten haastava homma asentaa jälkikäteen ja millaisista kustannuksista puhutaan?
                          Näin minäkin luulin oman 730d:n kohdalla ettei ole, kun ei näy koukuille samanlaisia muoviohjaimia selkänojan alalaidassa kuin esim. viissatasissa. Mutta siellä ne koukut telakalle olivat selkänojan taitteessa paikallaan vaikka päällepäin ei mitään näykkään. Työnnetään siis vain sinne selkänojan ja istuinosan taitteeseen. Onko sitten kaikissa kuitenkaan, en tiedä. Kädellä kun koittaa niin kyllä sieltä koukut huomaa jos siellä sellaiset on. Tämä auto valmistettu 11/2004...
                          Last edited by Gonzalez; 26-01-2016, 08:25.
                          530d GT F07 2010
                          325i E30 Cabriolet 1987

                          Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                          Comment

                          • Janski7
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2006
                            • 134
                            • Lahti

                            Puhelimen lattakaapelin irroitus

                            Irrottelin muuten ask:in alapuolisen paketin jossa siis luurin kelkka, ja alemmassa liukukelkassa säilytystila. Ongelmaksi tuli puhelimen lattakaapeli, joka auton päästä äkkiseltään aika mahdoton irrottaa.. puhelimen kelkka tai se kansi johon puhelin painetaan pitäs varmaan saada irti että piuhaan pääsisi käsiksi, mutta eipä oikeen onnistunut.. siis jos kelkan päästä irrottaisi.

                            Aika tarkkaan tuli etittyä neuvoja ulkomaan foorumeiltakin, mut ei tärpännyt

                            Eli onko jollain tullut tämä eteen..? Puulistojen teippautusprojekti menossa

                            Auto -02

                            EDIT: Selvisi: kelkan vai mikä nyt onkaan keskellä yläosassa on lukitus klipsi mitä pitää esim. metalliluiskalla painaa ja vetää samalla kelkka pihalle, niin irtoo. Itse lattakaapelin irroitus on silti aika työläs.. puhelinta ympäröivä muovi klipseistä irti säkällä ehjänä, jonka jälkeen lattakaapelin pääsee irroittamaan puhelin "telakasta". Piuha tietty vielä kiinnitetty vittumaisesti siihen koko pakettiin läpimenokohdasta, mikä meinas kanssa hankaloitua vahvasti.. Mutta nyt on irti, ja suht ehjänä.
                            Last edited by Janski7; 31-01-2016, 19:05. Reason: selvisi

                            Comment

                            • pope
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2007
                              • 687
                              • Harjavalta

                              Facelift 760Li olisi kiikarissa, mutta varustelistasta ei löydy dynamic driveä. Eihän se vakiovaruste moisessa pelissä sattuisi olemaan?
                              e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

                              Comment

                              • mr81
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2010
                                • 300
                                • PK-seutu

                                Dynamic drive (säätyvät kallistuksen vakaajat) on yleensä vanhemissa seiskoissa. Etsi Adaptive drive joka sisältää tuon dynamic driven + säätyvät iskarit.

                                http://www.bmw.com/com/en/insights/t...mic_drive.html
                                http://www.bmw.com/com/en/insights/t...adaptive_drive

                                Adaptive drive näyttäisi olevan ainoina vakiona 760i ja 760Li.
                                http://send-picture.com/img-56d88c8b2c4a0.html
                                Last edited by mr81; 03-03-2016, 21:12.
                                E65 730d '08 Monaco blue
                                Ex: E60 523iA '08

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎