Tukkeutuuko alapäästä jotenki? Jossain oli muistaakseni (ehkä E46?) ongelmana et poistoletkut irtoilee luukun vierestä kattoverhoilun yllä:think
Siellä on konetilassa semmoinen pieni kaukalo johon nämä kattoluukun vedenpoistoputket vedet valuttaa ja jos autoa on pidetty ulkona niin sinne kertyy lehtiä ja neulasia ja ties mitä öttimönkiäisiä ja menevät tukkoon.
Ja kyllä jokaisen perheeseen tulleen bemarin "vesiletkut" sekä kaukalot on aina saanut ronkkia puhtaaksi kun on ihan täynnä aina neulasia,lehtiä sun muuta
Siellä on konetilassa semmoinen pieni kaukalo johon nämä kattoluukun vedenpoistoputket vedet valuttaa ja jos autoa on pidetty ulkona niin sinne kertyy lehtiä ja neulasia ja ties mitä öttimönkiäisiä ja menevät tukkoon.
Itse sieltä kaivoin kottikärryllisen tavaraa!
Jännä että tämä sama systeemi on ollu iät ja ajat.
Jos pitäisi valita 745i ja 730d väliltä, niin kumpaan raati kallistuisi? Luotettavuus vanhemmiten noussut arvoon arvaamattomaan, kun ei enää jaksaisi niin rassata autoa, eikä toisaalta aikaakaan moiseen ole. Kilsoja ei dieseliä ajatellen juurikaan tule ja V8 houkuttelisi. Onko muuten jossain foorumilla ketju, jossa käsiteltäisiin N62-mottia murheineen ja korjauksineen? Itse en äkkiseltään pienellä ruudulla selaten löytänyt..
No yhdysputki alkaa vuotamaan alle 200tkm ja sitten se vitun venttilinnostojärjestelmä, mikä sen nimi nyt olikaan? Juu, valvettronic. Siinä pahimmat. Siis 745.
E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.
No yhdysputki alkaa vuotamaan alle 200tkm ja sitten se vitun venttilinnostojärjestelmä, mikä sen nimi nyt olikaan? Juu, valvettronic. Siinä pahimmat. Siis 745.
No yhdysputki alkaa vuotamaan alle 200tkm ja sitten se vitun venttilinnostojärjestelmä, mikä sen nimi nyt olikaan? Juu, valvettronic. Siinä pahimmat. Siis 745.
Google: "N62 idle smoking", ehkä kannattaa tutustua aiheeseen...:think
E: tulikin jo tuossa yllä... heikko esitys kyllä tuo N62, valitettavasti
E: tulikin jo tuossa yllä... heikko esitys kyllä tuo N62, valitettavasti
Bemun uudehkot, eli lähinnä N-alkuiset koneet ovat kyllä olleet (karkeasti yleistäen) harmittavan epäluotettavia myllyjä...
Diesel siis tässä(kin) korissa se järkevin. Harmi, kun ne ei ole oikein koskaan sytyttäneet, vaikka M57-koneisella yritin kipinää saada parin satkun verran aikaan.
Näillä mennään: - BMW E81 118i since 2017 - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Itsellä on ollut kolme E65 mallia. 2007 ostin alkupään 745I, jolla ajoin 100 000 km. ilman mitään moottoriin ym. tekniikkaan liittyviä murheita. Sen sijaan auton muissa sähköissä oli pikku ongelmia.
Vaihdoin tuon FL 730D 2006 malliin ja siinä oli dieselin kanssa perusjumpat hehkut ja rele. Lisäksi turbo jouduttiin vaihtamaan. Lisäksi perusjumpat Webaston kanssa, hehku, palopesä, vesipumppu ym. korjaukset. IlmanWebastoa auto lämpiää tuskaisen hitaasti.
Viime vuonna ostin Japanista 750I:n, enkä epäröinyt hetkeäkään moottorin puolesta. Moottorilla on hieno luonne, pehmeästi käyvä, mutta aina valmis tottelemaan kaasupolkimen liikkeitä.
Vaihteisto on myös selvästi parantunut verrattuna alkupään 745I:hin. Vaihtaa nätimmin ja momenttimuuntimen luisto on lähes poissa.
onko kenenkään exä? Ollu ennen tota autoliikettä muutamalla vähemmistöön kuuluvalla käytössä, en tiiä uskaltaako ottaa tota vaihdossa...
edit: niin pitihän mun samantien kysyä että ton verran ajetussa varmaan läpät jo poistettukkin vai... 3 litrasista muuten aika paljon kokemusta mutta tosta e38 jälkeen tulevasta seiska sarjasta ei yhtään niin kuumottaa...
Jep. Otetaanpa ne dieselien viat nyt tapetille. Ja sitten ihan rehellisesti. Ihan kaikki.
Niitähän on, kuulemani ja lukemani perusteella. Itselläni ei ole ollut yhtään diesel-autoa, joten omakohtaista kokemusta ei ole. Eikä luultavasti tulekaan. Mutta tuo N62:ssa yleiseksikin luokiteltava vv-kumihomma vaatii vähintään moottorin irroituksen ja jos "oikein" tekee niin kansien poisoton jotta lisäilmakanavat saa puhtaaksi. Tämä on monelle harrastajallekin kohtuu iso kynnys ja teetettynä maksaa halvimmillaankin tuhansia euroja. Tuohon kun ynnäilee Valvetronic- ja lootaprobleemit niin...
Muutoinhan N62 on hienoluonteinen ja hyvän kuuloinen moottori, ainakin B44 ja B48 perustuvien kokemusten perusteella.
Vaihdettiin omaan tuulilasi pariviikkoa sitten ja ilmastointi on toiminut kummallisesti sen jälkeen. Puhaltaa voimakkaasti lasille pitkän aikaa ja saattaa rueta kesken ajomatkankin sitä tekemään vaikka mitään syytä sille ei ole. Lämmityksen intensiteetti on low-asennolla. Jotain jäänyt vaihdon yhteydessä tekemättä vai tapahtunut jotain?
Comment