Announcement

Collapse
No announcement yet.

E65 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheRipper
    Bimmer Enthusiast
    • May 2012
    • 4972
    • Paimio

    Originally posted by MtR View Post
    Tukkeutuuko alapäästä jotenki? Jossain oli muistaakseni (ehkä E46?) ongelmana et poistoletkut irtoilee luukun vierestä kattoverhoilun yllä:think
    Siellä on konetilassa semmoinen pieni kaukalo johon nämä kattoluukun vedenpoistoputket vedet valuttaa ja jos autoa on pidetty ulkona niin sinne kertyy lehtiä ja neulasia ja ties mitä öttimönkiäisiä ja menevät tukkoon.

    Itse sieltä kaivoin kottikärryllisen tavaraa!
    F10 523iA 2010

    Ex: E39 528iA 1997
    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
    Ex: E65 745iA 2003
    Ex: E46 318i 1998
    Ex: E34 525iA 1989

    Comment

    • soikka
      BTCF Member
      • Apr 2007
      • 25
      • -

      Kaksi uutta oem tutkaa taakse ja kaksi loppuen lopuksi briteistä tilattua (https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?m...2F261795140919 tutkaa sai taas pdc:n toimimaan moitteettomasti !

      Ja kyllä jokaisen perheeseen tulleen bemarin "vesiletkut" sekä kaukalot on aina saanut ronkkia puhtaaksi kun on ihan täynnä aina neulasia,lehtiä sun muuta

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14349
        • Oulu

        Originally posted by TheRipper View Post
        Siellä on konetilassa semmoinen pieni kaukalo johon nämä kattoluukun vedenpoistoputket vedet valuttaa ja jos autoa on pidetty ulkona niin sinne kertyy lehtiä ja neulasia ja ties mitä öttimönkiäisiä ja menevät tukkoon.

        Itse sieltä kaivoin kottikärryllisen tavaraa!
        Jännä että tämä sama systeemi on ollu iät ja ajat.

        Noh, tänään katsomaan yksi e65 myös.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • Tojopa
          BTCF Member
          • Mar 2004
          • 1592
          • Kuopio

          Jos pitäisi valita 745i ja 730d väliltä, niin kumpaan raati kallistuisi? Luotettavuus vanhemmiten noussut arvoon arvaamattomaan, kun ei enää jaksaisi niin rassata autoa, eikä toisaalta aikaakaan moiseen ole. Kilsoja ei dieseliä ajatellen juurikaan tule ja V8 houkuttelisi. Onko muuten jossain foorumilla ketju, jossa käsiteltäisiin N62-mottia murheineen ja korjauksineen? Itse en äkkiseltään pienellä ruudulla selaten löytänyt..

          Comment

          • TFV
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 3080
            • Nurmijärvi

            No yhdysputki alkaa vuotamaan alle 200tkm ja sitten se vitun venttilinnostojärjestelmä, mikä sen nimi nyt olikaan? Juu, valvettronic. Siinä pahimmat. Siis 745.
            E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14349
              • Oulu

              Originally posted by TFV View Post
              No yhdysputki alkaa vuotamaan alle 200tkm ja sitten se vitun venttilinnostojärjestelmä, mikä sen nimi nyt olikaan? Juu, valvettronic. Siinä pahimmat. Siis 745.
              Jakopää, kuivuvat venttiilivarren kumit?

              Ei ainakaan itsellä riittäisi uskallus N62:een.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • Martti
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 787
                • Suomi

                Originally posted by TFV View Post
                No yhdysputki alkaa vuotamaan alle 200tkm ja sitten se vitun venttilinnostojärjestelmä, mikä sen nimi nyt olikaan? Juu, valvettronic. Siinä pahimmat. Siis 745.
                Google: "N62 idle smoking", ehkä kannattaa tutustua aiheeseen...:think

                E: tulikin jo tuossa yllä... heikko esitys kyllä tuo N62, valitettavasti

                Comment

                • Tojopa
                  BTCF Member
                  • Mar 2004
                  • 1592
                  • Kuopio

                  Originally posted by Martti View Post
                  E: tulikin jo tuossa yllä... heikko esitys kyllä tuo N62, valitettavasti
                  Bemun uudehkot, eli lähinnä N-alkuiset koneet ovat kyllä olleet (karkeasti yleistäen) harmittavan epäluotettavia myllyjä...

                  Diesel siis tässä(kin) korissa se järkevin. Harmi, kun ne ei ole oikein koskaan sytyttäneet, vaikka M57-koneisella yritin kipinää saada parin satkun verran aikaan.

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14349
                    • Oulu

                    Äänimaailmahan ei häävi tiisselissä, mutta ihan kiva liikkuja. Ohjelmoimalla vielä kivempi. Kulutuskin kohtuu.
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • TFV
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 3080
                      • Nurmijärvi

                      Jep. Otetaanpa ne dieselien viat nyt tapetille. Ja sitten ihan rehellisesti. Ihan kaikki.
                      E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17505
                        • Turku

                        Originally posted by TFV View Post
                        Jep. Otetaanpa ne dieselien viat nyt tapetille. Ja sitten ihan rehellisesti. Ihan kaikki.
                        Näillä mennään:
                        - BMW E81 118i since 2017
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • juster
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2003
                          • 624

                          Itsellä on ollut kolme E65 mallia. 2007 ostin alkupään 745I, jolla ajoin 100 000 km. ilman mitään moottoriin ym. tekniikkaan liittyviä murheita. Sen sijaan auton muissa sähköissä oli pikku ongelmia.

                          Vaihdoin tuon FL 730D 2006 malliin ja siinä oli dieselin kanssa perusjumpat hehkut ja rele. Lisäksi turbo jouduttiin vaihtamaan. Lisäksi perusjumpat Webaston kanssa, hehku, palopesä, vesipumppu ym. korjaukset. IlmanWebastoa auto lämpiää tuskaisen hitaasti.

                          Viime vuonna ostin Japanista 750I:n, enkä epäröinyt hetkeäkään moottorin puolesta. Moottorilla on hieno luonne, pehmeästi käyvä, mutta aina valmis tottelemaan kaasupolkimen liikkeitä.
                          Vaihteisto on myös selvästi parantunut verrattuna alkupään 745I:hin. Vaihtaa nätimmin ja momenttimuuntimen luisto on lähes poissa.

                          Comment

                          • Tyramies
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2011
                            • 272
                            • Helsinki

                            Terve liikemiehet. Pitäs taas siirtyä bensasta dieseliin, tälläst tarjottiin:


                            onko kenenkään exä? Ollu ennen tota autoliikettä muutamalla vähemmistöön kuuluvalla käytössä, en tiiä uskaltaako ottaa tota vaihdossa...

                            edit: niin pitihän mun samantien kysyä että ton verran ajetussa varmaan läpät jo poistettukkin vai... 3 litrasista muuten aika paljon kokemusta mutta tosta e38 jälkeen tulevasta seiska sarjasta ei yhtään niin kuumottaa...
                            Last edited by Tyramies; 15-03-2018, 21:40.
                            -Kevin, i wanna double...
                            -Harry! ...
                            -I need a double, right now!
                            "thank you son."

                            Comment

                            • Martti
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2005
                              • 787
                              • Suomi

                              Originally posted by TFV View Post
                              Jep. Otetaanpa ne dieselien viat nyt tapetille. Ja sitten ihan rehellisesti. Ihan kaikki.
                              Niitähän on, kuulemani ja lukemani perusteella. Itselläni ei ole ollut yhtään diesel-autoa, joten omakohtaista kokemusta ei ole. Eikä luultavasti tulekaan. Mutta tuo N62:ssa yleiseksikin luokiteltava vv-kumihomma vaatii vähintään moottorin irroituksen ja jos "oikein" tekee niin kansien poisoton jotta lisäilmakanavat saa puhtaaksi. Tämä on monelle harrastajallekin kohtuu iso kynnys ja teetettynä maksaa halvimmillaankin tuhansia euroja. Tuohon kun ynnäilee Valvetronic- ja lootaprobleemit niin...

                              Muutoinhan N62 on hienoluonteinen ja hyvän kuuloinen moottori, ainakin B44 ja B48 perustuvien kokemusten perusteella.

                              Comment

                              • Arppa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2006
                                • 1046
                                • Lumbriver

                                Vaihdettiin omaan tuulilasi pariviikkoa sitten ja ilmastointi on toiminut kummallisesti sen jälkeen. Puhaltaa voimakkaasti lasille pitkän aikaa ja saattaa rueta kesken ajomatkankin sitä tekemään vaikka mitään syytä sille ei ole. Lämmityksen intensiteetti on low-asennolla. Jotain jäänyt vaihdon yhteydessä tekemättä vai tapahtunut jotain?
                                Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
                                Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
                                Kauppakassina: Hyundai i30 -21
                                -Raahe Connection-
                                -Team Kärppä- limited edition

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎